Hier schijnt de zon ook even heerlijk. Lekker kunnen uit slapen vandaag. Had ik toch wel even nodig. Fijne zondag allemaal! Liefs Noekie
@Noekie: zonnetje was hier ook, maar gaat langzaam weer verdwijnen...helaas. Jij ook een fijne zondag! Hier verder geen nieuws. Morgen weer de fm en bloedprikken. Voel wel meer druk onderin mijn buik en wat eisprongachtige pijn. Hoop dus maar dat dat betekent dat de (te) kleine follikels hun best gedaan hebben.
Goedemorgen dames. Ik heb hier lekker een beetje uitgeslapen. Zonnetje is inmiddels verstopt ben ik bang. Wie weet komt ze later vandaag nog terug. *spreekt eitjes van Sneeuwmees bemoedigend toe: Groei!!*
Sneeuwmees...klinkt goed.Duim voor een mooi aantal morgen! Mag je s'ochtends al,of moet je de hele dag in de spanning zitten?
Hier komt dan ook eindelijk het zonnetje door. Sneeuwmees, succes morgen! Zullen we morgen samen met goed nieuws komen? IkkeB, heb jij binnenkort nog een afspraak met het zkh hoe nu verder? Of neem je bewust pauze? Flippo, hoe gaat het? Duren de wachtdagen lang? Noekie, hoe was de intake bij de verloskundige? En alweer bijna 9 wkn echo. Jeetje, tijd gaat snel. Doe je eig nog met mvm mee? En Tori, op welke dag in je cyclus krijg jij de 1e echo? Je krijgt helemaal geen medicijnen toch? Gaan ze dan kijken of er nog een eitje groeit en je bms mooi groeit?
Kitty: volgens mij hebben we 23 ( of ergens in die week) augustus de evaluatie van deze ronde. Dan in september vakantie en in oktober onze laatste poging. Mooi weer even een paar maandjes om mijn lichaam weer te herstellen van alle hormonen.
Iedereen was ff in de weekendmodus denk ik ... al zijn jullie nu wel weer actief hier . Hier nu ook een zonnetje, lekker! Heb bardienst gedraaid bij de tennisvereniging, wel sneu voor de kinderen want ze moesten door het vele regen wat gevallen is vandaag binnen spelen en nu loopt het toernooi uit. Kitty, ze doen in dit geval de 1e echo op cyclusdag 8. Ik moet alleen pregnyl spuiten zodat ze de terugplaatsing goed kunnen aansluiten op de eisprong. Ze gaan bij de echo kijken hoe groot m'n eitje is en of m'n bms dik genoeg is. Als het eitje 18 mm is dan krijg ik te horen wanneer ik de pregnyl moet spuiten. Ergens eind volgende week , ben zo blij dat het nu dichtbij komt! Sneeuwmees, succes morgen en 'eitjes groei, eitjes groei!!'.
@Kitty: wat mij betreft deal om allebei voor goed nieuws te zorgen! Of mijn eitjes meewerken is een tweede, maar aan mij ligt het niet. @Tori: moet je dan helemaal niets gebruiken als je het in je eigen cyclus doet. Ze moeten toch wat te plannen hebben, lijkt me. @Babbel: ik mag 'gelukkig' al gelijk om 8.30 uur. Eerst om 8.15 uur bloedprikken en dan gelijk de echo om 8.30 uur. Baal wel want het is mijn eerste werkdag weer na de vakantie en stel dat het kl*-nieuws is wat je krijgt, dan moet je toch direct na je werk toe. We gaan ons best doen morgen. Ik zou willen dat ik, net als een oventje, af en toe een luikje had om te kijken of alles goed gaart daar binnen. Aan de andere kant heb ik wel zoiets dat als het er morgen nog maar zo zo uitziet, ik dan liever een escape IUI zou willen, dan een poging die eigenlijk al gedoemd is te mislukken. Maar ik houd jullie op de hoogte.
