IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even gekeken bij de ingredienten van de "original blend", daar zit dus wel kaneel in... heb ik de verkeerde gehaald. shit.
    Maar die original blend is toch "de gewone"?

Liefs Ferial

2. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debby, ik kan me heel goed voorstellen dat het soms moeilijk zal zijn als je mannetje weg is straks tijdens de ivf.
    Misschien inderdaad een goed idee om dan naar je ouders te gaan.
    En wij steunen je natuurlijk ook waar we kunnen.

Het gevoel, van de automatische piloot ken ik zeker.. gewoon sterk zijn en weer gaan werken of naar een feestje waas je hoofd helemaal niet naar staat.
    Maar ik moet zeggen dat ik steeds meer aan mezelf denk... als ik even niet naar een feest wil dan ga ik daar gewoon niet naartoe.

DIe 2 maanden i niet zeker hoor.. je zou even kunnen bellen als je het echt wilt weten.

Liefs Ferial

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ik denk dat ik ook maar van die granaatappelsap moet gaan halen, kan het wel gebruiken!! ;)

Wij gaan zo ff shoppen, waar weet ik nog niet; heb gewoon zin om wat te kopen, wat weet ik ook nog niet haha.
    Ferial, jaaa series kijken is leuk. Wij kijken nu Flash Forward (geleend van een vriendin) en kijken ook graag Games of Thrones (nu net weer nieuwe afleveringen, joehoee).
    Alias, is dat een soort CSI?!

4. debby25

debby25 Fanatiek lid

17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Ik ben ook super blij met dit forum...voor de mmm maakte ik mezelf er gek mee. Maar nu heb ik zoveel steun aan jullie...!!!

Ik doe idd ook waar ik zelf zin in heb met feestjes e.d. Eigenlijk weet ook iedereen van onze situatie en bergrijen ze het volkomen als ik ergens geen zin in heb.

Echt willen weten is een groot woord maar ben wel benieuwd, vrijdag is onze afspraak al dus dat hou ik nog wel vol. Eerst me nod nog woensdag, hoop stiekem nog op een wonder...:)

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ferial, wat een rotdag op koninginnedag....En ik vind het zo leuk om je berichtjes te lezen, ik word er helemaal vrolijk van. Vooral het gedeelte over de granaatappelsap. Ik zal je zeggen, ik heb ook echt totaal geen zin, dus misschien moet ik het ook maar gaan gebruiken, haha. Ik ben gewoon erg moe en heb nog steeds last van mn buik/eierstokken. Echt irritant. En ik ben ook erg misselijk. Word ik ziek of komt het door de Utro? Hier nog steeds aan de groene thee....

Zonnestraaltje, ik ga zo ook even spieken!

Debby, idd, na de intake hoor je wel wanneer je mag starten. Ik weet alleen dat ik een hoge verwachting had, omdat je al zo lang moet wachten voor de 1e afspraak. Ik hoop alleen maar voor je dat het mee zit!

Tori, shoppen doe ik tegenwoordig online! Het is al zo erg, dat mn buren denken alweer een pakketje, want we zijn overdag nooit thuis. Het was zelfs zo erg dat mn onderbuurvrouw kwam met een kortingsbon voor een online winkel. Daar bestel jij toch altijd wat? Hahaha, wel goed bedoelt :).

Meiden, gisteren werd ik eindelijk om half 5 gebeld. Ik snap het nog steeds niet hoor, dus ik ga het echt nog wel een keer navragen.
    Ze zei nl dat er drie emmy's ingevroren worden. Drie??? Van de drie bevruchtingen is er toch een teruggeplaatst? Er waren twee mooie 4 celligen en een van 6 cellen. Ik weet niet of ze samen of apart zijn ingevroren dat was ik helemaal vergeten te vragen.
    Dus voor mij een raadsel dat het er nu ineens drie zijn. En ik dacht dat ze 4 celligen helemaal niet invroren? Heel apart. Dus meiden, wat is jullie ervaring????
    Ik ga er natuurlijk van uit ze voorlopig niet meer nodig te hebben (positief blijven, net als Ferial!), maar toch knaagt het aan me. Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen.

6. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Ferial, ik denk dat je van pickwick hebt? Dat is een mix van rooibos en specerijen. Ik heb van zonnatura, daar zit alleen rooibos in.

