Sneeuwmees, ik sluit me bij ikkeB aan ; het is zeker een teleurstelling, maar als het mooie eitjes zijn dan heb je straks misschien wel 2 mooie embryo's. En je niet stil houden, gewoon zeggen wat je wil! En wat een gedoe ook he... dan denk je ik ga vroeg en dan loopt het al meteen uit, pfff. Hopelijk voel je je verder wel oke, ondanks alle drukte. Aislyn, wat een schrik zeg... gelukkig dat ze niets hebben gevonden het dat het gewoon een mega migraine aanval moet zijn geweest. Heeft hij niet vaker last van hoofdpijn? Hier helaas ook nog steeds hoofdpijn, dus neem nog steeds elke dag 1 of 2 paracetamols. Maar goed ; de ongesteldheid is ook nog niet helemaal voorbij (duurt nu langer dan anders, komt er maar langzaam uit). Kitty, hoe kan dat nou ?! dat het nu nog maar 5mm is ... heb je al bericht gekregen wat er nu gaat gebeuren?
@Ikke: ik weet dat er maar 1 goede bij hoeft te zitten. Maar het zijn 4 follikels, waarvan 1 al te groot is. Dan hou je er 3 over, waar dan ook nog maar net een eitje in moet zitten, dan moet alles nog goed delen, nog goed bevrucht worden enz. En op mijn leeftijd krijg je 2 embryo's teruggeplaatst. Dan hoef je geen hogere wiskunde te kunnen om te bedenken dat het wel heel minimaal is (zo niet onmogelijk). @Tori: de gyn stond niet zo afwijzend tegenover een escape IUI, maar liet het een beetje in het midden. Ik wacht donderdag af en ben dan ook benieuwd wie ik dan weer heb als gyn. Zal het dan nog een keer aankaarten. Dus we wachten weer netjes 3 dagen af en we spuiten nog maar een lading extra hormonen erbij.
Sneeuwmees, over gaan op IUI is dan misschien inderdaad niet zo'n gek idee... Pff, nog weer 3 dagen afwachten. Ik heb het met je te doen meid! Sterkte nog even met spuiten, hopelijk zijn dit wel de laatste 3 dagen. Knuffel!
Ja mijn broer heeft vaker migraine, maar nooit zoals dit zei hij. De huisarts vertrouwde het blijkbaar ook niet, anders hadden ze hem niet doorgestuurd. En hij was vandaag nog wel jarig. Sneeuwmees, vooral balen dat je nu nog niet weet waar je aan toe bent. Ik hoop dat maar dat je donderdag beter nieuws krijgt. Tori, die hoofdpijn van jou is ook niet normaal meer! Je had toch sterkere pijnstillers voorgeschreven gekregen? Misschien toch weer terug naar de huisarts en laten doorverwijzen naar een neuroloog ofzo?
pfff dames, waar blijven de goede berichten hier???? Een hele hoop bijgelezen en er zat niet veel goeds bij hoor!!! Kom op eitjes....groeien, kom op bms, groeien.... Alleen alle kindjes groeien goed, dat is mooi!!!!! Hier alles een beetje suf. Ik neem een beetje afstand hier, voel me nog steeds emotioneel niet goed en het kost zoveel moeite het leven vol te houden, gewoon doorgaan en voor de derde poging. Maar dan eigenlijk zonder hoop. Ik heb veel steun in mijn omgeving en dat is fijn, maar ik merk dat ik het heel moeilijk vind om hier te reageren. kan me moeilijk concentreren en voor ik kan reageren weet ik al niet meer wie waar mee bezig is. Zo gauw het weer beter gaat kom ik snel terug hoor, als het mag....Weet dat ik aan jullie denk, voor jullie duim! Heel veel liefs van mij, xxx
Kaatje, lekker meelezen joh ; en maak je niet te druk om het feit dat je niet weet wie wat doet ... dat weet ik ook niet allemaal ; ben wat dat betreft soms ook net een zeef. Maar daar kom je vanzelf weer achter als diegene schrijft hoe het is gegaan. Kan me voorstellen dat het behoorlijk zwaar voor je is ; jouw klokje tikt al een tijdje door. Ik hoop zo voor je dat het je binnenkort lukt om zwanger te raken. Je gaat toch wel door? Sterkte en een dikke knuffel! Aislyn, ja die hoofdpijn van mij is ook maar raar. Gelukkig helpt het nu wel weer als ik een paracetamol neem. En vanochtend werd ik niet wakker met hoofdpijn . Joehoee, zo blij! Op m'n werk vanochtend wel weer last maar na een pilletje ging het prima. Heb inderdaad sterkere pijnstillers voorgeschreven gekregen, maar die heb ik niet opgehaald. Ben niet zo van de pillen eigenlijk. Ga morgen wel naar de apotheek met m'n recept voor Pregnyl . Als ik die hoofdpijn blijf houden ga ik wel vragen om een verwijzing. De ongesteldheid is nu net helemaal over dus ik hoop dat het daarmee nu goed is. Ik heb trouwens als kind ook heel erg veel last gehad van migraine, nu al heel lang niet meer gehad (ja misschien 1x weer, maar over 20 jaar verspreid is het verwaarloosbaar). Hopelijk gaat het bij je broer ook weg voor een hele lange tijd.