Tori, ik zit morgen op dag 16. Ik hoop ook eind vd week mn tp te krijgen. En fijn dat je pregnyl krijgt. Ik had nl totaal geen klachten op mijn Nod, terwijl bij de pregnyl ik al voor nod wist of t raak was of niet. Ik heb net als Sneeuwmees alleen niet heel veel vertrouwen. En zeker omdat ik nu nog 2 4 cellige in de vriezer heb, zal de kans van slagen niet zo heel groot zijn.... Fijn die rust IkkeB! Na de zomer moet t gewoon goed met je komen.
@Kitty: Intake vk ging goed. Alleen maar veel vragen beantwoorden. MvM mag ik helaas niet meer aan mee doen omdat ik vroeger een keer een bloedtranfusie heb gehad tijdens een geperforeerde blindedarm operatie. De eisen zijn helaas strenger geworden de laatste jaren bij MvM. Bij mijn 1ste zwangerschap heb ik wel gewoon mee gedaan. @Sneeuwmees: Ik duim voor je meis! Ik hoop op veel goede eitjes voor jullie! Knuf! @Tori: Zo fijn voor je dat je weer mee mag doen voor een tp! Over een paar weekjes dus hopelijk ook weer in de wachtweken!
Nou, meiden, even snel tussendoor, want mijn mailbox loopt vol op het werk en ik moet er nog even flink tegenaan vandaag. Vanmorgen 4 follikels te zien. Eentje was twijfelachtig of dat nu een enorm follikel van 26 mm was of een cyste. Het is dus nog steeds niet overweldigend. Voor mijn eigen gevoel wel fijn dat die kleintjes toch wat aangetrokken zijn in groei. Ik vroeg aan de gyn of het dan een escape IUI werd. Hij zei dat dat evt. een mogelijkheid kon zijn. Maar kon merken dat dat blijkbaar niet standaard is, want ik moest er zelf om vragen. Enfin, de slechte stimulatie heeft dus (volgens hun) echt met mijn leeftijd te maken. Ik heb later nog een keer aan die assistente gevraagd voor die escape en ze zei dat ze dat niet wist, dat dat eerst overlegd moest worden. Ik denk dus dat ze daar erg op IVF gericht zijn. Zo van, als je in die richting gaat, dat ze er dan ook alles aan doen om die IVF-poging af te ronden. Ik heb vanmorgen weer bloed laten prikken en daar is tussen de middag de uitslag van bekend. Die assistente belt me dan even op, om te overleggen hoe de waardes dan zijn. En afhankelijk daarvan dan evt. nog een extra echo inplannen op woensdag. Ik weet dus nog niet veel meer en ik ben er nog niet veel meer gerust op. Natuurlijk heb je er maar een nodig. Maar ik had het graag anders gezien. Het is dus nog even afwachten. Ik ga snel weer verder. Ik werk maandag, woensdag en vrijdag. Vanmorgen was ik al een uur later door bloedprikken en de gyn (die zo vroeg op de ochtend al 25 min. uitliep :x). En nu moet ik woensdag weer (op een werkdag) waarschijnlijk naar de gyn en als er uberhaupt een punctie gaat plaatsvinden, dan kan dat maar zo op de vrijdag zijn en mag ik de hele dag niet werken. Kortom, ik moet vandaag echt even kilometers maken. Tot later weer.
Sneeuwmees...dat is niet zo mooi...nog maar weer afwachten. Extra balen dat je door je werkdagen soort extra stress hebt. Dat is het fijne hè aan ons lichaam,die laat zich niet plannen. Werkse,de afleiding is nu misschien wel fijn. X
Sneeuwmees, dat is een tegenslag. Hier helaas ook slecht nieuws. Mn bms is 5 mm, echt te dun. Ik ben benieuwd hoe nu verder. Ik hoor t vanmiddag. Later meer.
Bah wat een slecht nieuws voor jullie allebei. Sneeuwmees het zijn er wel twee extra, ik weet niet wat het minimum is? Voor IUI is het misschien weer net te veel. Hopelijk kun je er toch mee verder. Kitty, ben benieuwd of ze met een verklaring komen. Hier ook slecht nieuws gehad, mijn broer ligt in het ziekenhuis vanwege ernstige hoofdpijn. Afwachten tot de uitslag van het hersenvocht binnen is. Wat een rotdag vandaag.
