Hey meiden, de laatste dagen voor de punctie....hadden jullie toen last van jullie buik? Tijdens mijn IUI's had ik soms 2 of 3 follikels met hulp van Puregon. Dan 2 dagen voor de inseminatie spoot ik Pregnyl....de dag voor de inseminatie had ik zo'n last van m'n buik met 3 grote follikels. Laat staan 7 follikels . Of 9 . Hoe ervaarden jullie dat? En de dag voor de punctie gewoon gewerkt?? En de dag na de punctie???
Cybje en Tori, ongi pijn hoort ook bij een zwangerschap hoor! Ik had het bij beide zwangerschappen, was er ook van overtuigd dat ik ongi zou worden Gevoelige tepels heb ik nooit gehad bij een zwangerschap, ook niet bij de utrogestan. Wel hele pijnlijke borsten (die flink groeiden ) maar alleen bij m'n eerste tweede zwangerschap. Bij de tweede totaal niet. Dus het kan iedere keer weer anders zijn. Babbel spannend zaterdag je FM! en hopelijk volgende week een mooie opbrengst bij de punctie!! Zonnestraal wachten duurt altijd zo lang .... Hier niet bepaald zwanger vanmorgen er nog wel even aan gedacht en dus testje gedaan,maar die bleef omo wit. En of het zo altijd moet zijn werd ik paar uur later flink ongesteld. Dus ikheb de fm van morgen maar verzet naar as dinsdag, dat is dan dag 6 dus hopelijk is er dan weer iets te zien.
Situatie: Spijkervrouwtje IVF mnc, 3e kindje Aislyn IVF, 1e kindje Babbel IVF, 1e kindje Kitty IVF, 1e kindje Zonnestraal IVF, 1e kindje Tori3, ICSI, 1e kindje IkkeB: IVF, 1e kindje Cybje: ICSI, 1e kindje Wtje: IVF, 1e kindje Ferial: ICSI 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 9 jan; echo Wtje 14 jan; 2e FM Babbel 17 jan; Intake IVF Aislyn 17 jan: 1e FM + waarsch start Gonal F Ferial 17 jan: 1e FM Spijkervrouwtje 18 jan prikinstructie / uitgangsecho, eind jan starten 1e poging Kitty 02 feb; Intake + uitgangsecho Zonnestraal Punctie/Eisprong: 1 jan Aislyn 5 jan Cybje 6 jan Tori3 16/17 jan Babbel 22 jan ongeveer Wtje 27 jan ongeveer Spijkervrouwtje NOD: 14 jan Aislyn 19 jan Cybje 20 jan Tori3 5 feb ongeveer Wtje 10 feb ongeveer Spijkervrouwtje
Spijkermevrouwtje,goed bezig geweest met de lijst! Erg jammer van je negatieve test Stomme ongi zat er gewoon op te wachten...nu heb je wel duidelijkheid Op naar een mooi ei! Dikke knuff.
Zonnestraal, ik lig nu met erge buikpijn op bed en heb me ziek gemeld. Nou zal ik wel bij de uitzonderingen horen, want ik kan al flink last hebben van 1 rijkere follikel
Ik had een flink drukkend gevoel in mn buik, niet prettig en vooral pijnlijk bij zitten. Ben wel gewoon blijven werken. Echter de eerste 3 dagen na de punctie heb ik echt niet kunnen werken van de pijn.
Ochjee, we moeten er wat voor over hebben! Ik weet niet hoe jullie dat hebben gedaan, maar is bij jullie HRM op de hoogte van dit traject? Want als je in die periode ziek bent, weten ze op je werk waarom? Ook omdat je op de dag van de punctie niet meer mag werken, nemen jullie dan een vakantie dag op, of is het ziekte verlof? En spannend voor de meiden die net hun punctie hebben gehad! Nog ruim een week en dan mag ik hopelijk ook beginnen!
all: ik lees lekker mee meiden, maar heb verder niks te melden, alleen meeleven met jullie. Tori en Cybje. ZOOO spannend. Heel veel succes met de laatste lange dagen wachten. de volgende meiden gaan al weer richting punctie. Succes!! Kitty: Ook ik vraag me af wat anderen doen. Ik heb binnenkort weer werkbegeleiding en wil dit onderwerp dan ook aankaarten. IUI heb ik alles in eigen tijd gedaan, maar vind eigenlijk dat dit hoort bij ziekte of bijzonder verlof of zo. Als je zwanger bent mag alles in werktijd, maar als je het wil worden is het opeens een keuze en moet je maar vrij nemen. Gelukkig denkt mij werkgever altijd erg met me mee en zijn mijn collega's zo lief de groep over te nemen als dat nodig is. Ik vind het wel altijd heel vervelend dat je weer op het laatste moment dingen moet regelen. Of vooruit, maar dan wel voor meerdere dagen.
Kitty en Ikke,vandaag is een ziekteverlof. Morgen heb ik een bijzonder verlof omdat ik naar het zh moet en de dag van de punctie zal dat ook zijn. Daar heb je gewoon recht op. Op mijn werk weten ze er dus van.
