Ivf in 2012 deel 3

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sneeuwmees nog gefeliciteerd.

Sorry voor de lange stilte. Grote veranderingen op mijn werk waardoor ik het nu enorm druk heb en de avonden uitgeput op de bank stort. De uitslag heb ik gekregen. Helaas is het hetzelfde als vorig jaar. CIN3, ernstig voorstadium van baarmoederhalskanker. K.lote is het. Ik moet dus wederom een ingreep. Ik ga toch voor plaatselijke verdoving al vrees ik continu de verkeerde keuze te hebben gemaakt. Zie er enorm tegenop maar een narcose vind ik ook niks en is ook meer belastend dan een plaatselijke verdoving. Nou ja, eerste week augustus mag ik.

2. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: bah!! Op zich is begin augustus wel snel. Of vindt jij het lang duren? En dan ook nog veranderingen op je werk die flink energie kosten. Wederom een knuffel voor jou. Ik zag op fb al dat je gelukkig hele lieve mensen om je heen hebt. Dat lijkt me heel fijn en belangrijk in deze tijd.

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wat ontzettend kl*te weer. Inwendig wist je het misschien wel, maar de bevestiging is altijd weer heel confronterend.Vervelend ook dat het nu net zo druk op je werk is en dat je iedere dag total loss thuis komt. Je hebt je energie nu wel even voor jezelf nodig. Gelukkig heb je het snel achter de rug, zodat je het hopelijk snel achter je kunt laten. Knuffel!
    @Ikke: fijn dat je mannetje weer goedgekeurd is! Voorlopig weer even verlost van het cb!

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Het is absoluut shit en ik werd de nacht bezweet wakker omdat ik zo opzie tegen die ingreep. Maar onder narcose vind ik ook bagger dus ik kan maar geen goede keuze maken. Zie het allebei niet zitten. Liefst zou ik gewoon doorgaan met leven en denken fuck it maar ja, dan loopt het niet leuk voor me af en krijg ik uiteindelijk alleen nog maar meer ellende. Moeilijk. En door dit hele gebeuren twijfel ik meer en meer of ik echt wel nog een ICSI wil doorstaan. Het resultaat is keer op keer hetzelfde en nog meer gerommel aan mijn lijf trek ik denk ik niet. Weer die hormonen, weer een punctie, weer de angst en teleurstelling. Mijn man daarentegen zei gisteren nog dat als hij mijn nichtje ziet hij zo super graag ook een kind zou willen en zelfs een soort van jaloezie voelt. Mijn kinderwens verdwijnt steeds meer naar een donkere uithoek alsof die er nooit is geweest. Maar ik wil hem zeker geen kindje ontnemen. Moeilijke dillemas allemaal...

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jordan, echt een zware situatie waar je in zit! En dat je man dan ook nog eens laat weten dat hij het wel heel graag wil, dat maakt het voor jou volgens mij nog lastiger.
    Die ingreep is ook niet niks en dat ook nog eens voor de tweede keer. Narcose is ook niets, dat lijkt mij ook verschrikkelijk ... dat je gewoon helemaal onder zeil bent, raar idee. Maar als je er zo tegenop ziet, is het misschien wel beter ; dan voel je er niks van op dat moment en heb je alleen na die tijd last.
    Wie weet als er een kindje in je bm groeit heeft dat juist een positief effect op je lichaam! Maar kan me ook voorstellen dat het een behoorlijk dilemma is om door te gaan met icsi, omdat het ook niet kan lukken.
    Hele dikke knuffel!!

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hier gaat het redelijk ... doordat de kleine man een virus te pakken heeft van z'n grote zus hoest hij erg en geeft ook vaak melk terug na een voeding (maar komt ook vooral omdat hij dan teveel binnen krijgt heb ik het idee en doordat hij ontlasting kwijt moet en daar moeite mee heeft en dan extra hoest en BURP alles weer vies).
    Vooral in de nacht is het lastig ... heb de laatste drie nachten weinig slaap gehad. M'n vriend sliep gisteren op de bank en afgelopen nacht boven op de logeerkamer... zodat hij wel genoeg slaapt krijgt. Tja, zo gaat dat.
    En overdag houdt de kleine meid me enorm bezig, maar die gaat deze week drie dagen naar de opvang dus de komende drie dagen overdag wat meer rust als de baby slaapt.
    Maar even kijken of ik nuttige dingen kan doen vandaag (drie wassen opvouwen, wat opruimen, verder met foto's).

