IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooohh wat spannend voor je meid!
    Heeeeeeeeeel veel succes morgen!
    Op naar de TP!:)

Liefs Ferial

2. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Anouk!

Wordt dit je intake gesprek?
    Als dat zo is dan heb je nog wel een paar afspraken te gaan voordat je kunt beginnen...sorry als ik bot klink, maar zo was het voor mij.
    Als je voor ICSI gaat dan komt er ook nog een chromosoom onderzoek waarvan je 2 maanden op de uitslag moet wachten.
    Ook krijg jij waarschijnlijk (nog) een echo en een bloedonderzoek voor jullie beiden met de hormoonwaarden...eerst laten prikken en dan weer wachten op die uistlag.
    Vervolgens weer een bloed onderzoek of je geen HIV hebt..
    Ik kreeg ook eerst nog een info avond over IVF/ICSI.
    Kortom, het duurt wel even voordat je echt aan de gang mag.
    Ik bedoel het echt niet vervelend, maar voor mij was het wachten en de onderzoeken echt een tegenvaller. Daarvoor wil ik je waarschuwen...
    Heel veel succes meid! Hopelijk kunnen we elkaar hier steunen.

Liefs Ferial

Liefs Ferial

3. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey IkkeB,

Ik heb inderdaad Utragestan en moet ook Pregnyl spuiten 36 uur voor de punctie.
    Waarschijnlijk krijg jij iets met een andere naam voor je bm slijm..:(

Liefs Ferial

4. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ikkeb, gemeen hè van ons lijf om ons dan toch even voor de gek te houden, mijn lf is normaal ook korter. Erg balen dat je toch de ivf-molen ook in moet, nu aftellen voor het spuiten. Zie je er tegenop?

Wtje, ja dat ga ik ook zeker niet missen die vreselijke ongi-krampen:x Heb zelf nog niet echt te klagen, de 1e dag is het heftigste en daarna heb ik er bijna geen last meer van. Dit is dan dus jou onttrekingsbloeding?

Cybje, onwijs veel succes en sterkte morgen, ga voor je duimen en aan je denken. Dikke knuff.

Kimmikim, welkom! Balen dat je cryo niet goed ontdooit is, heel veel geluk met je 2e ivf, hoe is je gesprek vandaag gegaan?

Anouk, sterkte met afwachten, zoals al meerdere keren beschreven zullen je de komende tijd meerdere (bloed)testen krijgen en zal ge nog wat extra geduld moeten gaan kweken om dan weer op die uitslagen te moeten wachten..het gaat meestal helaas niet zo snel als je wilt. Ook ik wil niet te negatief doen,maar zo werkt het nu eenmaal in een zh;)
    Belangrijkste vond ik wel dat ze jullie gaan helpen met je kinderwens en dan is tenslotte wat je wil:)

Ja helaas hebben ook wij de ivf/icsi nodig, had ook niet veel vertrouwen dat we het op eigen kracht nu wel zouden kunnen,maar ja...ben nu wel benieuwd naar morgen of het ivf of icsi gaat worden.

5. Anouk26

Anouk26 Nieuw lid

4 jan 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden voor jullie reacties... Eigenlijk denk ik ook wel dat dot een langdurig traject gaat worden..hoop wel dat we in 2012 allemaal een wondertje krijgen! Ik hou jullie op de hoogte.. Zal jullie ook blijven volgen/steunen..

6. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Babbel wt balen meid, had het zo gehoopt. Succes morgen!

Anouk en kimmiikim welkom hier.

Ikkeb en wtje sterkte met de vervelendste dgen vd maand!

Cybje en tori heel veel succes met de punctie morgen/vrijdag.

Ikkeb ik krijg na de tp ook geen utrogestan,ik moet ook 3 x pregnyl spuiten. Volgens mijkomt het op hetzelfde neer,al kun je met pregnyl niet voortijdig testen,want dan is de kans op eenvalse test te groot;)

Hier it ik pas dg 4 na mijn ei, pff kan haast niet wachten tot ik ongi ben, kan ik tenminste weer opnieuw beginnen;)

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Spijkermevr.,heb jezelf ook echt geen hoop meer dat het bij jullie nu toch nog spontaan zou kunnen lukken? laat het die ongi dan maar snel weer komen en op naar een mooie FM!

8. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    tja hoop, ik weet dat mijn lichaam het kan , is tenslotte 2 x eerder gelukt en er zijn geen aanwijzingen dat het niet zou kunnen. Maar ja na 2,5 jr zonder ook maar een enkele zwangerschap, heb ik er nog weinig vertrouwen in;) Dus dan maar met hulp van buitenaf :D

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Om 7:50 zaten we in de auto richting ziekenhuis. We waren wat vroeger vertrokken in verband met de weerswaarschuwingen. Om 8:20 zaten we al in het ziekenhuis omdat het onverwachts erg rustig was op de weg!
    Om 9:00 melde manlief zich bij het lab voor de zaadpruductie.
    Om 9:30 werden we de punctiekamer binnen geroepen. Een hele lieve verpleegkundige en arts vingen ons op, ze legden alles helemaal netjes uit hoe en wat ze gingen doen en gaven ook tips wat ik kon doen bij bepaalde handelingen.
    Eerst ging ze met de vagina wand verdoven, links en rechts een prikje lidocaine, die voelde ik wel maar zeker niet pijnlijk. Al snel kwam ze met de echokop er aan waar de naaldgelijder op zat... Op dat moment ben ik mijn mannetje maar even aan gaan kijken want naalden vind ik erg vervelend om te zien.
    Baarmoederslijmvlies ziet er mooi uit werd verteld en ze liet nog even aan mijn mannetje zien hoe het stukje septum wat er nog ziet uit ziet op de echo.
    Beide eierstokken werden even vluchtig bekeken... we zagen erg veel eitjes zitten in 1 oog opslag!

Het aanprikken... ze begon rechts. Ze gaf me d etip dat ze tot 3 zou tellen en dat ze dan zou prikken en dat als ik op dat moment uit zou zuchten ik er minder van zou voelen. Nou dat was ook zo gelukkig... Ik voelde wat druk en ff een klein scherp prikje. Bij het aanprikken van iedere follikel aan die kant voelde ik weer t zelfde gevoel. Het was niet prettig maar zeker heel goed te doen. Ik heb ook uitgebreid mee zitten kijken op de monitor hoe de follikels leeg gezogen werden.

Toen ze klaar was haalde ze de echo kop er uit en zei dat we nu het zelfde links gingen doen.
    Ze telde weer netjes tot 3 zoals afgesproken en ik zuchte op 3 goed uit....
    AUW.... die prik was veel pijnlijker dan rechts! Dat deed verrekte zeer... Zon zeer dat ik niet meer op de monitor heb gekeken of waar dan ook heen gekeken. Ik hield stijf mijn ogen dicht en begon zoals ik me had voorgenomen me te concentreren op mijn ademhaling... Nou ik kan je zeggen... ook dat hielp niet.
    Iedere follikel die ze aan prikte werd de pijn erger en erger. Maar gelukkig ging ze door... ik wilde geen pauze of iets want zoals ik het me bedacht... hoe sneller dit voorbij, hoe sneller van de pijn af...

Na de punctie zei ze dat ik het erg goed gedaan had. Ze had gezien dat het erg veel pijn deed. (de tranen liepen over mn wangen namelijk)
    Nu mocht ik me weer aankleden en plaats nemen op een relaxde stoel met een warm kruikje en een dekentje. Ff op adem komen. We zaten net en toen werd mijn mannetje geroepen, hij moest zich weer melden bij het lab ivm dat er wat was met het zaad.
    hij moest een 2e keer produceren omdat het erg weinig was (veels te weinig voor IVF). Dus hij ging maar weer. Na 20 minuutjes kwam hij weer terug. We hebben even met elkaar zitten praten over de punctie hoe het gegaan was en niet veel later kwam de arts weer even binnen.
    Ze kwam met het nieuws dat er 9 eicellen gevonden zijn!!!!
    Wat een prachtige opbrengst voor ons gevoel!
    Vlak hierna zijn we weer richting huis vertrokken omdat ik lekker mijn bedje in wilde duiken!

Onderweg naar huis werden we weer gebeld door het ziekenhuis dat het zaad ondanks de 2e productie niet genoeg was voor IVF en ze toch over gingen stappen op ICSI!

Zondag tussen 10:00 en 11:00 worden we gebeld of er bevruchting is.
    Als dat het geval is dan hebben we die middag nog onze eerste TP!!!

Nu ga ik nog maar ff lekker mn bedje in, heb flink last van mn buik en rug, bloed nogal wat dus dat zal daardoor wel komen.

10. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Cybje!

Wat een verhaal zeg!
    Erg vervelend dat het zo'n pijn deed, maar de opbrengst mag er wezen!:)
    Fijn dat ze nu wel genoeg zaad hebben voor ICSI.
    Met 9 eitjes MOET er haast wel een mooie tp zijn!
    Heel veel succes en rust lekker uit.
    Kei goed gedaan!

Liefs Ferial

11. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Wow cybje mooie opbrengst! Vervelend joh dt je zoveel pijn had, was jij het nou die allergisch was voor morfine?
    Ik duim voor je op een mooie tp zondag !