K*t nu 27 follikels bloed geprikt en.maandag weer fm. Grote kans dat we moeten stoppen wegens risico overstimulatie!
Ohnee babbel wat kl*te e kan dat nou zo snel zoveel follikes erbij. Dar veklaard wel meten je buikpijn. Hoor je morgen of het nu nog doorgaat? Gr marielle
He getsie, hoe kan dat nou? Zijn er zoveel bijgekomen in korte tijd? Bah. Ik hoop voor je dat het meevalt. Wat ziek worden is ook niet fijn!
@ikkeB: leuk dat je wel mee leest . Voor jou begint het avontuur over 10 dagen. Dat is ook al zo! @Kitty: jij mag dan ook ongeveer beginnen, 'samen' met ikkeB . Sterkte met wachten nog even. @Babbel81: wat veel follikels, van 7 naar 27! Wat spijkervrouwtje schreef: geen wonder dat je zo'n buikpuin hebt. Ik hoop dat de kleintjes klein blijven en er een stuk of 10 ofzo groot zijn en de punctie toch door kan gaan. Ik duim daarvoor. @ferial: jij mag dinsdag beginnen met Gonal F, dat is al helemaal snel. Nog even en ook jij hebt de punctie gehad. Hoe voel je je nu? Moest jij nu ook al decapeptyl spuiten? Hier een beetje een dipje vanochtend. Gisteren nog zo'n last van geprik in m'n buik en vanmorgen bijna geen gevoel meer in m'n borsten. Ik weet nog van de miskraam, de dag ervoor had ik ook steken in m'n buik en de dag daarna was het gevoel in m'n borsten ook weg. Maar goed, dit is veel eerder dat dit gebeurt dus dit zal wat anders zijn. Inmiddels voel ik ook juist weer meer van m'n borsten. Gelukkig kon m'n mannetje me vanmorgen goed troosten, dat hielp me goed. Hij is ook altijd zo positief (ben ik normaal ook, maar dat was vanochtend een beetje weg). Wat ik al de dag na de TP merk is dat m'n lichaam meer opneemt van de Utrogestan (komt bijna niets meer van uit), heeft iemand anders daar ook ervaring mee?
De grootte van de follikes variert van 21 tot 12mm, de meeste zijn rond de 14mm, en er zitten zelfs nog wat hele kleintjes die ze nu nog niet heeft meegeteld. Ze zei dat de kans dat het nog door gaat wel erg klein is, dat ik er rekening mee moest houden dat we moesten gaan stoppen. Ja die buikpijn snap ik nu ook heel goed Ik hoor maandag wat het gaat worden, stoppen of doorgaan Sorry hoor dames, even weer een ego berichtje
Wat K*T Babbel!!! :x Ik ga heel hard duimen dat het nog wel doorgaat. Och meis, hoop het zo!! Tori, dat onzekere gevoel hè....die wachtweken zijn killing!!! Herken het hoor, al verdrietig zijn zonder dat je nog iets zeker weet...hele dikke knuffel!! Duim ook voor HCG voor jou!!
Babbel: Hoe is t nu met je meis? Pffff 27 follikels man man wat een hoop!!!! Waar komen die allemaal in zon korte tijd in eens vandaan zeg! Onvoorstelbaar! Nou ik duim voor je dat ze misschien toch nog een punctie doen dan is t prikken niet voor niets geweest! Tori: Nog ff positief blijven hoor! 2 meiden die ik persoonlijk ken hadden vlak voor de posi teste echt heeeeel erg t gevoel ongi te gaan worden, hun lichaam vertelde dat echt... en e voila... de ene is nu 23 weken zwanger en de andere is bijna 15 weken zwanger! (beide met IVF) All: Vandaag precies een week na de TP... borsten blijven gevoelig... en dag iets meer dan de andere maar ze blijven heeel duidelijk aanwezig. Sinds vanmorgen weer een licht kramperig gevoel in mn onderbuik en een zwaar gevoel in mn onderrug. Het zal allemaal wel. Ik test niet eerder dan komende donderdag, dan is t 14 dagen na de punctie en is zoiezo de pregnyl uit mn lichaam. Laten we hopen en duimen op positief nieuws....
Cybje en Tori, Spannend hoor voor jullie! Ben ook zo benieuwd, hoop het echt voor jullie! Je hebt er zo veel voor gedaan! Babbel, oh nee wat kl*te voor je! Hoe voel je je nu? Ik duim voor je dat het alsnog door mag gaan! Dikke knuffel! Ik heb komende dinsdag een echo. Ik denk om te kijken of ik met de Gonal F beginnen, want die moet ik dan ook mee nemen. Ik zal ook eens vragen naar die vaginale inbrenghulzen voor de utrogestan. Raar trouwens dat ik er op de avond van de pregnyl spuit mee moet beginnen en jullie pas later... Ben wel behoorlijk moe sjaggie en van de decapeptyl...maar verder gaat het eigenlijk wel goed. Liefs Ferial