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, als je vriend vrij is, wisselen jullie dan wel af? Dat jij ook je rust pakt. Is allemaal al vrij pittig, zo'n mini in huis en dan nog ziekenboeg ook.... Beterschap.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Nee we wisselen niet af ... is ook lastig omdat ik bv geef en ik kan 'm ook beter troosten en dan nog dat hij last krijgt van z'n arm als hij te lang met hem rond loopt of hem op de arm moet houden.
    Maar goed, we gaan vrijdag naar m'n ouders dus dan heb ik wat meer handen die helpen en wordt er voor me gezorgd :).

9. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Oh beter, dat jij ook wel een beetje kunt bijtanken! :)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: lastige situatie waar je in zit. Alle opties zijn niet prettig, dus ja, wat is wijsheid. Ik ben zelf zo'n kleinzerig type dat ik me nog liever plat zou laten spuiten dan dat ik bewust dingen mee zou moeten maken. Maar ja, een narcose is ook niet niets natuurlijk. Daar heb je ook gelijk in, Maar je hebt gelukkig nog eventjes bedenktijd.
    En snap dat je hoofd nu even niet naar de kinderwens, mmm en alles wat erbij komt kijken staat. Geef jezelf even ruimte om alles een plekje te geven en ook je lichaam tot rust te laten komen. Komt tijd, komt raad.
    Was adoptie voor jullie helemaal geen optie? Er staat mij bij dat jullie dat niet wilden, toch? In dat geval zouden jullie die procedure vast in kunnen gaan en krijg je lichamelijk en geestelijk misschien wat meer rust (op dat gebied).
    @Tori: heftig dat de kleine man al een virus te pakken heeft. Die eerste weken zijn al pittig soms met gebroken nachten en zeker als een kleintje ook nog eens niet lekker is. Lekker dat je bijna naar je ouders gaat, dan kun je je even lekker laten vertroetelen!

Hier even in dilemma wat mijn werk aangaat. Zoals jullie weten rommelt het al een tijdje bij onze afdeling en mijn baas manipuleert alles heel slim, zodat niemand haar ergens op kan aanspreken en ze zorgt er altijd voor dat collega's onderling tegen elkaar uitgespeeld worden (en zij buitenschot blijft).
    Nu hoorde ik vanmiddag bij toeval van een collega dat ze tegen haar had gezegd dat ik moeilijk een balans kan vinden tussen mijn gezin en mijn werk en dat ik thuis stress heb en ook op het werk.
    Mijn mond zakte ervan open. Waar baseert zij dat op? En hoe haalt ze het in mijn hoofd over mijn privé-leven te praten (terwijl ze daar echt helemaal niets over weet). Bovendien kan ik zo hard werken als ik doe, júist omdat er een goede balans tussen werk en gezin is. Maar als je jonge kinderen hebt is het gewoon erg druk. Maar volgens mij ben ik daar geen uitzondering in. En dat ze dat soort dingen dan ook nog eens met een collega bespreekt en niet tegen mij. Ik ben dus woest. Maar ja, wat kun je eraan doen. Als ik haar ermee confronteer, dan benadeel ik die collega, die waarschijnlijk de kast uit geveegd wordt. Maar ja, niets zeggen voelt ook zo, want nu zit ik met die enorme boosheid in mij.:x Zucht...

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Kun je dit toch niet bij haar leidinggevende aankaarten als de welbekende druppel? Dat je het zat bent dat zij uitspeelt en manipuleert? Als dat geen optie is zou ik er denk ik maling aan hebben. Zij is zo onzeker dat ze anderen kennelijk moet afvallen om zelf beter voor de dag te komen... Nou, als je dat nodig hebt. Boven staan en lekker laten lullen. Jij en je collega's weten beter.

