@ Sneeuwmees, Ik snap je ongeduld. Ik heb aanstaande donderdag die Hysteroscopie. In juli kan ik onze eerste poging verwachten. Ik snap dat je haast hebt en elke maand als verloren beschouwd maar ik zou niet je vakantie en andere leuke dingen ' opgeven' . Voor je het weet laat je van alles aan je voorbij gaan terwijl je dat juist ook erg nodig hebt om te ontspannen! Ik merk zelf dat juist op vakantie gaan, weekendje weg en dat gewoon te doen en te plannen zonder rekening te houden met al dat IVF-gedoe ook rust brengt. Ook voor mijn relatie. Elke maand die spanning was voor mij niet goed maar ook niet voor ons. Nu is die stress er niet meer en ben ik in een beter humeur maar mijn vent ook! Dat kindje komt echt wel, vertrouw daarop en inderdaad, misschien komt het juist op die ontspannen vakantie ineens toch vanzelf! Succes met alles in ieder geval! Knuffel Kim
@Kim: ik weet dat vakantie ook belangrijk is, maar ik zou (zeker zo'n eerste keer) geen rust hebben om in het buitenland te zitten met evt. fm-metingen e.d. Dus we gaan zeker wat ondernemen, als we meer duidelijkheid hebben hoe en wat, want dat we er even tussenuit willen dat staat vast. Dinsdag hoop ik meer te horen. Mijn man heeft vanmorgen gebeld voor een afspraak voor het zaadonderzoek. De komende tijd heeft hij veel wisseldiensten en dan lukt het hem niet dat op tijd in te leveren. Nu heeft hij een afspraak voor a.s. dinsdag. We zijn vanmorgen gelijk even een keer naar het zkh geweest om 'proef te rijden'. Mijn man wil het liever thuis doen ipv het zkh, maar dan moet het er wel binnen een uur zijn. Dus even gekeken hoe we moesten rijden en waar we in het zkh moesten zijn. Als het verkeer mee zit, dan kunnen we het binnen een uur redden, dus dat moet geen probleem zijn. Wel raar om daar rond te lopen en te bedenken dat ik daar straks zelf ook in de wachtkamer zal zitten.
Sneeuwmees, het komt nu snel dichterbij. En wat stoer dat je man het zelf regelt. Mijn mannetje is niet zo hoor. Laat mij maar rijden....Maar ik mag ook niet mopperen, want het ziekenhuis ligt op de route naar mijn werk. En thuis doen is veel fijner dan in het zkh. Heb t altijd te doen met de mannen die ik met een potje zie lopen en het speciale kamertje ingaan. Tja, echt hoor, als je eenmaal veel in het zkh komt, dan zie je dat soort dingen, hahaha. Succes iig dinsdag. Ik hoop voor je dat het niet nodig is natuurlijk, maar dan heb je iig zekerheid.
@Kitty: we hadden er inderdaad al kennis mee gemaakt. We hebben de route gelopen tot aan het fertiliteitslab, waar je dus het zaad moet afgeven. Omdat we een beetje zoekend rondliepen, kwam er een aardige verpleegster naar ons toe en zei tegen mijn man dat er nog 1 kamertje vrij was. We moesten vreselijk lachen. Toen we zeiden dat we alleen maar even aan het 'proefrijden' waren naar het zkh, moest ook de verpleegster lachen. Maar ik had het wel een beetje toen ik daar rondliep en een stelletje tegenkwam. Die man liep wat schuchter achter zijn vrouw aan en dacht nog. Oh, die moet natuurlijk ook zo in zo'n kamertje . Ja, mijn man gaat er wel allemaal in mee, maar helemaal gemakkelijk voelt hij zich niet, zelfs niet als hij het thuis mag doen. Maar dat is in ieder geval wel beter dan zo'n kamertje. We zullen zien hoe het dinsdag allemaal gaat als hij het zelf weg gaat brengen. Heb jij binnenkort nog een poging of iets dergelijks? Zie aan je onderschrift dat de laatste keer mislukt was.
