ik kan het niet meer bijhouden met bijlezen na een paar dagen niet gekeken te hebben eindelijk trekken de bijwerkingen van de pil een beetje weg (behalve de acne dan) nu op naar 20 januari dan mag ik gaan starten met de lucrin. vind het allemaal erg spannend
Vlinder, ik heb ook bijwerkingen van de pil. Mijn borsten zijn nog nooit zo gespannen geweest als nu! Misschien komt dat omdat ik mn pil doorslik? Ik verwacht zo rond dezelfde datum te beginnen, alleen gebuik ik eerst Decapeptyl. Van Lucrin heb ik nog niet gehoord, maar zal ongetwijfeld dezelfde werking hebben.
ja kan daar verschil in zitten welke hormonen je krijgt? lucrin krijg ik om in de overgang te komen. zou dat verschillend zijn dan per ziekenhuis
@Tori: Wat goed dat het je zo goed is afgegaan Fij om te lezen! Nu lekker bij komen he meis! Dus ook voor jou op naar zondag Denk dat jij nu ook je NOD op 19 januari hebt? Spannend!!! We gaan er samen voor!!! @Kitty: Meis, voor je het weet kun je ook beginnen! Ik hoop dat je ook heel snel de punctie mag hebben @babbel: Volgende week de 1e FM! SPannend meis Ik hoop dat er dan al (net als bij mij) een hoop mooie grote follikels te spotten zijn! En dat de punctie dan ook maar snel mag volgen. @Ferial: Ik heb geen chromosoom onderzoek gehad voor de start van de ICSI... puur omdat de reden van het weinige zaad bij mijn mannetje duidelijk bekent is. Daarnaast heeft inderdaad ieder ziekenhuis zijn eigen protocol mbt ivf/icsi... Er bestaat een kort schema en een lang schema. Met het lange schema start je eerst met de pil, dan decapeptyl (of iets anders wat het zelfde werkt om je eisprong te onderdrukken) en dan pas een uitgangsecho en starten met de stimmulatie... zon schema kan wel een paar weken duren voor je uiteindelijk bij de punctie bent. Ik had daarintegen een kort schema. Ik had op CD2 een uitgangs echo, starte op CD3 met puregon, op CD 8 begon ik orgalutran (lijkt op decapeptyl) bij te spuiten en op cd 11 had ik de punctie al! Dus echt een heel ander schema dan het lange. @All: Iedereen suc6 trouwens hoor met de komende stappen! Ik lees aandachtig mee Zondag post ik een update mbt de bevruchtingen en een eventuele terug plaatsing
Cybje, Wij hebben ook ICSI omdat het weinige zaad van mijn mannetje bekend is... Dat kan de reden dan dus niet zijn. In ons ziekenhuis doen ze altijd een cromosomenonderzoek omdat je geforseerd gaat bevruchten. (de zaadcel heeft zijn eigen kracht om te bevruchten dus niet meer nodig, dus stel dat ze het eigenlijk niet zouden kunnen zelf dan komt dat in het onderzoek naar boven) Het eventuele te zwakke zaad zou dus erfelijk kunnen zijn. Daarvoor het chromosomenonderzoek. We mochten bij een slechte uitslag nog steeds gewoon doorgaan met ICSI, het was puur ter bewustwording dus. Zo noemde ze het. Liefs Ferial
Tori, Wow wat super om te horen dat het zo goed ging! Wat zal jij blij zijn. Heerlijk! Komt helemaal goed zondag! Moet haast wel. Liefs Ferial
@ferial: ligt er aan waarom t zaad niet goed is... Bij ons bijvoorbeeld hebben we bij productie zon 70mlj, maar na bewerking houden we minder dan 1mlj over. Dit komt doordat mijn mannetje in zijn tienerjaren geopereerd is aan wat ze noemen een waterzak. Hierbij is de barriere tussen de bloedvaten in de balzak en de opslag van het zaad beschadigd waardoor er antistoffen bij het zaad komen. Deze antistoffen zorgen er voor dat alles gaat samenklonteren en dood gaat. Ons is uitgelegd dat wanneer er een zaadafwijking is waarbij de oorzaak mogelijk aangeboren is er een chromosoom onderzoek gedaan word. In mijn geval is dat dus niet zo.
weet iemand wat het verschil is tussen Decapeptyl en lucrin. ik zie bij bijna iedereen Decapeptyl staan terwijl ik lucrin moet gaan spuiten
Tori mooi resultaat meid! Nu lekker bijkomen en dus ook zondag de terugplaatsing. Vraag me af waarom ze bij het ene zieken huis 2 dgn later terugplaatsen bij andere weer 3 of 4. Als het bij ons zo ver komt wordt het na 3 dgn teruggeplaats zeggen ze. Maar telt de dag vd punctie dan mee En zit er dan eigenlijk verschil in het slagen vd IVf ?