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0

13. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    cybje: wow wat een verhaal. Super aandachtig gelezen. Wat een dag hebben jullie gehad. Vervelend van de slechte productie en dat het dan 2 keer moet. Lijkt me lastig voor je man. Wel fijn dat het ziekenhuis over gaat op ICSI als het zaad zo slecht is. Ik wens je heel veel sterkte en ik duim voor jullie voor mooie embrio's.

spijkervrouwtje: thanx voor je mooie woorden.

Babbel: ja he stom dat ons lichaam dat soms zo doet.

Tori: succes morgen!

14. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori, heeeeel veel succes morgen!

Liefs Ferial

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Cybje, respect voor je meis! wat heb jij goed op je tanden gebeten.
    Nu lekker bijkomen en op naar een mooi toppertje over 3 dagen:)

Tori,heel veel succes morgen, duim voor een goede opbrengst!

Hier is de intake goed verlopen, zo goed zelfs, dat ik morgen al begin met de puregon:D jeeh!!
    We mogen toch door voor ivf, na overleg vonden ze icsi toch niet nodig.
    Dus nu is mijn apothekerskast ook goed gevuld:p

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Situatie:
    Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje
    Aislyn IVF, 1e kindje
    Babbel IVF, 1e kindje
    Kitty IVF, 1e kindje
    Zonnestraal IVF, 1e kindje
    Tori3, ICSI, 1e kindje
    IkkeB: IVF, 1e kindje
    Cybje: IVF, 1e kindje
    Wtje: IVF, 1e kindje
    Ferial: ICSI 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    5 jan; Intake Babbel (en ook gelijk uitgangsecho gehad)
    9 jan; echo Wtje
    11 jan; 1e FM Babbel
    17 jan; Intake IVF Aislyn
    17 jan: 1e FM + waarsch start Gonal F Ferial
    18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty
    02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal

Punctie/Eisprong:
    31 dec Tori3
    1 jan Aislyn
    2 jan Spijkervrouwtje
    5 jan Cybje
    19 jan ongeveer Babbel
    22 jan ongeveer Wtje

NOD:
    14 jan Aislyn
    16 jan Spijkervrouwtje
    16 jan Tori3
    19 jan Cybje
    5 feb ongeveer Wtje

Lijstje aangevuld:)

17. spijkervrouwtje

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Geweldig ! Nou laat de homonen hun werk maar doen!

Tori succes morgen!

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Cybje: je hebt het gedaan en 9 is zeker een goede opbrengst!

Ik heb de punctie vanochtend gehad en het is me 100% meegevallen.
    Eerst m'n vent geholpen met het opwekken van de zaadjes om kwart over 8 en om half 9 riepen ze ons op en ging het van start.
    Ik mocht op een ziekenhuis bed gaan liggen met onbloot onderlichaam en toen kreeg ik een halve slaappil en een verdoving gespoten in een spier in m'n bil. Dat was wel ff gevoelig maar voelde de verdoving meteen al werken.
    Het zag er allemaal goed uit en ze maakten eerst de vagina schoon met water en daarna gingen ze meteen door met het aanprikken. Dat deed bij sommige wel even pijn (bij de grotere vooral), maar dat was zo minimaal dat ik het makkelijk vol kon houden. Beide kanten ging het goed!
    Toen 't klaar was kon ik weer op het bed gaan liggen en reden ze me terug naar de uitrustkamer. Daar een half uurtje gelegen en toen kwamen ze vertellen dat het 8 eitjes waren :D :D :D en dat het zaad ook helemaal goed was (600.000) voor de Icsi behandeling.
    Ik heb dus goede hoop op veel embryo's!! Zondag bellen en dan hoor ik het resultaat en wanneer de TP is.

Ben nu alleen nog heel erg duf van de verdoving ; ik ga zo maar even een dutje doen op de bank (heb er ook al op gelegen, lekker wat tv kijken).

Dankjewel aan jullie allemaal voor de sterktewensen!

Liefs

19. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Tori ,ook bij jullie een hele mooie score:D

fijn dat het je meevallen is!nu lekker op de bank bijkomen en ik ga voor jullie duimen voor een toppertje over 3 dagen.

Xx

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori en cybje, wat spannend voor jullie! Mooie score 8 en 9 eitjes, daar moet wel een goede tussen zitten. Ik duim voor jullie!

Babbel, wauw, jij mag ook snel beginnen! Ik ben jaloers ;). Hier nog 2 weken wachten en dan pas stoppen met de pil.....

Geven jullie het goede voorbeeld, dan kunnen wij straks volgen :D

Deel Deze Pagina