Sneeuwmees, onze kinderen weet niets, willen we ook graag zo houden. Soms praten ze te veel, dus vandaar dat ze het ook niet te horen krijgen. Ik heb twee goede vriendinnen, een ervan staat nu op springen, met dat zij bevallen is, zal ze niet zitten te wachten om op te passen op andermans kinderen, daarnaast met zij straks ook gewoon weer aan t werk. De andere vriendin woont ook niet bepaald om de hoek, heeft geen kinderen, maar werkt. dus dat wordt em ook niet. De second opinion wil ik idd in t rijnstate uit laten voeren en dan verder kijken. Stel er komt wel wat uit, en zij heeft een goed plan van aanpak, kunnen we daarna nog even kijken wat we evt kunnen gaan doen, en waar. Je kunt idd vragen naar de samenwerking van 2 ziekenhuizen, maar jij weet net zo goed als ik dat ons ziekenhuis nergens aan mee wil werken. Net zoals ik toen een second opinion aanvroeg in Nijmegen met de zws van J.ayden. Toen kreeg ik ook de vraag wat ik in de gelderse vallei kwam doen omdat ik onder nijmegen zou staan, wat in principe nog niet eens zo was... En daar komt dan nog eens bij, dat de vorige poging ook gewoon heel anders had moeten lopen ivm de overstimulatie waar ze me gewoon mee hebben laten lopen. daar ben ik eigenlijk stiekem nog wel steeds boos om.
@Ikke: ben jij al ongesteld? Onze cyclussen lopen redelijk gelijk. Alleen ik ben nog niet ongesteld. Had het eigenlijk afgelopen weekend al wel verwacht. De laatste maanden heb ik steeds een cyclus van 26-27 dagen. Nu al dag 28 (en misschien zelfs al 29). Het is altijd een beetje moeilijk rekenen, want ik vind het wel eens lastig wat ik als dag 1 moet aanhouden. Nou, illusies dat ik zwanger kan zijn hoef ik niet te hebben met onze zeer lage frequentie en ook nog eens niet in de buurt van de eisprong. Scheelt wel dat ik morgen een echo heb in het zkh (en niet weet of dat inwendig is). Dus dan is het prettig als ik niet in de zwaarste dagen van mijn menstruatie zit. @Lmom: als je de kinderen inderdaad niets wil vertellen (wat ik goed snap), dan wordt het wel lastig inderdaad een moment te prikken om alles buiten hun om te doen. Maar als je toch naar LUMC gaat is dat toch vanwege de mk-poli? Dat is op zich toch een expertise die ze in ons zkh niet hebben. Dus zouden ze dan ook moeilijk doen? Moet zeggen dat ze toen bij mij heel sceptisch waren tegenover DD. Maar toen ik die stap wilde zetten dat C. juist heel meewerkend was en zelf voorstelde dat ik de fm wel bij hun kon laten doen. Maar wie weet eerst eens naar het Rijnstate proberen. Dat is voor jou te overzien qua reistijd. @Tori: alles nog onder controle? En de kleine man nog steeds netjes naar beneden?
@Tori: Fijn dat hij nu gedraaid is en goed ligt met het koppie! Een hele geruststelling lijkt mij dat! Zo benieuwd!!
Tori; fijn dat het gelukt is tori. Nu duimen dat hij zo blijft zitten!! Sneeuwmees: mijn menstruatie is al weer bijna voorbij, deze maand weer redelijk korte cyclus, verschilt bij mij ook van keer tot keer. Succes met de echo!!
Programma op RTL 5. Samantha en Michael NEMEN er nog 1.... Pardon??? Kinderen NEMEN ? De programmamaker die die naam bedacht heeft .... Tja, wat zal ik erover zeggen. Zucht!! En dan ook nog de pil weggegooid en zwanger geraakt zonder dat je vent het weet, weken lang je man voor de gek houden dat het een tweeling is.. En uiteraard dronken zwanger geworden omdat ze het alleen dan doen, omdat nummer 1 bij hun in bed ligt normaal gesproken.