Dan werken ze in jullie ziekenhuis anders dan bij het onze. Bij ons doen ze bij ICSI altijd een chromosomenonderzoek om erfelijkheid uit te sluiten. Ook als er op latere leeftijd iets is gebeurd op dat gebied, zou er bij de geboorte al iets mis kunnen zijn wat ze alleen met een cromosomenonderzoek kunnen zien. Maakt verder niets uit...fijn toch als je eerder kan starten. Ben nu wel klaar over het chromnosomenonderzoek....
@Kitty17: haha, ik ga proberen het goede voorbeeld te geven en ik hoop dat velen dat voorbeeld dan snel mogen volgen. @Spijkervrouwtje: de terugplaatsing hangt af van de celdeling van het embryo volgens mij. Dat is altijd 3 of 4 dagen. Ik had vrijdag meegeteld als dat, maar ik had dat niet moeten doen. De terugplaatsing is denk ik pas maandag. Ik moet namelijk zondagochtend bellen om de afspraak te maken. @Ferial: ja, ben echt superblij dat ik dit achter de rug heb! En dat het uiteindelijk best meegevallen is. Al doet het nu wel behoorlijk pijn, nouja morgen is het vast alweer stukken beter. Bedankt voor je goede hoop, ik ga ook voor een succesvolle terugplaatsing! Ik ben aan de beurt nu ... . Mijn NOD is trouwens de 20ste (dan mag ik naar het ZH voor een bloedtest en smiddags hoor ik dan de uitslag). Dus als iemand nog weer een lijstje plaatst, dit graag aanpassen .
Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje Aislyn IVF, 1e kindje Babbel IVF, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori3, ICSI, 1e kindje IkkeB: IVF, 1e kindje Cybje: ICSI, 1e kindje Wtje: IVF, 1e kindje Ferial: ICSI 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 9 jan; echo Wtje 11 jan; 1e FM Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 17 jan: 1e FM + waarsch start Gonal F Ferial 18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal Punctie/Eisprong: 1 jan Aislyn 2 jan Spijkervrouwtje 5 jan Cybje 6 jan Tori3 19 jan ongeveer Babbel 22 jan ongeveer Wtje NOD: 14 jan Aislyn 16 jan Spijkervrouwtje 19 jan Cybje 20 jan Tori3 5 feb ongeveer Wtje
WAUW Cybje en Tori, wat een goede opbrengst!! Jeetje wat spannend allemaal zeg voor jullie. (ben jaloers, moet nog 3 weken wachten ). Was ff snel een reactie, ben aan het werk....
Bedankt voor jullie welkom!! Gelukkig is het goed gegaan met jullie puncties! 9 en 8 eitjes, mooie opbrengst!! Wat je beschrijft cybje over dat de andere kant zoveel meer pijn deed herken ik ook echt verschrikkelijk!! Wat een hell vond k die punctie. K had toen ook nog eens over stimulatie dus werd 24 x aangeprikt... Ik was echt zooooooo moe daarna. Ooeww wat een pijn had ik.. Daarom zie ik er nu wel ietsje meer tegen op.. Hoop dat k wat extra pijnstilling kan krijgen! Hier was t gèsprek goed gegaan! Nu mn menstruatie aant opwekken en daarna weer beginnen met spuiten. Krijg t korte schema dus moet op dag 4 alweer terug voor een uitgangs echo. K ben zeer benieuwd. Moet ook een heel ander medicijn spuiten als wat ik voorheen moest. Dus k ben zeer benieuwd hoe dat aanslaat. Ooew merk wel dat k vaker moet gaan lezen hier jeetje wat word er gauw geschreven! Fijn weekend allemaal!
al die verschillende protocollen. Ik heb ook bij de IUI nog nooit een uitgangsecho gehad, terwijl vele dat wel kregen. (ik weet niet eens precies wat het is) en ook nu staat hij niet op het lijstje. eerste decapeptyl, dan bellen om te horen wanneer te starten met Gonal F... Tori, wat een goede opbrengst! nu duimen voor zondag! Ik ben benieuwd. Ik wil ook starten!! ben jaloers dat het bij sommige zo snel is. Mochten wij ook, maar omdat we net te ver waren in cyslus niet. Nog 3 kleine weekjes wachten en dan eindelijk starten. als wij starten weten sommige al of ze zwanger zijn van poging 1! Duimen!!
