@Jordan: het is zo oneerlijk dat je naast alle onzekerheden van de mmm en alle mk nu ook hierover zorgen en angsten moet hebben. Kan je bezorgdheid en angst helemaal voorstellen. Zo te horen heb je de nodige vragen. Hopelijk kun je hier volgende week ook je antwoorden op krijgen. Vind het zo ongelofelijk k**. Weet niet wat ik zeggen moet. Ik ben zelf een leek op dit gebied, als je maar weet dat ik er voor je ben! Knuffel!!
Thanks!!! Jullie zijn lief. Heb net oxazepam gekregen van de huisarts. Kan ik wel even goed gebruiken eerlijk gezegd. Hopelijk wordt het lekker weer de komende dagen Sneeuwmees, hoe gaat het bij jullie en hoe gaat het eigenlijk met je man? En Tori, laatste loodjes?
Jordan: voor sommige dingen zijn geen woorden.. We hebben ons al vaker afgevraagd wanneer jij eens goed nieuws krijgt ipv al die heftige k.. Berichten. Heel veel. Sterkte en een hele dikke. Knuffel. Ik denk aan je.
@Jordan: fijn dat je wat gekregen hebt van de huisarts. Weten ze op je werk iets? Of moet je je daar 'groot' houden? Ik hoop ook dat het mooi weer wordt. Ik ben zelf ook altijd een type die zon nodig heeft om me lekker(der) te voelen. Jullie gingen toch ook op vakantie, toch? Met mijn man gaat het nu eigenlijk goed. Hij heeft 2 wkn geleden weer bloed moeten laten prikken en de waardes waren nu goed. Hij is nu al 16 kilo kwijt, dus voelt zich ook in alle opzichten beter. Hij heeft slaapapneu en dat masker geeft een bepaalde druk. In het begin van dat apneu stond die druk 's nachts op volle sterkte te blazen. Sinds hij aan het afvallen is, is de druk ook afgenomen. Hij is laatst ook voor de jaarlijkse controle hiervoor bij de neuroloog geweest en die stelde voor dat als mijn man nog een kilo of 5 zou afvallen, hij nog maar een keer terug moest komen en dan gaan ze nog een keer een nieuw slaaponderzoek doen. De kans is aanwezig dat hij dan weer van zijn slaapapneu 'genezen' is en dat masker niet meer hoeft te dragen 's nachts. Ik heb een collega die oma wordt. Haar schoondochter is (ruim) 20 wkn zwanger en vorige week hadden ze de 20 wkn echo. Die bleek niet helemaal goed te zijn (maar ik en die collega hadden eigenlijk nog goede hoop). Vandaag zouden ze een uitgebreidere echo krijgen en helaas bleek die niet goed. De zwangerschap zal afgebroken moeten worden. Ben, sinds ik dat berichtje kreeg, er behoorlijk van van slag.
Hoe gaat het met jou IkkeB? Sneeuwmees, goed zeg van je man. Hij is aardig afgevallen. Dat onderzoek is mooi want als dat positief is dan mag hij van zijn masker af. En wat ontzettend triest voor de dochter van je collega zeg
@Jordan: zou positief zijn dat masker, want het belemmert hem toch wel in het lekker slapen. En even lekker lepeltje lepeltje is er ook niet bij met dat stomme ding op. Aan de andere kant had ik, als hij dat masker op had, geen last meer van zijn gesnurk...hihi...
Ik heb vanmorgen de uitslagen van het zkh gehad. Ivm tussentijdse spotting rondom mijn eisprong, hebben ze een uitstrijkje, kweek en nog wat dingen getest. Uitstrijkje was goed, pap1 en ook uit de kweek kwam niets. Wel een klein onschuldig schimmeltje, maar die kon geen kwaad en kon zo af en toe de kop op steken. Een hele geruststelling, maar daarmee is dat bloedverlies nog niet over. Ben nu toch van plan het spiraaltje te laten verwijderen om eens te zien wat er zonder dat ding gebeurd en of ik dan ook spotting heb. Is dat zo, dan is het waarschijnlijk de leeftijd. En anders moeten we maar iets anders verzinnen als anticonceptie, al is de kans dat ik uberhaupt nog zwanger wordt op mijn leeftijd al bijna nihil.
Ohh wat fijn dat uitstrijkje en kweekjes goed waren. Opluchting! Maar nu inderdaad de oorzaak achterhalen. Ik zou bijna zeggen, geen anticonceptie en voorzichtig aan maar ja je weet maar nooit. Aan de andere kant zijn die hormonen ook geen feest.
