Noekie, nee toch. Ik heb met je te doen meid. Is er nog een kansje dat het toch een normale zwangerschap is, maar dat je gewoon weinig hcg aanmaakt en het een innestelingsbloeding was? Oh ik hoop het zo voor je. Hele dikke knuffel! Kaatje, hoe was je echo? Ikke, welcome back girl! Leuk dat je er weer bent! Ik ben denk ik in de verkeerde koffer gesprongen want toen ik wakker werd moest ik gewoon weer aan werk hier in nederland. haha. Wanneer ga je precies weer starten? Ik mag op 4 juni met de decapeptyl starten... BE, spannend meid, we duimen voor je! Liefs Ferial
@Noekie: ik zou ook even de druk op de ketel houden. Het lijkt me ook geen prettig idee lang door te lopen met het idee dat het misschien een bbz is. Een dikke knuffel en ik hoop echt dat het toch allemaal de goede kant op draait! @Ikke: welkom terug! Time flies, want voor mijn gevoel heb je ons nog maar pas uitgezwaaid. Fijn te horen dat je het naar je zin hebt gehad. Nu dus weer knop om voor poging 2. @Bianca: grappig dat we hetzelfde gevoel bij de medewerkers hebben. En goed om te horen dat je lekker in je vel zit. En wie weet wat dat betekent....??!! Ik ben vandaag dan ongesteld geworden en heb gelijk gebeld om ons aan te melden. Het planningsboek werd erbij gepakt. In de week dat de punctie en tp zouden zijn, zat al vol. Het zkh mag maar 4 mensen per week doorsturen naar Nijmegen en die week zat al vol. Dus ik moet nu een week langer decapeptyl spuiten om de week erna terecht te kunnen. Ik krijg 7 juni nog wel de hysteroscopie, maar mag toch de 12e beginnen met spuiten. Ja, dan gaat het allemaal echt waarheid worden. De assistente vroeg gisteren nog of ik tegen de punctie opzag. Het is voor mij nu allemaal nog een ver van mijn bed show en ik zei ook tegen haar dat het maar goed was dat ik niet goed wist wat me te wachten stond met die punctie, omdat ik er nu redelijk onbevangen insta. Kan me voorstellen als je een hele pijnlijke punctie hebt gehad, dat je dan extra zenuwachtig ben als je ooit weer een punctie moet ondergaan. Helaas had ik zelf toch iets verkeerd gerekend gisteren. Ik had het schema uit die bijeenkomst erbij gepakt en de agenda. Maar zij komen met de punctie toch zeker 2 weken later uit, dan ik had berekend, dus blijkbaar moet ik er nog even inkomen hoe alles nu precies werkt. Komt tijd, komt raad! We laten het allemaal maar over ons heenkomen.
@IkkeB: Fijn dat je er weer bent! We hebben je gemist hoor! Ik ga zo hard voor je duimen deze keer! Dan moet het toch gaan lukken. @Mees&BE: Ze kunnen nu toch nog niks zien op de echo en de vorige week kreeg ik pas problemen op 5+4 weken. Ik wacht nog even af voordat ik dadelijk weer te vroeg aan de bel trek. @Ferial: Een normale zwangerschap ga ik gewoon niet vanuit. Dan had de test toch al veel duidelijker moeten zijn?! Ik zal eens proberen de foto van de test erop te zetten. Dan kun je zien hoe licht het streepje nu nog steeds is. Miscchien zijn de testjes wel niet goed. Ik gebruik altijd dezelfde.
Noekie: dat ziet er niet goed uit Meis. Ik vrees dat die restjes gewoon goed zijn, maar je gewoon te weinig hcg hebt om een normale zwangerschap te hebben. Kunnen ze bij een echo ook niet zien of het een bbz is? Sterkte! Ik denk aan je!
@Noekie: is dit een test van vanmorgen? En is deze dan weer lichter dan de vorige? Ik heb er ook geen verstand van, maar denk wel dat er een donkerder streepje te zien moet zijn geweest als het een goede zwangerschap is. Misschien anders straks even bij het kruidvat 2x5 halen. En eens kijken hoe die er dan uitziet. Ik hoop dus maar dat je snel genoeg duidelijkheid krijgt, want deze onzekerheid is ook vreselijk voor je.
