Morgen gaat door hoor. Ik mag me al vroeg in de ochtend melden. Kom maar op, dan hebben we dat ook weer gehad. Hele fijne vakantie IkkeB, geniet ervan. Sterkte morgen Sneeuwmees. Altijd zuur als je weer aan de slag moet. Tori, als ik altijd lees en ik de foto's voorbij zie komen heb je 2 gelukkige kids en daar gaat het om. Dat is toch het mooiste wat je ze kunt geven? Ik hoor vaak van mijn zusje dat ze zich afvraagt of ze het wel goed doet maar die heeft 4 geweldige kids. Altijd leuk gekleed, altijd beleefd. Geen zorgen, you rock! Ik heb een mega drukke dag op het werk (komt goed uit qua afleiding)
@Jordan: heel veel succes morgen! Inderdaad, niet leuk, maar dan heb je het maar gehad en hoef je er niet meer tegenop te zien. Heel veel sterkte en ik hoop dat het meevalt. Knuffel!!
Het zit er op. Het is goed gegaan voor zover ik weet. Heb de arts niet meer gesproken. Die had wat behoorlijke spoedgevallen er tussen. Over 2 weken belt hij me met de uitslag en over hoeveel er is weggehaald. Ben benieuwd. En dan in februari weer controle. Spannend. Ik was gisteren ineens super kalm. Zonder pilletjes naar de OK gereden (de rest van de patiënten op de holding had wel pillen gekregen, die lagen allemaal te pitten). Op de OK dus alles ook goed kunnen bestuderen en goed meegekregen. De ruimte eens goed bestudeert en meegeluisterd naar de briefing. Toen ik wakker werd gemaakt lag ik nog op de ok en ik ben naar de verkoever gereden waar ik al snel weg mocht omdat ik super helder was (ook doordat ik geen chill pillen gekregen heb denk ik). Om 16:00 was ik weer thuis. Vandaag nog super duf. Veel slapen. Beetje pijn en ook bloedverlies máár toevallig werd ik gisteren ook ongesteld. Hahaha. Timing. Moest eigenlijk vorige week vrijdag al komen. Nu ff bijtanken.
@Jordan: fijn dat het weer achter de rug is en hopelijk ook nooit meer herhaald hoeft te worden. Lekker bijkomen nu en je lekker laten vertroetelen (komt met jouw man volgens mij helemaal voor elkaar!). Knuffel!
Jordan, (was eergisteren al begonnen met schrijven maar komt steeds wat tussendoor) wat fijn dat het goed is gegaan! Nu nog een goede uitslag dat het ook goed is gegaan qua wat er moest gebeuren en dan kan je weer verder. Wat goed van je, zonder pilletjes! En geen spijt van de narcose denk ik he? En ook ongesteld geworden dus dat werkt ook weer goed. Hopelijk niet teveel last daarvan. Nu lekker rustig aan doen! Ja, en je boft maar met zo'n lieve man ; die kan je nu goed gebruiken ; laat je maar lekker verwennen met lekkere drankjes en veel aandacht/knuffels. Hier 3 goede dagen en nachten gehad en afgelopen dag ging het weer wat minder met de kleine man (ach, niet heel erg hoor, maar hij sliep alleen wat minder en wilde wat vaker op de arm) en gisteravond kon hij de slaap niet goed vatten dus sliep pas (na een tijdje op mijn buik te hebben geslapen) om 1 uur in z'n bedje. Om 6 uur was m'n kleine meid weer wakker dus ik ook ; die zou nog verder slapen, heeft ze geprobeerd maar om half 7 was ze klaar (ik was inmiddels gaan voeden dus ik kon meteen door).
