Sneeuwmees, wat goed van je man dat hij 20 kilo is afgevallen! En wat een verandering zeg, 69 ademstops of 16. Slaap huj inmideels zonder het apparaat? En hoe gaat dat? IkkeB, hoe is het bij en met jou meis? En met jullie kleine grote man? Noekie, leuk om weer wat van je te lezen meis! Gaat t goed met jou en de kinders? En n nieuwe man op t oog... spannend hoor! Ben benieuwd @all... Ons Gent avontuur is idd afgelopen dinsdag begonnen. Ik zal hier onder t bericht plakken vanuit mn whatsapp Hey meis... wilde je even laten weten dat we vandaag naar Gent zijn geweest voor de intake. Onze dag begon al goed maar niet heus 😡 Op tijd uit bed 05.50 uur. Kom ik beneden, wordt ik me toch in ene naar, beroerd en dizzy. Zweet brak me letterlijk over al uit. K had de parels op mn hele lichaam staan. Vervolgens ging ik knock out. Eenmaal weer bijgekomen, moest ik nodig naar de wc, kon mn bezoekje niet afmaken omdat ik me weer enorm slecht ging voelen, ben in de gang op de grond gaan zitten, heb man lief nog kunnen roepen en floep daar ging ik weer. Eenmaal weer bij heeft man lief me naar de keuken gebracht, en daar ben ik maar op de ijskoude vloer gaan liggen tot ik weer geheel me zelf was. Toen snel twee bakjes koffie met extra suiker achterover geslagen, mn eigen gewassen etc en hup in de auto gesprongen, op naar Gent. Verkeer liep goed door tot aan Antwerpen, uiteraard liep t daar weer zga vast. Eenmaal daardoor heen weer blij door te kunnen rijden, komen we bij de afslag Gent aan staat me daar toch alles vast tot aan de parkeerplaats bij t ziekenhuis 😈 verschrikkelijk! We waren er op tijd maar n parkeerplek zoeken duurde echt een eeuwigheid! Uiteindelijk kwamen we ruim over tienen het zh in lopen waar we ons moesten inschrijven (moest voor 10 uur gebeurd zijn want om 10.00 uur had ik de afspraak.) Inschrijving duurde ook ellenlang. Nadat we ingeschreven waren mochten we weer naar buiten om een mega stuk te lopen naar de juiste afdeling. Op die afdeling moesten we ons beneden weer melden, toen mochten we naar boven; weer melden, en plaats nemen in de wachtkamer. Rond half twaalf ongeveer werden we dan eindelijk naar binnen geroepen. Erg goed gesprek gehad. Ze wast wel pist off omdat t dossier dus nog steeds niet compleet blijkt te zijn. Onderzoeken die vermeld staan bijv hebben ze geen uitslagen van mee gegeven etc. Terwijl dat toch wel de meest belangrijke papieren blijken te zijn. Dus morgen op hoge hakken weer bellen en anders heisa schoppen in t ziekenhuis zelf. Ook heeft ze nog een echo gemaakt, en ook zij (net zoals mijn huisarts) begon over vleesboompjes 😠 die dacht ze te zien zitten. Naderhand nog n stapel papieren gekregen om bloed te prikken. Moesten we ook weer n mega eind voor terug lopen, ook weer melden en doen en vervolgens weer wachten tot we weer geroepen werden. Bij man lief zijn twee buisjes afgenomen en bij mij 11! ☺ Omdat ik vanmorgen al 2 keer knock out was gegaan werd de stoel voor de zekerheid maar even in lig stand gebracht 😂 maar t ging goed 😉 werd door n leerling geprikt, en die deed t super! Ik moest wel t bloedprikken van ons beiden en de intake voorschieten 😯 2x 125,- voor t bloedprikken en 1x 100,- voor de intake. Floep!!! 