Sneeuwmees, de punctie kunnen ze niet precies is plannen, waarom niet? Omdat het er ook maar net aan ligt hoe je gaat reageren op de puregon. Gemiddeld wordt deze 12 tot 14 dagen gespoten. Mijn eerste poging heb ik 7 dagen puregon 150ie gespoten. Ik had toen in totaal 18 follikels waaruit ook 18 eitjes zijn gevonden en er 1 direct werd afgekeurd. Bij mijn tweede poging heb ik 10dgn puregon 150ie gespoten en had uiteindelijk 12 follikels, waarvan er 11 zijn leeggezogen waaruit 9 eitjes kwamen. Dus ja, er valt weinig over te zeggen... Het kan dus zijn dat ze het ruim hebben aangehouden. je moet vanaf vandaag dus 20 dgn verder tellen, dan zit je op dag 21... dag 21: wo. 13 juni start decapeptyl ong. wo. 27 juni wordt de menstruatie verwacht ong. vr. 29 juni zul je dan je uitgangsecho hebben ong. dan zou je tussen vrijdag en zondag mogen beginnen met de puregon... uitgaand even van zondag 1 juli, dan zou je maandag 9 juli een follikel meting hebben. en daarvan uit kijken ze of je nog moet doorspuiten of dat je de pregnyl mag gaan zetten. Dus wss tussen 9 en 16 juli heb jij ergens je punctie. Had je het zelf ook zo berekend?
Noekie, kun je niet beter een kv test doen? Bij mij sloegen deze testen ook zo uit, terwijl die van de kv al knal waren... (vorige ronde) Persoonlijk vind ik dit echt goedkope rottesten... sorry...
@Bianca: zo had ik het ook ongeveer berekend. Ik weet dat het niet op de dag af nauwkeurig in te plannen is. En er soms een marge van een paar dagen kan zitten als follikels nog niet genoeg rijpen of juist te snel. Maar ik kwam dus ook voor de punctie uit rond 8 juli en dan de tp vlak erna. Nu moet ik al een week langer doorspuiten met decapeptyl omdat er geen plek is in die week, dus toen dacht ik dus half juli. Maar toen zei die assistente dat je dan eind juli de punctie hebt . Dat vond ik wel erg lang. Ik heb er niet verder om gevraagd, omdat ik wel wist dat het ook gewoon even afwachten is hoe alles loopt en hoe ik reageer. Maar keek er wel van op.
Hallo meiden.. Wow wat een hoop berichten zijn hier gepost, ik ben hier nieuw en hoop dat ik mee mag schrijven.. Na anderhalf jaar hormoonbehandelingen (afgelopen keer zwanger maar helaas miskraam met 10 weken zwangerschap) gaan we beginnen aan ivf..21 juni as hebben we ons intake gesprek, en weet totaal niet wat ik hiervan moet en/of kan verwachten.. Ik heb pcos en ben ontzettend bang voor overstimulatie, die heb ik namelijk 2 keer achter elkaar gehad met de hormoonbehandelingen en ik kan vertellen dat dat verschrikkelijk is!! ik hoorde dat de kans met ivf veel groter is..zijn er meiden die dit mee gemaakt hebben , of die me gerust kunnen stellen.. Ik hoop het.. Liefs mel1989
@Noekie, hier zijn geen woorden voor!! Alleen hele onfatsoenlijke maar die heb ik allemaal gezegd. Heel veel sterkte meis, ik blijf nog voor je hopen maar waarschijnlijk tegen beter weten in. Ik hoop dat je snel zekerheid hebt en het geen BZ is!!! @Mel, ik heb geen ervaring met overstimulatie. Succes!! @sneeuwmees, ik laat de planning maar helemaal los want je kunt echt niets plannen. Ten eerste werd ik een week later ongesteld als verwacht en nu moet ik een halve week langer doorspuiten met decapaptyl omdat er geen plek is om deze week te starten. Vorige keer heb ik 17 dagen gestimuleerd dus heel lang. je kunt er dus helemaal niets van zeggen.... Maar toch fijn dat je kunt beginnen!!! @echo mijn echo gisteren gehad en ik mag maandag beginnen met de gonal F. Een paar dagen uitstel dus want er was geen plek....Ik ben mega moe en hou hartstikke vel vocht vast door de deca. Maar ik kkan het lekker rustig aan doen overdag en 's avonds kom ik dan wel in actie....lekker....alleen zo even naar de apotheek want de decapeptyl is bijna op... Zou iemand het lijstje nog een keer willen opzoeken. Mijn pc doet moeilijk en ik kan dus niet zover terug, dat duurt echt een eeuwigheid!!! THX
Ja dat klopt dan wel hoor, als je n week door moet spoeten met de deca, dan nog n week deca samen met puregon, of mss 10 dgn ipv 7/8, ja dan kom je wel op eind juli uit ja... Jeetje das dan stiekem toch ook wel n tegen valler...
Meid, voor jou ook n beetje een tegenvaller dus. Hopelijk gaat t stimuleren nu vlotter als de vorige keer!