@Tori: slopend kunnen die (korte) nachten zijn, hè? Ik heb ook wel eens gehad dat de een de ander opvolgde en net toen ik even diep in slaap was, de jongste zich al weer meldde voor een nieuwe dag. Gelukkig nog even verlof, zodat je overdag wat bij kan tanken. Wij zouden afgelopen weekend naar de Efteling gaan. In augustus hebben ze daar van die lange zomeravonden met allemaal artiesten en activiteiten. Had mijn man voor zijn verjaardag een hotelovernachting beloofd en dat we dan daar naar toe zouden gaan. Maar door de vakantieperiode op zijn werk was dit het enige vrije weekend die hij deze maand zou hebben. Omdat het weer wat onstabiel was, hebben we lang gewacht met het boeken van een hotelkamer. En toen we woensdag besloten dat we toch zouden gaan, bleken alle hotels in de buurt van de efteling volgeboekt te zijn. Enorm balen (toen nog). Maar ja, nu we het afgelopen weekend hebben meegemaakt die letterlijk verregend was, is het misschien toch een geluk bij een ongeluk. En het geluk wil dat het laatste weekend van augustus er voor hem een dienst is weggevallen, waardoor we dan evt. zouden kunnen. We hebben nu alvast een hotelkamer geboekt (die makkelijk te annuleren is). Nu maar hopen dat de weergoden ons dan gunstiger gezind zijn. Ik ga zo maar eens werken. Heb de laatste tijd steeds last van hartkloppingen, alleen maar vanwege de spanningen op mijn werk. Niet fijn om zo naar je werk te moeten gaan, met de betablokkers op zak. De kinderen lagen gisteren laat op bed, dus ik ga er maar niet op wachten. De jongste drinkt zo af en toe nog steeds een beetje bij mij. Zo lang het duurt laat ik het maar zo, maar maak er geen halszaak van als het een keer een dag niet is. Dus we gaan, voor de afwisseling, maar eens op tijd naar mijn werk.
Wat is het al lang stil hier. Jordan, hoe is het met je? Natuurlijk wil ik dat eigenlijk van jullie allemaal wel weten. Hoe gaat het met iedereen? Tori, de nachten inmiddels wat rustiger? Sneeuwmees; leuk de Efteling, alleen die hartkloppingen klinken niet goed!! Wel goed dat je weet waar het van komt, maar dat neemt niet weg dat het niet goed is. Lm hoe gaat het met de gang naar het ziekenhuis?
@Ikke: goede vakantie gehad? Lekker genoten? Hartkloppingen zijn er nog steeds. Gisteren naar de bedrijfsarts geweest, vandaag naar de huisarts. Morgen gesprek aangevraagd met personeelszaken. Er lijken lichte vooruitgangen te zijn/komen. Alleen zal het nog even een lange adem worden. Wel fijn dat ik door de huisarts en bedrijfsarts serieus wordt genomen. Aankomend weekend gelukkig heerlijk weer en dus naar de Efteling. Dit keer geen pech dat we geen hotelkamer hebben, want die hadden we vorige week al gelijk geboekt. Heb er zin in.
Ja rustig hier! Zelf ook druk geweest met vanalles en geen tijd genomen om ff te schrijven hier. IkkeB, ja de nachten zijn al een tijdje heel rustig. Meestal 1x voeden in de nacht en dan pas weer om 7uur. Maar dan ligt hij er wel pas om half 11 in en vanavond lag hij ruim een uur eerder dus grote kans dat hij zo nog weer komt voor een voeding aan het begin van de nacht. Maar oh wat groeit ons mannetje goed op m'n borstvoeding. Lekker gevoel geeft me dat. Maar ook weer minder prettig dat ik over twee weken alweer moet werken en dat hij dan twee volle dagen door vreemden verzorgd gaat worden... Niet leuk, maar het is niet anders. Oh ik hoor hem al... Misschien nu alweer een voeding, zou mooi zijn! Sneeuwmees, veel plezier in de Efteling. Ik wilde nog naar de dierentuin in m'n verlof maar of dat gaat lukken?! M'n vriend is al twee dagen ziekjes dus we doen vrij weinig op deze manier. Nouja hij doet vrij weinig, ik des te meer haha maar niet alleen 'leuke' dingen. LM, ben ook benieuwd hoe het met jou is Jordan, en hoe gaat het nu met je. De operatie-naweeën al kwijt?
