@Bianca: je hebt gelukkig helemaal geen last van zwangerschapsdementie....hihi... Fijn dat je extra hulp krijgt deze week. Is dat ook blijvend of eenmalig? En wat doen ze bij jou bij de bekkenfysio? Bij mij was het vooral oefeningen met de bal en wat 'forceren' van mijn heupgewricht om 'ruimte' te maken. Ik hoop dat het je wat verlichting geeft. Ja, over pregnyl èn mutsenbollen zijn de meningen nogal verdeeld. Een vriendin van mij mocht juist geen mutsenbollen naast de pregnyl gebruiken. Maar in DD (en ook wel andere zkh) doen ze dat dus wel tegelijk. Ik heb a.s. donderdag een Duitse arts, dus kan het nog proberen te vragen in mijn steenkool handen en voeten Duits.
Ik zit op mijn mobiel dus ik maak het niet te lang maar helaas is er dan ook weinig goeds te melden. Het is een miskraam, alles is inmiddels schoon, ze heeft nog wel voor de zekerheid bloed geprikt om uit te sluiten dat er echt nergens nog iets zit maar het mocht wederom niet zo zijn... En nu ga ik een RedBull naar binnen gieten omdat het kan helaas
@Jordan: ach, meis! Wat een schok! Had, gezien jouw klachtjes, toch stiekem hoop. Een hele dikke knuffel. Laat die Redbul maar even goed smaken, al had ik je liever op een vruchtensapje gehad. Veel liefs en sterkte!
Jordan wat kl*ten!! Mijn voorgevoel had al het idee dat het niet goed zat, want herkende maar al te goed de echo waarop niets te zien was en de hoogte van het hcg en het bloedverlies. Echt niet tof, eerst denk je niet zwanger en dan opeens ben je wel zwanger en dan gaat t toch weer mis. Sterkte!
@Jordan: Meisje toch! Wat erg voor je! Wat ben jij toch heen en weer geslingerd met je emoties. Probeer het een plekje te geven en neem daar de tijd voor! Heel veel sterkte toegewenst! En een hele dikke knuf voor jou!
Jordan, lieverd toch... wat ontzettend kl*te zeg... meis toch... Ik denk aan je! Vanaf hier een mega dikke knuffel!
Jordan: ook vanaf hier een dikke knuffel! Heeelmveel sterkte. Drink idd je red bull, neem rauw vlees en laat de emotie toe als je die voelt. Je had het ergens al verwacht, maar nu is ook de laatste hoop weg.. Kut!
Thanks lieve jullie. Ben naar huis gestuurd voor vandaag. Zo wat naar binnen werken, een stuk lopen, mijn hoofd legen en dan maar naar de kapper. Even ikke tijd. Ff mezelf herpakken om weer door te kunnen gaan. Is het stom om de hoop op te geven en gewoon heel sceptisch de laatste 2 pogingen proberen door te lopen? Zou dat het hele proces negatief kunnen beïnvloeden? Ik kom snel lezen en reageren maar nu ben ik ego Miep. Sorry!!
@Jordan: Je hebt alle recht om een ego miep te zijn hoor! Daar zijn wij ook voor! In goede en slechte tijden! Maar geef alsjeblieft niet de hoop op! Je hebt nog 2 pogingen te gaan! Probeer jezelf te herpakken en zet door! Ik weet zeker dat je dat kunt!