Wij kijken hier ook graag naar Game of Thrones, ben nu in de boeken bezig ook.

Kitty, hè, ineens drie cryo's?? Is er toch nog eentje gaan delen ofzo? Je had negen eitjes toch? Heel vreemd, maar wel goed nieuws denk ik. Ziekenhuis vriest ze echt niet in als ze denken dat het geen kanshebbers zijn.

7. Ferial

Ferial Actief lid

28 dec 2011
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tori, heb je iets leuks gekocht?
    Ik ken de series die jij noemt eigenlijk niet, maar ik zal ze onthouden want dat is altijd leuk.. Alias gaat over een dubbelspion (tot nu toe). Haar verloofde wordt vermoord omdat ze hem heeft verteld dat ze voor cia werkt, nu wil ze wraak!:D
    En daar is ze zo'n beetje de hele serie mee bezig! haha tis wel een stoer wijf!;)

Kitty, ik heb echt geen idee meis.. lijkt me wel goed nieuws!
    Wel erg vreemd dat nu het eerste getal (3) niet meer klopt.:(

Aislyn, ja klopt je hebt gelijk. is van Pickwick. Ik zal een op zoek gaan naar die van zonnatura dan. Is die ook lekker? Smaakt ie een beetje als die van pickwick?
    Ik durf nu die met kaneel niet op te drinken omdat ik dus weet dat dat niet zo goed is... of zou dat niet uitmaken? Je wilt alles zo goed mogelijk doen he...?

Debby, fijn dat je steun aan ons hebt! Daar zijn we ook voor.:)
    Dikke knuf voor jou! Gaat bij jou ook helemaal goedkomen!

Hier vanmiddag even een kleine inzinking.. ineens uit het niets. Zo'n hoofdpijn en moest flink janken ineens. Zou ik het onbewust toch teveel wegstoppen? Ik ben zo moe moe moe moe...

En even iets anders, het is echt heel normaal dat je even geen (of minder) zin in sex hebt tijdens die vrouwonvriendelijke behandelingen. Dat jullie dat even goed onthouden.
    Ik vind alleen wel dat ik af en toe een keertje toe zal "moeten" geven, anders vind ik het echt zielig voor mijn mannetje.. want die heeft gewoon wel zin vaak. Maar hij heeft alle begrip voor me gelukkig.
    Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik sex accosieer met onze kinderwens die maar niet wil lukken. Dat is ook een reden dat ik er een beetje een afkeer tegen heb gekregen. Komt wel weel goed een keer. Maar voorlopig heb ik er echt geen zin in...
    Ach, er zal niemand zijn die alle behandelingen zomaar probleemloos doorloopt. Het is echt je allergrootste wens waarvan je niet weet of die vervuld zal worden..

Het is een heel vehaal geworden met nogal wat info, maar ik heb het idee dat ik dat met jullie best kan delen..

Liefs Ferial

8. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Lottum ik kan je helaas niet gerust stellen, want bij mij hopende ze een 5 cellige niet eens een emmy. Laat staan cryo. Mast wat een ander al zei, het ziekenhuis vriest alleen in bij vertrouwen.

Ferial: af en type een dip hoort er bij. Probeer het zo mijn mogelijk weg te stoppen. En tja in seks heb ik ook geen zin hoor, maar mijn libido is altijd al laag geweest.

Over de thee en sap. Het zijn dingen die kunnen mee werken erm ze zijn lekker, maar zeker geen wondermiddeltjes, dan waren we al lang zwanger geweest. Ik drink altijd rooi bos thee en liters water. Goed voort mijn darmen, maar tja zwanger ben ik er niet van geworden.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hé meiden, ik lees (als jullie het goed vinden) zo af en toe even mee. Zoals gezegd krijgen wij evt. IVF, maar dat weten we pas na afloop van mijn bloedonderzoek en het zaadonderzoek van mijn man. Ik ben me dus al een beetje aan het inlezen voor het geval dat.... Jullie verhalen zijn erg zinvol daarvoor, maar tegelijkertijd nu nog wat ver van mijn bed. Ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat wij dat allemaal straks gaan meemaken. En stiekempjes hoop ik nog steeds dat ik gewoon toch nog zwanger raak voordat we gaan starten.:)

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Hee meiden,

@Kitty: In ieder geval fijn dat je cryo's hebt! Super gedaan! Toch een beter gevoel als je nog wat achter de hand hebt.
    NU kalm aan doen en zorgen dat ie blijft plakken!