Sneeuwmees; de kans is inderdaad klein, maar als je denkt dat hij onmogelijk is dan kun je beter niet aan de punctie beginnen. Als de gyn. Het eens is met iui dan is dat ook een optie, al is de kans dan nog kleiner. Denken ze in het ziekenhuis dat als je de volgende keer meer hormonen krijgt dat je dan een grotere kans hebt? Want ik hoorde je ook zegge dat het aan je leeftijd ligt. En verder sluit ik me aan bij tori, hopelijk hoef je niet lang meer te spuiten. Trek je het nog een beetje. Sterkte iig en succes morgen! Oh kaatje, ik leef met je mee! Helemaal niet gek hoor dat je even op de achtergrond aanwezig bent. En je bent altijd welkom, hoe je je ook voelt. Als jij jhet prettig vind mee te schrijven kun jeda doenen als het niet lekker voelt neem je afscheid. Tori; o dat stomme hoofd van jou. Hij lijkt echt te vol te zitten. Hopelijk zakt het nu weer wat meer weg.van teveel medicijnen kan het ook erger worden, dat had mijn schoonzusje. Zij moest toen een soort van afkicken en sindsdien is de hoofdpijn (migraine) een stuk minder. Pillen zijn dus zeker niet altijd goed. Pregnyl is dan wel weer een goed recept Iemand ooit nog iets van BE gehoord. Die was in periodes heel actief en dan hoorde je ineens even niks meer, maar na de laatste ivf is ze wel heel stil vertrokken en verdwenen. Aislyn; ik vind het zo lief dat jij blijft mee schrijven en ons blijft steunen. En babbel jij ook, jij deed alleen alwat langer mee als aislyn geloof ik. Meiden echt top
Hoi Meiden, @Tori: Voor jouw komt de tp steeds dichter bij he! Wanneer weer terug voor controle? @Sneeuwmees: Ik reageerde ook altijd slecht en traag op het spuiten. Maar naar 28 dagen Gonal spuiten had ik toch uiteindelijk 7 eitjes bij de punctie bij de 1ste poging ivf. Maar als je twijfelt voor de escape gaan hoor! 3 is toch wel erg weinig vind ik. Het zou toch fijn zijn dat je ook kans zou hebben op cryo's namelijk. Je krijgt maar 3 pogingen vergoed en daar moet je echt alles uit halen hoor! @Lieve Kaatje: Neem je tijd en probeer de rust terug te vinden. Zorg goed voor jezelf en we snappen het helemaal dat het nu wat moeilijker is om mee te schrijven. Als je je er weer goed bij voelt spring je gewoon weer in. Dikke knuf voor jou! @Kitty: Wanneer weet je meer over jouw tp? Hoe dik moet je bms minimaal zijn?
@Ikke: BE had toen een mislukte poging. Ze had een handig schema voor mij wat ik kon gebruiken tijdens de IVF-poging en toen ze dat mailde, mailde ze dat ze eerst op vakantie zou gaan en daarna weer voor een poging zou gaan. Blijkbaar neemt ze tot die tijd even afstand van alles wat met zwanger worden te maken heeft. En ik trek het spuiten enzo nog wel. Van deze onzekerheid waar ik nu al bijna een week in zit, heb ik meer last van, dan van al die weken spuiten. De angst is dat ze het na deze poging niet meer met mij aan willen, omdat ik te weinig reageer. En ook al mocht mijn kinderwens onvervuld blijven, dan heb ik al deze pogingen wel nodig voor mijn eigen acceptatie dat ik er echt alles aan heb gedaan. Als ze nu zouden stoppen, dan zou ik altijd blijven denken. Stel dat ze dit of stel dat ze dat zouden hebben geprobeerd, dan... @Noekie: ze blijven volhouden dat het echt aan mijn leeftijd ligt en ik vroeg ook of het kon dat misschien een volgende keer meer follikels te vinden zouden zijn. Volgens die assistente was dat niet zo, maar als ik zelf google, zie ik toch wel per poging dat er verschil in kan zitten. Ik baal daar ook wel een beetje van dat ze toch door lijken te duwen op een poging (waarschijnlijk omdat ze er geen vertrouwen in hebben dat bij afbreken en straks opnieuw opstarten er wel meer te vinden is). Cryo's had ik op mijn leeftijd al bijna geen rekening mee gehouden, maar dan wil ik toch wel graag een reële kans bij de punctie hebben. Weet dus echt niet wat ze morgen weer aantreffen en wat er dan weer uitkomt. Baal er ook van dat die echo-momenten zo weinig ruimte is voor overleg. Ze zitten zelf wat te mompelen achter