Sneeuwmees, doelde ook vooral op pilgebruik, of dat een goede optie is ter vervanging van het spiraal zeg maar De stof is nog niet helemaal neergedaald. Denk ook niet dat het snel gaat gebeuren momenteel. Al heb ik ook betere dagen, dat wel gelukkig, ik heb er ook hele slechte momenten tussen zitten waarin ik me gewoon enorm veel zorgen maak over het hele gebeuren. LM, ik hoop dat deze behandeling het gaat worden voor je meid. Al dat gedoe is gewoon hartstikke belastend en zwaar. Tori, het wordt lekker spannend zo. Alweer over de 39 weken heen. Gaat zo snel. IkkeB, dank je wel en vind het lief dat je aan me denkt maar ik vind echt dat je niet zo over jezelf mag denken hoor. Ten eerste vind ik niet dat je klaagt maar dan nog.... Jij mag je toch ook gewoon voelen zoals je je voelt? Een kinderwens is en blijft een kinderwens en het zal ongetwijfeld iets anders voelen als je al een kindje hebt maar dat neemt niet weg dat de wens voor een tweede, derde, vierde of voor mijn part vijfde kindje even goed een kinderwens is? En dan is het ook frustrerend als anderen gewoon met gemak door gaan/lijken te gaan met hun leven en het krijgen van kinderen terwijl het jullie zoveel moeite kost het voor elkaar te krijgen. Het is gewoon een super zwaar proces. Je wil niet weten hoe vaak ik er de pest in heb door wat ik allemaal om me heen hoor en zie gebeuren Ik kan alleen maar voor jullie blijven hopen dat ook jullie wens toch nog uit mag komen en dat je lichaam je net als de vorige keer ineens verrast! Gun het jullie ook onwijs. Eerst lekker op vakantie. Blijven genieten van het leven is toch ook wel heel belangrijk dus probeer vooral alles uit de vakantie te halen. Dikke knuffel!
Lieve meiden, omdat jullie vorig jaar erg mee geleefd hebben met t overlijden van mijn vriendin haar kindje, wil ik jullie toch even laten weten, dat zij gisteren bevallen is doormiddel van een geplande natuurlijke keizersnede. Zij en haar man zijn trotse ouders geworden van hun 3de wondertje, een mooie gezonde zoon. Moeder en beeb maken het goed! Ik kan niet wachten om t manneke te bewonderen en om de ouders een dikke knuffel te geven
@Bianca: ik zag een foto voorbij komen op fb en werd er inwendig helemaal blij van (ondanks dat ik ze niet ken). Het zal best even dubbele gevoelens voor hun zijn, maar hoop dat ze lekker kunnen gaan genieten van hun mooie mannetje! Hopelijk kun je ze snel even live knuffelen!
Sneeuwmees, het is idd even heel dubbel voor ze geweest, natuurlijk ook helemaal op van de spanningen, wat natuurlijk ook niet gek is na wat zij mee gemaakt hebben. Wij zijn vanavond het kleine manneke wezen bewonderen. Wat een heerlijk lief klein mannetje! Hij heeft heerlijk een hele poos bij me op de arm gelegen, ik ben helemaal verliefd Vandaag heeft onze kleine man eindelijk voor t eerst hele stukken alleen los rond gelopen, ben zo trots als een pauw Wat geweldig om dat te zien. Hij had er zelf ook de grootste lol in en na ieder rondje lopen gaf hij zichzelf een applausje lekker ventje! De 27ste mag ik weer starten met de deca, op 7/7 staat de uitgangs echo gepland. k heb even snel zitten rekenen, en als t precies zo verloopt als mn vorige pogingen zal ik rond de 19de juli mn punctie hebben, 22ste de tp, en dan 6/8 mogen testen. Erg spannend weer. Ben benieuwd hoe ik ga reageren op de menopur. Heb daar nog geen ervaring mee.
LM, wat fijn van je vriendin dat het nu goed is gegaan! haha en al lekker snel heen geweest, doe je goed. Heerlijk lijkt me dat weer zo'n kleintje op de arm. Gelukkig duurt dat bij ons ook niet zo lang meer . En wat goed, dat hij nu heel goed los loopt jullie J! Nu opletten, want hij is nu nog sneller op zijn plaats van bestemming denk ik . Haha, lachen dat hij zichzelf een applausje gaf. En dan voor jou over een week of twee weer het begin van een nieuwe poging. Mega spannend! Nou, hier nog steeds een buikbaby en heb ook niet het idee dat het al snel gaat gebeuren. Het is wel steeds lastiger, verlies steeds meer vocht ... en is geen vruchtwater ; dus tja dat is gewoon ongemakkelijk. Ach lange stukken lopen gaat toch niet meer dus ik ben behoorlijk aan huis gekluisterd nu en dan kan ik vaak genoeg naar de wc gaan. En de inlegkruisjes zijn gewillig (zonder gaat nu echt niet meer!). Gaan jullie nog een gokje wagen wanneer onze kleine man komt?