350 eurie's armer 😂😉 Daarna konden we lekker de parkeerkaart gaan betalen (lachertje... kostte maar 3 euro 😂 en daarna konden we weer lekker naar huis. Iets over 4en waren we thuis. Personeel daar is echt super vriendelijk! Ik wist niet dat dat nog kon in een ziekenhuis... echt bizar. Jay was met ons mee, heeft zich super gedragen, iedereen was weg van em. Bij t bloedprikken kreeg ie zelfs n speelgoedje, en een leuke kinderpleister, net als papa 😂 Owja... 10 november moeten we er weer heen. Dan krijg ik een hysteroscopie, en man lief moet daar dan nog een keer een staal in leveren. 1 dec het gesprek en de uitslagen van/met dr. De sutter. En evt plan van aanpak. Maar zelf willen we eerst even kijken wat hier allemaal uit komt eer we verder gaan. Al met al n mega verhaal maar zo zijn jullie ook op de hoogte. Dossier was dus nog steeds niet compleet trouwens. De belangrijkste stukken ontbraken. Vraag me echt serieus af waarom die ontbreken, en waarvoor men dat doet. Maar goed. Inmiddels contact gehad met Ede, moest vandaag terug bellen zit ik me nu te bedenken maar dat ben ik door alle drukte glad vergeten... lekker bijdehand... maandag dus maar weer bellen... heb wel t geluk dat ik nu t directe nummer heb van het secretariaat.
@Lmom: wat een verhaal. En dan 2 keer onderuit. Heb je een idee waar dat door kan komen? Spanning? Heb je daar vaker last van? Lijkt me zo eng om flauw te vallen. We waren laatst in de buurt van het zkh in Gent en toen viel me nog op dat het een rot stuk rijden is (ondanks dat het even ver is als DD). Maar het is inderdaad erg druk op dat stuk snelweg. Gelukkig is alles nog goed gekomen. Wel balen dat je dossier wéér niet op orde bleek. Snap inderdaad niet wat ze eraan hebben om niet alle uitslagen daarin te zetten. Het zou toch allemaal in de computer moeten staan, dus met een druk op de knop toch gewoon met de rest uitgeprint kunnen worden. Hoor verder ook altijd positieve verhalen over Gent. Dr. de S. is inderdaad een hele goede arts en hoorde vaker dat ze al haar mails zelf beantwoord (en vaak nog dezelfde dag). Echt topservice, waar ze hier nog wat van kunnen leren. Ben heel benieuwd naar de uitkomsten en vooral ook naar het behandelplan daarna.
Sneeuwmees, ik ga wel vaker onderuit helaas. Voel het dus ook echt goed aankomen, waardoor ik dus gelukkig wel op tijd kan reageren en dus kan gaan zitten en of liggen. Deze dag kwam het waarschijnlijk door t te kort en te weinig slapen, onbewuste spanning, en te veel en te snel in 1x willen 😂 DD is voor ons veel dichterbij. DD is ongeveer een uurtje a 1.5 rijden en Gent 2,5 tot 3 uur (incl. vertragingen van simpele files) Wegen rondim antwerpen en Gent zijn naar mijn idee altijd al zo waardeloos geweest. Kan me niets anders herinneren 😉 Dr. De S. Heb ik nog niet gezien en of gesproken. Haar zie en spreek ik pas 1 december. Ik ben ook heel erg benieuwd wat er allemaal uit gaat komen. Maar we moeten nog even geduld hebben. Ondertussen tellen we deze week af naar de herfstvakantie, en na de herfstvakantie gaan mijn man en ik weer naar Japan. 2 dagen na terugkomst uit Japan heb ik de afsoraak in Gent staan voor een hysteroscopie. Hihihi en k knijp em wel stiekem een beetje daarvoor hahaha iets te veel negatieve stukjes er over gelezen qua pijn enzo. Maar goed t is voor n goed doel. Ze snapten overigens ook niet waarom er nooit verder is gekeken hier in NL, maar ze gaven wel aan dat ze dit vaker te horen kregen. Dus dat er in NL gewoon niet verder gekeken wordt en je gewoon een pech stempel krijgt.... Hoe gaat t nu met jullie manneke? Heeft ie veel pijn aan zn voetje/enkel? En hoe lang moet ie in t gips zitten?