@Tori: had je vooraf aan je verlof langer vrij gehad, dat je nu al weer moet werken. Jemig, voor mijn gevoel ben je amper bevallen en moet je nu al weer. Die gedachte aan weer moeten werken en je kindje aan anderen overlaten is een rotgevoel. Hopelijk is je vriend snel weer opgeknapt dat je toch nog naar de dierentuin kan. Zo te zien op fb hebben jullie al wel heel leuke uitstapjes gemaakt de laatste tijd en ik zag inderdaad dat de kleine man groeit als kool. Altijd een opsteker als je bij het cb bent geweest en je krijgt het nogmaals bevestigd. Zodadelijk naar het werk voor een gesprek met hoofd hrm. Best spannend toch wel. Maar voel me sterk dat ik het doen moet (anders veranderd er ook nooit wat).
Lieve meiden, even snel voor ik mn bedje in duik Hier gaat t goed. Dossier inmiddels thuis, maar is gewoon weg niet compleet. Ik mis nog het een en ander. Ga daar maandag even over bellen. Dossier Nijmegen is inmiddels ook op gevraagd, dus ben benieuwd wanneer ik die binnen krijg. Ik heb vandaag met veel geluk afspraken over kunnen nemen in Gent, 6 okt. de intake en dan 1 dec. resultaat gesprek. Maandag huisarts bellen, voor t lumc, dus we gaan hier weer de goede kant op Sneeuwmees, meis och, wat een gedoetje meis! Hartkloppingen zijn niet fijn! Wel fijn dat de huisarts en bedrijfsarts je serieus nemen meis. Heel veel plezier in de efteling! Tori, jullie manneke groeit lekker goed meis! IkkeB, hoe is het bij en met jou? en met jullie manneke? Jordan, wij spreken elkaar regelmatig, maar wil je ook hier laten weten dat ik aan je denk meis, anders denkt men nog dat ik jou hier helemaal vergeet
@Lmom: wat fijn dat je die afspraak kon overnemen. Had gehoord dat ook daar de wachttijden behoorlijk lang konden zijn. Hopelijk word je daar wel goed gehoord. Wel balen dat je dossier niet compleet is en dat je daar eerst weer achteraan moet. @Jordan: ook hier wordt nog steeds veel aan je gedacht. Hoe voel je je? Heb je de uitslag al van de kweek die ze gemaakt hadden? @Ikke: goede vakantie gehad?
Ik had 5 weken er vooraan dus maar 11 erna. En verder ook geen vakantiedagen eraan vast geplakt want wil eigenlijk tot het eind dit jaar elke week een dag vrij nemen zodat ik maar 3 dagen werk per week. Anders mis ik echt teveel van m'n kindjes! Zoals jullie hebben gezien zijn we toch nog naar de dierentuin gegaan afgelopen week. Op m'n vriend z'n verjaardag dus dat was extra leuk op die dag. En ja ons mannetje groeit goed alleen heeft ie gisteren al het melk eruit gespuugd vanaf eind vd middag... Hem ook maar bij ons op de kamer gelegd want hij deed z'n hoofd niet opzij, kan ie wel stikken! Gelukkig vandaag niet meer gespuugd overdag (heb ook steeds kort aan de borst gedaan en dan elk uur / elke twee uur? Dat ging dus goed). Nu liggen de kindjes te slapen en ik ook zo hoop ik want ik moet weer opladen na afgelopen nacht (weinig uurtjes geslapen en om half 7 was Yvi alweer in de ether). LM, fijn dat er nu afspraken staan in Gent. Je bent er weer lekker mee bezig zo. Jordan, denk ook aan je! Oke, nu tijd om te slapen, welterusten