Hallo Lieve meiden! Hier vanmiddag t telefoontje gehad van t lab uit Nijmegen. Er waren 9 eitjes gevonden uit de 11 follikels. Alle 9 hebben ze kunnen injecteren, en van de 9 zijn er 7 goed doorgedeeld, en allen gereed om terug te plaatsen. Nu hopen dat ze nog meer door delen, want dan zou t inhouden dat we dit keer mss wel cryo's hebben. Morgen, dus zaterdag 19 mei om 12.15 uur is de terug plaatsing. En dan begint voor mij t broeden en weer die lange wachtweken... spannend meiden! Morgen horen we de kwaliteit van de emmy's! hoop zo dat er dit keer cryo's zijn... al heb ik t gevoel van niet... Dit omdat er bij de vorige poging 18 eitjes zijn gevonden, waarvan er één gelijk werd afgekeurd, er uiteindelijk 10 bevrucht werden en er maar 2 terug geplaatst werden en er 8 niet goed genoeg waren om in te vriezen... Moet eerlijk bekennen dat ik nu niet meer zo positief ben als vorige ronde, nu alles steeds dichterbij komt... de tp.. t wachten... straks de testdag... hihihi vraag me weleens af of dat wel normaal is... Zal er mss ook wel mee te maken hebben, dat als deze poging mislukt, we nog maar 1 poging vergoed krijgen... financieel hebben we wel de mogelijkheid om t zelf te betalen, maar goed t is ook n beetje t gevoel dat mn lichaam dan faalt ofzo... k weet t niet... moet er ook niet te veel bij na gaan denken maar goed, ben een persoon die graag voorruit kijkt Voor de rest... tja meer dan hopen en t beste ervan verwachten kunnen we niet doen... Dus laten we maar van t beste uitgaan he? Wat betreft de napijn... gebruikte gister 2 x 1000mg paracetamol zetpillen, maar hielp maar n beetje... vandaag niets genomen, pijn is er nog steeds... mn darmen zijn ook n beetje van slag dus ja t is al met al niet fijn... De pijn is wel te hebben hoor, k voel me verder super fit, maar met dat k snel wil op staan of zo, wordt ik er wel ff goed aan herrinnerd dat k zeer heb komt er dus op neer dat t me gewoon in de weg zit... vanalles willen doen, maar t kan niet... Sneeuwmees, wat goed dat jullie al zijn proef gaan rijden... k wil je echter wel aanraden om t potje in Nijmegen te vullen... doordeweeks is t zo'n chaos in nijmegen... t verkeer zal je net tegen zitten moet hij het daar alsnog zelf doen... lijkt me ook geen pretje want de kwaliteit is dan hoogswss ook minder... Al met al is het natuurlijk jullie eigen keuze, maar ik zou t enorm sneu en zonde voor jullie vinden als er ook maar iets verkeerd gaat...
Sneeuwmees, bij ons moest het altijd binnen een half uur na produceren gebracht worden ..., was voor mij geen probleem want ook bij mij is het op weg naar m'n werk en is max 20 minuten. En bij de ICSI poging moesten we het zaad op het IVF-centrum opwekken, voor het beste resultaat. Ook omdat het zaad van mijn vriend weinig is en minimaal beweeglijk denk ik. En het is dan ook op dezelfde dag dat de punctie is ; en als je een uur er vandaan woont kan je het beste in de buurt blijven na het opwekken/brengen van het zaad (mocht je IVF of ICSI gaan doen). Wij hadden er geen probleem mee, de andere mensen die ons zien kennen ons toch niet denk ik altijd maar. Wij vrouwen moeten er al heel wat voor over hebben, dus de man kan dit beetje ook wel doen (zo zie ik het tenminste). BE, gelukkig valt de pijn nu mee en heb je geen pijnstillers meer nodig . Even volhouden en dan als het goed is heb je op de dag van de TP geen last meer (ooh da's morgen al), hoop ik voor je! Ik duim voor je dat ze een aantal embryo's ingevroren hebben deze keer. Wens je een goed TP morgen . En dan lekker broeden!!
Ego, hier nog geen teken van ogs ... wordt nu wel heel spannend!! Alleen gespannen borsten (soort van spierpijngevoel), maar of dat wat zegt?! Zal wel niet, ik moet wachten tot morgen ... en dan mag ik hopelijk maandag testen. Fijn weekend allemaal!!!