@Ferial: Die moeheid komt mij ook zo bekend voor. Moeite met opstaan en ben al binnen een uur weer hartstikke moe. Pff...
    Afgelopen woensdag bij de dokter geweest daarvoor. Bloed laten prikken en kan maandag bellen voor de uitslag.

En wat betreft het libido...Tijdens de ivf behandeling helemaal waardeloos en nu ook nog steeds minder. Het voelt soms als falen doordat we zo niet zwanger kunnen worden.
    Voor dat we met ivf begonnen was het ook al minder. Ik heb erg veel moeite 'het' op commando te doen.

Dan had je 's morgens de echo en was het eitje bijna rijp. En dan zij die arts bv: Nou mevrouw vanmiddag Pregnyl spuiten om dan ook meteen vanavond klussen en dan overmorgen ook weer aan de bak. Het liefs om zo laat 's avonds.
    Nou met 16 rondes ging de gein er wel snel van af.

Maar komt vast wel weer een keertje goed...

@Sneeuwmees: Gezellig dat je ook mee leest. Welkom!

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Niekerk logisch. Schaam je niet.bij mij helpt het om echt tijd te maken voor het voorspel. Rustig liggen en weerkaats lichaam voelen zonder druk. Op een gegeven moment gaat er bij mij een knop om en dan lukt het. Nu moet ik ook zeggen dat ik een heel geduldige man heb.

Sneeuwmees: denken ze bij jullie niet eerst aan iui? leuk dat het beter leest.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: helaas heb ik de leeftijd niet (meer) mee. Ik ben 40 en heb vorig jaar een mk gehad. Ik ben 2 keer vrij snel zwanger geraakt (heb een zoontje van 2,5 en vorig jaar dus die mk). Na die mk (vandaag precies een jaar geleden) ben ik niet meer zwanger geweest. Daarom zijn we vorige week naar een fertiliteitsarts gegaan. Ik ging ervan uit dat we wat onderzoeken zouden krijgen (eileider onderzoek e.d.) en dat we evt. dan met IUI zouden beginnen. Maar die fertiliteitsarts begon gelijk erover dat we over IVF moesten gaan nadenken. Ik vroeg toen of IUI niet mogelijk was, maar zei zij dat ze dat boven de 38 niet meer deden en gelijk op IVF overgingen. Dat was dus even slikken en ik kan nog niet erg aan het idee wennen. Toch willen we graag nog een kindje en het voelt een beetje als nu of nooit.

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sneeuwmees, welkom! Klopt je banner? Wat dat zou kunnen betekenen dat je zwanger bent, of heb ik het mis. Misschien is het net als bij Aislyn dat je de ronde voor je begint met IVF alsnog zwanger wordt. Wie weet???

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: vandaag is inderdaad mijn NOD. Heb wel het gevoel dat er een ongi aan zit te komen, dus ga er maar van uit dat weer niet het raak is. Als er vanavond nog niets is, waag ik er een testje tegenaan. Stiekem hoop ik ook dat ik 'gewoon' zwanger mag raken voordat we met het hele circus moeten gaan starten.
    Ik heb dat wel vaker gehad. Toen ik nog vrijgezel was en 36, had ik zoiets om dan maar alleen voor mijn kinderwens te gaan. Had net mijn intake gehad voor KID, toen ik mijn (huidige) man ontmoette. Dus wie weet geldt dat nu weer met IVF ook dat het op het laatste moment toch anders loopt.

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; o ja, dat gaf je al eens . Sorry dat ik het niet onthouden had. Logisch dat het even sluiten was. Wat een ander al zei. Ik zou als je eerst iui wilt het toch in een ander ziekenhuis proberen. Sterkte!
    Jammer dat je jemenstruatie aan voelt komen. Zou toch gaaf zijn als je iig nog zwanger wordt voor alle ellende.

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, spannend dan! Ik hoop voor je dat je positief mag testen vandaag. Zou toch fantastisch zijn!
    Ik vind het wel raar dat ze niet eerst IUI proberen, een vriendin van me die is bijna 40 en die is pas gestart met IUI. Meteen de eerste ronde zwanger trouwens!

