@Jordan: kan me voorstellen dat je daar even van bij moet komen. Aan de ene kant is het een voordeel dat je vanaf nu goed in de gaten gehouden wordt. Aan de andere kant betekent dat ook dat je er continue mee geconfronteerd wordt. Hopelijk is een volgende lisexcisie nu wel voldoende. Maar snap je gedachtegang wel dat als het terug blijft komen dat een volgende stap is om dan je bm weg te halen, want gezondheid gaat inderdaad voor alles. Al zal dat hoe dan ook wel een behoorlijke beslissing zijn. Hopelijk hoef je daar niet over na te denken. Dikke knuffel! @Tori: de warmte valt hier mee (en het regent zelfs iets). Dus een mooie dag om te bevallen. Hier geen nieuws. Heb afgelopen week mijn spiraaltje laten verwijderen. Dus hopelijk zijn mijn klachten daarmee ook verdwenen bij de volgende cyclus. Mijn man is weer aan het werk vandaag en de kleine man ligt op bed. Dat zijn meestal de enige momenten om even flink alles schoon te kunnen maken of even een momentje voor jezelf te hebben. Dus het momentje voor mezelf nu maar even als eerste en daarna de emmer sop maar vullen.
He meiden, het is gelukt hoor! Gisterochtend bevallen van een kerngezonde zoon! Wat een genot en wat is hij mooi!! Een echt jongenskoppie. Twee uur begonnen de weeen snachts en om kwart over vier was de verloskundige bij ons thuis en had ik 5 cm ontsluiting. Dus zo snel mogelijk de auto in en naar t zh waar we om 5u aankwamen. En na 11 min persweeën is hij geboren om 6:28!!! Drinken aan de borst kan hij goed en het is echt zo'n schatje! Ongelooflijk weer zo'n klein wonder. En oh wat is z'n grote zus trots en wow wat is ze nu opeens groot, wat een verschil. Heb net bv gegeven en hopelijk gaat hij zo weer slapen, heb nog niet veel slaap gehad sinds gisternacht 2 uur.
@Tori: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje. Gisteren dacht ik nog, dat het waarschijnlijk toch niet meer ging lukken op die dag (en toen was je al stiekem bevallen). Wat een turbobevalling, zeg! Fijn dat alles goed gegaan is en hij zo'n natuurtalent is aan de borst. Is hij net zo'n flinkerd als je dochtertje?
Pff, nog maar weinig slaap gehad... Nouja komt wel weer haha Bij geboorte was hij 3960 en zo'n 51 cm dus ook wel een flinkert net als z'n grote zus (jeetje wat is zij groot vergeleken met hem haha). Oh hij wordt eindelijk wakker, ik zit al even te wachten want hij mag weer drinken, dus ik ga aan de slag en hopelijk daarna een paar uurtjes slapen.
Hier staat dat IkkeB: Welkom op het zwanger worden, zwangerschap en baby forum - Zwangerschapspagina Dan geven ze in een bericht aan of ze pendelen en dan mag je reageren.
Sneeuwmees, dankje! Ja hij is net zo'n flinkerd als onze dochter ; hij is natuurlijk bijna 2 weken eerder bevallen dus qua leeftijd zitten ze gelijk. Hij krijgt ook al helemaal een bolle toet en is alweer bijna 100 gram aangekomen nadat hij eerst is afgevallen de eerste twee dagen. Dus dat gaat supergoed. We zijn een goed team samen . M'n borstvoeding is goed op gang, wat is dat heerlijk zeg! Ik kan daar echt zo van genieten ; alles wat niet goed ging bij Y v i gaat nu bij hem wel goed. Nu kan ik dat ook achter me laten en weet ik dat mijn lichaam het toch wel kan allemaal! En wat vinden jullie van de naam? A R O ; wij vinden het goed bij Y V I passen .
