Sneeuwmees, ik denk dat je dan op 10 juli de FM hebt. Maar goed, bij elk ZH is het weer anders ... misschien gewoon ff vragen ; heb je een nummer voor dit soort vragen op je kaart staan? Deesbeesje, welkom! Voel je zeker niet bezwaard, dat je drager bent van Duchenne is al erg genoeg. Enneh... een meisje is super!! Niet te bang zijn voor het IVF traject, want de kans dat het meevalt is er ook zeker (bij mij was dat nml wel zo). Voor je het weet is het weer achter de rug ... en ben je zwanger! ikkeB, ben zo aan het duimen voor de ongi die moet komen bij jou. is het er al??? Met mij gaat het weer wat beter, gelukkig was de blaasontsteking niet zo heftig als vorige keer ; het ging gisteravond alweer beter en vandaag ook nog. Ben nog wel aan de cranberrythee . Aislyn, yeah ; het hartje gehoord! Dat moet ook weer een superspeciaal moment zijn. Hier nu druk bezig met de vakantievoorbereidingen na een drukke dag op het werk vandaag en gisteren (en vanavond ook nog gewerkt thuis, bleh). Liefs voor jullie allemaal!!
Even ego: help mij bij mijn valse hoop! Ik weet dat bloeding nog even kan duren, maar omdat het de vorige keer sneller kwam krijg ik nu ineens hoop. Ga van alles voelen, terwijl ik dat al zo vaak heb gehad en dat was altijd vals. Waarom trap ik er toch steeds weer in. Nu wel zeker dat ik een week langer decapeptyl moet spuiten.. Whaaaaaaaa.....
Haha, stommerd dat ik ben. Er is nog wel een kansje dat ik morgen met gonal mag beginnen, want het is pas woensdag, en ik maar denken dat het donderdag is. Hihi stomkop!
ikkeB, haha ... ik heb dat ook heel erg ; in de war zijn met de dagen. Morgen hopelijk Gonal F voor jou!!!
@Ikkeb, wat jammer dat ons lijf gewoon doet wat het wil.....bah. Rustig aan en gewoon afwachten maar, het komt als het komt. en gedeelde smart is halve smart ofzo..... @Deesjebeesje, toen ik met IUI bezig was ben ik een tijdje gestopt op forums omdat ik er teveel mee bezig was voor mijn gevoel. Nu vind ik het erg lekker. Mensen die er niet mee bezig zijn kunnen toch moeilijk invoelen hoe het is, en idd al die info is prettig. Volg gewoon je gveol. Je merkt vanzelf of het goed voor je is of niet... Wat een nadeel is, is dat je ook de verhalen hoort die niet geod aflopen, mensen waarbij het niet lukt. Je staat er minder onbevangen in. Maar of dat erg is??? het loopt toch zoals het loopt. En voor je partner is het heel anders..... Spuiten valt heel erg mee hoor. De bijwerkingen zijn vervelend als je er last van hebt maar dat hoeft niet. De punctie is pijnlijk maar ook te doen. Ik doe liever een dagje strand maar daar krijg ik geen kindje door, haha. En dan is het ok. Wat ik wel lastig vind is de emotionele belasting. Ik heb me laten doorverwijzen naar de psycholoog in het ziekenhuis. Ik ken haar al omdat ik na een ongeluk moest revalideren. Ik vind het zwaar. Ik ben alleeen en soms is dat erg alleen. De gyn vroeg of ik dan wel wilde doorgaan, duh!! Ik moet gewoon mijn verhaal kwijt kunnen, en opletten of ik niet echt depri word....Dus ik ben heeeeel blij met jullie!! Trouwens, net bij de echo 4 folikels links, rechts nog niks. Dit had ik de vorige keer ook. Nu zijn ze wel groter omdat ik meer spuit. Nu maar weer afwachten wat het wordt. Ik heb het gevoel dat het niet goed komt deze ronde maar ik zie wel...Zondag weer echo....