Ha lieve meiden. Ik denk ook aan jullie hoor. Kan me er steeds niet toe zetten uitgebreid ZP te bezoeken. Allereerst zal ik even een update geven over hoe het er hier voor staat. Ik heb de uitslag inmiddels. Er zijn gelukkig geen kankercellen aangetroffen. Wel was al het weefsel alweer in ernstig voorstadium, is dus heel snel gegaan. Half jaartje tijd. Dat is minder leuk want ik moet extra onder controle nu wat anderzijds alleen maar goed is natuurlijk. Ik verlies nog steeds bloed, als dat vrijdag niet weg is gaan ze het dichtbranden maar ik he vandaag wel het idee dat het eindelijk een beetje minder is. Morgen maar even overleg met mijn arts want volgende week aan het eind van de week gaan we op vakanties en ik wil wel zeker weten dat alles goed zit dan. Hopelijk kunnen ze vrijdag kijken en zo nodig maatregelen treffen. Van mijn arts mag ik in oktober weer voor ICSI. Ik krijg wel een uitstrijkje in december, ook als ik zwanger ben. Mocht ik dan zwanger blijven en het uitstrijkje is niet goed kom ik onder nog strengere extra controles Alleen zijn we er zelf nog niet helemaal uit of we dan echt weer beginnen. Ik wil wel maar man vindt het vrij snel gaan. Snap ik wel maar ik ben juist bang dat als de controles niet goed zijn ik wellicht nooit meer een kans heb om zelf een kindje te dragen dus vandaar mijn haast. Lastig is het. Ben nu trouwens weer een week aan het werk. Enorm druk maar ben nog best snel moe. Echt toe aan vakantie dus Nog gefeliciteerd met je man Tori. Voor mij gevoel is het ook weer snel dat je gaat werken maar 11 weken alweer.... Zohey. Vandaag ook rustig qua spugen? IkkeB, hoe was je vakantie? LM, spreken elkaar inderdaad geregeld. Heb jij nog feedback van het zhuis? Ben benieuwd wanneer je naar LUMC kan. Hh miskramen spreekuur is altijd op maandag. Sneeuwmees, hoe gaat het nu eigenlijk met je man? En op je werk? Noekie, mocht je dit lezen, hoe gaat het met jou?
@Jordan: hopelijk is het bloedverlies nu over, zodat vandaag niet ingegrepen hoeft te worden. En wat heerlijk de vakantie nog in het verschiet. Hebben jullie echt verdiend na die vreselijke rotmaanden. Fijn dat de uitslag goed was dat er geen kankercellen zijn aangetroffen. Extra controles zijn ook niet leuk, maar ook wel weer goed dat ze er bovenop zitten. Al snap ik ook dat het dubbel is omdat je er zo wel weer continue mee bezig blijft. Hopelijk kom je er met je man uit wanneer weer verder te gaan met ICSI. Knuffel, meid! Met mijn man gaat het goed. Hij is lekker bezig met afvallen en staat regelmatig op de weegschaal. Balend als hij wat aangekomen is, blij als er onverwachts toch weer wat af is. Ik noem hem ook vaak 'het wijf' van ons twee. Hij heeft voor de vakantie nog een keer bloed moeten prikken en toen waren de waardes normaal. Verder is door het afvallen ook zijn druk van zijn apneu-apparaat afgenomen en zijn neuroloog was blij verrast met zijn gewichtsverlies en positief bericht van afnemende druk. Dus hij mag volgende maand weer een slaaponderzoek doen en de kans is aanwezig dat hij dan 'apneu-vrij' genoeg is, dat hij geen apparaat meer nodig heeft. En daar is hij erg blij mee. Volgend jaar moet hij zijn rijbewijs verlengen en officieel ben je verplicht zoiets als een apneu te vermelden. Maar dan bestaat de kans dat je maar een rijbewijs voor 1 jaar krijgt en ieder jaar gekeurd moet worden. En gedoe met je rijbewijs wil je niet hebben, ook niet met het oog als je ooit nog eens van baan wil veranderen. Dat roept toch vragen van werkgevers op als een medewerker die chauffeur