Jordan dikke knuf meis! Know the feeling. Maar probeer de andere 2 pogingen positief in te zien... als je weer zoveel cryos hebt heb je nog tig terugplaatsingen tegoed en daar moet een plakker tussen zitten! Nogmaals onwijs dikke knuf meis x
Jordan: ik ga toch iets tegenstrijdigs zeggen. Ik ging de laatste poging ook sceptisch in. We doen deze nog in 2012 zodat we ons in 2013 kunnen gaanfocussen op andere doelen in hetnleven. Afscheid nemen van de kinderwens. Toen ik dat deed bleek ik ineens op de natuurlijke manier zwanger. Dat ik dit nu zeg maakt het het alleen niet makkelijker,want als je bewust gaan zijn van het loslaten laat je het eigenlijk niet los. Ga de volgende poging dus in zoals jij het voelt. Als dat sceptisch is is dat sceptisch en als dat vol van vertrouwen is ismdat vol van vertrouwen. Alles er tussenin is ook goed!! Weet wel dat de volgende poging heel veel mooie dingen kan brengen. Je hebt nog heel veel kansen over als de opbrengst weer zo is. ( ik weet nog dat een ivf en icsi mij slechts een teruggeplaatste emmy opleverde, en kijk een hoe ik er nu bij zit)
@Jordan: hoe is het met je, meis? Zit de hele dag al aan je te denken. Ja, of de hoop opgeven juist wel of niet bijdraagt aan het slagen van een poging weet ik niet. Op zich hoef je ook niet gelijk vandaag te beslissen. Neem even de tijd om dit verdriet een plekje te geven. Ga een weekendje weg met je man. Ga lekker uitwaaien, huilen, schreeuwen of tegen een deur aanschoppen. En je voelt zelf wanneer je er weer 'klaar' voor bent. Op zich heb je een goede opbrengst van je pogingen en cryo's daarbij. En hoe lullig dit ook klinkt nu. Je kan zwanger worden (want sommige vrouwen hebben zelfs die zekerheid niet). Als jij er weer aan toe bent en je gaat er weer voor gaan we megahard duimen voor een plakker! In de tussentijd zijn wij er voor je!
Owww jordan....:x Wat een pech zo jammer effe jezelf nou lekker verwennen meid! Lekker warm badderen met een glaasje bubbels erbij, tijd voor jezelf nemen knuff XXX
Thanks meiden Noekie, ik probeer het wel maar ben ook gewoon bang om weer zo grandioos op m'n bek te gaan, zeg maar Frustrerend om hoop te krijgen en dan weer onderuit te worden geschopt. Maar hoe gaat het nu met werken bij jou? Cybell, ik hoop wel op veeeeeel cryo's, betekend inderdaad meer kansen! (toch nog een beetje hoop ) Hoe gaat het met jou? Spiraaltje al kwijt? IkkeB, ja ik denk dat het dat is. Ik vind het moeilijk om er volop in te vertrouwen en hoop hebben is eng want dan ga je toch ergens op rekenen wat misschien nooit zal gebeuren. Zou mooi zijn om zo te eindigen als jij Hoe gaat het met jullie? Sneeuwmees, thanks meis. Ik heb gisteravond ff flink gejankt. Overdag wilde ik wel maar toen kwam mijn man er tussendoor met iets waardoor ik niet aan m'n eigen gedoetje toe kwam. Maarrr... jij morgen tp he! Ga zo voor je duimen dat het 2 top emmy's zijn! Mies, jaaaa lekker in bad gezeten gister. Helaas geen bubbels maar goed, het bad was al lekker! Hier, lijkt het bloedverlies gestopt te zijn... Na 8 dagen. Gister was het heavy en nu als sneeuw (rode sneeuw) voor de zon verdwenen. Zo nog eens checken maar vond het zo bizar vanmorgen. Gisteren had ik mijn dag al niet maar mijn man zit burn out in de ziektewet zoals jullie al wisten maar inmiddels 2 jaar bijna dus moet ie naar UWV, werd 'ie doorgezaagd door zo'n telefoon miep of hij zijn best wel doet. Hij helemaal over z'n toeren. Toen ging de verzekering van de zaak ook nog bellen naar zijn ouders dat ze eea aan het uitzoeken waren over de banden onderling en of er geen gesjoemel gaande was en toen was het plaatje weer compleet. Paniekaanval van hier tot Tokio. Ik was er zo klaar mee. Ik kom echt nooit toe aan mijn eigen sores, altijd heeft een ander weer iets wat mijn eigen gedoe overschaduwd. Het is geen spelletje van wie heeft wat het ergst maar soms lijkt het of ik zo nooit toe kom aan verwerken. Dus gisteravond ff flink duidelijk gemaakt dat ik het ook moeilijk had en dat daar nu keihard aan voorbij gegaan word. Dat ik een vrije dag had om mezelf op de rit te zetten en nu weer bezig was anderen back on track te krijgen voor dingen die allemaal opgelost kunnen worden terwijl dat met dit niet zo voor de hand liggend is. Toen alsnog ff flink alles eruit gegooid. Het was gister dus totaal niet mijn dag, vandaag weer nieuwe ronde, nieuwe kansen
@Jordan: goed dat je gisterenavond even flink op je strepen gestaan hebt. De hele mmm en zeker die rollercoaster waar jij de afgelopen weken in hebt gezeten zijn je zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Dus jouw sores en verdriet verdienen zeker ruimte. Heb je ook nog goede vriendinnen waar je even lekker bij uit kunt huilen? Of kun je niet eens met een maatschappelijk werker van het zkh praten? Weet dat je hier ook altijd met je verdriet kwijt kan. Al kunnen we je helaas niet de live arm om je schouder geven die je zeker nu zo hard kunt gebruiken. Maar blijf lekker van je af kletsen. Toen ik een mk heb gehad, moet ik zeggen dat ik door alle steun van het forum erdoor heen gesleept ben. Helaas omdat er veel ervaringsdeskundigen zijn. Mijn man wilde me ook wel steunen, maar hij voelde niet wat ik voelde en ook hij had verdriet. Een dikke knuffel, meid!