@Jordan: ik had nu een koperspiraal, dus geen hormonen. Dit was de 3e keer dat ik er een had. De twee eerdere keren was ik er erg tevreden over. In principe wil ik ook niet meer iets met hormonen. Maar ja, wat dan. Condoomgedoe voel ik helemaal niet voor. Heb zelf ook zoiets om maar niets meer te gebruiken. Hoe groot is de kans dat die zeldzame bejaarde eitjes van mij bevrucht worden (afgezien nog van de lage frequentie vrijen). Hoe gaat het nu met jou? Is het ergste stof weer een beetje neergedaald?
Jordan, lieverd ik denk aan je meis! Tori, gaat alles nog goed aan die kant? En heb je na ons nachtelijk fb chatten nog een beetje kunnen slapen? Of wilde Yvi helemaal niet meer naar bed? IkkeB, meis hoe is het bij en met jou? Sneeuwmees, fijn dat de uitslagen goed zijn meis. Ook met je man gaat t goed las ik, wat fijn zeg! Wat betreft de spiraal... die spotting kan blijven maar uiteindelijk ook weer weg gaan... zou je de keuze maken om em er uit te halen zou ik ook niks meer gebruiken hoor... en idd dan kun je ook zien wat je eigen lichaam doet aan evt spotting o.i.d. @all, hier morgen telefonisch gesprek met de fert. arts. Ben enorm benieuwd wat er uit gaat komen.... of t wordt alsnog 1 poging hier, mits ze mee willen werken, en anders wordt t gesprek mn eind evaluatie en wil ik per direct mijn dossier hebben. Morgen hoop ik dus meer te weten. Als ik meer weet zal ik t hier ook even (uitgebreid) komen vertellen/uitleggen. Momenteel niet erg veel op zp meer i.v.m de drukte thuis, wss hebben jullie wel t een en ander voorbij zien komen op fb
@Lmom: spannend dus eventjes morgen. Want meestal zijn ze niet zo geneigd om buiten de gebaande paden te gaan in ons zkh. Veel succes! En hopelijk lukt het je, ondanks de enorme klus bij jullie thuis, ons nog even te komen updaten. Is het ook geen optie om een second opinion in Nijmegen te vragen, zodat je evt. een gehele behandeling in Nijmegen kan doen (dus via een ferti-arts daar)? Ik had vanmorgen gelijk naar de huisarts gebeld om een afspraak te maken het spiraal eruit te halen. Maar op de een of andere manier bel ik altijd als mijn huisarts met vakantie is. Volgende week nog een nieuwe poging.
Sneeuwmees, ik werd vandaag al redelijk vroeg gebeld. Arts staat er volledig achter om nog een poging te doen met andere medicatie/ combinatie van medicatie. En ze gaf zelfs zelf al aan dat als deze poging niets wordt ze toch verder willen gaan kijken. Eindelijk! Al hoop ik stiekem natuurlijk dat dat dan niet meer nodig zal zijn. Een second opinion in Nijmegen zou evt een optie zijn, maar een volledige behandeling daar heeft wel een lange wachtlijst naar wat ik begrepen heb. Ik mag vanmiddag bloed gaan prikken en mn meds ophalen incl. een lesje breken/mengen van de menopur Spannend. Ik zou dan de 27ste weer mogen beginnen met spuiten.
Spannend weer LM! Ik duim voor je dat deze poging gewoon raak is en er niet verder gekeken hoeft te worden. Succes met bloedprikken (oh ben wel blij dat ik daar nu van af ben, hihi) vanmiddag. Hier nog steeds alles rustig ; ik ga zelfs weer beter dan vorige week. Dus ik geniet nog lekker verder met baby in m'n buik. Ik kijk er niet raar van op dat ik weer tot 41 of zelfs 42 weken moet wachten. Ben vandaag 39 weken!
Lm; dus toch nog een poging daar. Fijn dat ze vroeg belde en hetzelfde bedacht heeft als jullie. Dat geeft denk ik weer even wat meer vertrouwen. Tori; fijn te horen dat je nog geniet van de baby in je buik en dat het zelfs beter gaat als vorige week. Hier ff een dipje. Veel zwangeren om me heen, nichtje vanacht met bizarre bevalling ( zo snel dat vk en ambulance te laat waren, vorige kindje is ingeleid met 42 weken,dus is wel ff andere koek dit) en zelf steeds meer aan het beseffen dat het bij ons wellicht nooit meer zou gebeuren... En ik had niet verwacht dat ik daar zo verdrietig van zou kunnen zijn, want ik heb tenslotte een prachtige zoon. Gelukkig nog 7 weken en dan lekker vakantie. Kan ik ff dingen verwerken en tijd nemen voor mezelf en mijn gezin. Maar ik wil en mag niet klagen. Ik moet steeds aan Jordan denken.. Ik heb zoveel bewondering voor haar ( voor jou). Zoveel tegenslagen en nog steeds aan andere vragen hoe het gaat en meeleven met andere. Ik duim heel hard dat je lichaam gaat zorgen dat je snel weer rustige cellen hebt!! knuffel voor jou. Sneeuwmees: fijn dat bij jou de pap wel goed was. En kun je niet vast een afspraak inplannen voor als je Ha terug is?
