IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Ferial; Ja dan heb je idd een lang schema ja... maar dat gaat wel goed komen toch? We gaan ervoor! ;)

Sneeuwmees; je krijgt zelf als goed is geen formulieren mee, labformulier kan wel voor nijmegen. Er wordt dan wel een datum met je afgesproken, of je moet er zelf een afspraak voor maken.
    En dan moet je op die afgesproken dag, daar voor 11.00 uur het zaad produceren in een kamertje. Dus potjes hebben ze daar, en je moet er zelf t label op plakken. Tenminste zo ging het bij ons. Rondleiding heb je in principe niet nodig hoor, alles wijst er voor zich. Maak je niet te veel zorgen, het komt wel goed! ;)

Hier geestelijk aan t voorbereiden op de punctie...
    T gaat vast en zeker goed, tja t zal niet fijn zijn maar goed.
    Ben niet zo zeer zenuwachtig voor de punctie, maar voor erna... k kon toen amper op mn kont zitten, en eenmaal thuis kon k amper recht op lopen... dus ben benieuwd.

Ik laat jullie weten hoe t gegaan is vandaag!

Noekie; Meid, hoe is het nu met je?

Liefs en n dikke knuffel!!!

2. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Aislyn, wat leuk weer iets van je te horen.
    Fijn dat het beter gaat met je hondje! En idd hopen dat de uitslagen ook gunstig zijn...

Dat je af en toe onzeker bent is niet raar hoor, denk dat dat ook wel n beetje blijft ;)
    Geniet er lekker van meid!

Liefs!

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Thx meiden!

Het is erg balen maar het is niet anders. Het wordt ons gewoon niet meer gegund en we daarom om heel dankbaar voor ons 1ste kindje.

Ik zal proberen jullie te blijven steunen maar voor mij is het nu 3 maanden wachten en ik wil het proberen even naast me neer te gaan leggen.
    Misschien nog kans op een natuurlijke eisprong doordat ik natuurlijk 1 mei ook 2 eitje van mijzelf had. Maar daar heb ik ook niet veel hoop op.

@Be: Succes!

@Sneeuwmees: In dusseldorf zijn de mogelijkheden beter en heb je meer kans op cryo's e.d. Assisted hatching wordt daar uitgevoerd op aanvraag en dat wordt in nederland niet gedaan.
    Het ziekenhuis waar ik nu zit wil niet meedenken en afwijken van hun protocol. Ik heb naar mijn idee weinig reactie op Gonal en wil graag Menopur proberen maar dat willen zij dus niet.
    Ze kijken daar niet naar de persoon en naar de voorgeschiedenis en daar erger ik mij enorm aan.

Een second opinion kan nooit kwaad!

En de menstruatie heeft zich nu goed doorgezet met krampen en al dus het zal echt geen innestelling bloeding zijn.

Liefs Noekie

En een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! Jullie zijn top meiden!

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    BE, is ook zo ; jij was diegene die het met 2 vingers in haar neus deed! Doe dat nu maar weer en aangezien je lichaam het nu een keer heeft ondergaan, heb je daardoor misschien nu wel minder last erna.
    Maar goed, zodra de verdoving eruit is krijg je toch wel wat last, ik tenminste ook wel. Ik kon wel zitten, hopelijk jij dit keer ook (al vond ik liggen ook prettiger volgens mij). Je gaat al bijna, succes!!
    (we horen straks wel hoe het is gegaan).

Ferial, jaaa wij straks samen zwanger, lijkt mij een goed plan!
    Maar ik ben bang dat het pas eind juli wordt bij mij, want ik wordt op vakantie ongesteld (op de 15e of 16e juni) ... als ik me dan aanmeld kan ik 6 dagen later niet heen voor FM1; maar pas om CD10 . Volgens mij is dat geen probleem, aangezien ze de TP niet op de eisprong dag doen. Ik meld me gewoon aan en meld dit erbij, dan moeten ze de FM maar indelen op 24 juni.
    Ben op zich wel blij met de uitslag hoor, ik zelf denk toch dat mijn afweersysteem ervoor zorgt dat het telkens niet lukt. Maarja, dit testen ze hier niet, dan moet ik naar Gent gaan volgens mij. En dat ben ik niet van plan eigenlijk.
    Wel apart dat jullie 't gewoon mogen kiezen hoeveel terug geplaatst worden en dat ik eigenlijk geen keus heb (zij bepalen het voor mij)...

Kitty, jij gaat eind mei voor een cryo TP toch? Ben ook benieuwd of ze dat bij jou doen. Hoe oud ben jij nog maar?