@Bianca: weer een spannend dagje vandaag, dus! Nou, meid, ik hoop van harte dat het een succesvol emmy'tje is en dat jij een mooie positieve test zult hebben over 2 wkn. En jammer dat je zo'n mooie opbrengst hebt, maar dat ze dan toch niet geschikt zijn om in te vriezen. Daar heb ik eigenlijk niet bij stilgestaan dat dat ook nog kan, want je rekent je toch rijk (zou ik hebben) met zoveel eitjes. Ja, die wachtweken lijken me inderdaad vreselijk. Maar wij zijn er hier om je een beetje afleiding te geven. En we houden de reistijd zeker in de gaten. M'n man gaat nu a.s. dinsdag zelf even, dus het moet inderdaad ook geen halszaak worden het persé thuis te doen met alle gevolgen van dien, natuurlijk. Nou, meid, veel succes straks en inderdaad broedse! @Tori: had jij je NOD niet vandaag? Hoe schat je de kansen nu in? Ik heb mijn NOD maandag, maar voel niets wat op een zwangerschap duidt. Wel dikkere enkels van vocht vasthouden, dus vrees dat ik de IVF-dans niet kan ontspringen, wat ik stilletjes natuurlijk wel had gehoopt. En wat het zaad betreft. Ik pest mijn man wel eens, dat zijn enige aandeel in dit geheel is dat hij zichzelf mag 'verwennen' en ik straks gewoon pijn moet lijden. Heerlijk om te zien hoe mijn man dan vol in verzet kan gaan. We hadden het zkh gevraagd hoe we aan zo'n zaadbekertje kwamen, en toen zeiden ze dat we die bij de apotheek konden halen. Ik ben daar dus gisteren naar toe gegaan. Enorm lang moeten wachten terwijl er maar 2 mensen voor me waren die al geholpen werden (en er verder nog 8 man personeel rond liep). Maar goed, toen ik dus uiteindelijk aan de beurt was, kenden ze zo'n bekertje niet en hebben ze me een urine-container meegegeven. Maar toen we die openmaakten is die veel kleiner en smaller van formaat (en volgens mij ook lastiger mikken). Dus ik denk dat ik maandag even naar ons eigen zkh bel. Het is vanaf mijn werk niet zo ver, dus dan haal ik evt. wel even zo'n bekertje op.
Bianca, veel sterkte met de terugplaatsing! Iedere keer is weer anders, je kan deze keer best cryo's hebben. Maar hoop dat je gewoon zwanger wordt van de verse embryo! Tori, wat maak je het spannend. Ik hoop het zo voor je! Sneeuwmees, geef je eigen poging nog niet op! Mijn vriend vond het ook niet leuk om in het ziekenhuis in zo'n kamertje te moeten. Maar het kan maar beter zo vers mogelijk zijn voor de bevruchting, en anders vraag je je achteraf misschien af of het anders was gelopen als je het wel had gedaan. Maar ik snap dat het vervelend is voor hem hoor.
haha, ja ik maak het elke keer weer spannend . Maar goed... net bij het afvegen toch nu tekenen van ogs: oranje!! Dus denk dat ik morgen of overmorgen toch de rode zee ga zien. Ik hou jullie op de hoogte. Sneeuwmees, had op zich best wel hoop, want ik had m'n eisprong gevoeld en die dag geklust (en 2 dagen en 4 dagen ervoor ook). Toen kreeg ik helaas blaasontsteking en konden we daarna niet meer klussen, maar ik had erg gehoopt dat het voldoende was. Maar waarschijnlijk weer niet dus . Haha, ja dat kunnen mannen goed; in de aanval gaan met waar zij nog meer 'last' van hebben tijdens dit proces. Maar toch blijft het voor ons toch wel even wat anders, het is ONS lichaam en wij VOELEN de hele tijd dingen en worden telkens weer OGS. Zij moeten klaar komen voor de kinderwens .. hmm... klinkt niet zo heel erg, haha.
