IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeh! Ik ben ook helemaal blij voor je Noekie.

En Tori, hoe is t met jou?

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Noekie, woo hoo!!!! Geweldig!! Wat ontzettend fijn voor je!!

Tori, ben je nog naar de huisarts geweest?

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Nog even de foto:

Bijgevoegde bestanden:

• 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,3 KB
      Weergaven:
      10
  4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Gisteren een tp gehad van een morula. 23 juli is mn NOD... spannend... zou t dan eindelijk na ruim 3 jaar :p??
    Hoop wel, maar durf tegelijkertijd ook niet te hopen.
    (srry ff snel vanaf t werk)

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noekie, dat is een duidelijk foto! Zag je ook een hartslag?

Flippo, ik ga voor je duimen. Zou het dan eindelijk lullen? Wat is een morula trouwens?

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: We hebben het hartje gezien en zelfs ook gehoord! Toen moest ik toch wel even een traantje laten. Zo bijzonder!

7. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    noekie: gefeliciteerd! Gaaf dat je het hartje hebt gezien en gehoord. Vooral gehoord is heel bijzonder, want dat is vaak toch pas veel later? dan is het vast en zeker een hele sterkte baby! en nu kan het genieten beginnen! en je kunt het nu ook aan meer mensen gaan vertellen. Of wachten jullie nog even?

Flippo. Spannend!!!!!!! en logisch dat je bijna niet meer durft te geloven dat het kan. Ik hoop echt dat je het vertrouwen wel weet te vinden, want dat is erg belangrijk ( zeg ik... terwijl ik het zelf zooooo moeilijk vind hihi). Ik ga duimen!!

tori: hoe was het bij de huisarts.

vandaag zelf ook contact gehad met de huisarts. Mijn vader blijkt de erfelijke aandoening. Hemochromatose te hebben. Hierbij heb je te veel ijzer in je bloed dat zich kan gaan ophopen in vitale organen van je lichaam. Bij hem is het gelukkig in zijn hand gaan zitten, dus niks beschadigd, maar hij moet de rest van zijn leven maandelijks bloed geven ( mooie remedie, want het levert een ander nog iets op ook) Maar nu moet ik ook worden getest want als mij moeder ook drager is van het gen dan kan ik de ziekte ook hebben. Ik heb gezocht naar de aandoening in combinatie met vruchtbaarheid. bij de man kan dit gevolgen hebben, maar over de vrouw staat niks beschreven. In het ziekenhuis dus maar eens navragen...

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Flippo, hoop houden hoor! Sterkte deze wachtweken en hoop dat je al snel zwangerschapssymptomen krijgt!

Noekie, wat een goed nieuws!! Yeaaah, dat is wel een sterkte baby als je zelfs het hartje al hebt gehoord, het is nog zó klein. Geniet er van meid.

Aislyn, ben naar de huisarts geweest :). Kon het niet meteen vinden, haha.. tja kom er eigenlijk nooit (stond zelfs een keer bij het pand een aantal jaren terug dat was afgebroken, dus toen mistte ik de afspraak want ik wist niet dat ze verhuis waren).

Kitty en ikkeB, de huisarts kon niets afwijkends zien ... bloeddruk was helemaal in orde en ook m'n ogen lieten ook geen rare dingen zien. Hij denkt toch dat het door de spieren op m'n hoofdpannetje komt, dat die gespannen zijn, hij kon de huis namelijk niet goed bewegen. Heb wel recept gekregen voor sterkere pijnstillers, maar die heb ik nog niet opgehaald.
    Vandaag ging het eigenlijk ook best goed, had weinig last van de hoofdpijn (alleen smorgens een paracetamol genomen toen ik op het werk was). Had het ook mega druk op m'n werk en was pas om kwart voor 8 thuis (kwart voor 9 begonnen) dus geen tijd om aan m'n hoofd te denken.
    Als ik op m'n hoofd druk .. dus masseer gaat het niet goed ; dan word ik ook helemaal duizelig en doet het pijn. Blijf het vreemd vinden.

Nog geen ongesteldheid, zal vannacht wel losbarsten. Ik hoop het wel, want dan kan ik me morgen aanmelden!

ikkeB, he wat vervelend dat je vader die aandoening heeft ... hopelijk je mams niet en heb jij het ook niet. Ookal maakt het voor je vruchtbaarheid niet uit, toch wil je liever geen of zo min mogelijk aandoening hebben toch? Dikke knuffel!