de computer als je je aankleedt en wordt dan maar weer overgenomen door de assistente. Terwijl ik wel eens even met een gyn dan van gedachten wil wisselen. Je gaat steeds wat verdwaasd weg en later komen er dan vragen en die kun je dan niet kwijt. @Kaatje: sterkte meid. Het valt inderdaad niet altijd mee de moed erin te houden. Neem de tijd die je nodig hebt en lees en reageer als je daar wel behoefte aan hebt. Een dikke knuffel. Ik moet morgen weer voor de 3e fm. Weet niet wat ik ervan moet denken. Voel wel wat druk in mijn buik en af en toe pijnlijke uitstraling. Hoop dus maar dat de weinige follikels die er zitten, in ieder geval morgen nog zichtbaar zijn. Ik denk wel dat het morgen d-day is, want ze willen duidelijk inzetten op die 3 follikels die nu redelijk op grootte zijn en morgen zullen die waarschijnlijk een omvang hebben dat er dan ook echt wat moet gaan gebeuren. Het gekke is dat ze zeggen dat er in de rechtereierstok niets te vinden is, maar ik ook aan die kant wel regelmatig eisprongpijn voel. Het zal wel niets zijn, maar kan niet voorkomen dat ik dan af en toe toch hoop krijg dat daar ineens toch een follikeltje uit te voorschijn komt. Ach, ja, je moet wat doen om hoop te houden. Heb ik het nu goed begrepen dat als je pregnyl spuit je dan 36 uur daarna de punctie hebt? Mijn man heeft een paar rustige dagen op het werk, maar moet uitgerekend vrijdagnacht en zondag overdag werken. Ik zat te denken dat als ik donderdagavond pregnyl spuit en het zou 36 uur zijn, dat de punctie dan op zaterdag kan vallen. Dat zou dan weer ideaal zijn. Maar goed, laat ik zelf maar niet meedenken, want dat heb ik vaker gedaan en dat bleek ook niet goed uit te pakken.
Als dit ziekenhuis niet verder wil met je, dan kun je altijd nog een second opinion vragen bij een ander ziekenhuis. Zodat je voor jouw gevoel er wel alles aan gedaan hebt. Want als jij het idee hebt dat het ziekenhuis je al afgeschreven heeft ivm je leeftijd dan zul je ook niet het idee hebben dat ze hun uiterste best doen voor je. En dan zul je het voor jezelf zeker niet goed kunnen afsluiten. Ik hoop echt dat er mogen wel meer follikels bij zijn.
Sneeuwmees, in principe heb je om en om een eisprong (zonder aanvullende hormonen). Bij mij is het elke keer zo geweest bij IUI dat er een groter eitje zat aan de linkerkant en de volgende IUI poging rechts. Zo hoorde het ook te zijn zeiden ze me. Dus helemaal goed dat je een eisprong ook aan de andere kant voelt ondanks dat daar nu even geen eitjes zitten denk ik. Ben benieuwd wat ze gaan doen, wel balen dat je net komend weekend moet werken ; hopelijk komt 't net allemaal goed uit. Maar als je teveel last hebt na de punctie wel mooi ziek melden he! Noekie, vrijdag 8 uur controle! Lekker op tijd (oei, extra vroeg op staan is niet mijn ding). ikkeB, hoe is het met jou? Vandaag gaat het goed, nog geen hoofdpijn gevoeld . Op zich neem ik niet veel medicijnen ... ik neem alleen een paracetamol als het echt niet meer gaat. En om die reden wat je schrijft heb ik die andere pijnstillers ook niet gehaald, ik hou er niet zo van. Vroeger had ik vaak hoofdpijn in het weekend (of als we weg gingen) omdat ik door de week zoveel koffie dronk op het werk en sweekends geen zin in had en het vergat te nemen als ik op pad ging. Nu drink ik al jaren geen koffie meer en nu heb ik er helemaal geen last meer van. Nu zit ik te denken aan iets wat ik nu niet neem en anders wel altijd, maar kan niets bedenken ... dus daar ligt het nu niet aan denk ik. Ja, heel lief van de zwangere dames dat ze zo geinteresseerd mee blijven schrijven, dat doet ons goed!!! wij gaan dat ook doen als we zwanger zijn hoor . Maar goed mocht het deze keer weer mis gaan zo als vorige keer ga ik afstand nemen van alles m.b.t. zwanger worden want dan geef ik het op. Dus dan moeten jullie het zonder mij stellen hier! BE, ... hopelijk is alles goed met je. Wel goed om afstand te nemen soms ; want je kan er ook teveel mee bezig zijn.