BE, het komt allemaal goed meis! Ik had bij de 1e ronde ook geen cryo's en de 2e ronde dus 3 stuks. En dat terwijl er maar 3 bevrucht waren. Succes zometeen en hopelijk ben je dan gerustgesteld als ze met goed nieuws komen!! Heel veel succes, ik duim voor je!!! Tori, dat is spannend zeg! Hoe voel jij je naast gevoelige borsten? Heb je veel last van je humeur? Ik was een paar dagen voor NOD iedereen aan het afkatten en strontchagerijnig......Als je dat niet hebt, meid, dan zou jij zomaar de volgende kunnen zijn met goed nieuws!! Kan je tot maandag wachten met testen? Ow, ik lees net dat je al wat gekleurde afscheiding hebt. Ik hoop t niet voor je. En anders maar snel doorzetten en kan je verder met een nieuwe ronde!!! Sneeuwmees, ik heb de zaadbeker bij de bali gekregen. Is toch ook gek dat je die bij je (eigen) apotheek moet halen? Ik zou idd even langsrijden. Zo'n klein potje is niets. Ik heb donderdag een gesprek staan en dan hoor ik hoe we deze ronde gaan aanpakken. Ik heb van poging 2 3 cryo's over, dus hopelijk zijn er een of twee eitjes geschikt voor tp. Iedereen hier doet het in eigen cyclus. Ik niet. Ik krijg denk ik progynova om mn bms op te bouwen. Weet jij dat toevallig? Hoe is het met de rest van de meiden? IkkeB is met vakantie, en Ferial en Zonnestraal, hoe is het met jullie?
Kitty, ja ik zou heel goed kunnen wachten tot maandag. Ook omdat mijn cyclus me niet vaak verrast ; is altijd wel op dag 25 of 26 dat de bloeding dan begint. Ja, ikkeb is nog lekker aan het genieten . Ik ben ook benieuwd: hoe is het met de andere dames?
@Kitty: ik heb helemaal nog geen ervaring met allerlei medicijnen. Bij mij werkt in principe alles vanzelf, dus mijn cyclus, eisprong zijn regelmatig en wat ik begreep is mijn bms ook van goede dikte. Ik moet dinsdag nog de prikinstructie krijgen en dan pas krijg ook ik een gevoelde koelkast (en hoop ik ook beter met jullie mee te kunnen kletsen over allerlei medicijnen). Het is voor mij nu nog steeds abacadabra. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt voor de volgende poging. En ja, zo'n bekertje ga ik zeker maar even halen. Bij de apotheek kwam ik niet veel verder dus. En we moeten dinsdagavond voor die infobijeenkomst, maar dat is net te laat, want mijn man moet die ochtend dat potje al hebben. Dus ik bel maandag even of ik zo'n bekertje kan komen halen. Is wel weer een extra rit (met parkeren in een parkeergarage en al) voor even snel een bekertje halen. Maar dat is niet anders. Alles voor het goede doel. @Tori: knap dat je nog tot maandag kunt wachten. Had jij nu een tp in je eigen cyclus gehad?
@BE: Ik hoop dat het goed is gegaan vandaag??!! Ik ken dat gevoel wel hoor, dat je steeds wat minder positief bent. Volgens mij is het gewoon wat minder onbevangen. De eerste keer is alles spannend en nu weet je hoe het werkt en is vooral het resultaat belangrijk...en je weet maar al te goed hoe de teleurstelling voelt. Helemaal niet verkeerd volgens mij om jezelf een beetje te beschermen...Maar ik ga weer mega voor je duimen hoor!!!!! @Tori: ik blijf nog effe voor je hopen hoor!!! Ik ben toch echt heel blij met mijn "man". Ik heb namelijk geen man maar een vriend die zaaddonor is. Ik ben lesbisch en alleenstaand dus vandaar....Hij gaat gewoon naar het ziekenhuis, kamertje in, klaar.....en toen we nog zelfinseminatie deden gewoon in zo'n urinebekertje, zonder te morsen, bij mij thuis in de badkamer....Hij gaat nu voor de punctie ook mee naar het AMC, een anderhalf uur rijden. Dus hij moet vrij nemen...Echt een top gozer!!!! (en nog goed zaad ook nog én hij maakt hele mooie kindjes, hahaha!!) Ik ben vandaag ongesteld geworden, heel laat dus ik ben al 10 dagen decapeptyl aan het spuiten. Bijna een week voor niks. Normaal ben ik altijd te 25 dagen of eerder nu 31!!! Maar goed, maandag bellen en dan dinsdag de echo en weer verder...Hopen dat alles goed zit daar binnen want ik voelde me mega opgeblazen maar dat is nu gelukkig weer minder. Weten jullie trouwens of je met deze hormonen een verhoogde kans hebt op een zwangerschapsmasker door de zon???? Vroeg me vandaag af toen ik heerlijk in de zon gelegen had vanmiddag??