@Ikke: jij je ongi al weer bijna voorbij? Dan lopen we niet gelijk meer. Was wel handig om jou als 'agenda' te gebruiken, want ik raakte altijd de tel kwijt wanneer ik nu ongesteld moest worden...hihi... En ja, tenenkrommend zulke mensen. Mijn tante zei jaren geleden (toen wij in het traject zaten) ook een keer zo'n tactische opmerking. Dat het zo leuk was en dat ik ook maar een tweede moest nemen. Op zo'n opmerking zit je niet te wachten als je net een mislukte poging achter de rug hebt. :x Ik heb het programma niet gezien, maar wel genoeg over gehoord. Het zou mij ook in het verkeerde keelgat schieten. Snap ook niet dat zulke mensen ook nog eens zo'n podium krijgen om die domme acties aan heel NL te laten zien. Ik ben vanmorgen voor een echo geweest. Was wel grappig, want had de gyn die ik bij de bevalling had. Ze heeft de echo gemaakt en het spiraaltje zat goed. Ze stelde toen zelf voor om de kweek te maken waarvoor ik volgende week naar de huisarts had gemoeten. Dat had ik op volgende week gezet omdat ik nu mijn menstruatie had verwacht. Maar omdat dat er toch nog niet was, heeft ze dat gelijk gedaan. En ze heeft ook gelijk een uitstrijkje gemaakt. Ik dacht doe gelijk alles maar, ik ben er toch en dan hebben we ook maar gelijk alles uitgesloten. Over 2 weken heb ik een belafspraak en hoor ik de uitslagen. Dus met een bezoekje in een keer klaar en kon ik gelijk de huisartsen-afspraak voor volgende week afbellen.
Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld, ondanks dat ik altijd een regelmatige cyclus van ca. 27/28 dgn. Dus, ondanks dat het niet zou moeten kunnen gaan je gedachtes toch even met je aan de haal. Wat als ik toch zwanger zou blijken... Heb verhalen gelezen van vrouwen die zwanger werden ondanks dat het spiraal goed zat. Dus ik wist dat niets anders op zat dan testen. Maar ja, dat had ook een dubbel gevoel. Toch het koudwatervrees als ik zwanger mocht blijken en niet zou weten hoe het allemaal zou moeten met een derde kindje. Aan de andere kant als de test negatief zou zijn, ook weer gepieker waarom mijn cyclus dan ineens zo van slag is. Toch een voorbode van de overgang? Net toch maar een test gedaan en die was, zoals verwacht, negatief. Nu blijft alleen het gepieker over waarom ik dan ineens bijna een week overtijd ben. Een voordeel van testen is wel dat ik meestal vrij snel daarna ongesteld wordt.
Zo, ik ben weer terug van de korte vakantie en we hadden daar geen WiFi dus alleen wat whatsapp en wordfeud gedaan ... Dat kon wel met m'n 3G abo. De vakantie was erg leuk! Maar oh ... afzien als je niet meer zo lekker loopt. Vaak kramp in m'n lies - en kon ik gewoon geen stap meer zetten - en heel langzaam waggelen (en ik ben ook al zo van het langzaam lopen, niet dus!). Ons meisje heeft enorm genoten, ook helemaal geen koorts meer gehad dus dat was ook wel fijn en sliep ze elke nacht heerlijk door. Ze heeft nog wel het redelijk vroeg wakker ritme, dat zal wel het nieuwe ritme zijn (rond 7 uur). Nouja, wij gaan ook gewoon wat eerder in bed en dan