wil worden, problemen heeft met zijn rijbewijs. Dus hopelijk is dat voor die tijd allemaal opgelost. @Tori: inderdaad de foto's van de dierentuin voorbij zien komen. Fijn dat het toch nog gelukt is voor je einde van het verlof. Nog gefeliciteerd met je vriend. Is het spugen nu over? @Ikke: weer gewend aan het werkzame leven? Zag dat je een rot eerste dag had gehad, maar het voordeel is dat het dan alleen maar beter kan worden. Hier inmiddels al weer 4 werkweken erop zitten na mijn vakantie en eigenlijk al weer aan vakantie toe. De werksfeer is niet al te best. Of eigenlijk niet zo zeer de sfeer onderling, maar meer de onvrede met en over onze leidinggevende. Deze week is er weer een collega die zich ziek gemeld heeft na een zoveelste escalatie. En ook dat raakt ons als (klein) team. Er zouden allerlei acties komen, teamgesprek e.d., maar we zijn al 2 maanden in afwachting wanneer dat gaat gebeuren en in welke vorm. Dat maakt het ook onrustig als je voor je gevoel steeds iets boven je hoofd hebt hangen. Ik ben overigens toch al iemand die moeilijk tegen dit soort situaties en confrontaties kan. Ik hoop dus nog steeds op een goede oplossing op korte termijn, zodat de rust weer kan terugkeren en we eindelijk weer eens lekker kunnen werken met elkaar. De oudste is deze week weer voor het eerst naar school en had het zwaar. Hij is blijven zitten in groep 2 en hij leek niet zo goed te beseffen wat dat betekende, maar daar kwam hij deze week achter. De samenstelling van zijn klas was natuurlijk anders en o.a. zijn beste vriendje was weg, omdat die wel naar groep 3 doorging. We hadden hem daar al wel wat op proberen voor te bereiden, maar hij besefte het pas echt toen hij het met eigen ogen ondervond blijkbaar.
Had het even druk met de ziekenboeg hier ... en nu ben ik aan de beurt met een koortslip en mega snotneus ; voel me niet topfit! Heb mezelf ook niet goed verzorgd de afgelopen dagen, dat heeft meteen effect. Nouja, nu maar weer goed m'n best doen. De kindjes zijn aan de beterende hand. Aro heeft niet meer gespuugd, hij drinkt alleen wat minder naar mijn idee. Gisteren ook maar 6 voedingen ipv 8. Yvi was alleen erg ziek sinds dinsdagavond. Ze had al het eten eruit gespuugd. En de dagen er na, tot gistermiddag spuugde ze alles wat erin kwam er weer uit. Dus op het laatst durfde ze zelfs niet meer goed water te drinken. Maar stoer als ze is, was dat maar even en toen ging ze wel weer water drinken tijdens haar middagslaap. Ze heeft vandaag zelfs weer iets gegeten (al is het niet veel). Gelukkig doet ze ontlasting alleen nog maar op de wc en gaf ze dat met de diarree ook op tijd aan. Vandaag gaat het stukken beter, vanmorgen was ze zelfs aan het zingen en weer veel praten. Helaas vanmiddag weer wat minder, maar ze ligt nu lekker te slapen en dat doet haar vast goed. Nu wel een probleem: Aro wil niet meer uit de fles drinken, terwijl hij dat voordat hij ziek werd wel al een stuk of 3x had gedaan! Zou het komen dat hij nog niet topfit is (hij drinkt immers ook niet super aan de borst, alleen 's nachts wel) of is het iets anders?! Heeft iemand van jullie nog tips? Jordan, hopelijk is het bloeden nu gestopt en is dichtbranden niet nodig vandaag. Wat fijn te horen dat er geen kankercellen aan zijn getroffen ; maar goed ... je blijft er toch