Wat een nieuwtjes ineens weer. Nieuwe trajecten, behandelingen, liefdes, minder kilo's en slaaponderbrekingen. Leuk om te lezen allemaal. Hier gaat het goed, alhoewel met de kinderwens waardeloos. Serieus iedereen waarmee ik zwanger was is nu weer zwanger of heeft al weer een kleintje erbij. Wij oefenen ons al weer bijna 2 jaar suf zonder enig resultaat. Zucht. Deze maand gaat het ziekenhuis een cyclus meekijken en in de loop van volgend jaar gaan we nog een paar behandelingen doen. Maar alleen wanneer ik het blijf trekken en timo er niet onder lijdt. Zo wel, dan stop ik direct en blijft het bij 1 kindje. Ons wonder moet niet de dupe worden omdat de wens er is voor een tweede, dat zie ik te vaak gebeuren en dat wil ik echt niet!! We zullen wel zien. Met de kleine man gaat het super goed. Echt een boefje en heerlijk bijdehand. Een echt mensen mens. Vrolijk, lief,ondeugend, stoer en gevoelig.
IkkeB, wat fijn te horen dat t goed gaat met jullie en jullie kleine grote man. Wat jammer dat t qua kinderwens nog niet wil vlotten meis. Wel fijn dat t ziekenhuis een cyclus met je mee gaat kijken. Wordt van daar uit bepaald van hoe nu verder? Voor jullie komen er dus ook weer spannende tijden aan. Is het een optie voor je om aan je arts te vragen te prikken op vitamines?
sneeuwmees en LM: jullie beginne beide over vitamines. Dat zet met wel aan het denken.. daar hebben ze nog niet naar gekeken. ik zal het donderdag eens vragen. nog meer tips? LM: nee het meekijken is gewoon op mijn verzoek. ( had ze aangeboden om te doen). behandelingen lijken voor ons eigenlijk niet effectief te zijn. Ze geven ons daarmee ook niet meer of minder kans als op de natuurlijk manier. Meekijken is gewoon voor mezelf. Als wij het willen gaan ze behandelen. ( dan willen ze in principe weer starten met IUI). ik wil dat volgend jaar wel proberen en dan misschien een IVF of ICSI, maar als dat hetzelfde resultaat heeft als de vorige twee. ( 1 bevruchting bij IVF en 1 b variant bij ICSI. ) dan ga ik(gaan we) het geen 3 keer doen. dan laten we onze wens los en gaan we verder met genieten van Timo ( dat doen we nu ook al heel erg!!) Timo had vorige week de 6de ziekte. Sinds het weekend weer fit, wordt ik vandaag gebeld door het Kdv. Timo huilend uit zijn bed gekomen, nergens zin en en niet fit. Gaat nu weer met koorts zijn bedje in. Arm jochie..
