Ivf in 2012 deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: wat een verhaal! Ik kreeg er helemaal kippenvel van hoe je het beschreef. En dan dr. C. Ach, wat zal ze zich zelf ook rot hebben gevoeld. Ze heeft zo'n grote gunfactor voor haar patiënten. Was je alleen bij de echo? Lief dat ze ook echt naderhand nog de tijd voor je nam om alles door te lopen. en wat een toeval dat je nu net de uitslag uit Gent moest krijgen. Verklaart inderdaad de groeiachterstanden van jouw kinderen tijdens de zwangerschap en dreigende vroeggeboortes en waarschijnlijk dus ook de miskramen. Het scheelt nu wel dat ze verder kunnen kijken, al heb je daar nu even helemaal niets aan en logisch dat je heel verdrietig bent. Heb zoveel aan je gedacht sinds je berichtje van gisteren. Nog een keer een hele dikke knuffel!

2. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, ik had zelfs even het gevoel dat ze zich echt schuldig voelde. Ze zei op een gegeven moment ook, ik kijk gewoon te lang voor je... maar ja als je weet waar je naar zoekt en waar je naar kijkt dat weet je al genoeg.
    Deze beeb ligt erg diep ingenesteld en bij iedere echo die ik gehad heb was t altijd al even moeilijk om beeb goed in beeld te krijgen.

Dus in eerste instantie denk je dan nog dat het daar aan ligt, al wist ik wel beter.

C. Is echt een super arts ik kan niets anders zeggen, maar dat heb ik altijd al over haar gezegd ;)

Ik was gelukkig niet alleen bij de echo, man lief was mee. Godzijdank. Ik was in eerste instantie echt helemaal over de zeik. Het ongeloof, hoe is het mogelijk na 3 hele goede echo's gehad te hebben, nietl wees erop dat het zo vroeg al verkeerd kon gaan zeg maar. Kindje groeide goed en netjes op schema, hartje klopte goed en stevig noem het maar op.

Ik heb gister Jan de Koning nog even gebeld en t verhaal uitgelegd. Vandaag om 12.30 uur gaan we naar hem toe omdat ik toch nog graag een mooie echo foto wil hebben, en tot maandag wachten duurt me gewoon te lang.
    Ik verwacht geen wonderen hoor, maar ik moet dit voor mn gevoel gewoon nog even doen.

Ik ben ergens blij dat ze in Gent eindelijk wat gevonden hebben.
    Al vanaf de geboorte van onze dochter zoeken wij al na antwoorden, die we nu pas eindelijk hebben. En dan ben je 11 jaar verder...
    Voor nu hebben we er inderddad niet zo heel veel aan, maar ergens is het ook wel een geruststelling dat het niet aan mij persoonlijk ligt. Want elke vrouw die een miskraam krijgt vraagt zich af wat ze verkeerd heeft gedaan. Ik hoef dat nu niet te doen want ik weet nu waar het aan ligt of aan kan liggen.....

Dank je wel voor je lieve bericht, het doet me echt goed dat de mensen hier en in mijn omgeving met me/ons mee leven.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: heb nog veel aan je gedacht vandaag. Hopelijk heb je nog een mooie echofoto bij Jan de Koning gekregen. En artsen als dr. C. zijn zeer zeldzaam. Toen ik bij dr. C. was voor mijn eerste echo en het hartje klopte, kon ik merken dat ze er zelf ook zichtbaar ontroerd door was. De schat.
    Gelukkig was je niet alleen, was ik nl. even bang voor. Hoe zijn je man en kinderen hieronder? Het zal voor hun ook als donderslag bij heldere hemel zijn gekomen. En je zoon was er zo blij mee.
    En kan me voorstellen dat de uitslagen van Gent aan de ene kant 'fijn' zijn. In ieder geval dat er nu tenminste iets gevonden is. Je hebt inderdaad al jaren het idee dat er toch iets moest zijn, maar werd niet echt gehoord. Daardoor helaas te veel miskramen moeten doorstaan.
    Maar goed, dat is voor later. Nu eerst even dit een plekje geven.

4. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, lief van je meis. Dank je wel.

Ik heb gelukkig nog een mooie echo foto gekregen bij jan de koning. Ik kreeg er zelfs 4 mee ipv 2.
    Tevens ook n heel goed gesprek met hem gehad. Dat was wel fijn.
    Die man weet uiteraard ook waar hij het over heeft natuurlijk aangezien hij ruim 30 jaar in t zh in tiel heeft gewerkt.
    Sinds vorig jaar werkt hij daar niet meer vertelde hij ons nog.