is dat prima. Ze is vandaag lekker naar de opvang . Ga ik straks lekker in alle rust genieten van het zonnetje. De baby ligt nog steeds met z'n hoofd naar beneden dus dat gaat ook goed. Hij strekt nu ook vaak z'n been helemaal naar rechts ... dat gevoel is wel even wennen aangezien hij nooit zo heeft gelegen. Maar dat getrappel onderin mis ik niet, nog wel kramp doordat hij wel met z'n schouder op de plekken ligt waar hij met z'n bips ook lag, maar goed... deze ligging is hoe dan ook beter. Ook zo'n fijn idee dat hij op deze manier op de normale manier geboren kan worden. De kleine meid heeft het steeds meer over dat ze grote zus wordt (en eigenlijk al is, volgens haar haha) en wat ze allemaal met haar broertje gaat doen. Lekker badderen, in het bubbelbad, fietsen, flesje geven etc. Nou, ben benieuwd als hij er straks is. Zij is er in elk geval helemaal klaar voor! Nu ik nog, straks aanschuifbedje schoon en opmaken. De kruikjes nog controleren. De laatste gewassen kleertjes in de commode leggen en dan moet ik nog bekijken wat we nog moeten kopen qua truitjes in de kleine maat, want die heb ik niet echt. Maar goed, het mooie weer komt eraan dus ik verwacht niet dat ik veel truitjes nodig heb want hij zal voornamelijk rompertjes dragen en slaappakjes (en die heb ik ruim voldoende!). Sneeuwmees, ja dan ga je twijfelen he... maar goed dan komt je ogs nu vast snel. Ik herken dat wel, dat het na het testen al snel los komt. Zou ook wat zijn als je dan spontaan zwanger raakt terwijl het al niet makkelijk ging en je ook nog es een spiraal hebt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus je weet het idd ook maar nooit. ikkeB, bij jou dus alweer een nieuw cyclus. Jammer zeg dat dat ene niet heeft geholpen. Ga je dat weer gebruiken? Ben even de naam kwijt. Wat een raar programma inderdaad... niet slim om dat zo te noemen want het klopt taaltechnisch gewoon niet! Een broodje of iets lekkers dat neem je ... maar een kind... ?! Denk dat ze er wel veel reacties op hebben gekregen. LM, haha nee dan niet aan je kinderen vertellen ; en ik kan me er wel wat bij voorstellen ; dat ze veel kletsen! Ja dat kunnen ze echt goed, net als onze kleine meid. Maar goed, op zich ook wel weer leuk maar dan geen 'belangrijke' zaken als dit met ze delen... dat komt wel als iedereen het mag weten. Geniet allemaal van het mooie weer vandaag!
@Tori: wat heerlijk dat je nog even op vakantie geweest bent. Ja, die laatste loodjes zijn best zwaar. En leuk dat je dochtertje zo blij is met het grote zus zijn of worden. Ik merk het aan mijn oudste dat hij echt zo blij is met zijn broertje en ook heel bezorgd is als hij iets in zijn mond stopt bijv., dat dat heel aandoenlijk is om te zien. En aangezien jij een bijdehante tante hebt, zal je een volwaardige hulp eraan hebben straks. Lekker weer om te tutten met de ienie-mienie rompertjes, hĆØ. We gaan nu hopelijk inderdaad naar heerlijk weer toe, dus straks lekker veel in de wandelwagen erop uit of lekker buiten slapen in de wagen. Laat de zomer maar komen.