Qua bedenktijd heb ik niet lang. Ik moet nu gaan beslissen. Kan niet ter plekke besluiten wat ik wil omdat ik nog met de anesthesist moet praten en de ok gepland moet worden voor me. Lokaal gaat het poliklinisch.

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan, heb je al een beslissing gemaakt? Wat ging er mis in het ziekenhuis ( fb bericht)

Sneeuwmees: wat heb jij gedaan met je irritante leiding gevende?

Hoe gaat het met de andere?

13. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, vind t knap dat je t allemaal zo voor je kan houden meis. Ik was allang op mijn achterpoten gaan staan (hihihi als ik die zou hebben ;) )

Tori hoe is t met de kleine man?

Jordan, meis wat een gedoe is t ook he?! Bah!
    Weet dat ik dagelijks aan je denk meis! Dikke knuffel!

IkkeB, hoe is het bij jou meis?

Hier gaat t goed. Drukke weken achter de rug. Dit weekend even last minute naar centerparcs geweest zodat man lief en ik onzls zelf niet voorbij lopen in alle drukte ;) We hebben n heerlijk weekend gehad. In augustus gaan we weer. Zelfde park, alleen dan t huisje naast t huisje wat we nu hadden :D

Verder verwacht ik op zeeeer korte termijn mijn ei ;) vannacht of morgen, dus oefen we zelf nog even door ;)

De 29ste heb ik een afspraak staan bij mijn huisarts voor de doorverwijzingen. Ben benieuwd. Afgelopen week controle echo gehad bij de gyn incl een heel gesprek wat uiteindelijk nergens op uit liep. Dus gelijk mijn (complete) dossier opgevraagd en die van man lief. Ze gaven aan dat t één á twee weken kon duren voor we het op komden halen dus aankomende week ga ik even bellen od t al klaar ligt. Ben enorm benieuwd. Thuis van alles een kopie maken en zelf ook t een en ander uit gaan pluizen. Spannend ;)

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    En LM, is je ei doorgekomen? Lekker hoor, ff er tussenuit. Ben ook benieuwd naar de doorverwijzing en je uitslagen. Op uwbloedseries.nl vind je heel veel terug.

IkkeB, hoe gaat het met jou? Ik heb besloten toch voor een narcose te gaan. Mijn eerste besluit om voor lokaal te gaan bezorgde me slapeloze nachten. Nu slaap ik nog niet lekker maar ik slaap iig iets meer. Ik heb nu een afspraak om te plannen en met de anesthesist te zitten en dan hoor ik een datum. Ben benieuwd. Dat gedoe in het zhuis was vooral omdat ik van het kastje naar de muur werd gestuurd. Vorige was er paniek, alles zo snel mogelijk aanpakken en nu worden afspraken vergeten enz. Heel storend.

Sneeuwmees, hoe is het op je werk? En Tori, bij jullie alles goed?

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: zo te lezen gaan jullie nu dus officieel buiten ons zkh om kijken? Heb je al een idee waar je naar toe wil? Naar Leiden? Hopelijk is het allemaal niet nodig en heb je net als toen ook een onverwacht lucky ei deze maand!
    @Jordan: als je er zo tegenop ziet, lijkt me een narcose ook de beste optie. Snap dat het beide natuurlijk niet prettig is, maar je hebt nu alleen de stress van voor de behandeling en gelukkig niet meer tijdens. Dat scheelt al weer iets.
    @Ikke: hoe is het met jou? Ei weer in zicht? Doe je nog accupunctuur iedere maand?

