IVF in 2012 Deel 2!!

Discussion in 'MMM clubs' started by cybell, Jan 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees na de punctienis t altijd ff balen qua pijn he? Gewoon vervelend.
    Lekker n paracetamolletje innemen, beker warme melk, een kruik en een dekentje en lekker op de bank liggen met een leuk filmpje erbij. En idd je verder lekker laten verwennen door je man.
    Wel erg fijn dat hij van dienst kon ruilen. T zou mij ook niks lijken om dan alleen thuis te zitten hoor.

Er zullen straks wel foto's op fb verschijnen van de tuin... mss dat ik ze vnv nog wel ff met de pc hier neer zet maar dat weet ik nog niet zeker.

Vrij weinig gedaan vandaag maar ben toch helemaal kapot.
    Waarschijnlijk nog van gister avond van het "hutspottoernooi" die onze kids hadden. We hadden de kids er al om 15.45 uur heen gebracht, en gister avond rond 23.00 uur was t afgelopen. Zelf zijn wij om 16.30 uur weer naar huis gegaan om te eten. De kids bleven lekker daar. Om 18.30/19.00 uur moesten de mee voetballende ouders en supporters aanwezig zijn... dus zoals jullie kunnen zien n behoorlijk lange avond geweest. Maar wel erg leuk en gezellig :D

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: wat fijn dat je ouders morgen komen! Kan me voorstellen dat je er erg naar uitkijkt!
    @Bianca: dat zal inderdaad een lange avond geweest zijn met het voetballen, maar op fb te zien met een mooi resultaat.

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, nadat ik de hele avond al half in coma op de bank heb gelegen. De pijn is iets minder weer. Dus denk dat ik het zonder paracetamol ga redden. Wel wat misselijk, maar ik heb vandaag natuurlijk zo raar zitten eten (eerst lange tijd niets, dan wat te drinken, thee met koekjes) en op de terugweg eerst een cracker, maar toen al snel een broodje en dat natuurlijk in combinatie met de narcose.
    Hoop dat ik me morgen beter zal voelen. Gaan we wel van uit. Ben eigenlijk wel blij dat het zondag is en ik nog een dagje extra kan bijkomen.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: hoe is het met je vandaag?
    @Tori: veel plezier met je ouders straks!
    @Ikke: gaat alles nog lekker bij jullie en de kleine vent?

Hier vanmorgen goed wakker geworden. Buik is nog wat gevoelig, maar het is te verwaarlozen. Maar doe nog maar wel een beetje rustig aan. Morgen weer werken, dus nu kan het nog even.

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sneeuwmees, wauw wat een mooi aantal! Nu duimen dat ze allemaal bevrucht raken en ook ingevroren kunnen worden!! :) wat goed dat je bijna geen last van je buik hebt. Beter. Laat je maar lekker verwennen door je mannen, rustig aan ;)

5. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, fijn dat het nu te doen is met je buik meis.
    Erg spannend voor morgen... enig idee hoe laat ze bellen?
    En ligt t ook aan de aantal bevruchtingen hoe veel je er teeug geplaatst krijgt?
    Of hoe moet ik dat zien? Sorry als je daar al eens iets over gezegd hebt... maar ik vergeet een hoop momenteel... om gek van te worden :(

Jordan, hoe is het met jou? Kun je de spanning nog een beetje aan???

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bianca: geen probleem, je hebt een geldig excuus om dement te zijn. Wij hebben in DD aangegeven er twee teruggeplaatst te willen hebben. Dus het is even afwachten, of en hoeveel er bevrucht zijn. En dan ook wat de vervolgstappen zijn. Je moet er min. 3 hebben voor de embryoscope. Zijn het er minder dan zal assisted hatching worden toegepast en dan zullen ze ook sneller teruggeplaatst worden. Als we er wel min. 3 hebben gaan ze in de embryoscope en zal normaal gesproken op dag 5 (donderdag) een terugplaatsing zijn (mits ze de embryoscope overleefd hebben). Want veel embryo's sneuvelen helaas in de embryoscope. Maar ik heb me wel eens laten vertellen dat als een embryo de embryoscope niet overleefd, je er ook niet zwanger van geworden was. Dus dan heb je nu al die teleurstelling ipv over 2 wkn pas als je ongesteld wordt of negatief test. Het belooft dus nog een spannend weekje te worden.
    @Jordan: ik vroeg me ook af hoe het nu met je was (en of je genoeg afleiding kunt vinden). Hoe is het met het bloedverlies?

7. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, het blijft dus nog even spannend zo... ben wel erg benieuwd naar hoe dat allemaal in zn werk gaat. Het klinkt wel heel erg goed allemaal hoor.
    Ik hoop echt dat je overhoud en in mag vriezen. Dat zou toch wel super zijn. En zeker als er een of twee ook nog eens blijven plakken... :)

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bianca: het is inderdaad nog erg spannend. Ik hoor ook veel verhalen over onrijpe eitjes in DD. Omdat er 5 eitjes uit 6 follikels waren ging ik er vanuit dat die 6e niet rijp was (en was ik al blij). Maar net zat ik natuurlijk weer verder te lezen :) en toen bleek dat je pas bij de bevruchting te horen krijgt als er onrijpe eitjes zouden zijn. Dus naast het aantal bevruchtingen is dat morgen ook nog een extra spannende factor erbij. Dat maakt mijn hartslag morgen nog iets sneller vrees ik.

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    BE, veel last van het vergeten? Volgens mij had Sneeuwmees dit nog niet verteld hoor trouwens :) Maar zelf momenteel ook niet super scherp. Gaat het met je? Oh ja je had gevraagd of ik met hetzelfde merk testte. De laatste allemaal met Kv 2v5.

Sneeuwmees, hoe gaat het nu? Rustig dagje? Succes morgen. Duimen en hopelijk een super bericht :)

Dank jullie voor het vragen hoe het gaat. Gisteren een BBQ bij vrienden, dat was leuk maar laat geworden. Waren 2 uur thuis, geslapen tot 10 uur vanmorgen. We waren er uurtje of 3 in de middag en ik was vergeten naar de wc te gaan daar, moest niet nodig, dus ik ging pas rond half 1 's nachts voodat we weg gingen en toen had ik wat stolseltjes maar vandaag helemaal niet dus zal wel zijn gekomen door het opdrogen ofzo. Het bloedverlies is hetzelfde trouwens. Vandaag ook lekker samen weg geweest dus voor afleiding gezorgd en dat helpt heel veel.

Jullie leuk weekend?

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Sneeuwmees; wat een spanning. Er zijn 6 follikels aangeprikt. Niet in elke follikel zit een eitje, dat is heel normaal! Ik duim voor je dat er veel bevruchtingen zijn. Een mega spannend weekje voor jullie.

Jordan, ik denk aan je!!

Be: bij jou loopt het ook allemaal niet op rolletjes, heb je geen prematuur kindje ,,vinden ze hem weer te groot.. E dan je bekken nog. Fijn dat je man mee gaat dinsdag. ( wat moeten we toch zonder ze?)

Hier zijn de nachten erg pittig. Als we 2 a 3 uur slapen is het veel. Mijn herstel verloopt wat langzaam vind ik zelf. Doordat ik veel bloed ben verloren moet ik nog erg rustig aan doen. Mijn tepels zijn te plat dusmdus bv moet met tepelhoedje. Timo heeft er nogmmoeite mee, vandaag daarom de keus gemaakt om te kolven en datvmet de fles te geven. Op deze manier heb ik iets meer rust en ben ik geen 2 uur per voeding bezig. Hopelijk scheelt dat vanacht ook. Vandaag heel veel kraamtranen. Zeker toen bv niet wilde en ookmhet herstel gaat langzaam. Maar vanmiddag weer helemaal gelukkig toen hij bij me lag en oefende met de borst. Dat ik nu mag kolven en om de voeding aanleg is er een druk weg. Lukt het niet, dan niet kan ik nu meer denken, omdat hij met de fles afgekolfde melk,genoeg binnen krijgt. Nu kan hij gaan aansterken en aankomen. Kortom eigenlijk ben ik heeeeeel erg gelukkig. Hoe kan dat ook anders met zo'n wonder.

Hoe is het met de andere??

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    IkkeB, jij bent dus ook aardig wat bloed verloren en jouw herstel gaat dus ook langzaam. Maar het komt goed hoor!
    En misschien is het wat om kort voor te kolven zodat je tepel minder plat is bij t aanleggen? Ik doe dat nu met links (deze is ook iets plat en kapot dus dan is het fijner met aanleggen als hij 'voorbewerkt' is).
    Wel fijn dat het kolven goed gaat!
    Lekker genieten van jullie mannetje.

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Tori: r zijn begonnen daarmee, maar dat had geen nut. Maar met tepel hoed gaat het steeds beter. Hij pakt de speciale fles nu ook goed en ook de tepel goed elke keer beter. We mochten net vanvoeding tot voeding slapen. Zalig! Daar waren we wel ff aan toe. Dus deze nacht al meer geslapen als de vorige 2 nachten opgeteld. :D

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Ik mis die gebroken nachten toch echt niet meer! Heerlijk dat doorslapen!
    Siem slaapt nu ook sinds 2 nachten op zijn eigen kamertje in zijn grote bedje. Als dat goed blijft gaan kan de wieg naar mijn schoonzusje. Die is 2 augustus uitgeteld.