Ik ben blij dat ik dit toch nog heb gedaan.
    Het geeft me toch wat meer rust.

Sinds de spoedopname toen met J.ayden tijdens een controle echo ga ik liever niet meer alleen en dat weet man lief gelukkig.

Mijn man heeft er ook erg veel verdriet van. Gelukkig kunnen we er samen goed over praten.

De oudste baalde inderdaad enorm, maar verwerkt het een beetje op zijn eigen manier. Hij praat er gelukkig wel met ons over en dat is fijn.

Dochter lief was helemaal verdrietig, heeft ook veel gehuild en wil veel knuffelen. En iedere avond als ze naar bed gaat en ons een kus en een knuffel heeft gegeven aait ze nog even over mn buik, dag baby, dag buik. Zo ontroerend maar zo ontzettend lief 😍

Nu dit idd eerst een plekje geven en dan verder kijken.
    Komt nu hopelijk wel goed, nu ik dan eindelijk serieus wordt genomen.

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Lmom: Kippenvel als ik dit lees! Geen woorden voor! Dikke knuf!

6. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Noekie; dank je wel lieverd! 😘

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: fijn dat je nog een paar mooie echofoto's hebt gekregen en een goed gesprek met Jan de Koning hebt gehad. Ik vond dat toen bij mij ook wel fijn, dat hij toen niet alleen op de echo kon laten zien dat het mis was, maar ook even de tijd nam voor het vervolgtraject en keuzes. Hopelijk helpt het je ook het beter af te sluiten zo. Al zal dat nog best eventjes tijd kosten. Het lijkt me in ieder geval wel geruststellend dat als je spontaan of via mmm zwanger raakt, je gelijk met medicatie kan starten, zodat je dit hopelijk nooit meer hoeft mee te maken. Sterkte!

8. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Ik kwam ook even kijken hoe het met je gaat Lm. Een dikke knuffel voor jou. Fijn dat je nog mooie echo foto's hebt, gister naar het ziekenhuis geweest voor verder plan van aanpak toch? (Vanzelf laten komen, curratage of...) sterkte meis!

9. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Dank je wel meis.

We hebben gekozen voor de cytotec. Ik zit nu voor de tweede dag aan de pijnstillers, en morgen gaat de eerste dosis (4 pillen) er in. Dan na 48 uur uur de tweede dosis (ook weer 4 pillen).
    A.s maandag controle in het zh.

Ik zag een curretage echt niet zitten, en het afwachten wanneer mijn lichaam iets door heeft ook niet. We zijn inmiddels al een week verder, en nog heeft mijn lichaam niets door. Dat kan nog weken duren en dat wil ik ook niet.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: zou zelf ook voor de cytotec gegaan zijn. Dan lost je lichaam het toch zelf op, al dan niet met een beetje hulp van de cytotec. Hopelijk valt de pijn mee als het los gaat komen. Dikke knuffel, meid en sterkte met de komende dagen!

11. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, t is voor mij ook n beetje het idee van t is zelf gekomen, dan kan t ook zelf gaan. Misschien een aparte gedachte maar zo voel ik het wel.

Om iets over elven heb ik de eerste dosis ingebracht.
    Ben benieuwd...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: hoe is het nu? Heeft de cytotec al iets gedaan? Sterkte en ik denk aan je!

13. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    De cytotec gister ochtend in gebracht en pas savonds lichtelijk bloedverlies. Wel enen stolsel verloren, maar daar zat niets in.
    Heb gister veel pijn gehad maar kan niet zeggen dat t veel gedaan heeft.
    Sinds vannacht een uurtje of 2 verlies ik weinig tot geen bloed meer.
    Vanmorgen zh gebeld voor de extra dosis maar die mag ik echt pas morgen innemen ivm evt na werking van de medicijnen...
    K heb nog wel n weeeig gevoel maar thats it...

Benieuwd naar hoe vandaag gaat verlopen en morgen.
    Maandag controle echo bij C.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: vervelend dat de cytotec nog niet veel gedaan heeft. Je lichaam is zich duidelijk nog van geen kwaad bewust. Mag je nog een keer cytotec inbrengen? Ik heb dat toen ook 2 keer achter elkaar gekregen. Hopelijk lost je lichaam het toch nog op voordat je naar het zkh moet. Knuffel!