niet gerust op nu je weer hoort dat de cellen in het voorstadium daarvan zijn. Kan me voorstellen dat je hoofd de gedachten daarover niet goed leeg kan maken. Je kan de vakantie goed gebruiken! Waar gaan jullie heen? En in oktober weer voor ICSI... tja ... vroeg ... nou ; ik kan me ook voorstellen dat je dat anders voelt. Voelt denk ik dubbel, aan de ene kant vroeg en aan de andere kant wacht je er al zo lang weer op! Doen wat voor jou goed voelt en is dat ervoor gaan, dan is oktober een mooie maand na jullie welverdiende vakantie! Thanks voor de felicitatie. Ja, die weken zijn echt omgevlogen. Nog sneller als toen bij Yvi. Brrr, hopelijk als ik eenmaal weer aan het werk ben dat ik er vrede mee heb want nu voelt het vooral nog helemaal niet goed om de zorg van Aro uit handen te geven. Hij is nog zo klein! En nu ie niet graag uit de fles drinkt... pfff. Kon hij maar mee naar m'n werk. Sneeuwmees, Jaaa we zijn nog naar de dierentuin geweest ; was erg leuk! Zo fijn voor Yvi om er op uit te zijn. Niet dat we dat niet veel doen, maar iets speciaals is toch wel zo leuk. Ook bedankt voor de felicitatie., 41 is ie alweer ... en over een paar weken ben ik zelf jarig, maar nog jonge bloem van 38 dan haha. Pff, ja ik ken het als je dan weer aan het werk bent na een vakantie dan kan je dat na zoveel weken al wel weer gebruiken. Heb je nog genoeg dagen om nog een keer een midweek ofzo te doen? Bij jou op het werk dus ook een rare boel. Bij mij ook ... ben benieuwd straks, het team waar ik mee werk is nu heel klein. Er zijn ook twee tijdelijke, zie nog gebeuren dat die weg gaan als ik terug ben en ik dus wel heel veel moet doen. Nouja, ik wacht het af. A.s. donderdag ga ik heen om die nieuwe mensen te ontmoeten en voor de werkoverdracht. Wat vervelend voor je oudste zoon dat hij is blijven zitten en daar nu pas achterkomt ; maar goed, hij maakt vast nieuwe vriendjes. ikkeB, jij ook alweer je vakantie erop zitten. Alweer gewend op je werk? LM, ben benieuwd naar de ontwikkelingen bij jou.
Hoi meiden, ik ben inderdaad weer terug van een heerlijke ( ietwat natte ) vakantie. Eerste werkdag was een drama, maar de dagen erna gingen stukke beter. Jordan: gelukkig zaten er geen kankercellen in, maar dat voorstadium is ook niet prettig. Lastig om een keuze samen te maken over wanneer je weer verder wilt. Dat je onder strenge controle blijft staan lijkt me idd belangrijk. Sneeuwmees: bij jou op het werk dus ook nog gezeur, wat irritant zeg dat er maar geen actie komt. Misschien maar goed dat iemand zich ziek gemeld heeft, dat maakt de ernst wel duidelijk, al geeft het ook extra werkdruk zoals je al schrijft. Succes Tori: dat aro ziek geweest is kan er zeker mee te maken hebben. Lastig om een tip te geven, want in kent je kindje het beste. Als hij sowieso slecht drinkt kan het zeker nog daardoor komen. Wel balen dst je hem nu weer. Opnieuw moet leren uit de fles te drinken. Mijn tip zou denk ik zijn; geen paniek en blijven aanbieden. Niet te snel de borst als alternatief, want dan zal hij de fles blijven wijgeren. Maar nogmaals, ik ken jou mannetje niet. Nu je je zelf niet fit voelt is het allemaal nog iets lastiger. Dat zal hij mogelijk ook voelen. Beterschap voor jullie!! Lm: al meer van je dossier binnen? Is het al zeker dat je op die open plek mag in Gent?