@Kaatje: toch helemaal niet gek dat je je laat doorverwijzen? Ik denk dat het heel goed (en begrijpelijk) is dat je je soms erg alleen voelt, terwijl het toch allemaal erg veel is wat op je afkomt. Snap de reactie van de gyn dus niet helemaal, want die zou dat toch moeten weten. Toen wij laatst alvast een keer in het zkh gingen kijken waar de punctie e.d. plaats gaan vinden, stond er net een kamertje open waar een vrouw in zat. Toen hoorde ik die arts of assistente ook voorstellen dat de mogelijkheid bestond met een maatschappelijk werker te praten. Vond dat wel goed dat ze die mogelijkheid boden, toen ik dat terloops opmerkte. Onthoudt dat wij er ook zijn om even lekker tegenaan te zeuren of tegenaan te klagen, hè? @Ikke: ik begrijp dat jij snel ongesteld wilt worden. Nou, als dat zo is mogen de sluizen inderdaad open. Misschien zelfs al wel gebeurd in de tussentijd. @Tori: ik had zelf ook al een beetje gerekend op een fm rond de 10e juli. Maar omdat ik laatst zo verkeerd had zitten rekenen blijkbaar, durfde ik even niet meer op mezelf te vertrouwen. Ik houd gewoon wat huisjes in de gaten en misschien valt er iets te boeken, waar we evt. op en neer kunnen rijden als er een afspraak tussendoor komt. Het is ook zonde om voor een afspraak die hooguit een kwartiertje duurt alleen maar thuis op de bank te zitten hangen gedurende de hele vakantie. We zullen zien.
IkkeB, weet je wanneer je eisprong was en heb je toen nog een poging gedaan? Want toen ik na 7 dagen deca niet ongi werd heb ik gewoon een test gedaan, maar ik wist ook ongeveer wanneer mijn eisprong was. Mijn redenatie was toen, ik kan het maar beter zeker weten als het weer mislukt is, dan kan ik me erbij neer leggen en doorgaan met de poging. Sorry, je wilde geen valse hoop, maar als je seks hebt gehad rond je eisprong en je bent 14 dagen later nog niet ongi, dan is er gewoon een kans dat je zwanger bent, hoe klein die kans ook is. Ook ik heb een hekel aan die stomme witte testen, maar die onzekerheid is toch veel erger. Ik zeg: gooi er een testje tegenaan dan weet je weer waar je aan toe bent. Maar wie weet is je ongi inmiddels doorgebroken?
Thanx meiden! Aislyn, nog niks hier, heb inderdaad een test gedaan, stom, want die was weer eens hagel wit. Mijn cyclus is wat wisselend, maar meestal tussen 27 en 31 dagen. Ik zit nu op dag 30. Volgens mij doet de decapeptyl hier ook iets mee en de warmte van de afgelopen weken ook en mijn voekding ook. Dus vandaar de lengte denk ik. Geen gonal voor mij dus vandaag. Stom dat je bij ons ziekenhuis op donderdag moet starten met gonal.. Volgende week de hele week training in groningen, dus de hele week van huis. Ook lasitg om dan het ziekenhuis te Bellen. Kaatje: wat Balen van je gevoel! Ik duim toch voor je hoor als je het goed vind!
Helemaal niet stom dat je een test hebt gedaan. Wel stom dat ie wit bleef. :x Stress en deca kunnen je cyclus inderdaad langer maken. Bah wat balen voor je, dat je nu nog een week moet wachten!
@IkkeB: Wat vreemd dat je dan een week moet wachten zeg. En jammer dat de test negatief is. Vandaag begonnen met ovulatie testjes. Op deze manier maar eens proberen of ik een eisprong kan opspeuren. Heb ik tenminste nog wat te doen in de rustperiode. Nog 2,5 maand wachten tot DD... Vorige cyclus bij de cryo had ik ook voor het eerst 2 eitjes van mij zelf op cd 30. Vandaag cd 16 en een licht streepje te zien.
ikkeB, ik zat even na te kijken wanneer bij mij de doorbraakbloeding begon ... en dat was op dag 27; normaal een of twee dagen eerder. Dus dat het er nog niet is ... is niet raar. Het kan elk moment komen lijkt mij. Noekie, heel slim van je om toch zelf wat 'bezig te gaan' in deze pauze. Niet geschoten is altijd mis zeg ik altijd tegen mezelf! Ik voel m'n eisprong altijd dus ik hoef geen testjes meer te doen. Wij gaan dit cyclus ook weer flink ons best doen. Ik moet nu naar de tennisbaan, heb tennisles en daarna ook nog een wedstrijd spelen. Ik hoop dat ik win!
Tori: lief dat je even hebt gekeken. Het is zeker ook niet vreemd, maar ik heb te veel hoop gehad doordat het de vorige keer wel na 28 dagen was. Nu zit ik al op 30, vandaar, voel van alles wr wijst op een snelle doorbraak. En ik was laatst nog wel degene die tegen een van jullie zei dat het normaal was dat het anders is als anders. Tori; succes met winnen, dat kun je vast!