Jordan; dank je!! Tori; aro past idd erg bij Ivy (aantal letters, klinker, medeklinker, klinker, soort naam ook en beide niet veel voorkomende namen)
@Jordan: hoe is het met je? Kreeg je deze week nu de uitslag? @Lmom: en hoe is het met jou? Zag laatst een topic waarin je een positieve test had, maar waar het toch weer niet zo had mogen zijn. Het was zo bijzonder geweest als het weer raak was zonder mmm. Weet je al hoe nu verder? Wachten op de volgende ongi en dan weer beginnen? @Ikke: hoe is het met jou? Eisprong weer gehad, of hoe zit je in je cyclus. Zag een stoer autootje voorbij komen op fb. Leuk, hoor! @Tori: hoe is met onze newborn ivf-2012-baby? Ik las dat hij al snel weer boven het geboortegewicht zit, dus volgens mij gaat het super bij jullie! Hoe gaat het met de warmte en je kleine mannetje? Vandaag is mijn man jarig. Gisteren met hindernissen een cadeautje proberen te kopen. Ik was vrijdag tussen de bedrijven door al de stad in geweest, maar wat ik zocht, hadden ze nergens. Ze stuurden me naar de Ikea, maar dat kan ik niet zo maar even tussendoor doen en vergt wat planwerk. Mijn man had vrijdag een nachtdienst (en slaapt dan zaterdag uit). Zaterdagmiddag een fotoshoot en zaterdagavond visite. Zondagmiddag moesten we naar de schoonouders toe, dus het enige was de zondagochtend. Ik dus vol goede moed naar de Ikea, kom ik daar, blijkt die om 12.00 uur open te gaan (ik was ervan overtuigd dat dat 10 uur was). Dus onverrichter zaken weer naar huis en begin van de middag nog een keer. Normaal kan ik lekker door de winkel slenteren, maar als je nog weg moet en het is warm en plakkerig is het niet zo prettig. Maar goed, we waren geslaagd. Daarna dus naar de schoonouders voor een etentje, maar doordat het iets meer dan een uur rijden is, veel te laat weer thuis. Kinderen al in slaap gevallen en wijzelf ook total loss. Vanmorgen dus heel duf wakker geworden en dan begint de werkweek weer. Verder had ik mijn menstruatie al verwacht. Maar is er weer niets. Probeer er maar rustig onder te blijven en maar te denken dat mijn standaard cyclus blijkbaar 5 wkn is tegenwoordig.
Sneeuwmees, idd een positieve test gehad, maar als nog ongesteld geworden. Alleen wel op n rare manier... 2 dgn volledig bloed verloren 1 dag helemaal niks nog geen bruin of roze en dag erna begon t weer. Moet vandaag de gyn weer bellen eens kijken wat ze nu verder denkt te willen gaan doen. In principe zou ik nu vanaf dag 21 weer mogen starten met de deca, maar weet niet of ik dat wel wil. K wil gewoon echt dat er nu eens verder gekeken wordt. Jullie dus een zwaar vermoeide dag achter de rug.... Gefeliciteerd met je man zijn verjaardag!
@Lmom: heb je topic met smart gevolgd. Goh, wat had ik het je gegund en wat leek het even spannend. Snap dat het niet goed voelt, je maar vol te spuiten met hormonen, als het waarschijnlijk steeds geen kans van slagen heeft. Snap die houding van het zkh niet. Dr. C. wilde toen geen poging meer bij mij doen, omdat ze vond dat ze het ook moest verantwoorden dat ze zorgvuldig met het geld om gingen in ons zkh. Maar in jouw geval willen ze dus maar doorgaan met pogingen, terwijl er steeds iets mis lijkt te gaan met de innesteling. Daar kan dan echt mijn broek van afzakken. Maar ja, hoe krijg je aan het verstand dat er echt iets moet gebeuren. Ik heb overigens wel zelf een keer gevraagd om mijn amh te laten bepalen (dat is bij jou het probleem niet), maar daar ging C. toen wel in mee en mocht ik laten prikken. Misschien als je en paar dingen hebt waarop je je wil laten prikken, dat ze er toch in mee gaat. We hebben afgelopen weekend een fotoshoot gehad. Had ik voor weinig gekocht via Groupon. Heb nu eenmaal een foto-tic . Van de jongens zitten er leuke foto's tussen. Van ons viertjes blijft moeilijk om iedereen (incl. 2 kinderen) allemaal goed in de camera te krijgen. Mag er nu een paar uitzoeken die dan bewerkt gaan worden. Valt niet mee, want ik zie altijd overal wel wat leuks in. Ik had afgelopen weekend ook weer ongesteld moeten worden, maar tot op de dag van vandaag nog niets. Ga er maar vanuit dat ik weer een cyclus van 5 wkn heb, net als vorige maand.
