IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nee, sorry Ferial, ik heb dat echt niet gezien. Erg knap hoe je ermee omgaat. Weer een teleurstelling te verwerken. Maar idd, vooruit kijken, dit hoofdstuk afsluiten en op naar de volgende poging!

En thanks meiden voor jullie support. Nog een klein uurtje wachten....

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Kitty, heel veel succes met de punctie vandaag!! Ik denk aan je!!

Noekie, hoest met jou??
    Misselijkheid met vlagen......donderdag heb ik een afspraak gemaakt bij de acupuncturist hiervoor. En voor piekeren, slapeloosheid door piekeren.

3. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hey lieve meiden...

Wat is er weer een hoop geschreven zeg...

Ferial, meid, t is goed dat je t even van je afgeschreven hebt hoor!

Ik zal ook zeker proberen wat meer te komen schrijven en vragen te stellen, want het is hier weleens levendiger en "vrolijker" geweest. ;)

Ik zelf ben in de "rust/wacht" periode zeg maar enorm druk geweest hier thuis, zoals ik al eens eerder had vermeld, dus weinig tijd gehad om langs te komen, en als k dan al langs kwam tja... dan was er alleen even snel n echo berichtje... Eigenlijk wel slecht van mij... Maar goed, meiden ook ik ga beter mijn best doen hiero, want t zou echt zonde zijn, als t hier straks helemaal stil is.
    Ik heb namelijk enorm veel aan al jullie steun en lieve woorden gehad, en ik wil ook graag net zo veel voor jullie betekenen als jullie voor mij hebben betekend tijdens mijn eerste icsi behandeling.

Kitty, meis vandaag je punctie, ik wil je heel veel succes wensen, en hopelijk krijg je n mooie goede oogst meid! Ik duim voor je!

Lieve meiden, ik kom vanmiddag nog even terug, heb om 10.00 uur een afspraak staan.

Heel veel liefs en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dames, ik denk dat ik me ook schuldig heb gemaakt aan minder schrijven hier. Ik wil wel graag mee blijven lezen en schrijven omdat ik hoop jullie over een tijdje allemaal zwanger te zien. Ik voel me af en toe wel een beetje een vreemde eend in de bijt omdat ik net op het nippertje niet door IVF zwanger ben geworden. Af en toe vind ik het zelf nog moeilijk te geloven hoe het is gelopen. Ik weet ook niet zo goed wat jullie van mijn verhaal vinden.

Ik heb er geen probleem mee om wat meer op de achtergrond te blijven, maar ik wil wel heel graag met jullie mee blijven leven en hopen op een wondertje voor jullie allemaal. Dus ik hoop dat jullie het goed vinden als ik toch blijf.

Ferial en Flippo, ik vind het echt heel k*t dat jullie poging is mislukt. En ik vind het ook erg dat jullie je niet gesteund voelden. Ik ga daar zeker meer mijn best voor doen.

Kitty, ik hoop dat de punctie goed is gegaan!

5. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even heel vlug vanaf mijn werk!

Lieve Kitty, maakt niet uit meis, kian gebeuren! Maak je niet druk.
    Heeeeeel veel succes!! Ik denk aan je!!

Wat reageert iedereen toch lief enbegripvol nu! Petje af!!
    Ik stel voor, we vergeven en vergeten alles en beginnen opnieuw.:)
    Vanaf nu steunen we iedereen door dik en dun!! Zwanger of niet zwanger.... Behandeling of geen behandeling.
    Ben echt blij dat iedereen zo begripvol is.
    Ik probeer altijd heel eerlijk te blijven, ervaring heeft me geleerd dat je daar het verste mee komt.

We hebben elkaars steun zo hard nodig en het is zo'n leuk groepje hier.

Ik heb morgen weer alle tijd om op op iedereen even persoonlijk te reageren.
    Maar ik wil niet dat mensen zich nu schuldig gaan zitten voelen, want dat hoeft niet.
    Als we het vanaf nu beter gaan doen, komt alles goed!!!

Hele hele dikke knuf voor IEDEREEN hier!