Ik heb mijn leidinggevende vorige week niet meer gesproken. Had me de hele avond en nacht op zitten fokken om het ter sprake te brengen en toen bleek ze amper op kantoor te zijn geweest en toen ze er al was, was ze continue in overleg en toen ik even van mijn plek was is ze weggegaan zonder iets te zeggen. Voor niets dus mezelf op zitten fokken.:(

16. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    Jordan, ja ik denk dat mn ei is doorgekomen. Gister mega veel pijn gehad en vandaag niets meer. Vaak is mn eitje dan gesprongen.

Ik zal eens op die site gaan kijken. Dank je wel.

Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen meis om toch voor de narcose te gaan.
    Wat lastig dat je van t kastje naar de muur werd gestuurd en dat er zelfs afspraken vergeten zijn. Dat mag eigenlijk gewoon weg niet gebeuren!

Sneeuwmees, we willen idd eerst naar het LUMC toe, eens kijken wat zij denken en zeggen van mn dossier etc. Mochten zij niet echt t idee hebben ons te kunnen helpen zullen wij toch de stap gaan maken naar DD of Gent.

Wat een lastige situatie op je werk zeg. Weet je niet waar je leidinggevende woont?! ;) :D

17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan: je hebt idd de goede keuze gemaakt. Als de andere keuze zoveel paniek geeft is narcose beter. Wat irritant zeg dat ze eerst paniek hebben en dan afspraken vergeten...

All; hier gaat het goed. Kan elk moment ongesteld worden. ( dus geen ei in zicht sneeuwmees hihi) vanaf deze maand geen accunctuur meer. De kans dat ik zwanger raak is zo klein en de kosten behoorlijk hoog. Om alles wat meer los te laten nu de accupunctuur dus gestopt. Gebruik nog wel regelmatig kruiden die ik via haar heb. ( Chinese kruiden)

Lm: bij jou dus ook weer een ei gesprongen. Wie weet is het jullie nogmaals gegund om spontaan zwanger te worden. Nu die ellendige wachweken weer.

Sneeuwmees: o wat suf dat je je zo druk hebt gemaakt en ze vervolgens onbereikbaar was. Zou ze het gemerkt hebben en daardoor stilletjes weggegaan zijn? Of is ze daar niet sensitief genoeg voor?

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hoi allemaal!
    Wij houden nu vakantie bij m'n ouders dus niet zoveel online. Zondag was m'n vader jarig en dat was een drukke dag... Iets te druk voor de kleine man, want hij had nauwelijks geslapen overdag. Gelukkig gaan de nachten wel best goed. Hij is weer af van z'n hoest dus dat is wel erg fijn, hij spuugt daar dus niet meer van.
    Gisteren had ie niet gepoept maar dat heeft ie vandaag weer goedgemaakt met 4 volle poepluiers haha.
    Maar goed ook vandaag was hij wat onrustig overdag, lege darmen dus wilde vaak aan de borst.
    Vandaag naar een speeltuin geweest en vanmiddag hadden we ons kleinere badje op gezet en heeft onze meid daar lekker in gepoedeld met m'n moeder.

LM, goed bezig net zelf aan het oefenen voor jullie kindje :D.
    En lekker weg geweest, doen jullie goed.

IkkeB, dus toch gestopt met de acu nu... Op zich wel goed want anders ben je er toch elk cyclus weer zo mee bezig.

Sneeuwmees, wat een rare leidinggevende zeg!? Wat denkt ze wel niet ... Zo ga je niet met mensen om, dus duidelijk niet geschikt als leidinggevende! Oh echt irritant zulke mensen...
    Hopelijk biedt ze haar excuses aan! Raar dat ze er dan opeens ook niet is pfff.

