IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ferial, rooibos is zonder theeine en zonder cafeïne. Dus vandaar. Als die 2 dingen er maar niet zoveel inzitten.
    Die granaatappelsap koop je gewoon in de supermarkt geloof ik.
    Bij de verse sappen zou dat moeten staan.

De 10 wk was standaard, krijg er nog 1 met 12,5 wk. Ook standaard. Was zelf ook verbaasd dat we 2 echo's krijgen.
    Ik ga nu genieten ja, heb ik met mezelf afgesproken ;):D.

2. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Ferial, kun je nu meteen deze cyclus door??? Je hebt nog cryo's toch?? Of vergis ik me?? Ik hoop dat je buikpijn snel weg is!!

Op de site van het kenniscentrum voeding staat uitgebreid wat je wel en niet kunt eten als je zwanger bent/wil worden!! Ook over thee en koffie enzo. Maar granaatappelsap ga ik ook maar eens scoren!!!

3. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw, Zonnestraal, dan heb je dus na de 12 weken (de officiele termijnecho toch?) dus drie echo's gehad. Ik las idd in je handtekening beebje....Er zijn bij jou toch 2 emmy's teruggeplaatst? Met eentje ben je natuurlijk ook hartstikke blij :).
    En thanks voor je tips. Mijn acupuncturist zegt daar verder niets over. Ik ben eig geen rooibos liefhebster. Ik ben meer van de groene thee en idd, van de kaneel en drop ;). Volgens mij moet je echt hele grote hoeveelheden eten/drinken voordat het echt schadelijk is?

BE, klinkt eng zo'n gen onderzoek. Ik hoop dat je geen drager bent oid en dat het meevalt.

Ferial, dus toch ongesteld geworden. Dat is wel balen, maar je gaat nu wel in je eigen cyclus door met de cryo's toch?

Debby, 7 cellig is volgens mij wel goed. Vorige keer dus een 8 cellig toppertje, maar iig goed genoeg om teruggeplaatst te worden. En jij hebt 27-4 dus de intake. Spannend hoor! Ik had verwacht dat ik vrij snel na de intake mocht beginnen. Daar gingen uiteindelijk nog ruim 2 maanden over heen en ik had toen nog mazzel. Er zijn echt soms lange wachttijden. Ik hoop dat het bij jou meevalt.
    Het traject is zeker zwaar. Ik heb het nu ook zwaar. Nog steeds last van mn onderbuik/eierstokken en ik heb ook last van de Utrogestan. Dus je moet echt sterk in je schoenen staan. En natuurlijk hier gezellig blijven meepraten, want het lucht echt op als je je ervaringen kunt delen. Succes iig met wachten!

Het lab heeft nog niet gebeld.....Grrrr....

4. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje, als bij mij de ongi doorbreekt is de buikpijn eigenlijk meteen weg. Heb er dus nu gelukkig geen last meet van.
    Ik heb nog 2 cryootjes en ik mag meteen doorgaan in deze cyclus.
    Ik hoor zometeen wanneer mijn 1e echo is..
    Wel spannend of er nog een cryo goed ontdooid. :)

Moet jij ook een strip van "de pil" slikken en dan op dag 17 ofzo met de decapeptyl beginnen?

Liefs Ferial

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: een 8cellige is geloof ik wat ze hopen,.maar 7 is ook prima. Apart trouwens dat ze bij jou zeggen dat het er meer waren. Bij mij zouden ze toen dat het maar 1 emmy was, maar later bleek dat er ook nog 2 van 4 en 1 van 5 waren. Dit noemen ze dat blijkbaar geen emmy. Belachelijk. We hebbenpunctie en tp in eren ander ziekenhuis als de echo's enz. in utrecht hadden ze ons niks verteld van de overige bevruchtingen,.zouden ze zelfs dat deze er niet waren, enlater in amersfoort hoorde we toch dat die er wel waren. Wat moet je geloven.. Sorry, dat is mijn frustratie. Ik duim voor jou 7 cellige, dat het een plakker mag worden

De ongi barst dus Lous bij jullie? Sterkte en goed dat jullie al weer vooruit kijken. Knuffel van mij!

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    IkkeB, dat is wel vervelend. Maar hoorde je een dag na de punctie dat er geen andere bevruchtingen waren, of de dag van de terugplaatsing? Ik had vorige keer op de dag van de terugplaatsing opeens een 4 cellige embryo. Deze was pas na 2 dagen gaan groeien, dus dat rekenen ze dan niet als een emmy. Daar kan nooit een gezond kindje uitgroeien. Misschien was dit ook bij jou zo? Bij ons nemen ze bij de terugplaatsing altijd de uitslag door. Dat is wel fijn. Ik hoop alleen niet dat het zkh mij nu valse hoop heeft gegeven. Ik heb nog steeds niet gehoord en ik hoop dat de twee 4 cellige emmy's nu echt zijn doorgegroeid! Anders weer geen reserve :(

7. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Kitty, nee klopt....hoeft niet perse rooibos te zijn....als je maar warm blijft ;).
    Ja ik heb die eerste echo van 6w1d 'kado' gekregen zeg maar.
    En ja, 2 embryootjes terug geplaatst gekregen...en eentje is blijven plakken :D.

Ferial, komt goed met jou toppertjes hoor. Ze gaan goed ontdooien!!

8. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben net terug van de winkel. En wat heb ik gekocht?:D
    Granaatappelsap met franboos (en die is lekerrrrrrrr, je proeft gewoon dat het gezond is haha!) En rooibos. (de gewone en die met honing)
    Als het nu niet gaat lukken??:D:D;)
    Oh ja, de granaatappel heeft ook een libidoverhogend vermogen. Kan ik ook goed gebruiken;)
    Wat heb ik ineens een goede zin. slaat echt nergens op. haha

Liefs Ferial

9. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraaltje, heb je eigenlijk een foto van je ukkie? :)

Liefs Ferial

10. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Goedzo Ferial!!! Wat uhhhhh....positief erin staan is het belangrijkst!!! Ja ukkepuk staat in m'n album ;).
    Je bent nu dus ongesteld.....en bij een positieve test wordt er een top-eskimootje ondooit en terug geplaatst???
    Heb je de goede ovu-tests?? Die van CB met wel of geen smiley??

11. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even nieuws van mijn klant.
    Heb op koninginnedag de eerste echo.
    Ze gaan dan mijn eitje volgen... als ie een bepaalde grootte heeft dan moet ik 1 of 2 ovulatietestjes per dag doen totdat die posi en dan.... dan wordt ik een paar dagen later zwanger gemaakt met een van onze cryo's!:D

12. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Daar heb ik niets aan toe te voegen, want zo gaat het inderdaad verlopen!!!! :D

13. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraal, die ga ik misschien wel kopen, maar ik vind die van de kruidvat eigenlijk ook wel goed werken.
    Maar ach een paar centen meer voor echte goeie kan ook geen kwaad he!;)

IK zal eens naar je uk gaan kijken...:cool:

Liefs Ferial

14. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Situatie:
    Yvonne IVF-4, 2e kindje
    Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje
    Kitty17 ICSI-2, 1e kindje
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-2, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's)
    Wtje: IVF-1, 1e kindje
    Ferial: ICSI-1 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Noekie: IVF-2 2e kindje, cryo 1
    Vonnie: ICSI-1 1e kindje
    Vlinder27: IVF-1 1e kindje
    Yj81:IVF-1 2e kindje
    Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF
    Saskia33: IVF-2 1e kindje
    Kaatje: IVF-1 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    11 april: eerste echo (7.3 wkn) Spijkervrouwtje
    16 april: telefonisch contact voor cryo
    17 april: onderzoek naar vmk's Tori3
    30 april: 1e echo voor cryo tp Ferial
    02 mei: uitgangsecho tp cryo Noekie
    09 mei: start Decapeptyl, ivf-2 Kaatje
    16 aug: intake DD Noekie
    start poging 2, eind mei: ikkeB

Punctie/Eisprong:
    16 april: Kitty

Terugplaatsing:
    19 april: Kitty

NOD
    1 mei: Kitty

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ferial, ik vond die goedkope ook goed werken....maar werd toen toch best nerveus aangezien ik soms 2 dagen een + ovutest had...dat ik toch van de stress twijfels kreeg.
    Ik deed gewoon eerst die goedkope testjes en als zo'n test + of half + was deed ik ook een CB.

16. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dacht ik ook zonnestraal, maar zal ik je eens iets verklappen... de CB met smiley geeft ook 2 dagen posi aan.
    Maar het maakt eigenlijk niets uit hoe lang ie posi is, want je moet gewoon het BEGIN van je lh piek vast leggen. Dus dan maakt het niet uit als ie 2 dagen posi is. 36 uur na het begin van je piek dan springt je eitje.
    Wat weet ik er toch weer veel vanaf.:D Je wordt een expert met de jaren zullen we maar zeggen.;)

17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Misschien was dat het dan. Ik hoorde het op de dag van tp. Ze hebben mij gewoon niet alles gezegd. Volgende keer ga ik nog extra navraag doen. Had ik nu ook gedaan, maar dubbel dubbel dan maar. Ze geven je vast geen valse hoop. Komt vaart goed! Ik hoop het voor je.

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ferial wat fijn dat je nu door kunt!

In sommige rooibosthee zit kaneel, en daar moet je niet te veel van hebben, maar in de gewone niet. Gewoon even bij de ingrediënten kijken. Ik heb in het begin veel citroenmelisse gedronken, dat helpt tegen misselijkheid. Verder kamille, brandnetelthee. Zit allemaal geen theïne in.

Zonnestraal wat fijn dat je weer een goede echo had. Wat een verschil al he vergeleken met 4 weken geleden.

19. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    @ferial...jah het is soms echt dubbel, ken je ook het gevoel dat je op automatische piloot staat?
    Balen idd van je ongi maar nu vol goede moed weer verder he meis!

@kitty...oef 2 maanden nog wachten na de intake, dat zou idd een domper zijn. Het hormonen circuit, tja ik sta er groten deels alleen voor omdat mijn vrien bij de luchtmacht zit. Miss ga ik lekker bij me ouders slapen als ik er super veel "last" van ga krijgen.

Nou ik zal vandaag eens langs de ah gaan :)rooibos thee drink ik zo ie zo 2 mokken per dag. Maar die granaat appelsap klinkt lekker :D

20. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby, ik heb de granaatappelsap met framboos van Healthy people (kweet niet of ik het goed schrijf..) Die is echt lekker!

Aislyn, Maar waarom staan er dan twee kaneelstokjes op de voorkant de gewone rooibos? Ik wil niet dwars zijn hoor, maar dan snap ik het even niet...

Iemand nog leuek plannen dit weekend?
    Wij gaan zo weinig mogelijk doen en veel series kijken.:D We zijn nu Alias aan het kijken, daar kunnen we nog wel even mee vooruit.

Liefs Ferial

Deel Deze Pagina