@Ikke: in DD moesten zowel de man als de vrouw aan de vitamines (in hoge dosering). Wil je met alle liefde het lijstje toesturen. Je weet maar nooit waar het goed voor is. Ik ben ca. 2 maanden na gebruik van de vitamines zwanger geworden. Ik weet dat ik meer dingen geprobeerd heb (preseed, accupunctuur met chinese kruiden), maar dus ook de vitamines. Wie weet heeft het net het verschil gemaakt (en het is nog redelijk gezond ook om te proberen). Ik had zelf ook altijd het meest moeilijk met de mensen die tegelijk met mij van de oudste zwanger waren en dan weer van de tweede zwanger waren. Dat waren voor mij de pijnlijkste zwangerschapsberichten, zeker als je er zelf al zoveel moeite voor hebt gedaan. Ik geloof dat de kans op een zwangerschap in mijn geval met mijn kwaliteit eitjes, leeftijd e.d. ca. 2% procent was en dat is toch ook gelukt. Dus heb er nog steeds vertrouwen in bij jullie! @Lmom: mijn zoontje heeft nu het in het gips zit minder pijn dan alleen met verband, is ook logisch. Overigens ook wel grappig te zien hoe snel ze zich eigen maken met gips lopen. Hij had gisteren gym op school en de juffrouw stelde voor dat hij dan maar even in de andere klas moest gaan spelen. Maar ik zag al aan zijn gezicht dat hij daar moeite mee had. Dat hij dan 'apart' gezet wordt. Dus ik stelde al voor dat hij ook wel gewoon op het bankje mee kon kijken, dan is hij toch met zijn eigen klasje. Achteraf hoorde ik dat hij zelfs een beetje mee gegympt had, met zijn gipspootje. Dus daar was ik wel blij om. Was overigens wel een middagvullend programma weer voordat hij in het gips zat. Mijn man was zaterdagavond nog naar de HAP geweest. We konden pas om 20.40 uur terecht. De huisarts vond het wel fotowaardig, maar zei dat er een lange wachttijd zou zijn, omdat er maar 1 arts was die de foto's kon beoordelen. Dus in het gunstigste geval een half uur voordat de foto gemaakt kon worden (en dan nog beoordelen) en in het slechtste geval 2 uur. Omdat hij zijn ogen al niet open kon houden, stelde de arts voor dat maandag dan te doen, omdat het qua behandeling niet zoveel uitmaakte en hij zich toch rustig moest houden. Dus maandagmorgen eerst naar onze huisarts gebeld die een verwijsbrief moest maken. Dat moet eerst weer overlegd worden en ondertekend, terwijl ze dus spreekuur had. Uiteindelijk om 12.15 uur bericht dat het in orde was. Toen heeft mijn man me van het werk opgehaald en zijn we naar het zkh gereden. Even wachten voor het maken van de foto, maar dat ging redelijk snel. Bleek alleen dat de arts die de foto moest beoordelen met lunchpauze was. Pfff.... Dus weer een tijd wachten tot de arts zijn brood op had. Uiteindelijk kwam de assistent weer terug en toen bleek het toch een twijfelgeval te zijn en moest mijn zoontje nog een foto laten maken, maar dan vanuit een andere hoek. Dus weer foto en weer wachten... Toen dus de uitslag dat we toch langs de gipskamer moesten. Daar weer een tijdje zitten wachten, toen naar binnen geroepen door een arts in opleiding. Standaard vragen waar het pijn doet, hoe het gebeurd is e.d. Die was binnen 2 minuten weer weg, omdat de co-assistent er toch bij moest komen. Weer 10 min. in dat hokje zitten wachten tot er iemand kwam. Die heeft denk ik 30 seconden naar de voet gekeken om te zeggen dat er gips omheen moest en we weer in de wachtkamer mochten plaatsnemen. Uiteindelijk ging het gipsen erg snel en konden we snel naar huis. Maar denk dat we van de 3 uur dat we daar binnen zijn geweest, bijna 2,5 uur alleen maar hebben zitten wachten. Maar goed, het gips zit eromheen en hij kan gelukkig weer lopen. Valt nl. erg tegen om zo'n grote jongen steeds te moeten sjouwen. En de pijn is stukken minder en hij doet er alles mee en begint nu zelfs al weer te rennen. Over twee wkn mogen we weer terug.
Sneeuwmees; als je me het lijstje wilt sturen graag! Wie niet waagt wie niet wint. Ik gebruik nu al enkele maanden Preeseed. En toen ik van timo zwanger werd gebruikte ik ook Chinese kruiden en had ik accupunctuur. De Chinese kruiden krijg ik nu alleen erg hoofdpijn van... Daarom daarmee gestopt. morgen ochtend om 9.30 heb ik een afspraak voor een echo, ben benieuwd of mijn eitje albijna rijp is.