Sneeuwmees, op zich is IVF beter, aangezien de menselijke hand niet zorgt voor een bevruchting maar zal het sterkste zaadje bij het eitje naar binnen komen (met hulp van alle andere zaadjes die de weg vrij maken voor 't kikkervisje). Wij doen ook ICSI omdat het zaad van mijn vriend meestal onder de 300.000 is en dan ook nog eens te weinig beweeglijk (lui zaad zeg maar). Bij ons moet het wel een meisje worden, had eens ergens gelezen dat langzame zaadjes zorgen voor meisjes, haha.

Aislyn, ja zo denk ik er ook over ; je gaat toch geen goede embryo weggooien ...
    Vind dat een heel raar idee.
    Tja, ik denk nog steeds niet dat het gewoon pech is dat ik telkens van die VMK's heb. wat ik al schreef naar Ferial, denk echt dat het te maken heeft met mijn afweersysteem. Maar goed, stiekem hoop ik wel dat het steeds pech was en dat ik volgende keer GELUK heb! :)
    Kan me wel voorstellen dat je elke dag wel een echo zou willen, ik denk dat ik dat ook wel zou hebben als het eenmaal lukt. Maar goed, het gaat goed bij jou en dat blijft zo. Laat je kindje maar lekker groeien, komt goed meid!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: nu dan toch echt de rode duivels op bezoek. Bah, had het je graag anders gegund.
    @Bianca: jij de punctie vandaag? Heel veel succes (en ook sterkte). Fijn dat ik bij jou af en toe even mijn onzekerheid mag spuien over alles wat komen gaat en vooral omdat jij in hetzelfde zkh zit.
    @Tori: ja, dat kan niet anders dan een meisje worden!;) Ik blijf blonde vragen stellen :), maar ik begrijp dat als ze een terugplaatsing doen in je eigen cyclus, dat de datum van terugplaatsen niet zo nauw komt. Ja, ik moet nog een hoop leren. Mogen jullie eigenlijk ook zelf klussen in die rustmaanden?
    @Aislyn: die onzekerheid zal waarschijnlijk nog wel blijven tot aan de geboorte. Voel je het kindje al bewegen. Ik moet zeggen toen ik dat kon voelen, de onzekerheid bij mij ook al wat begon af te nemen?
    Fijn dat het met je hond naar omstandigheden goed gaat.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, ja wij mogen gewoon klussen. Hebben ze zelfs liever, heb je toch meer kans.
    Maar ik zat net te berekenen... en op CD 11 of 12 is meestal m'n eisprong dus dan gaat het niet lukken om me aan te melden aangezien ze de eisprong willen opwekken met Pregnyl. Om er zeker van te zijn dat de eisprong geweest is als ze het embryo terug plaatsen denk ik. Aaargh, van m'n vriend moet ik niet zeuren dan is het maar een cyclus later. Hij begrijpt het niet helemaal denk ik!

Noekie, dikke knuffel!! Het is ook beter om het nu even naast je neer te leggen. En je hoort zo vaak als mensen het even los laten dat het spontaan lukt. Dát hoop ik ook voor jou.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: frustrerend als mannen die drang van ons niet begrijpen. Ik wil ook het liefst geen maand onbenut laten, vandaar mijn gereken van gisteren om misschien toch al deze cyclus te gaan beginnen. Mijn man heeft ook zoiets. Ach, wat maakt een maandje langer nu uit. Nou, heel veel :x(in mijn geval).
    Ik vroeg me ook al af hoe ze dat deden in de rustmaand en evt. terugplaatsing, want ze willen het hoe dan ook toch een beetje plannen, lijkt me. Dus dan krijg je in de rustmaand wel de eisprong-opwekkers. Ja, ja, erg leerzaam hier.;) Het wordt nog wat met me!

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noekie, wat ben je toch een schat. Ook een dikke knuf van mij, omdat je het hebt verdiend!

Ferial, bijna weer beginnen! Echt spannend! Lang schema is niet erg, als er maar mooie follikels groeien en daaruit een mooi emmy groeit en blijft plakken!

Sneeuwmees, ik heb bij ronde 1 IVF gedaan, en bij ronde 2 ICSI. Ze kijken hoe de kwaliteit is van het zaad en dan bepalen ze op het IVF of ICSI (om misschien zelfs beiden) wordt.

BE, succes vandaag! Op naar een mooie score! Hoor je morgen hoeveel bevruchtingen er zijn? Of hoor jij dat pas op de dag van de tp?

Aislyn, heerlijk een paar daagjes vrij. Zal je goed doen. En ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker bent. Het is ook allemaal zo spannend! Maar probeer er ook van te genieten, want volgens mij gaat het hartstikke goed met de kleine en hoef je je geen zorgen te maken.