Hier erg druk. Weinig tijd tot reageren maar lees alles mee hoor!
    Deze week elke avond weg. Vanavond begint de fotografie cursus!
    Erg zin in!! :D

@Sneeuwmees: Succes vandaag! IK ben erg benieuwd naar de uitslag!

@Jordan: Trek je het allemaal nog een beetje? Morgen weet je meer toch? Denk aan je!

@IkkeB: Fijn he dat gelukkige gevoel? Geniet van jullie wonder!
    En als de bv niet gaat heb je in ieder geval alles geprobeerd. Het belangrijkste krijgt hij nu binnen en dat is al mooi meegenomen!
    Siem vond dat tepelhoedje trouwens ook niks.

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, succes. Hoe laat verwacht je het telefoontje?

IkkeB, gelukkig dat jullie super gelukkig zijn. Wel heel jammer dat sommige dingen niet willen en dat lijkt me ook frustrerend. Heb mijn zusje van dichtbij meegemaakt en het klinkt heel herkenbaar allemaal hoor! Dikke knuf!

Noekie, klinkt bij jou ook erg positief! Geen gebroken nachten is vast erg welkom :D Weer werken vandaag? Ik heb morgenochtend afspraak bij LUMC. Echt heel benieuwd!!!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Ikke: fijn dat het steeds beter gaat met het tepelhoedje en ook het kolven en in fles aanbieden goed werkt voor jullie. Als je veel bloed bent verloren kun je daar nog lange tijd erg slap van voelen. Moet je niets innemen van ijzertabletten? Ik dronk toen van die roosvicee met ijzer erin. Niet lekker, maar alle beetjes helpen.
    @Noekie: veel plezier bij de cursus. Ben heel benieuwd hoe je het vindt. En ook fijn dat de kleine man nu in zijn eigen kamertje slaapt, toch iets meer privacy.
    @Jordan: ik had begrepen dat ze na 10 uur zouden bellen. Had wel gevraagd of dat dan betekende dat het vanaf 10 uur tot einde van de dag zou zijn. Maar ze zei dat ze probeerden voor 12 uur alle telefoontjes afgehandeld te hebben. Maar ze zei er ook bij dat het op maandag meestal een gekkenhuis was met telefoontjes (omdat ze zondag dicht zitten) en dat het nog wel eens moeilijk was zelf uitslagen door te bellen (door al die inkomende telefoontjes). Blijkbaar hebben ze nog een vooroorlogs systeem, want als ze een inkomend telefoontje hebben, kunnen ze zelf niet naar buiten bellen. Maar ze zei wel dat als het te lang duurde we zelf ook wel mochten proberen te bellen. Mijn hart zit nu ongeveer in mijn keel en heb beide telefoons in de aanslag in mijn broekzak. Ik ben in alle haast vergeten te vragen of ze nu naar ons huisnummer bellen of naar mijn mobiel. Vandaar dat ik de werktelefoon ook in de aanslag heb, zodat als ze naar huis bellen (naar mijn man), en hij belt naar mijn werk, ik gelijk met de mobiel van mijn werk even weg kan lopen. Pfff.... Het wordt een zwaar dagje.

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Spannend Sneeuwmees. Hopelijk halen ze je heel snel uit de spanning. Ik duim gezellig door. :D

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Meiden, even snel, want ik zit op mijn werk. Ik ben door DD gebeld. Er waren 4 eitjes bevrucht :D (van de 5) en ze zitten nu alle 4 in de embryoscope. Donderdag de terugplaatsing. Dr. S. is er dan (weer) niet en heb weer Dr. H. Enorm pak van mijn hart. Pfff.....:)

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    JEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!! Wat een mooie score Sneeuwmees. Gefeliciteerd. Gelukkig. En hoor je dan donderdag of de overgebleven 2 toppers de vriezer in gaan? Leuk! Ben echt heel blij voor je! Werk ze!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: ik denk dat we donderdag inderdaad horen wat er evt. nog over is en wat er ingevroren gaat worden. Al sneuvelen er veel embryo's in de embryoscope, dus ik reken me nog maar niet rijk. Maar het succes van deze stap, geeft me inwendig toch wel een beetje een yeahhh-gevoel. Dus ik zou heel hard moeten werken (gezien de achterstand), maar mijn hoofd wil nog niet erg meewerken. :)

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, dat is goed nieuws! Op naar de dag van de tp, blijft spannend maar dat gaat goedkomen hoor!

Share This Page