IkkeB, Hoe is je echo vandaag gegaan? Ik heb evt ook nog lijstjes met van alles en nog wat aan info, mocht je die toevallig willen hebben. Zou je mij toevallig nog iets meer info kunnen geven over de pogingen die jullie al gehad hebben? Voor de zwangerschap van jullie mannetje? (medicatie, dosis, hoe lang gespoten, aantal follikels etc?) Als jij me dat zo kan en wil vertellen, scheelt mij dat n enorme zoektocht in alle onze berichten van de afgelopen 3 jaar Beterschap voor jullie kleine man, hopelijk knapt hij snel weer op! Sneeuwmees, Ja kleintjes maken t gips idd snel eigen en redden zich in feite wel snel hoor. Ja foto's maken, uitlagen en evt gipsen is hier in ede enorme drama... heb t met onze oudste toen ook wel gezien, en dat is al echt lang geleden, maar er is daar in dus nog steeds niets veranderd... jammer. En ja t tillen van zo'n manneke zal idd geen plezier zijn hahaha
Lm; het ziekenhuis bezoek ging prima. Mijn ei stond al op springen en mooi dik maarmoederslijmvlies. Woensdag nog even bloed prikken voor progesteron. Als we volgend jaar willen gaan voor toch nog wat hulp dan kunnen we ons zo aanmelden, wachtlijst zijn er momenteel niet. De assistent vertelde me trouwens ook dat de slagingspercentage bij ingevroren embryo's mega is gestegen door nieuwe werkwijze. ( beetje jammer dat wij altijd slechts 1 Emmy hadden dus niks hebben aan deze info). Ze zat sowieso op de praatstoel, want ik kreeg ook Eem heel verhaal over goed en slecht nieuws gesprekken. Al haar eigen miskramen enz.. Bijzonder.. ( eigenlijk had ik haast) Ik wil je met alle liefde mijn medische dingen geven, maar of ik die heb... Ergens heb ik nog een mapje met wat metingen enz, maar verder.. Waar heb je het voor nodig? Ik zal wel even voor je kijken van de week. Je lijstje zijn trouwens altijd welkom. Van sneeuwmees heb ik ook het lijstje vitamines gehad die zij en haar man moesten slikken. Sneeuwmees: wat een verhaal zeg voor het gips erom zat. Hoe gaat het nu? Beterschap voor hem. Niet echt leuk zo tijdens de herfstvakantie, maar jullie zouden niet weg gaan toch?
@Ikke: de omstandigheden zijn er, een ei op springen en een mooi dekbedje om in te nestelen, dus nu maar hopen dat die mooi getackled wordt. In DD doen ze tegenwoordig iets met een calciumbadje voor de embryo's, dus wie weet doen ze dat hier nu ook. Ben ook benieuwd naar jullie voorgeschiedenis. Drie weten meer dan een. En wij moeten nog een weekje langer wachten voor de herfstvakantie en als het goed is, mag de tweede dag van de vakantie het gips eraf. Overigens rent hij behoorlijk hard met het gips, dus het belemmert hem niet (gelukkig). We hebben sinds gisteren een caravan. Lange tijd geroepen dat ik absoluut dat niet wilde, maar toch overstag gegaan. En nu heb ik er reuze zin in om ermee weg te gaan. Alleen gaan we nu richting winter, dus we moeten nog even wachten.