Super LM, dat het gelukkig nog goed heeft mogen komen!!! En stoere dude hebben jullie Mijlpaal! Tori, spannende dagen ga je in. Ik gok dat hij deze week wordt geboren en mijn gevoel zegt binnen 3 dagen. Maar tot noch toe zat ik in dit topic altijd grandioos naast de werkelijkheid Ik heb net te horen gekregen dat ik hoog risico HPV heb (HPV is de veroorzaker van bm-halskanker) en wel HPV 16. Bij 70% van alles baarmoederhalskanker werd HPV 16 aangetroffen en deze is ook verantwoordelijk voor o.a. keel- en peniskanker al komen die vormen minder voor, ik wil de arts toch vragen of mijn man geen check moet ondergaan omdat deze *+#@% vorm het bij mij HEEL gezellig heeft...
Ow Jordan... meissie toch... We hebben elkaar al even gesproken, maar wil je nogmaals even laten weten dat ik veel aan je denk meis. Heel veel liefs en n dikke knuffel!
Jordan, jakkes zeg dat je een verhoogd risico hebt op HPV! Brr, echt geen prettig idee, maar wel goed dat het is onderzocht en je er nu goed op zit. Dat is wel een prettig idee lijkt mij. Is het niet iets wat genetisch bepaald is maar kan het overgedragen worden? Ja dan moet je man ook gecheckt worden lijkt mij! Hopelijk heb je gelijk en komt hij binnen drie dagen. Op zich lijkt mij zondag wel leuk, net als Yvi dan ook e en zondagskindje en ook op de 28e!
@Jordan: jemig, meid. Dat is schrikken. Helpt zo'n inenting niet meer, waar meisjes mee ingeent werden? Of is strenge controle voldoende?Inderdaad je man ook maar even laten checken, just to be sure. Misschien goed dat het beestje nu een naam heeft, zodat je nu automatisch goed in de gaten gehouden wordt, al had ik je graag een andere diagnose willen geven. Knuffel, meid! @LM: wow, hij loopt. Wat goed! Kan me voorstellen dat je trots bent! @Tori: ik ga voor 1 juli!
O Jordan toch. Ook ik denk aan je!! En hoe nu verder? Tori; ik denk weer met 42 weken, maar ik duim voor zondag 28 juni.
LM, thanks x Tori, heb geen verhoogd risico op HPV maar heb een hoogrisico HPV. Ik heb dus HPV 16 en die veroorzaakt baarmoederhalskanker (of voorstadia ervan) als je lijf het niet op kan ruimen wat bij mij dus het geval is. Helaas. HPV is een zeer besmettelijk virus en wie weet infecteren we elkaar wel continue. Maar, hoe voel jij je vandaag? Sneeuwmees, nee helaas, inenting helpt alleen als jongens/meisjes nog geen gemeenschap hebben gehad. Da's hier te laat hihi. Geloof wel dat ze bezig zijn met iets wat het achteraf ook moet gaan bestrijden. IkkeB, door de lisexcisie vorig jaar had het eigenlijk weg moeten zijn maar kennelijk is het nogal dominant en kan mijn lichaam het niet aan. Ik moet nu vrijdag de colposcopie afwachten. Heb al een hele vragenlijst liggen
Jordan, oké nu snap ik het! Ja, dan moet je man dus zeker ook getest worden! En hoe kom je er nu dan vanaf?! Weer zo'n lisexcisie? Wat een rotvirus zeg! Hoe kom je er eigenlijk aan, of weten ze dat niet? Hier nog hetzelfde, geen nieuws.
Spannend Tori, dan denk ik dat ik wederom geen gelijk krijg en hoop ik dat het zondag gaat worden. Of op de eerste inderdaad. Dat is ook een mooie datum Bijna iedereen heeft HPV. Alleen normaal ruimt je lichaam het op. Maar als je lijf dat niet kan zoals die van mij is dat wel problematisch. Mijn vraag voor de arts is ook, hoe nu verder. Leuk als we weer een lis gaan doen (niet eigenlijk maar goed), maar als het dan weer terugkomt? Normaal had die eerste lis al de oplossing moeten bieden.
