Na m'n werk het recept voor de pregnyl ingeleverd bij de apotheek, maar het is niet leverbaar :x ... ohoh. Nu gaan ze morgen bellen met het zh en bellen ze mij daarna en hoor ik wat er afgesproken is. Ik hoop dat het pregnyltekort er niet toe gaat leiden dat ik geen TP krijg. Ik heb er zo lang op gewacht... ik kan echt niet langer wachten! Wilde ik even vertellen, nu snel m'n tenniskleren aan en op naar de tennisbaan!
Tori ...hè is dat nog steeds zo met die pregnyl. Er zal vast een alternatief zijn,tenminste dat hoop ik voor je
@Tori: ik hoor zoveel klachten over de beschikbaarheid van pregnyl. Het gekke is dat toen ik de medicijnen op ging halen voor de eerste poging, de pregnyl er gelijk bij zat, terwijl ik voor de decapeptyl nog een keer terug moest omdat ze niet alles ineens konden leveren. Ik hoop dat het op tijd komt (of dat ze je iets anders voor kunnen schrijven). Ik heb de pregnylspuit in huis en moet om 00.30 uur spuiten. Heb al 2 mobiele telefoons ingesteld. We gaan altijd laat naar bed, maar soms val ik wel eens in slaap op de bank of zit ik te geconcentreerd achter de laptop, dat ik de tijd vergeet. Zaterdag om 12.30 uur heb ik dan de punctie. Heb vanavond nog even de papieren doorgekeken die ik van het zkh heb gekregen en die ik zaterdag moet afgeven. Hierop staat dat er 5 follikels zijn boven de 10 mm (waarvan 4 boven de 15mm). We zullen zien wat er uit komt.
Sneeuwmees, ja het verschilt wel steeds he? ik wist ook niet dat het nu weer zo moeilijk te krijgen is. oei, jij moet wel laat spuiten zeg. Ik ga ook meestal niet voor 12 uur op bed, maar toch ... haha, 2 wekkers zelfs ingesteld, dan kan het niet mis gaan! Toch fijn dat de punctie door kan gaan, is al dat spuiten niet voor niks geweest. Hopelijk 5 mooie eitjes die allemaal bevrucht kunnen worden. Welterusten over anderhalf uur! hihi Babbel, ja er is vast een alternatief... Otrivelle hoor ik van anderen ; kan zijn dat ik iets moet bijbetalen, maar dat maakt me niets uit. Ik hoor het morgen.
Er is inderdaad een synthetisch alternatief Tori, daar moet je waarschijnlijk iets voor bijbetalen. Hopelijk is dat wel goed leverbaar. En anders zou je het nog bij andere apotheken kunnen proberen, wie weet heeft een andere apotheek het op voorraad.
Zo de laatste spuit zit erin. Normaal ben ik altijd klaarwakker om 00.30 uur, maar wat had ik het gisteren zwaar om wakker te blijven. Was nog best een dikke naald vond ik zelf, en ik dacht dat ik wel wat gewend was, na zoveel prikjes. Maar goed, voorlopig even niet meer aan spuiten denken. Morgen de punctie. Aan de ene kant toch wel fijn dat er weer een vervolgstap komt, dichterbij (hopelijk) een kindje. Aan de andere kant ook weer spannend, want je weet dat er daarna weer spannende momenten komen (hoeveel eitjes, delen ze goed, worden ze bevrucht, ben je zwanger of niet). Maar goed, eerst morgen maar stap 1.
Sneeuwmees; Ik duim voor je dat alles goed gaat. Eerst maar de punctie. De is lichamelijk heftig. Dan is 4 itjes aanprikken wel weer lekker Tori; wat balen, bij ons in het ziekenhuis hebben ze vaak nog wel kleine hoeveelheden die je dan met mengen. Je kunt nog proberen bij een aphotheek bij het ziekenhuis. Ik heb even voor je gekeken of ik nog ets had liggen, maar ik heb er alleen nog 1 van 1500, dat is niet genoeg. Mocht je hem nodig hebben g je hem zo komen halen. Ik heb hem toch voorlopig niet nodig.