Hey meid, ik kan me helemaal voorstellen dat je wilt beginnen! Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voor je. Probeer lekker nog wat leuke dingen te doen, want straks voel je je misschien op en top fit met die decapeptyl... Ik vind het ook allemaal maar lang duren, pffffff. Ik ben nu al een week decapeptyl aan het spuiten, heb enorme hoofdpijn. De 17e pas over op Gonal F. Ik snap niet waarom dat allemaal zo lang moet duren...ik denk omdat ze zeker willen zijn dat echt alle hormonen stil liggen in mijn lichaam en de eierstokken rustig zijn. Als ik met de Gonal F begonnen ben, dan zal het wel snel gaan hoop ik. Wat hebben jullie voor bijwerkingen (gehad) bij de decapeptyl? Ik kan trouwens de meiden die nog moeten beginnen met decapeptyl hopelijk gerust stellen. Het prikken vind ik echt niets voorstellen! De bijwerkingen zijn hooguit wat vervelend,maar heel goed te doen. Liefs Ferial.
@ikke: ik heb 6 maanden moeten wachten op de start van de icsi .... Tussendoor 2 kijkooeraties en een gewone operatie aan mn baarmoeder gehad, maar toch... Tussen de laatste iui en de icsi zat 6mnd.
@Ferial: ik had niet echt last van de decapeptyl, vlak voordat ik moest beginnen met Gonal F wel een paar keer hoofdpijn, maar dat heb ik wel vaker als ik ongesteld ga worden. Verder alleen meer afscheiding (maar dat had ik met de pil die ik eerst moest slikken ook al). In tegenstelling tot voor de punctie voel ik me nu wel pffff, in m'n buik voelt het al alsof ik zwanger ben, maar dat komt natuurlijk van die progesteron pillen die je vaginaal moet inbrengen 3 maal per dag. Vind het plassen nu ook anders gaan ... nu na de punctie ; iets moeilijker, maar dat komt ook doordat het dan wel pijn doet in m'n buik. M'n buik is ook erg bol. Verder gaat het goed, ik kan niet wachten tot het morgen is! half 10 mag ik bellen!! Nu een filmpje kijken .
Tori, Als ik denk aan hoe spannend het nu voor jou moet zijn, dan krijg ik zelfs de kriebels in mijn buik. Morgen is het DE dag voor jou, waar je het eigenlijk allemaal voor gedaan hebt. Ga je iets leuks doen morgen na de TP? Dat doen wij wel, wij gaan dan 2 dagjes lekker naar een hotel ergens genieten en vooral NIETS doen. Ik kreeg vandaag voor het eerst gigantische hoofdpijn...hoort er dus bij helaas. Als dit alles is wat ik qua last heb dan vind ik het allemaal prima. De punctie zal een hel worden, daar houd ik echt rekening mee. Maar ik zou die spuiten met gemak nog een keer een maand doen. Echt een eitje vind ik! Nu nog hopen dat met de stimulatie alles goed gaat. Ik hoor van mensen dat ze zich beter voelen als ze Gonal F geprikt hebben... Wat is jullie ervaring daarmee? Ik kijk ook zoooooooo uit naar het moment van de TP. Dat lijkt me zo bijzonder voelen. Dat is HET moment waarvoor je alles hebt gedaan. Heel veel succes Tori, geniet van de TP. Klinkt misschien raar, maar het lijkt me gewoon een heel mooi moment. Liefs Ferial
Cybje, Jij hebt toch ook morgen de TP? Heeeeeeel veel succes meid! Ik denk aan jullie en hoop voor jullie! Geweldig voor jullie dat je geduld beloond wordt. Leg jullie zelf lekker in de watten he! Liefs Ferial