Oh IkkeB, ja dan zit je wel even in een dipje als er dan veel zwangeren in je omgeving zijn. Dan denk je er toch meer over na ... maar de hoop niet opgeven hoor!! Het kan net als bij jullie zoontje gewoon weer raak zijn. Straks lekker met z'n drietjes op vakantie en wie weet ... daarna zwanger! Het kan! Lekker genieten in elk geval op vakantie, dat moet je sowieso doen. Ook een hele dikke knuffel voor jou!
Dank je tori: zwanger terugkomen zal het niet worden. Dan net in menstruatieperiode. Het pijnlijke/ lastige van de zwangeren om me heen is dat dit allemaal tweede zwangerschappen zijn en veel die tegelijk met mij de eerste kregen. Met 'eerste' zwangerschappen heb ik minder moeite. ( behalver bij die ongelukjes en bepaalde mensen die er zo over doen alsof het heeeeel normaal is dat je een kind krijgt. Of zoals ze dat dan noemen: neemt...) Wij waren bij onzes eerste trouwens ook gelijk, jij iets verder als ik. Jij wist het op het forum als eerste dat timo in mijn buik zat. Ik kwam er toen achter een paar uur voor ik in het vliegtuig naar Italië stapte voor een vakantie. Ik ga dit jaar wel met dezelfde mensen op vakantie, misschien dat het geluk brengt haha.
ja dat moet toch geluk brengen! Geeft niet dat je niet zwanger terug komt van vakantie maar de rust en gezelligheid zorgen vast voor mooie eitjes en zaadjes bij jullie en dan weer een spontaan wonder voor jullie.
@Ikke: een kinderwens voor een tweede kan net zo hevig zijn als voor een eerste. Ook al lijkt het niet zo. Verstandelijk weet je wel dat je al een kindje hebt, maar je gevoel zegt toch dat je toch ook zo graag nog een tweede wil. Ik vond inderdaad de tweede zwangerschappen van diegenen die ook gelijk met mijn oudste waren het meest pijnlijk. Ik had gisteren ook een gesprek met iemand op mijn werk. Die had vier kinderen, tussen de eerste 2 en de laatste 2 zat een pauze van 4 jaar. Ze had twee kinderen en de jongste ging naar school. Ze zei tegen haar man dat ze geen zin had alleen thuis te zitten, en toen zei ze dat ze tegen haar man had gezegd: kom, we nemen er nog eentje bij. En toen kwam er ook nog een vierde kindje. Zijzelf had enorme lol en zei het op zo'n gemak alsof je een pakje boter ging halen, maar ik zat me inwendig op te vreten om het gemak waarover ze er praatte. Jouw zwangerschapstest en vooral de verbazing toen, vlak voor vertrek, herinner me ik me nog als de dag van gisteren. Hopelijk straalt je vriendin weer wat positieve vibes uit, dat je dit nog een keer mee mag maken. Knuffel! @Tori: zag net een megatoeter op fb voorbij komen. Letterlijk de laatste loodjes. In het ergste geval nog 3 weken (hopelijk korter). Nu weer helemaal opgeknapt (knie en verkoudheid)? @Lmom: wat geweldig dat ze andere medicatie gaan proberen en dat ze openstaan om verder te gaan kijken als het nodig mocht zijn. Dat klinkt toch wel heel positief (en meedenkend). Spannend dat je weer bijna gaat starten!
@Ikke: en vergeet niet de positieve energie dat jij dit deel geopend hebt, hè? Nog vergeten te zeggen. Ik zat laatst mijn mailbox hier op te schonen en kwam nog oude pendelverzoeken tegen die ik had aangevraagd. Ik had die toen ontvangen, maar die gaven alle vier juli aan (in 2013). Ik dacht nog, zie je nu wel dat het nergens op slaat en ze nooit uitkomen. Ik had in juni een mislukte poging in DD en we zouden in juli gaan starten met poging 4 (en kon dus op z'n vroegst in augustus zwanger zijn). Ik was die pendels helemaal vergeten. Maar bedacht me nu (toen ik ze weer opnieuw tegenkwam) dat ze allemaal gelijk hadden, want in juli (de tussenliggende maand tussen 2 pogingen) raakte ik spontaan zwanger. Een foutje, alle 4 de pendels zeiden dat het een meisje zou worden. Maar het is toch echt een jongetje. Maar een kleinigheid hou je, toch!