Ha lieve meiden. Ik meld mij weer even kort. Ben er nog niet aan toe om uitgebreid over zwanger willen worden/blijven te schrijven want ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn maar wilde weten hoe het met jullie gaat en jullie natuurlijk even een update sturen van al mijn belevenissen IkkeB, wat vervelend, die onregelmatigheid in je cyclussen. Dat geeft ook onzekerheid en je weet nooit wanneer je eisprong dat zal zijn. Hoop toch dat het snel een kwestie van raakschieten op het juiste moment gaat zijn, om het even heel oneerbiedig te zetten Sneeuwmees, kan me je gevoel bij het testen wel goed voorstellen hoor. Wanneer krijg je de uitslag van het uitstrijkje? En kan er een reden zijn dat je cyclus een beetje in de war is? LM, ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen over de verdere behandeling en dat het jullie helpt de juiste keuze te maken. Volg je gevoel en je hart, alleen jullie kunnen de beste keuze maken! Tori, wat fijn dat de beeb nu ready-to-go ligt. Het gaat zo snel de tijd. Spannend hoor. Nog even en jullie hebben een tweede kindje in jullie leven. Succes met de laatste loodjes. Noekie, yeeeey, ik word blij van je vlinders. Geniet er uitgebreid van. Ik gun je zo de liefde van je leven! Hier gaat het loslaten best goed al is het nooit helemaal weg en ik heb ik van tijd tot tijd een jullie ook wel bekende breakdown. Zo had ik die vorige de week 's avonds. We zaten in de tuin. Heerlijk weer. Lekker relaxed. Ik open FB en zie een foto van een echo. Slik. De mama-2-be heeft een dochter die onder volledige voogdij van haar ex staat omdat zij er een zooitje van maakt. Ouch. 3 berichten verder schuift er zelfs een filmpje van een echo voorbij. Andere dame, heeft net een nieuwe vriend (en had al 2 oudere kinderen bij haar ex) en ooooops, het was ineens per ongeluk raak (hoe bestƔƔt het toch he, als hij hem erin hangt en zijn goedje in je achter laat ) en ze was misselijk. Nou, een drama (grrrr). Weer wat berichten verder een mededeling van een zwangerschap en daaronder een foto van een baby met blauwe plekken en schaafwonden in het gezichtje. Had e.o.a. onverlaat dat kindje in een greppel gedumpt en verstopt onder wat bladeren. Mijn hart brak en daarmee brak ik eigenlijk helemaal en ik heb flink zitten janken. Arme man die hulpeloos naast me zat en eigenlijk ook niet meer weet wat nog te zeggen. Want er zijn toch ook geen woorden meer voor? Volgende dag opnieuw slikken want collegaatje is door de pil heen zwanger geraakt. En die is heel consequent op de pul slikken en wilde nu echt niƩt zwanger raken. Maar ze was het toch en al een paar maanden toen ze erachter kwam. Zo dubbel. Zij doet alles om het voorkomen en het is raak, wij doen alles in de hoop dat het wel lukt zonder gewenst resultaat. Verder heb ik gisteren dan weer het uitstrijkje laten maken. 3 maanden terug was hij niet ok, sinds vorige maand heb ik ook weer contactbloedingen (met het uitstrijkje ging het ook bloeden) en nu is het dus in spanning afwachten wat dit uitstrijkje brengt. Ik mag vrijdag al bellen in de hoop dat de uitslag al bekend is. Ben benieuwd. Verder heb ik nog wat dingen met mijn arts besproken. Ik ben overtijd (had zaterdag moeten komen). Nu is de kans dat ik zo zwanger raak nihil maar meteen een bloedtest gedaan ter bevestiging van wat ik al wist, inderdaad niet zwanger Mijn progesteron liet wel zijn dat menstruatie eraan zit te komen en ik verlies al een paar dagen vleugjes oud bloed, vandaag lijkt het iets meer. Daarnaast ook nog opvliegers sinds mijn laatste menstruatie maar mijn FSH waarde was gelukkig goed. Geen overgang dus. Last-but-not-least hebben we ook gesproken over draagmoederschap. Een aantal super lieve mensen hebben ons (uit zichzelf) voorgesteld dat zij wel een kindje zouden willen dragen voor ons (mooi is dat toch?). Ze hebben er al goed over gedacht en het besproken met hun partner. Hartstikke fijn natuurlijk want eerlijk is eerlijk, onze kansen zijn niet aanzienlijk, maar er is 1 probleem. Volgens de wet kom je hiervoor alleen in aanmerking als je geen baarmoeder (meer) hebt of als je hele grote kans hebt te overlijden tijdens de zwangerschap. Dat gaat voor mij allebei niet op. Dan is er nog een commissie die wel eens uitzonderingen wil maken. Bijvoorbeeld vrouwen die bestraald zijn in de baarmoeder hebben eigenlijk geen kans meer op zwangerschap en voor hen wordt dus wel eens zo'n uitzondering gemaakt. Echter voor vrouwen met hh miskramen is nog nooit zo'n uitzondering gemaakt. Als mijn arts er geen heil in had gezien dan had hij dit niet voorgesteld maar hij wil met de arts gaan praten die hier over gaat. Kijken of onze situatie (12 mk, SLE) het overwegen waard zijn. Zo niet is dit een optie die we ook kunnen wegstrepen (en blijven we zeker weten kinderloos als poging 3 niet goed afloopt) zo wel dan gaat er toch een mooie deur open en is er weer wat meer hoop op een kindje voor ons. Ik ben erg benieuwd dus er lopen toch wel wat spannende dingen nu. Verder hebben we besloten pas in oktober weer voor een nieuwe poging te gaan (tenzij uitstrijkje enzo niet ok is dan wordt het pas 2016). Eerst genieten van de zomer en op vakantie zonder verplichtingen, stress en bergen medicatie. Even tijd om onszelf te zijn. Fijn. Zo, hele update, weer wat leesvoer hahaha. Kom snel weer lezen hoe het met jullie gaat. Allemaal hele dikke knuf!