Liefs Ferial

6. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Nou inderdaad, het wordt wat met dit topic :D.

Aislyn, leuk dat je er weer bent. Ik was zelf ook op de achtergrond, snap jou dus wel heel goed!!
    Ik weet nog dat jij met het nieuws kwam. Ik was jaloers :) en tegelijkertijd heeeeeeeeeel blij voor jou!!!! En gewoon voor het IVF-traject, dat vond ik echt super!!

BE, ons positief persoontje is terug!!! Fijn!!! :D
    En nu op naar een plakbeeb!!

Kitty, hoe is de punctie verlopen??? Hoeveel eitjes gevonden??

Ferial, Knuffel!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ferial, :D:D:D, ik word vrolijk van je berichtje, haha.

Aislyn, gaat verder wel alles goed met je? Ik ben natuurlijk wel erg benieuwd hoe je de weken zo door komt. Heb je nog wat klachten, of gaat alles goed en wel met jou en de kleine? Wanneer mag je weer naar de verloskundige?

BE, hoe was je afspraak? Spannend hoe het nu verder gaat.

Zonnestraal, ik wist niet dat je ook voor de misselijkheid bij acupuncturist terecht kunt. Ik hoop dat het helpt!
    Ik mag woensdagavond weer, zo vlak voor de terugplaatsing.

Hier begint de diclofenac te werken. De punctie was heftiger dan de vorige keer. Bij het aanprikken moest ze soms flink porren, omdat de naald niet door de wand ging. Dat heb ik vorige keer niet gehad. Het gepor is niet voor niets geweest, want er zijn 9 eicellen gevonden, joehoe! De zaadkwaliteit viel wel een beetje tegen. De hoeveelheid was wel goed. Omdat ik vorige keer maar een bevruchting had en de zaadkwaliteit dus wat minder is, gaan ze deze keer ICSI doen. Wij dachten misschien deels IVF en deels ICSI, maar nee, ze doen dus alleen ICSI. IkkeB, ik weet dat jij je hier ook zorgen over maakt. Zo zie je maar dat ze op het moment zelf bepalen welke methode het beste resultaat oplevert.
    Morgen hoor ik hoeveel bevruchtingen er zijn. Ik ben benieuwd! Al zijn het er 2 of 3, dan heb ik evt een reserve.

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Kitty, WAUW 9 eitjes en ICSI!!!! :D
    (had ik ook, 9 eitjes en icsi, hihihihihi).
    Laat je er 1 of 2 terugplaatsen??

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is ook toevallig! Dat moet wel geluk brengen ;). Helaas geen keuze hier, ik krijg er maar eentje teruggeplaatst! Mocht ik met de 3e ronde starten, dan worden er wel 2 teruggeplaatst. Daar moet ik voorlopig maar niet aan denken. Eerst hopen op een paar mooie bevruchtingen!

10. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Kitty: wauw, 9 eitjes, heel goed. Nu hopen op zoveel mogelijk emmys en een hele goed etp!
    @Ferial: wat k*t dat je een negatieve test had, balen weer en wat een teleurstelling.

Hier vandaag definitief negatieve test, bloedtest in het ziekenhuis. Nu stoppen met de medicatie, menstruatie afwachten en dan begint het hele circus weer!

Wat betreft het reageren, ik weet dat jullie het hadden afgesloten maar ik wil er toch even nog iets over zeggen:
    Ik denk altijd maar zo, in het leven krijg je terug wat je geeft. Misschien niet op dit moment en die van die persoon maar uiteindelijk wel. Ik probeer altijd uit mijn hart te reageren. Soms kan ik op iedereen reageren, som heb ik daar echt de puf niet voor. Ik denk dat je dingen niet op een weegschaal moet leggen en vooral zelf moet doen wat je goed vind, vanuit een goed hart! Maar ik weiger om nu te moeten gaan terugkijken of ik echt niemand vergeet dat ik op iedereen moet reageren, omdat ik het anders niet goed doe. Ik vind het goed dat je het hebt gezegd Ferial, maar ik hoop ook dat iedereen hier zichzelf kan zijn! Dat geld natuurlijk zeker ook voor de zwangere dames!!! Go girls!!

11. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Situatie:
    Yvonne IVF-4, 2e kindje
    Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje
    Kitty17 IVF-2, 1e kindje
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-2, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's)
    Wtje: IVF-1, 1e kindje
    Ferial: ICSI-1 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Noekie: IVF-2 2e kindje
    Vonnie: ICSI-1 1e kindje
    Vlinder27: IVF-1 1e kindje
    Yj81:IVF-1 2e kindje
    Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF
    Saskia33: IVF-2 1e kindje
    Kaatje: IVF-1 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    11 april: eerste echo (7.3 wkn) Spijkervrouwtje
    16 april: telefonisch contact voor cryo
    17 april: onderzoek naar vmk's Tori3
    01 mei: uitgangsecho tp cryo Noekie
    16 aug: intake DD Noekie
    start poging 2, eind mei: ikkeB
    start poging 2, begin mei: Kaatje

Punctie/Eisprong:
    16 april: Kitty

Terugplaatsing:
    19 april: Kitty (onder voorbehoud)

NOD
    1 mei: Kitty (onder voorbehoud)

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ferial, bedankt voor je lieve berichtje en voor jou ook een hele dikke knuffel!

Zonnestraal, zelfs nu ik zwanger ben vind ik het soms nog moeilijk om te horen dat het bij andere mensen in één keer raak is. Ergens in mijn achterhoofd blijf ik denken, stel dat het mis gaat, dan moet ik weer helemaal opnieuw dat medische traject in. Ik had het er graag voor over, maar nu ik zwanger ben besef ik pas hoe zwaar het me allemaal gevallen is. En dan heb ik relatief gezien nog geluk gehad. Diep respect voor de meiden die er nu nog in zitten! Hoe gaat het nu met jou?

Kitty, met mij gaat alles goed en de baby groeit ook goed. Ze dachten een vleesboom te zien, maar bij de volgende afspraak met een beter echo-apparaat bleek die er niet te zitten. De misselijkheid en vermoeidheid is al minder. Het blijft toch nog steeds spannend, maar ik probeer wel van mijn zwangerschap te genieten. Ik mag 1 mei weer naar mijn gynaecoloog, daarna word ik waarschijnlijk overgedragen aan een verloskundige.

Negen eitjes, wat een goede score! Ik hoop dat er dankzij de ICSI extra veel bevruchtingen zijn!

Kaatje, balen ondanks dat je het natuurlijk al wel wist. En ik denk dat we nu inderdaad niet meer moeten gaan terugkijken, maar ik ben blij dat mensen hun hart gelucht hebben. En volgens mij wordt er gelijk al meer gereageerd en dat is toch fijn!

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Even een knuffeltje voor iedereen!

Ik ben net thuis en ga eerst even eten nu. Mannetje heeft gekookt! :D
    Ik kom zo even bijlezen.

Liefs Noekie

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kaatje; ik ben het met je eens. Laten we ons zelf blijven.v. Ik denk dat oedeem dat ook wil. Wat klote die negatieve test!

Kitty: mooie opbrengst. Bij ons afhollen ze geen icsi doen omdat ze ineens zeggen dat er meer bevruchtingen waren. Ze hebben dat ons niet eerder verteld.

Tori: jij morgen gesprek. Ik ben benieuwd welke testen ze gaan doen en wanneer precies.

Zonnestraal erm aishlyn: blijf genieten van jullie wonder.

15. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kitty, goedzo!! Ik wist dat het goed zou komen.:) Op naar mooie emmy's!

BE, welkom terug meid! Heeeeeel veel succes met de volgende ronde!

Kaatje, ik sta helemaal achter wat je schrijft.
    Daarom schreef ik dus ook dat het niet één op één hoeft te lopen...
    Maar als je steeds iedereen volgt en aan bijna iedereen vraagt hoe het gaat als ze in een spannende periode zitten, dan mag je wel enige enteresse terug verwachten dacht ik.
    Zeker moet iedereen zichzelf blijven, maar ik was toch gekwetst omdat niemand aan mij vroeg hoe het ervoor stond of hoe ik me voelde. Terwijl ik ook interesse heb getoond in (bijna) iedereen.