Ik ben afgelopen week naar de huisarts geweest om door te spreken over mijn bezoekje aan de orthopeed. Ik heb het toen ter kennisneming aangenomen, maar nu ik het misschien toch overweeg volgend jaar heb ik toch wat vragen. Vandaar dat ik bij de huisarts een afspraak had gemaakt.
    Zij gaf al aan dat ze niet op dat niveau mijn vragen kon beantwoorden en verwees me daarvoor terug naar de orthopeed. Ze stelde voor dat ik nog een keer een afspraak maakte om mijn vragen te kunnen stellen. Dus ik naar het zkh gebeld en de assistente deed moeilijk. Volgens het dossier was ik terugverwezen naar de huisarts en als ik een afspraak wilde maken moest ik een nieuwe verwijzing hebben.
    Dus weer terug naar de huisarts gebeld. De assistente daar was vreselijk boos door de houding. De orthopeed had natuurlijk na mijn bezoek gelijk het dossier afgesloten, dus bij een vervolg bezoek moet er een verwijzing komen (en kunnen zij natuurlijk weer extra declareren). Draait ook allemaal om geld. Dat terwijl ik gewoon wat vragen heb. Welke prothese (is ook afhankelijk hoe lang het herstelproces is). En ik wil weten wat ik wel of niet kan (ivm de kinderen). Hoe lang kan ik mijn kind niet tillen, mag ik hem de trap op dragen om naar bed te brengen. Allemaal vragen die ik graag in kaart wil hebben voor ik een beslissing neem. Omdat het consequenties heeft hoeveel zorg/hulp ik nodig zal hebben en hoe lang. De huisarts was ook erg boos, omdat dit gewoon bij 'nazorg' hoort. Ze hebben zelf met het zkh gebeld en met godsgratie een belafspraak volgende week kunnen regelen. Maar ze gaf daarbij wel aan dat dat alles was wat de orthopeed wilde.
    Ik had het gisteren ook met mijn huisarts over een second opinion gehad en zij vond het prima dat te regelen. Maar gezien de lange wachttijden bij de Maartenskliniek stelde ze voor eerst mijn vragen te laten beantwoorden door die orthopeed. Maar na zo'n arrogante houding, voel ik er al weinig voor nog met hem in gesprek te gaan.

15. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje Sneeuwmees wat debiel zeg...
    Dat ze zo eeageren vanuit het ziekenhuis... bah kan daar erg kwaad om worden.

Als de st. Maartenskliniek het erg druk heeft en lange wachttijden heeft zou je evt ook kunnen kijken voor een second opinion bij de bergman clinics, bewegingszorg;
    https://www.bergmanclinics.nl/bewegingszorg

Ik heb daar ook gelopen met mijn schouder en ben daar ook geopereerd. En zal daar straks met mijn andere schouder ook weer heen gaan.

Je hebt voor hen idd wel een verwijzing nodig en de foto's/beelden van t zh hier. Die kun je telefonisch opvragen en ophalen op afspraak.

Voor zo ver ik weet heeft bergman geen of korte wachttijden. Ik zou het gewoon eens proberen.

Vanmorgen de tweede dosis cytotec in gebracht om iets voor half tien. Maar nog geen gevoel dat t werkt. Bij de eerste dosis duurde het ook enkele uren voor ik wat voelde.
    Ik baal echt enorm dat t niet gaat zoals ik gehoopt had... maar goed de dag is nog niet om. We wachten het nog even af.

16. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Even weer snuffelen hier... vergeet toch telkens bij te houden.

Veel gebeurd hier de laatste week...

Vandaag is het precies 4 jaar geleden van mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kan het mij nog als de dag van vandaag herinneren.
    Morgen is het de dag dat ik 1 jaar uit elkaar ben maar het gekke goede nieuws is dat ik sinds afgelopen vrijdag een vriendje heb... Haha.. ben weer een puber van zo'n 14 jaar. Zie je het al voor je?!?
    Zit echt in een enorme rollercoaster van gevoelens. Vandaag verdriet maar ook vlinders... alleen maar toch niet alleen.

Tis echt een leuk vriendje! Haha...
    Jaartje ouder, leventje goed op de rit, 2 kids die hij helaas maar 1 zaterdag in de 2 weken ziet omdat zijn vorige ex niet met ze om kon gaan. Maar hopelijk komt daar nu weer verandering is... Tenminste daar ga ik erg mijn best voor doen!
    En... hij wil graag nog een kindje van ons samen.