Sneeuwmees, dank je wel. Ik heb super veel steun aan jullie en daar ben ik onwijs dankbaar voor. Mijn man is ook mijn support maar op dagen als gister is hij zichzelf kwijt en gister kwam net even niet goed uit. Ik heb goede vriendinnen waar ik mee kan praten maar je merkt gewoon dat ze niet weten wat ze moeten zeggen, hoe graag ze ook van alles willen zeggen, ze vinden het moeilijk en dat snap ik wel. Gelukkg vandaag al weer wat beter, probeer alles weer wat zonniger in te zien Mijn HCG was gedaald naar 36 maar om die reden moet ik nog even wachten tot alle HCG weg is voordat ik uberhaupt kan starten met een nwe poging.
@Jordan: fijn dat je voldoende mensen om je heen hebt om bij uit te kunnen huilen. Ik merk zelf ook wel dat het voor vriendinnen van mij het soms lastig is uit te leggen wat je voelt. Een vriendin wil het allemaal graag begrijpen, maar die snapt allemaal niet wat bij de mmm komt kijken en die moet ik dus ook vaak alle stappen (alle medicijnen e.d.) steeds uitleggen. Dus het is zo'n verademing hier alle je blijdschap, zorgen en verdriet te posten omdat we vaak al aan een half woord genoeg hebben. Fijn dat je ook blij met ons bent.
Tuurlijk ben ik blij me jullie. Jullie hebben me door m'n gestresskip heen getrokken! Hoop dat ik voldoende terug (kan) doe(n). Mijn moeder heeft dat trouwens heel erg dat ik haar steeds moet uitleggen hoe het in mekaar steekt. Die blijft het moeilijk vinden hihi. Ik heb MCK gebeld. Maandag word ik terug gebeld voor een startweek te plannen. Ik heb met huzband gepraat over DD en ik ga een afspraak maken daar gaan we dan tijdens poging 2 een praatje maken om te zien wat zij denken. Moet je een verwijzing hebben? En moet je dat consult zelf afrekenen of gaat dat wel via de verzekering? Hoe heet die arts ook al weer?
Hey Jordan, Wat K*T van je miskraam zeg.... Tja wat kan ik er meer van zeggen... Had het zo graag anders gezien... Ook misschien de stap naar DD lees ik? Ik heb toch nog toe geen spijt, nu hopen dat het resultaat er straks na is! Je hoef voor DD geen verwijsbrief wbt Dr.S maar voor de verzekering heb ik wel 1 van de huisarts gevraagd. Ik zit nu bij PNO waar ze het dubbele van het Nederlandse tarief vergoeden, maar dan moet je wel vooraf toestemming vragen. Het verschilt per zorgverzekeraar. Jij had toch al immunologisch onderzoek gehad? lfs
Hi Jippie, ja echt k*t maar het liep al zo raar met die bloedingen ook... Ik zit bij Menzis en die zijn volgens mij niet zo gemotiveerd om uitgebreid mee te betalen hihi. Ik heb bloedstollingsonderzoek gehad en met die waardes kwam ik bij LUMC. De arts bij LUMC gaf aan dat er met die stollings waardes ook immunologie was geprikt, dat zag ze in de uitslagen. Dus als het goed is dan is het inderdaad mee geprikt al. Scheelt weer