Jordan, jij dus toch onder narcose. Ik denk dat t een goede keus is. Het gaat goedkomen onder narcose en als je wakker wordt is het gedaan en heb je de ergste pijn gehad waar je dan niks van hebt gemerkt.
    Sterkte meid, want het is niet niks zo'n operatie! Xxx

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: kan me voorstellen dat je met acupunctuur gestopt bent, het kost inderdaad een hoop geld. Die chinese kruiden heb ik ook geslikt, omdat ik volgens mijn acupunctuur toen blokkades in mijn baarmoeder had. Vond die vreselijk smerig, maar raakte toen wel vrij snel zwanger. Dus weet niet of dat het laatste zetje gegeven heeft, maar geloof dat het toch zeker heeft meegewerkt. Toen ik zwanger was, moest ik ze van haar ook nog door blijven slikken. Ik heb dat uiteindelijk tot de 17e week volgehouden, tot ik ze echt niet meer wegkreeg zonder te kokhalzen.
    @LM: hopelijk is je ei goed benut en is verder onderzoek niet meer nodig. Voor ik zwanger raakte, kon ik mijn eisprong ook zo goed voelen. Een paar uur had ik enorme pijn aan van de kanten van mijn buik en had dan zelfs moeite met lopen. Na een paar uur zakte dat af en was mijn ovutest ook gelijk lichter. Nu voel ik het niet zo erg meer. Zag trouwens leuke foto's op fb! Noekie heeft haar best weer gedaan. ;)
    @Tori: lekker bij je ouders op bezoek. Hopelijk word je lekker ontzorgd en vertroeteld. Fijn dat het met de kleine man ook weer beter gaat.

Hier een dagje vrij, maar voor mijn gevoel al een dagtaak er op zitten. Had last van een kies waarvan het leek dat een stuk vulling afgebroken was. Gisteren gebeld om een afspraak te maken, maar dit was de laatste week van de tandarts voor de vakantie. Mocht nu vanochtend om half 9 op een zogenaamd 'nood'afspraak en dan zou het ook alleen even bijvijlen ipv echt behandelen. Maar ze zag het gelijk dat het afgebroken was en heeft toch die kies opnieuw gevuld. Was nu voor het eerst bij de nieuwe tandarts en moet zeggen dat het goed voelde. Over 3 weken mag ik dan alsnog voor een 'kennismakingsafspraak', ondanks dat de volgorde nu even anders was.;)
    De kleine man ligt nu in bed en de oudste is weer met kinderen in de straat spelen. Even ZP-tijd dus.
    Hier is de menstruatie weer voorbij en dit is dan de eerste cyclus zonder spiraaltje, dus ben nu toch wel benieuwd of ik weer tussentijds bloedverlies krijg rondom mijn eisprong. Omdat ik de laatste twee keer een cyclus van 35 dagen had, weet ik niet wanneer mijn eisprong nu precies is. Ik voelde steeds 14 dgn na de menstruatie wat 'eisprongachtige' pijn, maar niet zo heftig als daarvoor. Maar die pijn blijft dan ook wel de hele week aanzeuren. Dus nu vind ik het lastig te bepalen wanneer mijn eisprong echt is. Zit er aan te denken om eens een maandje ovutesten te gaan gebruiken, zodat ik een beetje een beeld krijg bij mijn eisprong en vruchtbare periode, alhoewel ik ook niet meer van plan was ooit nog ovutesten te gaan gebruiken. Nou, nog maar even nadenken wat ik doe. Maar dacht als ik het een maandje doe, dan weet ik het ongeveer voor de volgende keer en dus ook wat de dagen zijn om 'voorzichtig' te zijn.
    Morgen nog een dagje werken en dan eindelijk vakantie. Volgende week vrijdag gaan we dan een week weg. Heb al een lijstje gemaakt wat ik allemaal mee moet/wil nemen en ook nog moet kopen. Het lijkt erop dat het toch weer een hele volksverhuizing gaat worden.;)

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Lmom: ik belandde net hier op zp in een of ander topic. Ging ook over slechte eicelkwaliteit (eiceldefect en eitjes die niet doordelen). En daar werd gesproken over ICSI-AOA. Dit is blijkbaar een techniek die ze in Gent uitvoeren. Het kan zijn dat een eicel een bepaald eiwit mist. En dan kunnen ze door calcium toe te voegen tijdens de icsi de kwaliteit verbeteren. Misschien kende je dit al, misschien is het niets voor jullie, maar wilde het je toch even laten weten. Google er maar eens op.;)

Deel Deze Pagina