Hoop ook dat het goed gaat met BE. Ze heeft helemaal niet meer ingelogd op ZP, dus denk dat ze inderdaad afstand neemt. Tori, ik ga nóg harder duimen dat het lukt want je moet wel mee blijven schrijven!
hihi, dankjewel Aislyn. Het moet goedkomen, anders moeten jullie me missen. En dat kan niet! Ja, als BE niet meer heeft ingelogd dan is ze er even klaar mee denk ik.
Sneeuwmees; misschien is overstappen naar een ander ziekehuis of iig een second opinion wel goed voor je, zodat je ook bevestiging kan krijgen n je eigen gevoel. Dat heb ik ook ooit gedaan en dat was prettig. Er is hier ook iemand die doet ivf in eigen cyclus ( sorry wie was het ook al weer? ) dus ook met 1,2 of 3 eitjes maak je kans. Ik bedoel dit niet zo dat ik niet naar je luister hoor, maar ik probeer je een beetje goede moed te geven. En dat over je gevoel da je er alles aan gedaan wilt hebben ken ik. Wij gaan straks onze laatste ivf in, ook omdat ik er alles aan gedaan wil hebben. Tori; yes even geen hiofdpijn, wat moet da fij zijn.Hier gaat het wel oke, te druk om stil te staan bij alles, soms vliegt het me wel even aan. Alweer onze laatste ivf in oktober, en dan ben ik er ook helemaal klaar mee. Ik wil echt graag da je blijft schrijven, want je bent een topper! Ook ik zal na de laatste ivf weggaan als ik dan niet zwanger ben. Krijgen we hetzelfde als op het vorige forum, aan het einde van het jaar wordt het rustiger en dan zie je op een nieuw forum de overgebleven weer terug, we schrijven al lang samen he, dat schept toch een band. Fijne avnd allemaal.
Situatie: Yvonne IVF-4, 2e kindje Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje Kitty17 ICSI-2, 1e kindje Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's) IkkeB: IVF-2, 1e kindje Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's) Wtje: IVF-1, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje Noekie: IVF-2 2e kindje Vonnie: ICSI-1 1e kindje Vlinder27: IVF-1 1e kindje Yj81:IVF-1 2e kindje Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF Saskia33: IVF-2 1e kindje Kaatje: IVF-3 1e kindje Sneeuwmees: IVF-1, 2e kindje Afspraken ziekenhuis: 16 juli: Echo Kitty (dikte bms) 19 juli: Echo Kitty (dikte bms) 19 juli: Echo Sneeuwmees (follikelmeting) 20 juli: Echo Tori3 (voor cryo tp) 26 juli: zwangerschapsecho 2 Noekie 9 weken 22 augustus evaluatie (mislukte)ICSI 2 IkkeB Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: 9 juli: tp cryo flippo123 NOD 23 juli: Flippo123 zwanger: Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1) Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan) Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1) Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)
Dat is spijkervrouwtje die IVF in natuurlijke cyclus deed. Staat inmiddels bij de zwangeren dus het kan inderdaad zeker! Ik heb de lijst even up to date gemaakt, volgens mij klopt het zo. Flippo je bent stil, probeer je je gedachten te verzetten? NOD komt dichterbij, ik duim voor je!
Situatie: Yvonne IVF-4, 2e kindje Spijkervrouwtje IVF mnc-2, 3e kindje Kitty17 ICSI-2, 1e kindje Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's) IkkeB: IVF-2, 1e kindje Flippo123 ICSI-2 1e kindje (4 cryo's) Wtje: IVF-1, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje Noekie: IVF-2 2e kindje Vonnie: ICSI-1 1e kindje Vlinder27: IVF-1 1e kindje Yj81:IVF-1 2e kindje Natasja73 IUI 3e kindje, nog 2 te gaan en dan door naar IVF Saskia33: IVF-2 1e kindje Kaatje: IVF-3 1e kindje Sneeuwmees: IVF-1, 2e kindje Afspraken ziekenhuis: 19 juli: Echo Sneeuwmees (follikelmeting) 20 juli: Echo Tori3 (voor cryo tp) 26 juli: zwangerschapsecho 2 Noekie 9 weken 22 augustus evaluatie (mislukte)ICSI 2 IkkeB Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: 9 juli: tp cryo flippo123 24 juli: tp cryo Kitty NOD 23 juli: Flippo123 4 augustus: Kitty zwanger: Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1) Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan) Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1) Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)