IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

Feb 16, 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Ferial: ik heb ook overlegd om het in de gewone cyclus te doen. Dit mag gewoon, alleen loop ik dan het risico dat ik geen tp zou kunnen doen als het in het weekend valt! BELACHELIJK!!! Dat risico wil ik dan toch niet nemen dus ga ik toch weer voor de medicatie. Deze keer speelt het nog niet want ik moet nu weer voor een stimulatiecyclus, ivf poging 2 dus...
    Ik ben gisteren pas gestopt met de medicijnen en nog niet ongesteld, maar ik voel mijn buik al een aantal dagen. Dus ik verwacht het wel snel. Blij dat ik even een paar weken geen medicijnen heb, heerlijk. Nu wel nog een beetje hoofdpijn....maar ik denk dat dat van mijn wijntje komt, haha!! Vanaf vandaag weer aan de gezonde salades en de sapjes, hopelijk even wat kilo's eraf want volgens mij ben ik echt wel aangekomen afgelopen maand...zucht!

@Tori: succes vandaag!!
    @Kitty: duimen, duimen, duimen!!!

2. Ferial

Ferial Actief lid

Dec 28, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje , wat balen zeg dat ze dat in het weekend niet doen de tp bij een cryo!
    Moet je dus alleen daarom die troep gebruiken! :(
    Ik heb net even gebeld voor de zekerheid, in ons ziekenhuis plannen ze de tp daar gewoon omheen. Dus als de tp in het weekend valt, dan doen ze dat gewoon een dagje later.
    Vanmiddag om 16:00 uur wordt ik gebeld of ik in eigen cylcus door mag.
    Superfijn dat je even geen medicijnen hoeft te nemen! :)
    Hoe komt dat eigenlijk? Heb je ook een lang schema?
    Of begin je nog niet meteen de volgende cyclus?

Tori, hoe ging het?
    Ben zo benieuwd!

Liefs ferial

3. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

Feb 16, 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Ja lang schema denk ik. Eerst menstruatie en dan pas drie dagen voor de te verwachten menstruatie beginnen met spuiten. Ieder ziekenhuis heeft zo zijn eigen protocol blijkt en daar moet je het dan gewoon mee doen...Voel me vandaag echt nog k*t en hoop dat het heel snel beter gaat!!!

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    @all, even snel een berichtje tussendoor (mega drukke dag). Bloedprikken ging niet mega goed (het wilde eerst niet echt lopen, pas na buisje 5 begon 't te lopen. Totaal 12 buisjes volgens mij (heb niet gekeken, mocht er lekker bij liggen).
    Het drankje (melatonine) wat ik moest drinken ging in een klein bekertje gemengd met wat sinaasappelsap. Neus dicht en zo ver mogelijk naar binnen gieten. Dat ging wel goed!
    Eerst voelde ik me toppie, maar opeens kwam er dan toch de misselijkheid en duizeligheid. Moest alleen wel door want we moesten naar de vuilstort, rommel van m'n schoonmoeder wegbrengen (hele aanhanger vol). Frisse lucht deed me wel goed :D.
    Nu mag ik alleen eiwitarme producten eten ... da's wel lastig want volgens mij zit het overal in! Nu aardappelkroketjes in de oven, die ga ik zo lekker op eten (wel zonder mayo). Nu eerst een broodje met vruchtenhagel en jam. Om 10 voor 4 moet ik nog weer heen om bloed te prikken, gelukkig nu maar 1 buisje voor dit onderzoek. En wellicht nog een buisje voor de hormooncheck van m'n schildklier (heb ik zelf om gevraagd, omdat ik een paar jaar geleden een cyste op m'n schildklier heb gehad).

Zo... ik heb mega snel getypt, gelukkig kan ik dat goed.

Ferial/Kaatje, wat lijkt me dat lastig dat ze TPs niet in het weekend doen ... ik heb daar helemaal geen last van, ons IVF centrum is 365 dagen per jaar open. Maar goed, een dagje of twee later TP dan zou 'moeten' maakt denk ik ook niet uit voor de slagingskans (het wordt immers al op de juiste plek 'gelegd' en hoeft alleen maar te gaan innestellen).

Nu weer aan de slag, nog veel te doen vandaag!!