@Ikke: als je op de rode duivels zit te wachten dan komen ze niet te voorschijn en als je ze niet wil zien, komen ze met zijn allen binnen vallen. Wachten kan dan inderdaad lang duren, ook al is het 'maar' 2 dagen later. Nou, bij mij zijn de rode duivels verdwenen, dus wie weet zijn ze nu naar jou onderweg. @Noekie: je hebt inderdaad gelijk om zelf een beetje bij te klussen. Een verrassing kan soms in een klein hoekje zitten. @Bianca: voor jou schiet de testdag op, hè? Nou, ben heel benieuwd of dat mooie toppertje nog lekker binnenboord zit. @Tori: veel plezier op de tennisbaan. Hopelijk een overdekte, want hier heeft het echt flink gegoten. Ik heb vanmiddag mijn 'waslijst' met recepten bij de apotheek afgegeven. Heb ze nog niet gelijk nodig, maar dan heb ik maar vast de eerste stap gezet op weg naar poging 1.
Hier regende het helaas ook pijpestelen ... dus we moesten binnen tennissen. Aangezien we maar 4 binnenbanen hebben konden we daarna de wedstrijd niet spelen, was te druk met les en andere mensen die al gereserveerd hadden. Dus de wedstrijd moet nu wachten tot na m'n vakantie . Ben ik er wel mooi helemaal uitgerust voor! Sneeuwmees, wat een waslijst is het he? heb je dat straks mooi in huis en kan je 12/6 beginnen met de decapeptyl.
Sneeuwmees: dus ze waren bij jou, tja dan is dat ook weer verklaard. Haak het biert maar vast uit de koelkast, want het neemt veel ruimte in beslag! Tori: jammer van de wedstrijd. Iig niet verloren
@Tori: waar gaat de reis heen op vakantie? @Ikke: ik hoor inderdaad dat het een behoorlijk deel van de koelkast vult. We hebben nog een reserve in de schuur staan, die ik daarvoor wil gaan gebruiken. Ons zoontje zit altijd in de koelkast in de keuken. Ondanks een slotje die erop zit (die wij meestal vergeten erop te doen). Dus ik wil geen risico nemen dat hij straks met ampullen rondloopt of ze ergens buiten de koelkast neerlegt en ze dan onbruikbaar zijn. En zijn de rode duivels al gearriveerd? NL is niet zo groot, dus zo lang kunnen ze er niet over doen van mij naar jou.
Sneeuwmees, wij gaan 4 dagen naar oostenrijk en dan door naar Kroatië. We nemen ons hele hebben en houden mee (2 mountainbikes, 2 motoren op de aanhanger, windsurfspullen), dus dat wordt weer een groot feest, haha. ikkeB, haha, neee ik heb ook niet verloren ; dat scheelt dan wel weer, hihi. Heb vanochtend nog wat werk gedaan voor m'n werk en dan ga ik nu maar eens douchen en verder met de vakantievoorbereidingen!
Tori, goed vooruitzicht. En heerlijk zo'n actieve vakantie. Heerlijk buiten. Geniet ervan! Sneeuwmees, idd, wees maar voorbereid op een tas vol. Dit keer was het bij mij bescheiden, maar ik vind het nog steeds raar dat je moet bijbetalen voor Utrogestan. Noekie, fijn dat je toch een eisprong van jezelf hebt. Zou je denken dat het nog via een natuurlijke weg gaat lukken? Ik hoop het iig voor je en dat al die ellende verder bespaard blijft. IkkeB, en hoe is het met je? Jammer van die witte test.....Nu maar hopen dat je snel met Gonal-F mag beginnen. Kaatje, helemaal niet gek hoor. Ik heb er ook wel eens aan gedacht om met iemand te praten. Als jij je daar goed bij voelt, gewoon doen! Aislyn, fijn dat het goed met je gaat. Weet je al wat t wordt? Of wil je dat niet weten? Hier, alleen maar wachten.....De dosis van Progynova va morgen wat ophogen en dan dinsdag 1e echo. Ik ben benieuwd. Waar letten ze eigenlijk op bij de echo? Weten jullie dat? Moet je bms van een bepaalde dikte zijn? Hoe dik dan? En hebben jullie ook je bloed moeten laten prikken? Ik ben nu al zenuwachtig, hahaha.