Welkom Mel, natuurlijk mag je hier gezellig mee kletsen. Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat je hiervoor (denk ik) IUI hebt gehad? Bij IUI heb je al snel overstimulatie. Ik geloof dat je dan maar 2 eitjes mag "kweken"van zo'n 20mm doorsnee en dat je bij 3 stuks al tegen overstimulatie aan zit. Bij IVF/ICSI moet je juist veel meer follikels kweken. Gemiddeld willen ze bij een punctie 8 a 9 grote follikels hebben vanaf ong 15mm. (vanaf 15 mm beginnen de eitjes te rijpen vandaar) Ook is de grens wat betreft overstimulatie bij IVF/ICSI per zh verschillend. Vaak spreek je van overstimulatie als je meer dan 20-25 follikels hebt, en ze ook allen erg groot zijn. Bij ons in t zh spreken ze ook van overstimulatie na de punctie, als alle follikels zich weer vol zuigen met vocht/bloed, en blijven groeien. Dat de kans op overstimulatie groot is bij IVF/ICSI ligt een beetje aan je lichaam, hoe je lichaam reageert op de hormonen, en hoeveel hormonen je moet spuiten. Dus ja of de kans groter is? ik zou zelf zeggen van niet. Maar goed, kun je iets meer over je vorige behandelingen vertellen? En over die overstimulatie? Ik kan er namelijk wel genoeg over op schrijven hahaha
@ all; uhmm hier vandaag eigenwijs n testje eraan gewaagd van de kv... had onlangs al negatief getest op de pregnyl, en nu n heeel licht positief testje van de kv... k durf absoluut nergens op te hopen en qua gevoel? mn gevoel zegt eigenlijk vrij weinig... hmmm wat moet ik hiermee he? wat n doosje ben k ook... had me nog wel zo voorgenomen om niet weer vroeg te gaan testen ivm vorige poging...
Hier is het lijstje... Wel van even geleden hoor, dus mss moet hij even goed nagekeken worden en even aangepast worden. Liefs!
Hahahaha BE, dat wordt nog wat als je een kindje hebt zeg , zooo'n ongeduldige moeder!!! Spannend weer zeg! Situatie: Yvonne IVF-4, 2e kindje Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje Kitty17 IVF-2, 1e kindje Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's) IkkeB: IVF-2, 1e kindje Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's) Wtje: IVF-1, 1e kindje Ferial: ICSI-1 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje Noekie: IVF-2 2e kindje, cryo 1 Vonnie: ICSI-1 1e kindje Vlinder27: IVF-1 1e kindje Yj81:IVF-1 2e kindje Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF Saskia33: IVF-2 1e kindje Kaatje: IVF-1 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 11 april: eerste echo (7.3 wkn) Spijkervrouwtje 16 april: telefonisch contact voor cryo 17 april: onderzoek naar vmk's Tori3 02 mei: uitgangsecho tp cryo Noekie 16 aug: intake DD Noekie start poging 2, eind mei: ikkeB 01 juni: eerst fm poging 2 Kaatje Punctie/Eisprong: 16 april: Kitty Terugplaatsing: 19 april: Kitty (onder voorbehoud) NOD 1 mei: Kitty (onder voorbehoud) 3 juni: BiancaElisabeth (testdag volgens regeltjes zh) zwanger: Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1) Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan) Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1) Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
Oh dat is wel heel vroeg om te testen Bianca! Heb je 14 mei pregnyl gespoten? Ik vind het lastig want het zou kunnen dat je urine nu iets geconcentreerder was en het dus nog een restje pregnyl was. Maar ik hoop echt dat je zwanger bent! Wanneer ga je weer testen? Morgen zou je echt geen streepje meer moeten zien van de pregnyl lijkt me. Heb je foto van je test?
Mel; welkom! Schrijf gezellig mee. Zoals be al schreef, is overstimulatie bij ivf anders als bij iui. Ik heb 5 keer iui gehad en start nu met poging 2ivf. Procedeert je niet te druk te maken. Alles is afwachten en alles is onzeker. Helaas, maar het komt vast goed! We steunen elkaar hier,.dus ook jou Be: o meisje toch,.jezelf west zo gek maken... (stiekem snap ik het wel hoor). Ik duim voor je. Wacht nu maar met de volgende test als dat nog lukt. Liefs en ik duim voor je!
@biancaelizabeth even uitleggen wat ik allemaal heb gehad..geen IUI juist..ik heb 1,5 jaar hormoonbehandelingen gehad begonnen met clomid geen stimulatie, daarna puregon ook geen stimulatie en daarna menopur..ik heb pcos dus te veel kleine follikels, ik weet dat met ivf/icsi de follikels worden leeggeprikt maar de angst voor overstimulatie blijft wel..inderdaad een beetje bang voor het onbekende..wat fijn dat ik hier van me af kan schrijven.. @all iedereen heeeeel erg veel succes met zwanger worden Liefs mel1989