Pff, was niet fit de laatste week en zelfs donderdag thuis gebleven omdat ik OP was. Juist nu ik mega verkouden was gingen de kindjes snachts spoken, dus te weinig slaap en dat dan in combi met bv geven en werken (op tijd op en aan de slag en savonds alles klaar maken voor aan het werk te gaan) valt dan wel tegen! Maar goed, verder is het op zich te combineren, als je je goed voelt. Daarom niet echt puf om hier te schrijven.. Jullie hadden ook zo snel alweer zoveel geschreven!! Sneeuwmees, wat fijn dat je man zo is afgevallen, zag dat ook al goed op foto's een paar wk terug. Nu jij dus ook aan het lijnend, lijkt me dat t wel makkelijker is als je het beide doet. Hopelijk lukt t jou ook om er goed mee aan de slag te gaan. Jeetje je zoontje on het gips, dat is ook wat. Stond vast ook wat op FB, maar jullie zitten in een mapje (ZP dames) dus ik zie niet alles als ik daar vergeet te kijken.. Dus zal zo daar ff spieken. Noekie, leuk zeg weer een vlam in the picture . We horen er vast snel iets over! LM, yes eindelijk is het weer voor jou begonnen, op naar een kleintje om jullie gezin nog completer te maken . Wel n verhaal zeg net jij flauwvallen thuis. Denk goed om jezelf! Jordan, jij dus Oh ff Aro uit bed vissen...
Voor wat ik zo even uit mijn hoofd weet; - alle onderzoeken waren goed. ( samenlevingstest, zaad onderzoek, eileiders doorspuiten en ik vergeet vast nog iets) - 5 keer iui allen mislukt - ivf: 4 bevruchtingen waarvan 1 Emmy ontstond, geen mogelijkheid tot invriezen dus - icsi; dit omdat er zo weinig bevruchtingen uit ivf ontstonden. Uit min hoofd 7 eitjes waarvan 4 geschikt voor icsi. 1 Emmy van matige kwaliteit. Ook zonder resultaat - ondertussen meerde keren accupunctuur gehad. Bij de eerste organisatie voelde ik me niet fijn. Bij de tweede ging ze echt bij mij. Kijken wat nodig was. Ook Chinese kruiden erbij - bij nieuwe menstruatie zou ik aan de pil moeten voor de laatste icsi, maar toen bleek ik zwanger. ( het blijft bijzonder om dit te schrijven hihi) op dat moment slikte ik de Chinese kruiden en ging ik naar de accupunctuur. Nu: Sinds december 2013 doen we weer pogingen, ziekenhuis mee laten kijken,accupunctuur gehad meerde maanden en ook Chinese kruiden, maar daar reageerde ik dit keer erg heftig op. Tori: wat balen zeg dat je niet fit bent. Het moederschap van 2 kinderen is ook echt veel heftiger, drukker een pittiger als van 1. En dan bv en werk er nog bij. Heftig. Let goed op jezelf!
IkkeB, jeetje jij hebt echt al wat pogingen gehad he... Als je het zo terug leest dan denk je ook wel even extra aan wat een geluk dat het spontaan toch is gelukt! En het idee dat dat kan is misschien ook wel een beetje hoopgevend. Jammer dat de Chinese kruiden nu zo'n effect hebben, want zou mooi zijn als dat weer hetgeen is wat helpt voor ren spontane zwangerschap.
Jordan, jij dus even een heel ander traject in. Ik ga je straks ff pb-en op FB. IkkeB, wat fijn dat T het zo goed doet! Genieten he, al die ontwikkelingen. Ze worden nu ook een echt persoontje vind ik, met hun eigen doen en laten. LM, leuk zeg weer naar Japan. Veel plezier! En mooie vissen scoren. Onze vijver blijft er een beetje bij nu... De waterkwaliteit is niet goed maar nu ff geen tijd en zin om ermee bezig te gaan dus voor ons nog steeds geen koi's. Misschien over een paar jaar! Denk dat we een ander filter moeten doen, deze is niet goed genoeg. En jij nu dus wel weer geduld voordat je verder kunt in Gent. Nouja, het idee dat er nu goed is gekeken en daar iets mee gedaan wordt is wel fijn. Ik hoop voor jullie dat het daarna snel raak is. Jullie kleinste mannetje groeit zo snel!