Aislyn, oh bah wat een narigheid..wanneer is de uitslag bekend van je broer? Sterkte ermee Kitty, het zit bij jou nu dus ook niet mee, jammer meis.
Jemig, wat een rotnieuws allemaal. @Aislyn: waar denken ze aan bij je broer? Is dat zo ineens opgekomen? @Kitty: hè bah! Jij ook al geen goed nieuws. Wat kunnen ze nu daaraan doen? Wanneer moet je weer terug? Ja, mijn follikels zijn er in ieder geval weer 2 meer. Ze gokken nu op de 3 kleintjes, omdat ze die grote van 26 mm niet serieus meer meerekenen. Te groot schijnt ook weer niet goed te zijn. Ik weet dat ze bij IUI ook niet teveel eitjes willen hebben, maar goed, op mijn leeftijd is het toch iets meer kans, terwijl (denk ik) de kans te verwaarlozen is dat ik bijv. een meerling krijg met 3 eitjes. We moeten afwachten. Ik zou tussen de middag teruggebeld worden omdat dan de bloedwaardes bekend waren, dan zou ik (afhankelijk daarvan) horen of ik woensdag terug moet voor nog weer een echo. Maar nog niets gehoord. Kan natuurlijk nog, want het is nog eigenlijk wel tussen de middag, maar wachten duurt altijd lang. Ze gooien het op mijn leeftijd, en tot een bepaalde hoogte weet ik dat ook wel en geloof ik dat ook. Ik had ook al geen mega-grote opbrengst verwacht. Maar ik heb de laatste dagen wel meer zitten googlen en las ook dat een slechte stimulatie ook wel bij veel jongere vrouwen voorkomt. Ik zou persoonlijk dus liever voor de escape gaan en dan, als mijn eigen ferti-arts terug is van vakantie eens met haar overleggen en evt. nog een keer een poging wagen. Ik las bij andere forums ook dat overgewicht mee kan spelen (ik ben al bijna 8 kilo kwijt, maar misschien dat wat meer kilo's nog beter is). En ik las ook ergens dat sommige vrouwen bij een kort spuit-protocol meer baat hadden met meer eitjes. Ik heb het lange protocol gehad met zelfs nog een week extra ivm de wachtlijst. Dat zijn allemaal dingen, die m.i. de moeite van het proberen (of in ieder geval overleggen) waard zijn. We zullen zien.
De uitslag van mijn broer is binnen, er is niets ernstigs gevonden! Een hele opluchting dus. Ze denken nu aan een heftige migraine aanval. Hij klonk heel rustig, heb hem net aan de lijn gehad, dus ben zelf wel gerust gesteld. Sneeuwmees, ik kan me voorstellen dat een andere aanpak toch nuttig zou zijn bij jou. Misschien dat er door het lange protocol zo lang op de rem is getrapt dat je eitjes te veel moeite hebben om weer op gang te komen. Drie eitjes dus ipv vier die meedoen, jammer, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dan zou ik toch voor de escape-IUI gaan denk ik.
@Aislyn: fijn dat er niets gevonden is. Inderdaad een hele geruststelling. Ben net gebeld door het zkh. Donderdag weer terug en bloedprikken. Ze gaan dus toch naar een punctie toewerken verwacht ik.
Sneeuwmees: dat klinkt als een teleurstelling, maar weet ook dat je 2 of 3 eitjes een prima kans maakt. Wij hadden steeds 7 of 8 eitjes, maar daar bleek dan weer dat de bevruchting of deling niet goed ging en zo hielden we maar 1emmy over. Ik zou liever 2 goede hebben als 10 slechte. Natuurlijk begrijp ik je teleurstelling wel. Probeer je hoop en vertrouwen ter richten op de eitjes die je wel hebt! Succes donderdag. Blijf je gevoel goed volgen en geef in het ziekenhuis goed aan wat je zelf graag wilt. Als je niks zegtzullen ze hun eigen protocol volgen.
Kitty: hopen dat je bms snel dikker wordt! Wiskunde: dat is schrikken van je broer, gelukkig valt het achteraf mee