Oke, het is dus een heel 'normaal' virus... Als je lichaam weet wat ie er mee moet doen. Maar als ze weten hoe je lichaam het opruimt dan moet er toch ook een oplossing zijn! Ik duim voor je dat ze snel iets hebben gevonden waar jij baat bij hebt en je er wel weer vanaf komt. Heb net de kleine meid naar de opvang gebrachte, nu nog een theetje en dan haar bed verschonen want het is voor t eerst sinds tijden weer eens mis gegaan (normaal plast ze snachts niet meer, maar door het hoesten vanmorgen toch en teveel in de luier). Vanmorgen wel gezellig samen met haar onder de douche gegaan . En wil vandaag de zomerse kleertjes uitzoeken, welke ik weg doe en welke ik wil houden. Best lastig ... Maar goed, je kan niet alles bewaren! Nu eerst nog bezig met foto's uitzoeken voor op de website zodat m'n ouders die ook kunnen kijken. Hoop ik alles zo bijgewerkt te hebben voordat de baby er is.
@Jordan: zou het niet te maken kunnen hebben met jouw andere immuunproblemen? Dat je immuunsysteem daar veel te druk mee is en er 'niet aan toekomt' dit virus te bestrijden en dus ongestoord door kan woekeren? Neem aan dat jij al aan alles hebt gedacht en met een gedegen vragenlijstje naar je afspraak zal gaan. Sterkte weer met alles en als je even van je af wilt kletsen, dan zijn wij er voor je, hè? @Tori: zo te horen ben je nog druk genoeg. Nesteldrang? Ik had bij zowel de oudste als de jongste zoveel plannen wat ik allemaal wilde opruimen en doen tijdens mijn verlof, maar moet tot mijn schande bekennen dat beide keren er niets van terecht gekomen is.
@Jordan: was benieuwd hoe het vandaag gegaan was in het zkh? Heb je antwoorden op je vragen gehad? @Tori: alles nog rustig, meid? Lijkt me apart om over tijd te zijn. Heb het zelf nooit meegemaakt en te weten dat het nu echt ieder moment kan gebeuren. Mijn 1e is met 39,1 en de 2e met 38,5 wkn geboren. Als je je eigen planning aanhoudt, dan is het nog maar 2 nachtjes slapen. Zou leuk voor je zijn als je gelijk krijgt!
Alles nog rustig hier, gisteravond van die drukpleisters geplakt op m'n enkels. Maar vannacht alleen maar meer gedroomd en verder niks anders dan de andere nachten de afgelopen week. Wel veel gedroomd, daar heb ik nog niet veel last van gehad de laatste tijd. Dus wel diep geslapen denk ik. Nou, ik hoop dat er vandaag iets gebeurt, voor de hittegolf bevallen lijkt me toch wel fijn. Al heb ik voor de zekerheid toch maar een zwembad besteld zodat ik daarin af kan koelen volgende week (ach ook voor de kleine meid natuurlijk 😄. Fijn weekend allemaal!
Was gisteren helemaal kapot maar was dan ook een heel verhaal. Van alle vrouwen die een lisexcisie hebben ondergaan komt het daarna bij 15 - 20% weer terug. Omdat ik in dat percentage val nu krijg ik extra controles voortaan. Ik had de komende 5 jaar al extra checks maar nu dus for ever and ever. Ik heb, vooruitlopend op de zaken, gevraagd wat er nou verder zou gebeuren als het terug blijft komen. Een lis kan een aantal keer en als mijn lijf het echt niet opruimt zal het gevolg uiteindelijk zijn dat mijn baarmoeder en dan uit zou moeten. Die keuze is dan (mocht het zo ver komen) snel gemaakt want eerlijk is eerlijk, na 12 miskramen vraag ik me af hoe groot de kans is dat ik ooit nog een zwangerschap uit zal dragen en dan is mijn gezondheid me meer waard. Verder is het gehele oppervlak van mijn bm-hals aangetast. Hij heeft een biopt afgenomen en over net geen 2 wkn krijg ik de uitslag en het behandelplan te horen... We wachten opnieuw af maar ben nu redelijk kalm eronder vreemd genoeg. Tori, nog steeds kalm?
Ik ben bevallen met 41 weken. Je wacht dan inderdaad heel erg tot het er is, ik vond het niks aan. Misschien ook omdat mijn lichaam niet meer wilde en iedereen zei dat het eerder zou komen, dus al vanaf 38 weken zat ik te wachten. Tori trek je het nog. En de hittgolf. Ach tijdens de bevalling doet je lichaam toch wat ze wil. Veel vrouwen krijgen het koud. Zelfs als het 30 graden is. Jordan hoe was het