@Ikke: weet je ook nog de doseringen en soorten van de medicatie die je tijdens je pogingen hebt gebruikt? En was dat bij beide pogingen evenveel. Want vaak kun je juist daar het verschil mee maken in een evt. volgende poging. Balen dat je nu zo heftig op die chinese kruiden reageert. @Tori: wat vervelend dat je niet zo fit bent en dan ook nog wat gebroken nachten achter de rug hebt. Ik moet zeggen dat ik een tweede ook behoorlijk pittig vind af en toe. Zeker als je ook nog eens een gebroken nacht er tussen door hebt. Probeer, hoe moeilijk ook, de rust maar even te pakken als de kleine slaapt. Al herken ik dat van mezelf dat ik die tijd juist weer benutte voor het huishouden.
IkkeB, dank je wel voor de info. Ik wilde dit graag weten omdat idd meer personen meer zien en of weten Weet je toevallig ook nog wat je gespoten hebt? En hoeveel?Puregon, Gonal-f of Menopur? 150ie? Als je puregon en of gonal hebt gespoten, zou je misschien eens kunnen overwegen om bij een eventuele volgende poging menopur te gaan spuiten. Deze zorgt over het algemeen voor een betere kwaliteit eicellen. Wat me vervolgens weer brengt bij het stukje bloedprikken. Ik zou eens met je arts overleggen of je niet een keer je amh mag laten prikken (eicelreserve) Als deze aan de lage kant of echt laag is, komen er uit de pogingen ook weinig en minder goede kwaliteit eicellen. Die dus als gevolg minder goed te bevruchten zijn etc. Tevens zijn je schildklierwaardes ook erg belangrijk om te weten. Meest van tijd prikken ze hier in NL alleen op de tsh, maar het gaat om een combi van de tsh, t3 en de t4. In Nl houden ze vrij hoge "standaard" waardes aan, terwijl de tsh rond de 1 moet zijn. De mijne is meerdere keren geprikt hier in t zh, maar blijkt dus achteraf te hoog te zijn. Hij was 5.1. Laatst heb ik ze alle 3 laten prikken bij de huisarts en toen was het eigenblijk goed te noemen, maar Gent vertrouwd het niet, en schrok dus van de 5.1 waardoor ik in Gent weer opnieuw heb moeten prikken. Echter heb ik daar alleen nog geen uitslagen van. Die krijg ik pas 1 december als ik mn afspraak heb bij dr. de sutter. Met geluk kan ik er 10 november om vragen want dan heb ik daar mijn hysteroscopie, maar ben bang dat ze dan niks willen vrij geven. Omdat de arts zelf dit waarschijnlijk liever doet. Ik wil je met alle liefde mijn lijstjes en info naar je toe sturen, alleen kan dat hier niet via pb, en ook via fb chat krijg ik ze niet verzonden. Als je ze wilt hebben, ontvang ik graag even je mail adres in pb, dan stuur ik ze door. Lieve andere meiden, ik kom morgen even terug om op jullie berichten te reageren. T is al laat, en ik ben mega gesloopt, maar wilde graag IkkeB even voorzien van info, omdat ik daar (info van haar kant) ook om gevraagd had Liefs!
Hi meiden, lief van jullie al die info. Ik heb gonal f gespoten. Bij ivf volgens mij idd 150, maar mij staat ook 112,5 bij... Heb verschillende hoeveelheden gehad. Menor pur kan idd nog wel een idee zijn. Ik had een goede hoeveelheid eitjes uit de pogingen, het probleem zat in de bevruchting. Dit kan liggen aan verschillende dingen, maar slechte kwaliteit eitjes is een mogelijke rede. Op de echo kunnen ze al zien dat ik een prima aantal eitjes op voorraad heb, dus daar ligt het niet aan. Wel echt super lief wat jullie allemaal adviseren. Ik zal ze in gedachte allemaal meenemen. Lm; spannend hoor, al die uitslagen die je nog moet krijgen. Een spannende tijd die aanbreekt. een lieve knuffel weer voor jullie allemaal !!