Lieve Jordan, wat een verhaal zeg. Heftig die verhalen bij jou of fb. En zooooo niet eerlijk!! Wat bijzonder dat mensen zich hebben opengesteld voor draagmoederschap. Alleen het aanbod al is iets heel moois. En dan weer gelijk stom dat het niet zomaar kan. Toch is er een kansje dat ze voor jou een uitzondering maken.. Is het in het buitenland en mogelijk? Of moet je dan echt naar mega ver weg? Nu eerst duimen voor een goed uitstrijkje en dan op naar poging 3 in oktober. Fijn dat je ons even hebt laten weten hoe het met je gaat. ( en het nieuwe deel gevonden hebt) een dikke knuffel voor jou!
@Jordan: altijd fijn weer even van je te horen. Al is het inderdaad weer heftig te lezen wat je allemaal hebt moeten doorstaan. Het is inderdaad makkelijk wat mensen allemaal op fb gooien. Je ziet foto's van dierenmishandeling, of doodzieke kindjes en dan klikken mensen op 'vind ik leuk'. Hoe tegenstrijdig. Ik heb mijn aankondiging van de zwangerschap toen ook wel via fb gedaan. Maar heb er wel lang over nagedacht en ik heb wel bepaalde vriendinnen waarbij ik wist dat het rauw op het dak zou kunnen komen, eerst persoonlijk opgebeld. Kan me voorstellen als je verhalen hoort dat er vrouwen zijn die zo makkelijk (en eigenlijk niet gewenst) zwanger raken, terwijl jij er zoveel moeite voor moet doen, dat dat enorm veel pijn doet. Toen wij ook met ivf bezig waren en poging na poging mislukte, kon ik ook niet tegen verhalen hier op zp, van vrouwen die een keer onveilig gevreeƫn hadden en zwanger bleken. Of een keer een condoom geknapt hadden en dan gelijk zwanger waren. Grr....:x Dus heel herkenbaar hoe jij je moet voelen. Maar.... wat een spannend nieuws lees ik ook. Wat lief dat die kennissen dat aanbod hebben gedaan. Ik dacht dat je in NL wel draagmoeder mag zijn, toch? Ik heb hier op het forum laatst ook iemand gezien die dat deed voor een vriendin (gewoon in NL). Dus als ik jou was, zou ik daar toch eens meer navraag over doen. Volgens mij moeten er toch mogelijkheden zijn. Zou wel heel fijn zijn als jullie kinderwens dan toch op zo'n manier uit mag komen. Ook weer spannend met de uitslag van het uitstrijkje. Zou je dan weer zo'n lis-behandeling krijgen als de uitslag nog afwijkend is? Ik ben dan eindelijk, precies een week te laat, ongesteld geworden. Waardoor het gekomen is, weet ik niet. We zullen moeten afwachten hoe de volgende cyclussen verlopen. Kan natuurlijk altijd een keer een uitschieter tussen zitten. Over een week krijg ik mijn uitslagen. Blijf ik toch altijd spannend vinden.