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Flippo, een morula, mooi gedeeld al dus! Is vast een hele sterke emmy die zich lekker gaat innestelen bij jou. Natuurlijk gaan we met zijn allen weer heel hard duimen voor je!

Noekie, wat geweldig dat je het hartje ook al heb mogen horen! Dat deden ze in mijn ziekenhuis niet. Zo fijn dat er eindelijk een babietje op de juiste plek zijn nestje heeft gevonden. Het zal denk ik nog wel moeilijk te geloven zijn de eerste weken, tenminste ik vond het zo onwerkelijk.

10. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tori, zou fijn zijn als je deze keer wel mee kan doen voor de tp. Laat die ongie nou maar doorbreken als ie toch moet komen. Lavendel kan volgens mij ook helpen tegen spanningshoofdpijn, als je het in zo'n aromabrandertje doet.

11. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Noekie...GEFELICITEERD!!!!:D:D:D wat heerlijk nieuws!!!!

Flippo, wat fijn dat het bedje goed was en je emmy goed ontdooid is:D...die stap is weer gezet, nu vertrouwen zoeken komende tijd, heel veel succes met afwachten

Tori..is toch een beetje typisch die hoofdpijn van jou...hoop dat je ongi nu snel komt, misschien scheelt dat nog met je hoofdpijn. En natuurlijk dan snel een mooie TP krijgen:)

Ikke, hoop dat je niet erfelijk belast bent met die aandoening, heb je niks aan al die narigheid

12. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    #3112 Kaatje1970, 10 jul 2012
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
    Noekie!!!! Wat geweldig!! Gefeliciteerd, weer een enorme stap genomen!

Flippo: heeeeeeel veel geluk dit keer!! Ik duim me helemaal rot voor je!

Tori: ik heb ook heel veel last van spanningshoofdpijn en zo klinkt het wel. Ik moet er ook wel eens van overgeven als het gemsseerd wordt, er zitten veel zenuwen in je nek die dat veroorzaken.
    Ik heb oefeningen van de mensendieck en die helpen redelijk...
    Vervelend voor je hoor. En zwaar k*t dat je niet zwanger bent, bah.

Ikke, dat is echt een vervelend bericht. Ik hoop dat alles goed is met je en dat het ook goed blijft gaan met je vader.

Hier ga ik gewoon door terwijl ik me nog steeds rot voel. Bah....Ik had van de week ook echt zo`n moment dat ik besefte dat ik eigenlijk helemaal niet meer voor de derde poging wil gaan, maar dat ik dat ook weer niet over mijn hart kan verkrijgen. Ik zal in ieder geval heel blij zijn als het over is....zwanger of niet.....maar veel liever natuurlijk zwanger. ik kan het me alleen echt niet meer voorstellen. Bah allemaal. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar het valt me allemaal enorm zwaar op het moment, vandaar dat ik af en toe een paar dagen oversla hier. ik denk wel aan jullie hoor!!!! Maar het verdriet en ook de angst blijven enorm aanwezig...

13. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Situatie:
    Yvonne IVF-4, 2e kindje
    Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje
    Kitty17 ICSI-2, 1e kindje
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-2, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's)
    Wtje: IVF-1, 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Noekie: IVF-3 2e kindje
    Vonnie: ICSI-1 1e kindje
    Vlinder27: IVF-1 1e kindje
    Yj81:IVF-1 2e kindje
    Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF
    Saskia33: IVF-2 1e kindje
    Kaatje: IVF-3 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-1, 2e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    02 juli: Echo dikte bepaling baarmoederslijmvlies flippo123
    10 juli: Echo 6 weken Noekie

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:
    9 juli: tp cryo flippo123

NOD
    23 juli: Flippo123

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
    Noekie, 1 maart 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)

14. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik heb even de lijst weer opgezocht, ik vind het anders lastig om de data te onthouden. Ik heb de NOD van Flippo er vast op gezet.

15. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Yvonne IVF-4, 2e kindje
    Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje
    Kitty17 ICSI-2, 1e kindje
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-2, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's)
    Wtje: IVF-1, 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Noekie: IVF-2 2e kindje
    Vonnie: ICSI-1 1e kindje
    Vlinder27: IVF-1 1e kindje
    Yj81:IVF-1 2e kindje
    Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF
    Saskia33: IVF-2 1e kindje
    Kaatje: IVF-3 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-1, 2e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    02 juli: Echo dikte bepaling baarmoederslijmvlies flippo123
    12 juli: Intake verloskundige Noekie
    26 juli: Echo 2 Noekie 9 weken

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:
    9 juli: tp cryo flippo123

NOD
    23 juli: Flippo123

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
    Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kaatje; o dat gevoel is echt vreselijk, maar ook herkenbaar. Waarom die laatste poging nog doen. Ik heb die gedachte ook. Maar omdat ik het eigenlijk niet wil hebben heb ik gezocht op slagingskansen van de derde ivf. Zoveel mensen Hebben pas bij terugplaatsing 10 of 12 geluk. ( beetje jammer dat in ons geval 1ivf ook stteds maar 1 terugplaatsing was) er is dus Echt nog hoop. Ik hoop dat jij dat straks ook iets meer zo gaat voelen, al is da zo verdomde moeilijk!!! Ik leef met je mee! Wanneer willen/ mogen jullie gaan voor de laatste poging? Knuffel voor jou

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Aislyn, fijn dat je t lijstje naar boven hebt gehaald. Ik ben er ook niet zo goed in met wie wat wanneer te onthouden.

Kaatje, ja misschien s het onbewust toch spanningshoofdpijn. Gisteravond heeft m'n vriend m'n schouder wat gemasseerd en nu vanochtend werd ik niet met een stekende hoofdpijn wakker :).
    Knuffel voor je. Enneh volgende ronde gaat het goed, dan ben je zwanger!

Ego, nog steeds geen blod te zien hier... Wel winderig en dat heb ik meestal wel als ik ogs ben. Maarja, nu nog geen bloed. Moet ik straks maar weer vaak naar de wc op m'n werk. Ben nu 1 dag over tijd... Dus m'n cyclus is nu weer langer aan t worden ...
    Als ik morgen nog geen bloed heb ga ik er weer een test tegen aan gooien, heb nog een Etosje liggen.
    Nu ik dit heb gezegd komt t vast ;)

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Tori... dan gaat het toch weer kriebelen of je toch niet misschien ...

Gelukkig gaat het beter met je hoofdpijn!

19. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Kaatje, dikke knuffel voor jou...kan me niet voorstellen hoe dat het moet zijn. Denk wel dat het heel goed is om het uit te spreken, niet op te kroppen, dus dat doe je al heel goed!

Ikke, voor jou hetzelfde meis, vind wel dat je goed de posi kant zoekt...je ziet en hoort inderdaad goede resultaten bij de 3e poging.
    Krijg je nu binnekort eerst weer een evalutatie in het zk?

Tori, lekker door je mannetje laten verwennen dan met een goede massage, goed gebruik van maken hoor;) fijn dat het geholpen heeft voor je hoofdpijn en ja...durf het bijna niet te zeggen,maar..overtijd?...wie weet..dan toch? Hoop en duim dan weer verder voor je:D

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Hé meiden, hier was ik ook weer eens een keer. Heb alles bijgelezen, voor zover mogelijk en zie weer de nodige teleurstellingen (ongi's) en mooie echo's voorbij komen.

We zijn gisteren teruggekomen na een paar dagen Frankrijk. Precies tussen twee echo's in. Vorige week dinsdag bij de uitgangsecho zag alles er mooi rustig uit en moest ik woensdag met 225 IE Puregon beginnen. Donderdag vertrokken naar Frankrijk en gisteren teruggekomen. Vanmorgen al vroeg naar het zkh voor weer een echo. Helaas weinig reactie te zien. Slechts 2 grotere folikels en een paar kleintjes. Een grote teleurstelling dus. Moest gelijk bloedprikken en volgende week maandag weer voor bloedprikken en een echo. De hoop is dan dat de kleintjes alsnog gegroeid zijn, dan zou het acceptabel zijn. Maar het wordt spannend en de hoop is klein.
    Zit er nu even doorheen. Had niet veel eitjes verwacht op mijn leeftijd, maar dit valt me zwaar tegen. Had nog gevraagd of ik niet evt. meer kon spuiten of langer door kon spuiten. Maar dat had allemaal (blijkbaar) niet veel zin.
    Ales hangt nu dus af van maandag, D-day, maar ik heb er even weinig vertrouwen in. Dus even een ego-bericht van mij.

Deel Deze Pagina