@Ikke: was benieuwd hoe het nu met je was? Gingen ze deze maand nu je cyclus volgen? En we denken graag met je mee, dus mocht ik nog iets voorbij zien komen, waar je je voordeel mee kan doen, dan zal ik zeker aan je denken. Hoop wel dat je een zkh hebt die met je meedenkt. Ik wilde zelf ook al langer menopur (of een combi van 2 hormonen zoals ze in DD vaak voorschrijven), maar mijn zkh deed dat af als onzin. Ieder hormoon was volgens haar exact hetzelfde, het was alleen een ander merknaampje. Terwijl toch wel bewezen is dat vrouwen soms meer baat bij een bepaald hormoon kunnen hebben dan andere vrouwen. Blijft maatwerk. Toen ik dit in DD zei, zei Dr. S. gelijk dat ik natuurlijk Menopur kreeg (ivm mijn leeftijd en mogelijk mindere eicelkwaliteit). @Tori: hoe is het met jou en je gezinnetje? Hopelijk voel je je wat uitgeruster inmiddels? Heb jullie wat verwaarloosd. Drukke tijd op het werk gehad met veel stress. Wel vorige week een paar dagen vrij geweest en gelukkig lekker weer gehad. We hebben een caravan gekocht en wilden hem even uitproberen voordat hij de stalling inging. We hebben hem dus op een camping 5 km van ons vandaan gezet en zijn overdag daar naar toe geweest. Kinderen grootste lol (en wij dus ook). Volgend jaar gaan we dan voor het echie ergens naar toe. Heb allen sinds eind vorige week een oogontsteking (aan beide ogen). Dus zie er vreselijk uit met die rood doorlopen ogen Vandaag weer moeten werken en dat viel ook erg tegen. Het zou binnen een week over moeten zijn, dus moet er helaas nog even doorheen.
He lieverds, ook hier wat stilste ... De laatste week te weinig slaap gehad dus ik lig er savonds op tijd in anders hou ik het niet vol. Gelukkig ging het de afgelopen nacht alweer beter dus vandaag ging het ook goed. En morgen weer m'n vrije dag, dus doe ik lekker rustig aan. We waren van het weekend bij m'n ouders, supergezellig! En fijn ff verzorgd te worden daar en aandacht voor de kinderen van mn ouders, broers en nichtjes. Maan dag halve dg gewerkt en in de middag het huis boven gesopt en Erwin heeft daar stof gezogen.dus morgen hoeft dat niet meer, lekker! Jeetje Sneeuwmees, dat is ook wat je ogen. Niet fijn lijkt mij, hoe kan het gebeuren? Jullie hadden er lekker weer bij: bij het testen van de caravan. Fijn dat het geslaagd is. LM, hoe is het nu met jou, je bent nog niet weer terug geweest om te reageren hihi. Of ben je al naar Japan? Ooh echt cool hoor, maar pff mis je je kinderen dan niet enorm? Maar ja meenemen is geen optie natuurlijk ivm school en hoeveel dat kost. Gaan jullie weer nieuwe vissen kopen? En jullie hebben er al zoveel!! Ben benieuwd wat de aanwinst is straks. IkkeB, hoe is het nu met jou? Jordan, ik ben al aan het duimen voor jullie volgende poging... Het moet nu gewoon helpen, kan niet anders! Zeker met de nieuwe aanpak. Aro gaat nu trouwens echt vooruit, sinds vandaag echt heel erg bezig met dingen doen. Hij wordt dan ook gefrustreerd als hij ergens niet bij kan. Het liefst zit hij rechtop... En hij had zelfs geschaterlacht (is dat een woord?!) op de opvang zeiden ze. Hij was vanmorgen ook vrolijk wakker... Heeft niet veel geslapen vandaag dus ik hoop op een fijne nacht met veel slaap!