@Jordan: had weer eens, zoals gewoonlijk , te snel geroepen. Had me nog even zitten verdiepen in draagmoederschap, maar het klopt inderdaad dat er voor ht draagmoederschap veel haken en ogen aan zitten. Maar hopelijk is er toch een modus voor jullie te vinden.
Hi meiden, wil jullie laten weten dat de uitslag weer niet goed is. Cellen zijn verder achteruit gegaan en zit weer terug op Pap3. Ik wil niet doemdenken maar aangezien ik ook weer die bloedingen heb verwacht ik dat het verder dezelfde afloop heeft als vorige keer. Maar ik maak me wel serieuze zorgen waarom het zo snel ontwikkeld en terug komt... Ben er moe van, bluh.
Oh Jordan, wat een drama zeg niet leuk!! En wat stom zeg dat de overheid zo moeilijk doet over het draagmoederschap ... als iemand in je omgeving dit wil doen voor jullie dan is dat toch iets wat dan iets moois en daar mag toch geen verbod op staan gezien en dan helemaal gezien jullie situatie. Ik gun jullie zo een kleine en ik hoop dat als het jullie zelf niet lukt toch dit kunnen gaan doen en over niet al te lange tijd jullie kleine baby in handen mogen houden. Dikke, een hele dikke knuffel!!
@Jordan: wat een rotbericht weer. Bah! Snap goed dat je er moedeloos van wordt. Krijg je binnenkort een gesprek om een behandelplan vast te stellen? Dikke knuffel! Het is zo oneerlijk!
Bah. Wat een k bericht weer.. Ik snap helemaal dat je je zorgen maakt. Hoe nu verder? Een hele hele dikke knuffel.
Even het weekend alles op me laten inwerken maar voel me echt knap ziek van dit hele gedoe. Ik heb volgende week vrijdag weer een colposcopie. Weet niet of jullie thuis zijn in PAP en CIN maar pap1 is goed, pap2 zijn lichte afwijkingen, pap 3 matig tot ernstig, pap4 ernstig, pap5 is eigenlijk gewoon foute boel. Ze bepalen dit door middels een uitstrijkje celletjes weg te halen van je baarmoedermond. Pap2 en pap3 in veel gevallen ook, kan door je eigen lichaam worden opgeruimd. Maar vorig jaar bij pap3 had ik bloedverlies (iets wat meestal pas gebeurt als het kanker is) en daarom zijn ze gaan onderzoeken. Dat doen ze met een colposcopie. Dan halen ze ipv cellen wat weefsel weg (ze smeren azijnzuur op je baarmoederhals waarbij aangetast weefsel wit wordt). Dan nemen ze een aantal hapjes weg van wat wit wordt en dat gaat naar het lab. Dan kan het of goed zijn, of CIN1, licht voorstadium (vaak doen ze dan geen ingreep maar wachten ze af of je lijf dit zelf alsnog wegwerkt), CIN2, middelmatig voorstadium (vaak halen ze dit weg) of CIN3, ernstig voorstadium van baarmoederhalskanker. Dit moet meteen weg. En dat had ik vorig jaar. Maar denk dat nu ook te hebben aangezien mijn klachten precies hetzelfde zijn.... Nou ja. Moet het afwachten maar als mijn vermoeden klopt krijg ik dus weer een lisexcisie (dan branden ze met een hete draad een stukje van je baarmoederhals weg). Maar ik vraag me dus af, waarom komt het zo snel terug, kan mijn lichaam het soms niet opruimen en als dat zo is, hoe kom ik er dan vanaf. Spannende weken weer. Heb me geloof ik nog nooit zo bang en rot gevoeld.
Jordan, ben er niet in thuis maar het klinkt in elk geval beangstigend dus ik kan me voorstellen dat je je bang voelt. En dat je je afvraagt waarom het zo is... Niet leuk! Hopelijk klopt je vermoeden niet en hoef je niet weer een stukje laten wegbranden. Nog maar weer een dikke knuffel en sterkte de komende weken.