Zonnestraal, met jou alles goed?

Tori, ik word dit weekend 30....en ik heb geen cyclus van mezelf, vandaar dat ik nu de anticonceptiepil slik. Daar ga ik zondag mee stoppen en dan hoop ik donderdag te kunnen beginnen met cryo cyclus. Ik krijg als ik jullie eerdere berichtjes mag geloven Progynova mee. Heb je dan zo rond dag 14 je eerste echo? Dit is wel nieuw voor mij en ik zal donderdag wel meer horen van de arts, maar ik was gewoon nieuwsgierig. Ik weet niet of mijn cryo's apart zijn ingevroren en hoeveel ik er teruggeplaatst krijg. Ik hoop op 2, zeker omdat ze 4 cellig waren en ik zelf denk dat de kans kleiner is op zwangerschap dan als je een 8 cellige hebt. Ach, ik moet er ook niet te veel over nadenken en ik ga het zien.
    En doe jij de tp in je eigen cyclus, omdat je vertelde over je eigen eisprong en pregnyl?

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Kitty: volgens mij moet het best bespreekbaar zijn om er twee terug te laten plaatsen. Mijn gyn liet mij een schema zien en de embryo's worden in 3 klasses verdeeld (A (= heel goed), en dan B en C. Dus ze kunnen inderdaad dan beslissen om een combi van deze 'statussen' terug te plaatsen. Zeker even om vragen.

10. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Hey dames,

Hier dan eindelijk bericht van mij ;)
    Vanmorgen stipt om 11.00 uur t zaad ingeleverd, en stipt om 11.30 uur binnen geroepen voor de punctie.
    Deze keer een andere arts dan de vorige keer, maar n super leuke vrouw ;) we hebben wel lekker gelachen want k had t mega koud :D hihihi ben n echte kou-kleum hoor ;)

Punctie is goed verlopen, ook weer met twee vingers in mn neus ;)
    De eerste keer prikken, door de eierstokken heen voelde ik goed, k blijk n behoorlijke dikke wand te hebben... dit was de vorige keer niet zo, maar... t was te doen :)
    Rechts hebben ze alle follikels leeg gezogen, en links hebben ze n aardige laten zitten omdat ze er niet bij kon komen. Ja kon wel, maar dan moest ze dwars door mijn baarmoeder heen gaan prikken en dat wou ze niet. (ik trouwens ook niet hoor, met t oog op de terug plaatsing)

Uiteindelijk elf van de twaalf follikels dus leeg gezogen. De twaalfde hebben ze dus laten zitten.
    Er zijn 9 eicellen uitgekomen, en t zaad was goed gekeurd voor ICSI. Nu afwachten tot vrijdag, dan word ik gebeld met de uitslag over de bevruchtingen en over de tp.

De follikel die is blijven zitten is wel van diens grootte dat er mogelijk n eitje in zit... en dat deze wss nog springt en evt bevrucht kan worden... goh dat zou me wat zijn zeg...

Qua (na) pijn is t goed te doen, beter als vorige keer.
    Kan nu wel gewoon zitten, t is niet fijn, liggen is beter, maar t kan wel. Vanmiddag lekker rustig aan gedaan, en vnv met mn zoon en dochter mee geweest naar hun voetbal wedstrijd. Heb de hele wedstrijd lekker op n stoel gezeten die man lief had geregeld, dus dat was wel erg fijn en zeker goed te doen.
    Eenmaal thuis wel een paracetamol 1000mg zetpil ingenomen, omdat mn buik toch wel erg begon te trekken. t is nu heerlijk en goed te doen.
    Lig lekker lang uit op de relax stoel, kussentje onder mn beentjes, kussentje in mn rug, dekentje erbij en heeerlijk voor de haard, met t laptoppie op schoot. :)

Zo, weer n heel verhaal volgens mij ;)

Liefs en n knuffel!

11. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Wat betreft het terug plaatsen van combi statussen, ligt ook aan het zh waar je loopt.

In Nijmegen hebben ze n strikt duidelijk protocol.
    Dit protocol is in januari/februari 2012 gewijzigd.
    Eerder mocht je ongeacht de kwaliteit kiezen of je er 1 of 2 wou laten terug plaatsen. Nu is dat dus anders;

Bij A kwaliteit krijg je hoe dan ook maar 1 emmy terug geplaatst.
    Bij B kwaliteit 1 of 2 (eigen keuze)
    Bij C kwaliteit 1 of 2 (eigen keuze)

Mocht je bijvoorbeeld 1 A emmy hebben 3 B's en 1 C, dan wordt hoe dan ook de A terug geplaatst. Je kunt er helaas niet voor kiezen om twee B's of n B en een C terug te laten plaatsen en dan de A in te vriezen.