Maar de meesten begrepen meteen wat ik bedoelde gelukkig en ik heb het gevoel dat we het best wel met elkaar eens zijn geworden.

Ik ben ook mezelf door te zeggen als ik ergens mee zit...

Liefs Ferial

16. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: 9 eitjes is super! De kaarsjes branden hier weer voor veel bevruchtingen en dat ze maar goed mogen delen! DUIMDUIM!

@ Tori: Succes morgen met je gesprek. Hopelijk wordt je er wat wijzer van.

@ Aislyn: Fijn dat de klachten nu aan het afnemen zijn. Gelukkig kun je er nu dan een beetje van gaan genieten! En dat moet ook want de tijd gaat veel te snel!

@Zonnestraal: Ik heb ook al gehoord dat acupunctuur daar wat aan kan doen. Proberen kun je altijd toch!?! Het kan toch geen kwaad.
    Hopelijk werkt het!
    Ik weet hoe vervelend misselijkheid kan zijn in de zwangerschap. Ik werd opgenomen bij 10 weken zwangerschap met uitdroging. 1 week voor dat we gingen trouwen! Ik kwam er maandags weer uit en ging op vrijdag toen trouwen.

Komt vast goed meissie! Het is voor het goede doel!

Liefs Noekie

17. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aislyn, Ik hoop dat je blijft, want ik vind je lief en gezellig!:D
    En ik ben superblij voor je dat je nog voor IVF zwanger bent geraakt!
    Weer een vrouw minder die door de hel van hormonsters moet.:(
    Dus voel je vooral niet bezwaard meid en blijf gezellig hier!

Liefs Ferial

18. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Helemaal prima Ferial!! Ik vond gewoon dat ik dit ook nog even moest zeggen, anders voelde ik me toch niet lekker erbij. Ik vind ook dat je dit soort dingen moet kunnen zeggen hoor!!! En dat iedereen hier mee kan kletsen, natuurlijk ook de mama's to be!!!!

Moet jij trouwens ook nog bloed laten prikken voor een zwangerschapstest of mag je nu al met de medicijnen stoppen??

19. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Noekie, ja hopelijk helpt het!! Jeetje jij zelfs met uitdroging opgenomen?? Pffff dan mag ik niet klagen hoor!
    Hoe gaat het nu met jou? Wanneer cryo TP?
    En misschien naar DD lees ik? Ik ben vol lof over DD!!! :)

Kaatje, jij bent ook een mama to be! ;):)

20. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori, succes vandaag!! Ik denk aan je!! Ik duim voor je dat ze meteen iets vinden!

Kaatje, ik mag gewoon stoppen met de medicatie als ik ongi wordt of een nega test heb vrijdag.
    Ik doe vanavond nog even een testje en als die nega is dan stop ik met de troep en wordt ik snel ongi.
    Ik krijg vandaag te horen of ik in de toekomst in natuurlijke cyclus de tp's van de cryo's mag doen.
    Ik heb aangegeven dat er niets met mijn eigen cyclus mis is, en dat ik het er niet mee eens ben dat ik voortdurend aan de hormonen zit als we zo doorgaan.
    Ze hebben mij blijkbaar een kunstmatige cyclus laten doen omdat ik toen ik anderhalf jaar geleden één cyclus van 2 maanden had toen ik stopte met de pil na 16 jaar.
    Mijn cyclus is al anderhalf jaar rond de 27 a 28 dagen.
    Dus ik pik het niet!!:D
    Sorry voor mijn lange verhaal..

Hoe gaat het nu met jou?
    Ben je al ongi geworden?

Noekie, ben ook wel heel benieuwd wanneer jij met je eskimootjes door mag..

Kitty, ik duim voor veel mooie sterke bevruchtingen vandaag!!

Liefs ferial

Deel Deze Pagina