@Kaatje: ik wist niet dat je met een eigen donor ook IVF kon doen. Een vriendin van mij wilde IUI doen met haar eigen donor, maar dat bleek nogal lastig te zijn, omdat zaad eerst 6 maanden in quarantaine moest (of zoiets) en ook de donor dan via zijn eigen zorgverzekeringen kosten moest gaan maken. Maar fijn dat het bij jou wel gelukt is en nog eentje met goed zaad ook! Heb je al kinderen van hem? Omdat je zei dat je weet dat hij mooie kindjes kan maken? Ik had hier vanavond wat ongi-krampen. Nog twee dagen tot mijn NOD. Vrees dus eigenlijk dat het hem toch niet gaat worden onze laatste poging 'op de normale' manier. Maar ik blijf nog even hoop houden, al is die hoop wel stukken minder dan een paar dagen geleden.
Hai meiden, Wat hebben jullie weer n hoop geschreven zeg Ik kon vandaag overdag helaas niet reageren, omdat we n enorm drukke dag hadden... Vanmorgen vroeg uit bed voor het voetbal toernooi van onze dochter, in Amersfoort. daarvandaan weg gereden om 10.15 uur even snel langs huis (Ede) en gelijk door naar Nijmegen voor de TP. Na de tp weer terug naar Amersfoort omdat onze zoon daar 's middags toernooi had... Uiteindelijk waren we om 19.00 uur thuis, even snel gegeten, en toen ben ik op de bank in slaap gevallen ow ow ow t is toch wat?! Nou k zal jullie niet langer in spanning houden.. Ik heb vandaag een mooie A embryo terug geplaatst gekregen. Een 8 cellige en volgens de arts en t lab was ie echt helemaal perfect! Spannend! Helaas weer geen cryo's de rest was allemaal op B kwaliteit blijven hangen... Ik vind het jammer dat er geen cryo's zijn, maar dat we een A hebben terug geplaatst gekregen maakt het zeker wel goed, aangezien ik dat echt nooit verwacht had...
Nu gauw mn bedje opzoeken reageer morgen even op jullie allen... mijn excuus dat ik dat nu niet gedaan heb....
Jeetje BE, dat je nog even de tijd hebt genomen om te schrijven ; het was al zo laat! Yeah, nu broeden op je topembryo meid! Wel jammer dat er weer geen cryo's zijn, maar goed ... dit moet 'm ook gewoon worden! Ik duim voor je. Kaatje, zo'n vriend in je leven is wel fantastisch. Maar goed; hij is dan straks ook wel de vader van het kindje neem ik aan? Dat hij het kindje ook wel wil zien enzo? Ja, ben ook wel benieuwd hoe je weet dat hij hele mooie kindjes maakt. Heb je al een (of meer) kindjes van hem? Wel fijn voor je dat het zo kan! Lijkt me niet dat de zon een verhoogde kans geeft daarop ; dat is pas als je echt zwanger bent volgens mij, niet door 't spuiten van hormonen. En decapeptyl werkt als de pil, die zorgt ervoor dat de eitjes níet gaan springen, dus is geen zwangerschapshormoon. Sneeuwmees, jij al ongi krampen... ik denk dat ik die vandaag ook ga krijgen ; m'n onderrug begint al lichte tekenen af te geven. Ik wil niet ogs worden!! maarja, heb er niets over te zeggen helaas. Wij gaan vandaag de vlonder maken, dan is de tuin straks helemaal af . Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.
@Bianca: ik dacht dat ik een nachtbraker was, maar jij kan er ook wat van. Hoe hou je het vol? Vriezen ze nooit geen B-kwaliteit embryo's in? Nou, meid, nu 2 spannende weekjes wachten. Met zo'n topkwaliteit embyrootje moet het toch gaan lukken, zou je zeggen!! Ik duim voor je. @Tori: ongikrampen zijn hier weer weg, maar ik ben wel een pond aangekomen in een dag (ben aan het afvallen en dat gaat al weken goed, tot nu ineens). Zal dus wel vocht vasthouden zijn van een naderende ongi. Ik heb een vrij regelmatige cyclus van 28 dgn, dus moet nog een dagje wachten. Maar ik ben bang dat ik jullie geen roze nieuws zal brengen. Jullie de tuin aan het opknappen, dus? Hier regent het nu, dus hoop dat jullie droger weer hebben om in de tuin te werken. M'n zoontje was vanmorgen al om half 7 wakker (terwijl ik er pas om half 2 inlag) en heb het idee dat ik er nu al een dagtaak op heb zitten. Hoop dat het zo opklaart, dan kunnen we in ieder geval even erop uit.