Mochte je alleen B en C emmys hebben zullen er B's geplaatst worden en geen C's

Mocht je maar 1 B hebben en 2 of meerdere C's, en je hebt voor 2 emmy's gekozen dan wordt de B en 1 C terug geplaatst.

Misschien is dit bij jou anders hoor gezien je leeftijd, maar over t algemeen werken ze in Nijmegen zoals hier boven beschreven.

Liefs

12. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

Apr 28, 2006
    2,084
    0
    0
    Noord Brabant
    BE mooie opbrengst van de puncte. Ik duim voor je op goede bevruchtingen. :)

Noekie wat vreselijk balen. Kuffel meid. Had je nog cryos?

Ferial icsi2 gaat hem gewoon worden hoor :)

Tori, fijn dat alles goed is maar ik hoop dat je gewoon pech hebt gehad en nu geen MK meer krijgt.

Kitty ik ben benieuwd of je er twee teruggeplaatst krijgt. Laten we hopen dat ze goed ontooien en dan nog mooi doordelen.

Ikkeb geniet van je vakantie, jammer dat ik je spring-maar-in-mijn-koffer-oproep te laat zag ;)

Sneeuwmees, succes met het hele traject.

Aislyn, genieten hoor meid, het gaat al zo snel :)

Dinsdag nekplooimeting gehad, echo zag er goed uit het is nu wachten op de bloeduitslag de ik over twee wkn krijg. Kleine groeit goed, ben zelfs 2 dgn vooruit gezet. Zaterdag is er een oefendag voor echoscopisten en ze vroegen of ik proefkonijn wil zijn. Ja hoor :D Mag een uur naar de kleine kijken en mijn moeder gaat gezellig mee. Voel me verder weer lekker. Vermoeidheid en misselijkheid zijn weer weg dus het genieten kan beginnen :)

13. BiancaElisabeth

Jan 25, 2012
    1,858
    1
    0
    Gelderland
    Spijkervrouwtje; dank je! Laten we er het beste maar van hopen he?

Wat fijn te horen dat alles goed gaat, en wat leuk zeg n uur naar je kleintje koekeloeren, geweldig!

14. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spijkervrouwtje, wat leuk weer wat van je te horen. Ik zou er idd ook geen nee tegen zeggen ;). Fijn dat het allemaal goed gaat!

BE, dat is ook weer achter de rug. Nu maar duimen en op naar een mooi resultaat! En ik zal donderdag navragen wat het beleid bij mij in het zkh is.....

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen op deze zonnige Hemelvaartsdag!

Gisteravond op kraamvisite geweest bij m'n neef en z'n vrouw. Heb de baby ook een tijdje vastgehouden, ooooh zo'n snoepie. Wat klein!
    Heb nu wel weer even meer het gevoel ... waarom heb ik dat nog niet, ik wil het zó graag! Hopelijk gaat dat gevoel snel weer weg, want ik wil me niet zo voelen.

Spijkervrouwtje, dat hoop ik ook. Weet niet of ik nog door kan gaan na nog een mk. Leuk dat je ons even hebt geupdate en fijn te horen dat alles goed is met de baby. Wow een uur lang 'm zien bewegen in je buik, dat is wel mega leuk denk ik! Veel plezier alvast.
    Ook fijn dat je je weer lekkerder voelt, heb je nu weer meer puf om dingen te doen totdat je straks zo'n buik hebt dat het weer minder wordt ;).

Kitty, oooh je zegt dit weekend de twintig vaarwel! Weer een mijlpaal, 30. Vier je het grootst, of gewoon normaal? Ik ben op vakantie gegaan toen ik dertig werd, hihi. Had van m'n ouders wel heel veel kleine kadootjes meegekregen om op vakantie uit te pakken, dat maakte het wel speciaal.
    Misschien plaatsen ze er idd wel 2 terug bij jou, maar kan ook zijn dat ze na het ontdooien weer goed gaan delen en dat je toch een mooie 10+ embryo terug krijgt. Ik hoop het voor je!
    Ik heb een heel kort cyclus (24/25 dagen) dus ze moeten bij mij altijd op tijd al beginnen met de 1e follikelmeting, dus uiterlijk CD10.
    Ja, mijn cryo TP is in eigen cyclus. Die van mij is ook heel stabiel, dus dat is dan ook prima te doen denk ik.