Oooh sneeuwmees ben benieuwd naar de foto's! Jij dus weer n langere cyclus... bagger zeg als je er geen pijl op kunt trekken. Hier in t ziekenhuis hebben ze overal wel een excuus voor. Heb al meerdere keren aangegeven op t een en ander te willen prikken maar dat weigeren ze. Mss dat ze het nu wel wil doen. T probleem met innestelen is het denk ik niet... pas na innesteling ga je hcg produceren, het probleem zit em in het verder door delen denk ik... Dat gebeurd er dus niet. Zelfde als bij onze emmy's in de stoof ze stoppen gewoon met doordelen met als gevolg dat we dus steeds geen cryo's hebben. Amh.laten prikken zou mss ook niet eens zo verkeerd zijn. Ook ik en mijn lichaam worden natuurlijk ouder en bij de icsi en tijdens de stimulatie zie ik toch echt al wel verschil, ook qua aantallen van follikels, gevonden eitjes en bevruchtingen. Mijn moeder kwam ook al vroeg in de overgang... dus wie weet. Ergens ga ik er natuurlijk niet van uit, maar je weet het nooit. Dus misschien toch eens aankaarten.
LM, bluh weer een positieve test en dan toch weer bloeding ; niet leuk! Ik heb dat ook wel gehad wat je schrijft, 1 dag veel en dan een dag niets en daarna weer bloed. Misschien beter om eerst verder te kijken inderdaad. Sneeuwmees, tjee wat n druk weekend hadden jullie. Dan lijkt de nieuwe werkweek alweer te snel gekomen he? IkkeB, jaa stoer autootje; zelfde als ik maar net anders . Lekker rijden weer! Ben nog steeds aan t duimen voor een spontane zwangerschap bij jullie!!! Jordan, hoe is t nu met jou? Dikke knuffel in elk geval. Hier loopt alles op rolletjes, ook zonder kraamhulp (die was zondag voor t laatst). Twee tot drie x per nacht voeden en daarna slapen we snel weer in. Morgen komen ze van de JGZ (zelf vandaag gebeld overigens, ze waren me blijkbaar vergeten), ben benieuwd of hij nog steeds goed groeit van mijn bv. Maar hij drinkt goed en plast en poept flink dus het zal wel. Wat fijn om het nu zo nog mee te maken dat dit goed gaat.
Lm: 2 dagen bloeding en dan 1 dag niks en dan weer door heb ik ook wel gehad. Bij mij komt dat dan door het warme weer. En het probleem wat. Beschrijft over niet doordelen heb ik ook. Daar is helaas niks aan te doen.. Dat is ook de rede waarom ze ons niet verder kunnen helpen als dat ze tot nu toe gedaan hebben. Ze kunnen het nog herhalen, maar dat heeft hoogswaarschijnlijk geen resultaat. Tori: goed om te lezen dat het lekker loopt!! Wat voor auto heb jij ? Ik ben erg blij met mijn uppie Sneeuwmees: onregelmatige syclus is niet fijn als je altijd gewend bent geweest dat het heel erg hetzelfde was. ( ik heb altijd onregelmatig gehad, maar wel tussen de 25 en 34 dagen nooit langer) ik ben benieuwd naar de foto's! Handig hè Groupon, wel jammer dat de bedrijven er niks aan verdienen en soms zelfs moeten inleveren. Ik heb ooit van een bedrijf waar ik 2 keer een Groupon van had de tip gehad dat ik ze ook mocht bellen als ze en Groupon actie hadden, ik kon dan tegen hetzelfde bedrag de aanbieding kopen, maar dan hielden zij er wat meer aan over, ( waren 2 verschillende workshops, maar bij dezelfde aanbieder) Morgen met timo naar het cb. Ze keuren hem vast goed en ik zal wel info folder over veiligheid mee krijgen. Timo is namelijk 'bond en blauw'. Het is een vlot, maar ook lomp mannetje. Zelf het kdv zegt dat hihi hij rent gerust op me Af zonder te zien dat er nog een baby op de grond tussen ligt ( gelukkig was ik die keer optijd, want tja timo is heel lief, maar die baby wil hem vast niet in volle vaart op zich krijgen)