Dus je snapt misschien wel de emoties... Pff...

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: wat leuk te lezen dat er naast het vlindertje van 4 jaar geleden nu ook andere vlindertjes fladderen.:p Het is je erg gegund en het klinkt positief allemaal! Geniet lekker van je (tweede) pubertijd. Verliefd zijn is nu eenmaal heerlijk, toch? En wie weet kom je snel genoeg ons weer gezelschap houden als je je weer met eisprongen en NOD's bezig moet houden.;)
    @Lmom: is er inmiddels al meer beweging in gekomen? Hoop van harte dat het lichaam het toch zelf opgelost heeft, voordat je naar het zkh moet.
    @Jordan: hoe is je onderzoek gegaan vorige week? Wanneer krijg je de uitslag hiervan?

Hier een beetje moed aan het verzamelen om de puinhoop hier in huis op te ruimen. Wat kan een peuter toch een enorme chaos veroorzaken...hihi... Hij ligt nu lekker in bed, dus voor mij de kans om even flink er tegenaan te gaan.;)
    Verder deze week een spannende week op het werk. Als mijn ouderschapsverlof afloopt over ruim een maand, dan wil ik minder gaan werken, maar dan wel 3 uur thuiswerken. Weet dat mijn baas daar allergisch voor is, dus wordt nog een spannend gesprekje dat ik deze week met haar moet hebben. Daarnaast gaat een collega weg, met wie ik zo'n enorme klik had en met wie ik zo ontzettend fijn gewerkt heb. Het drong niet echt tot me door, tot ze nu echt deze week voor het laatst is.:(

18. Lovelymommy84

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Noekie meid toch... wat is er weer n hoop gebeurd bij jou ;)
    Leuk om te lezen dat er weer een hele leuke man in je leven is gekomen!
    En wat een emoties komen er dan los... spannend ook allemaal denk ik he?

Hou je ons op de hoogte?

Sneeuwmees, ja ja n peuter kan er goed een bende van maken. Zo ruim ik hier 3x per dag al het speelgoed op om de boel geordend te houden, maar ook hier is t soms alsof er een bom ontploft is hoor 😂 t hoort er gewoon n beetje bij 😉

Spannend hoor dat je van de week het gesprek aan gaat op je werk. Jammer dat je fijne collega weggaat. Maar mss komt er wel een hele leuke voor terug? Of wordt haar plek niet opgevuld?

Hier is t helaas nog t zelfde. Vandaag begon ik weer te vloeien dus k had weer hoop, maar helaas.
    Morgen ochtend om 11 uur controle bij C. vind het erg spannend 😊 ik ben bang dat we nog wat in beeld krijgen, en dwar zie ik wel enorm tegenop. Maar goed, morgen weten we hopelijk meer.

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Lm: het zit je ook echt ff niet mee hè... Laat het nu maar snel gebeuren en laat het dan ook maar snel,2016 worden.

Noekie: zo dat klinkt idd als een rollercoaster van emoties. Super leuk dat je weer een nieuwe liefde hebt gevonden!

Wat naar voor je vriendje dat hij zijn kinderen niet vaak mag zien. Je schrijft dat dat komt doordat zijn ex niet met hen om kon gaan.. Zijn de kinderen uit huis geplaatst? Je schrijft ook dat je een vriendje hebt sinds afgelopen vrijdag? Ben je dan nu al mee bezig dat hij zijn kinderen meer mag zien? Of is dat iets wat je wilt gaan doen als jullie wat langer een stel zijn?

20. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @ IkkeB: Zijn vorige ex was niet de moeder van zijn kinderen. Zij was manisch depressief en kon niet met kinderen om gaan en had er ook niks mee. Dus als de kids het weekend daar waren kwamen ze helemaal verward weer thuis bij de moeder. Toen heeft zij alles terug gedraaid en mochten ze daar niet meer slapen en zo. En zag hij ze 1 x per 2 weken een zaterdag van 9-17 uur. Veel te weinig dus.
    Nu hij weer alles op de rit heeft en nu mij heeft ( een fantastisch lief meisje natuurlijk die wel met kids kan omgaan) zal ze waarschijnlijk wel weer omdraaien. Daar ga ik iig erg mijn best voor doen.
    Want hij is echt super leuk met kids. En ook al zijn we pas kort een setje, het voelt super goed, en dat is toch wel één van de belangrijkste dingen wat eerst geregeld gaat worden.

Deel Deze Pagina