Oooh, nog 3 dagen en dan is m'n NOD ... begin nu wel weer een beetje een raar gevoel te krijgen ... 'zou 't nu eindelijk weer een keer zelf gelukt zijn, ik hoop het zo. En dat het dan goed gaat, eindelijk eens, oh wat is dit zwaar, dat had ik toen ik 18 had niet gedacht en toen wilde ik al wel een kindje'. Maar ik voel niets ..., tja misschien wat geprik in m'n buik, maar dat kan ook komen door de sex van gisteravond. In mijn gedachten zie ik een mooie box staan hier in de kamer die daar best wel plek voor heeft. Zucht.

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    BE, fijn dat je je na de punctie nu beter voelt dan de eerste keer.
    Het zal nu elke dag weer beter worden. En dan over een paar dagen de TP :). Geniet!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Bianca: fijn dat het weer goed te doen was. Kan me nog steeds niet voorstellen dat ik dat ook allemaal moet ondergaan en ben helaas niet zo'n held als de meeste vrouwen als het om zkh-dingen aangaat. Maar oefening, baart kunst, denk ik dan maar. En een mooie opbrengst. Dat moet toch iets positiefs opleveren, toch?
    We hebben gisteren de bevestiging gehad van onze infobijeenkomst...en... dr. Leendertz is er die avond gelukkig bij. Daar ben ik dus wel blij om en hoop haar nog even 2 minuutjes te kunnen spreken. Verder zat het labformulier erbij voor het zaadonderzoek, dus ook daar kunnen we een afspraak voor maken.
    @Tori: spannend die laatste 3 dagen. Ik nog 4 dagen voor mijn NOD. Net na het klussen had ik er een goed gevoel over, maar nu richting NOD begint dat weer aardig af te nemen. Ik ben in gedachten ook zo bezig met de IVF en alles wat daarbij komen gaat, dat ik een beetje minder bezig ben met mijn NOD, misschien maar goed ook. Natuurlijk heb ik nog steeds de stille hoop dat ik gewoon op de drempel van IVF toch zelf zwanger mocht raken.
    @Spijkervrouwtje: dank je wel! We gaan ons best doen. En jij al lekker zwanger en alles gaat goed. Dat soort berichten geven mij weer moed! En ja stomme vraag of je proefkonijn wil zijn voor een echo van een uur. Ik zou dat ook met beide handen hebben aangegrepen. Geniet ervan!

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, hoop moet je houden! Ik verbaas me erover hoeveel hoop ik toch elke maand weer heb na zoveel jaar 'proberen'. Ik was dit keer nogal bezig met de blaasontsteking en daarna met de uitslag, dus het wachten begint ook pas net hier ... Nog geen tekenen van OGS, dus het gaat nog goed!
    Ik heb net als jij niet echt veel met ZH enzo .. zeker niet met operaties. Zei ook altijd dat ik niet zo ver wilde gaan als IVF, maar uiteindelijk toch gedaan. En het viel bij mij heel erg mee, ik had erger verwacht. Hopelijk gaat het bij jou ook meevallen, je kan het meid!

19. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    BiancaE: wat een mooie opbrengst! Nu nog duimen dat er veel goede emmy's uit komen. Lekker ontspannen nu, het is momenteel heerlijk weer, dus dat heb je mee!

Spijkervrouwtje, wat fijn dat alles goed gaat! Jeetje waar kan ik me aanmelden als proefkonijn? Wil ook wel zo'n lange echo. Heerlijk hè, als de misselijkheid weg is. En over die enge 12-weken grens heen. Mooi zo!

Tori en Sneeuwmees, je weet maar nooit meiden. Zelfs als je er niet meer in gelooft kun je nog spontaan zwanger raken. ;) Ik hoop het voor jullie!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Aislyn: ik blijf jou nog steeds een beetje als voorbeeld houden en hoop nog steeds aangenaam verrast te worden over 3 dagen al heb ik er nog steeds weinig hoop in dat ik het geluk heb de IVF dans te ontspringen. Voel eigenlijk niets wat op een zwangerschap duidt, dus vrees dat ik maandag gewoon ongi wordt.
    @Bianca: heb je al wat gehoord van het zkh over een evt. TP? Is de napijn ook nog mee gevallen?
    @Tori: ook ik verbaas me erover dat ik iedere maand er toch weer zo vol voor ga en er steeds weer vertrouwen in heb. Nu ben ik nog 'maar' een jaar bezig en dat is nog weinig vergeleken met velen van jullie. Jouw NOD schiet al weer op. Dus ik hoop dat jij ons positief gaat verrassen.

Share This Page