@Lmom: lastig als je zelf zo mee moet denken wat de ontbrekende sleutel is. Je mag het van een arts verwachten, maar dat is in de mmm niet vanzelfsprekend helaas. Het amh prikken zou inderdaad niet gek zijn. Het probleem is alleen dat ze in ons zkh niet goed weten hoe ze het moeten interpreteren en ze stellen toch het spuitprotocol er niet op bij. In DD prikken ze standaard op amh, maar ook een laag amh-waarde zegt niet alles. Het is een combi van het amh en de dhea-waarde blijkbaar. Ik heb ook een heel laag amh, maar bleek in DD wel een goede dhea-waarde te hebben. Dus dat was dan weer wat gunstiger. En ondanks mijn lage amh (wat hoort bij het voorstadium van de overgang), ben ik er toch 3 keer spontaan zwanger mee geraakt. In NL had ik overigens ook alleen maar b-kwaliteit eitjes. In DD gebruikte de arts ook wel eens een combi van 2 soorten hormonen, omdat dat de kwaliteit van de eitjes zou verbeteren. En bij sommige liet hij de eitjes langzamer rijpen. Maar zover kijken ze in ons NL zkh helaas niet en verklaren ze je liever 'uitbehandeld'. @Ikke: en is je zoontje weer goedgekeurd door het cb? Mijn oudste is ook zo'n brokkenpiloot, met slidings met de fiets e.d. Hij had laatst een korte broek aan met het warme weer en zijn scheenbenen waren flink blauw en gehavend. Bedankt voor de tip van Groupon. Ja, je vraagt je soms af hoe ze het er voor doen. Dit was een actie dat je voor 39 euro een VIP shoot kreeg. Je mocht dan zelfs nog 2 keer kledingwissel doen (hebben wij niet gedaan vanwege de tropische temperaturen). Dan mag je 8 foto's uitzoeken die dan bewerkt gaan worden en die je dan bewerkt en onbewerkt toegestuurd krijgt. En daarnaast nog een paar afdrukken van de foto. Kan me voorstellen dat het geen vetpot is voor de fotograaf, zeker als groupon hier ook nog wat aan wil verdienen. Moet zeggen dat, ondanks de goedkope prijs, de fotograaf echt zijn best gedaan heeft. @Tori: hoe gaat het nu met jullie gezinnetje? Is je dochtertje nog steeds zo blij en de grote zus? @Jordan: hoe is het met jou, meid? Had je nu al uitslagen gekregen? Ik zit inmiddels op dag 33. Had gehoopt dat de vorige maand een eenmalige uitschieter was, maar dat is dus niet zo. Hoop toch nog niet dat het een voorbode van de overgang is. Ons gezin is dan wel compleet, maar dat zou ik best confronterend vinden. Verder veel gedoe op mijn werk. We hebben al jaren problemen met onze leidinggevende, die vooral een stijl heeft om mensen te intimideren, en te bedreigen. Iedereen toont dus maar wenselijk gedrag, om maar geen last van haar te hebben. Maar vorige week barstte de bom bij twee collega's en we hebben aangegeven nu een gesprek te willen hebben met haar. Dat zal dus volgende week plaatsvinden. Vind dat best eng. Ben altijd een type die confrontaties het liefst uit de weg gaat, maar ja, dan verandert er ook nooit wat. Zal dus blij zijn als volgende week voorbij is.
Sneeuwmees; Leuk de fotoshoot! Mijn zoontje is helemaal goedgekeurd. Het is een lekker vlot mannetje dat zich goed ontwikkeld. Ze hadden niks te mopperen.