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Gisteren trouwens heerlijk gewinkeld ,'t zonnetje kwam er zelfs bij even nadat we de parkeergarage uit waren gelopen.
    Op lekker brood van de markt na hebben we niets gekocht! haha, heel jammer want ik wilde ook juist iets kopen (wist alleen niet zo goed wat, nieuw t-shirt ofzo of een stoere broek).
    Wel zijn we uit te lunchen geweest, mm lekker hoor, kan je prima doen in Haarlem (daar zijn we heen gegaan).

Noekie, sinds dat we de 1e mk hebben gehad (en dus nog voordat we in de molen gingen) is het steeds minder spontaan geworden, nu heeft het écht een dieptepunt bereikt. Hopelijk komt het nog weer goed. Ik begrijp het wel dat je schrijft dat het een soort falen is ... ik voel dat ook een beetje zo.

Ferial, hopelijk voel je je vandaag weer wat beter ; na die inzinking van gisteren. Komt toch niet door het lezen van mijn mail??

Even over mijn cryo eitjes, heb ik misschien wel eens verteld, maar er zijn dus 4 ingevroren. 1 had meer dan 10 cellen (dus een topper) en 1 van 8 die zitten bij elkaar in. In het tweede buisje zitten wat mindere, 1 van 8 en 1 van 6 ofzo. Ik had het idee dat ze van die laatste niet echt veel verwachten, maar goed ... ook dat zegt volgens mij niets; misschien moet 't bij mij wel langzaam gaan om genoeg tijd te hebben om in te nestelen?! Bedenk ik ook zo maar ter plekke hoor.

Ik ga het lijstje even weer opzoeken...

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Situatie:
    Yvonne IVF-4, 2e kindje
    Kitty17 ICSI-2, 1e kindje (3 cryo's)
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-2, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's)
    Ferial: ICSI-1 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Noekie: IVF-2 2e kindje, (cryo 1)
    Vonnie: ICSI-1 1e kindje
    Vlinder27: IVF-1 1e kindje
    Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF
    Saskia33: IVF-2 1e kindje
    Kaatje: IVF-1 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    30 april: 1e echo voor cryo tp Ferial
    02 mei: uitgangsecho tp cryo Noekie
    09 mei: start Decapeptyl, ivf-2 Kaatje
    15 mei: uitslag onderzoek vmk's Tori3
    eind mei: start poging 2, ikkeB
    16 aug: intake DD Noekie

Punctie/Eisprong:
    16 april: Kitty

Terugplaatsing:
    19 april: Kitty

NOD
    27 april: Tori3 (eigen poging)
    1 mei: Kitty

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: ik had dat ook logischer gevonden, om dat eerst te proberen. Het is toch een zetje in de rug, maar niet zo belastend. Want ook IUI kun je volgens mij met en zonder hormonen doen. Dus volgens mij was dat best te proberen geweest. Na een paar maanden had je altijd nog kunnen overstappen op IVF.
    Ik snap dat ik mijn leeftijd tegen me heb. Maar ze maken mij niet wijs dat daar nu alles op gegooid kan worden. Ik was vorig jaar 39 en was in ronde 3 zwanger (ondanks mijn leeftijd èn overgewicht). En nu dus al een jaar niet. Ik weet heus wel dat de kansen kleiner worden met het jaar, maar ze maken mij ook niet wijs dat het van 2 keer vrij snel zwanger naar 0,0 % gaat.
    @Ikke: geeft niets, er wordt ook zoveel gekletst hier.:D Ja, overstappen naar een ander zkh heb ik nog niet over nagedacht. Het andere zkh die hier in de buurt is, heb ik niet zo'n goed gevoel bij. Overigens doet het zkh waar ik nu ben samen met het Radboud in Nijmegen. Dat vond ik wel weer een voordeel.

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    IUI kun je inderdaad ook in natuurlijke cyclus doen, vaak wel met pregnyl om de eisprong te timen. De kansen met IUI zijn wat lager dan met IVF, dus ik snap dat ze boven een bepaalde leeftijd eerder IVF zullen willen doen. Je kunt kijken bij een ander ziekenhuis, je kunt altijd even praten. Maar misschien hebben die wel hetzelfde beleid? Zou er een manier zijn dat je daar vantevoren achter kan komen, anders is het zonde van je tijd. En als je heel ver moet reizen voor de IUI, dan wordt het alsnog meer belastend. (vind ik dan)

Deel Deze Pagina