5. Ferial

Ferial Actief lid

Dec 28, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori, wel balen dat je zo misselijk werd. Maar het is voor een goed doel!:) wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek?

Babbel hoe is het met jou meissie?
    Ik hoop dat je kleine uk mooi groeit! Eerdaags kun je hem of haar misschien wel voelen.:)

Hier net nog even een testje gedaan...omo!:(
    Maar goed, ik had ook niet anders verwacht.
    Ik zit nu op wachtdag 11, als de kv 2 voor 5 nog geen licht streepje laat zien is het toch gedaan denk ik hé?
    Want dan stop ik met die enorme troep nu! BAH!
    Wordt ik dan wel binnen een paar dagen ongi? Weet iemand dat? (Kaatje?)
    En zou mijn eigen lichaam het nu gelijk weer overnemen en een eitje gaan maken?

Net dus de fertiliteitsarts gesproken en we mogen voortaan in eigen cyclus de tp's van de cryo's doen!:D Wat ben ik ontzettend blij hiermee!
    Daag hormonsters! Wat heb ik het met die troep weer even gehad zeg!

Kaatje, probeer te genieten dat jij daar ook even vanaf bent!

Liefs Ferial

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    @Zonnestraal: Dusseldorf ja! Ik heb de intake in augustus. Hopelijk kan ik dan ook snel beginnen met de poging. Het duurt dus nog even. Ik ben wel erg benieuwd. Krijg ik dan alle onderzoeken weer opnieuw? Wat kan ik verwachten bij de eerste afspraak?

@Ferial: 1 mei heb ik een uitgangsecho en als dan alles goed is mag ik met Progynova beginnen. En dan eigenlijk geen idee hoe lang alles dan gaat duren. Nog geen ervaring met cryo's...

@ Tori: Das aardig wat buisjes met bloed wat je hebt moeten geven. Heb je nog wel wat over gehouden?

7. FiefeR

FiefeR Fanatiek lid

Jul 10, 2011
    3,581
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal!

Ik kom ook gezellig meekletsen! Ik en mijn vriend hebben gister te horen gekregen dat het bij hem niet helemaal snel werkt zoals het zou moeten..oftewel..het is niet sterk genoeg om een eicel door te dringen (als ik het goed begrepen heb..) en het volume wat ie presteerd is te weinig...maargoed.. wat wil je..wie kan op commando wel veel wat in een potje doen......... maargoed.... ! We kregen dus te horen dat de kans op een zwangerschap op de natuurlijke manier heel klein is.... ene kant was ik heel blij dat hij wel vruchtbaar is..aan de andere kant baal ik (met name voor hem) dat het niet op de natuurlijke manier kan..... ze dachten bij mij dat ik PCOS had, maar dat heb ik gelukkig niet, na onderzoek blijkt dat ik toch een goeie eisprong heb en hormonen zijn bij beiden van ons ook in orde goddank.. Nu hebben we 10 mei a.s een gesprek over IVF..het is totaal nieuw voor ons.....en best spannend... ik vind het ook best wel eng....... Ik krijg van mijn zorgverzekering ondanks dat ik aanvullend verzekerd ben, maar 3 behandelingen vergoed...dus ik hoop zo van harte dat het snel raak is...... Ik zou het prettig vinden als mensen me een beetje kunnen motiveren en goed nieuws kunnen brengen dat het binnen die 3 keren wel kan lukken...

Liefs FiefeR

8. Ferial

Ferial Actief lid

Dec 28, 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fiefer, Welkom! Wat een leuke naam. :)
    Wij gaan jou steunen!:)
    Heel veel succes!
    En dat goede nieuws wil ik je heel snel brengen, maar dat kan ik niet beloven.. Ik doe mijn best!

Liefs Ferial

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden, even snel een reactie van mij. Het was een lange dag wachten. Ik hield t om 4 uur niet meer, dus ik heb zelf maar gebeld. Er waren 7 eicellen geschikt/ rijp en 3 ervan zijn bevrucht. Nu afwachten hoe ze verder ontwikkelen. Dat hoor ik donderdag. Ik heb om half 10 de tp.....duimen draaien dus!

10. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Ik had geen afspraak in t zg hoor, gewoon n afspraak met "iemand" hahaha
    Spannend hoor dat ze nu ICSI doen, k heb zelf persoonlijk wel t idee dat je kansen op bevruchting daardoor wel groter zijn.
    Heeeel erg spannend meis!
    K duim voor aardig wat bevruchtingen!

Knuffel!

11. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland

Ferial, lieverd, k lees dat je langzaamaan de hoop aan t opgeven bent.... dit moet je nog helemaal niet doen... bij mijn zoontje teste ik pas na twee weken overtijd te ziujn positief.... dus ik zou zeggen er is nog wel n beetje hoop...
    Met welke medicatie wil je nu gaan stoppen dan?
    Mochten het de utro bolletjes zijn, ik weet niet hoe lang t duurt voordat je dan weer ongesteld wordt... ik heb de bolletjes tijdens mijn bloedingen door gebruikt tot aan de dag na de officiele testdag...

Liefs en n dikke knuffel meid!

12. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Kitty, meid spannend hoor!
    hopelijk ontwikkelen ze alle drie goed...

Mijn duimen draaien voor je meid!

Liefs!!!

13. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, meid dat zijn een hoop buisjes zeg!
    Hopelijk krijgen jullie snel meer te horen!

Hoe voel je je nu? hopelijk gaat het beter met je!

Liefs en een dikke knuf!

14. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Zeg meiden...

Even een vraagje over de visolie capsules van vsm mama...
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ik ben onlangs begonnen met deze capsules, en ben eigenlijk wel benieuwd naar meningen/ervaringen van anderen...

15. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

Feb 16, 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Ferial: volgens mij word je een paar dagen nadat je gestopt bent met de hormonen ongesteld. Dat hoop ik tenminste want ik vind dit maar niks!! Voel me echt k*t.
    Wat heerlijk voor je dat je zonder hormonen verder kunt!! echt super. Je hebt nog een aantal cryo's toch?? Dus in ieder geval een paar maanden zonder hormonen...of maar heel even natuurlijk en dan lekker zwanger...daar ga je natuurlijk voor!!! :D

16. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

Feb 16, 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @ Fiefer: Welkom hier! Het is natuurlijk balen dat je niet zonder de medische molen zwanger kunt worden maar het is hier wel gezellig hoor!!
    De drie IVF pogingen die je vergoed krijgt betekent dat je drie puncties vergoed krijgt. Het is dus een beetje afhankelijk van de heoveelheid embryo's hoeveel terugplaatsingen je krijgt. Ik heb er nu bij de eerste ivf poging 2 gehad. Maar dit kan ook veel meer of minder zijn, vaak meer.
    Krijg je trouwens geen ICSI als het sperma zo slecht is?? Of weet je dat nog niet?
    Heel veel succes in ieder geval en kom lekker kletsen!!

17. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

Feb 16, 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Kitty: zo zeg...Spannend!!!! Ik duim weer verder en hoop dat ze héééééél goed doorgroeien!!!
    @BiancaElisabeth: Geen ervaring hier met visolie. Ik heb begrepen dat het niets zou doen....maar dat zeggen ze ook van acupunctuur en daar heb ik toch echt positieve ervaingen mee. ik zou alleen goed nakijken of het geen kwaad kan en dan op je gevoel afgaan, andere ervaringen.

18. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Kaatje, bedankt voor je reactie.
    Ik heb er hier en daar uiteraard als iets over gelezen, en sommige vrouwen zeggen dat ze door het gebruik ervan zwanger zijn geraakt...

Ik heb de gehele bijsluiter gelezen, en t is speciaal voor de vrouw die zwanger wil worden, zwanger is, of net bevallen is. Er zitten geen rare dingen in en kan met alles gecombineerd worden... ben benieuwd of k er nog meer reacties op krijg ;)

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Ferial, wat fijn dat je de cryo's in eigen cyclus mag doen! Scheelt weer hormonen. Jammer dat niet ieder ziekenhuis dit doet, ligt er ook aan of ze genoeg mensen hebben denk ik.

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Fiefer, van harte welkom! Drie vergoede pogingen is helaas niet voor iedereen genoeg. Je moet rekenen op ongeveer 20 procent kans per keer.

Share This Page