Flippo, zag in het andere topic dat je nu een lichte streep hebt!! Ik hoop zo dat ie snel donkerder wordt!
Sneeuwmees, wat een goed nieuws! Ik duim voor een goede score morgen. En probeer je vooral te ontspannen morgen, dan valt de punctie erg mee. Maar dan heb jij as dinsdag ook de tp! Fijn, kunnen we samen naar de NOD uitkijken! Tori, vervelend zeg! Ik hoop dat je het nog kunt regelen. Moet wel goedkomen. Of verwacht je al eerdaags dat je pregnyl moet zetten. Flippo, ik duim voor je! Wordt nu heel spannend. Wat zou het toch mooi zijn als het nu eindelijk zo mag zijn! Noekie, lief van het kaarsje! Aislyn en Babbel, thanks! Het was echt superleuk in Maastricht. Helaas slecht weer, maar ondanks dat hebben we het erg naar ons zin gehad.
@Flippo: lees ik toch een voorzichtig streepje??? @Kitty: fijn dat jullie het naar je zin gehad hebben in Maastricht. Staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje om een keer heen te gaan. Heb net alle papieren doorgelezen of ik echt niets vergeet en denk dat ik zo toch maar de kalmerende pilletjes inneem. Hoe rustiger en meer ontspannen ik ben, hoe beter. In dat opzicht ben ik stiekem wel blij dat er niet zoveel eitjes te prikken zijn. En dan dinsdag allebei de tp. Kijken ze nog naar je bms? De mijne was 16.5 gisteren. Nou, dan mogen ze mijn embryootje wel lekker inbakeren in mijn bms. Maar goed, eerst maar afwachten of er eitjes te vinden zijn en ze bevrucht worden. Nog niet te vroeg juichen dus. Ik had vandaag een heel schraal gevoel aan mijn buik. Dacht nog dat het kwam doordat ik een nieuwe broek had en mijn buik iets meer opgezet is de laatste dagen. Dat dat wat knelde en schuurde. Vanavond maar een lekkere wijde broek aangetrokken en toen zag ik dat de plek van het spuiten rood en gevoelig was. Ik vond het ook al een nare prik die naald van de pregnyl spuit. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt? Ik heb gisteren de bijsluiter in het zkh achtergelaten en kan het niet meer nazoeken of het normaal is.
Sneeuwmees. Ja had altijd een flinke plakkaat van de pregnyl,duurde wel een.pas dagen voordat hij weg was. Heel veel succes en sterkte vandaag! Xx
Veel succes vandaag Sneeuwmees! Jammer van het weer, Kitty, maar gelukkig heb je het wel naar je zin gehad!
Sneeuwmees: hoe ging de punctie? Schrale en blauwe plekken zijn heel normaal. Flippo wat lees ik nu, een licht streepje. Hoe is het daar nu mee?
Hier ook terug van de punctie. We moesten er om 12 uur zijn en dan moest mijn man zaad produceren. We waren ruim op tijd vertrokken en we hadden de fileberichten nog even gekeken. Er waren wel wat wegwerkzaamheden, maar die zijn er dagelijks en zouden hooguit 5-10 min. vertraging opleveren. Maar er bleek dus toch een file te zijn.:x We vielen van de ene vertraging, in het andere. Achteraf dus om 11.55 uur bij de hoofdingang uitgestapt en ik ben alvast vooruit gelopen. De afstanden zijn zo enorm groot daar, dat het personeel vaak met stepjes rijdt. Ik kwam dus om 12.02 uur daar binnen, ook omdat de normale gang in de weekenden dichtzat en je weer via een omweg naar beneden moest. Handig dat dat dan ook niet duidelijk aangegeven staat. Er kwam een verpleegkundige langs en die zei dat ik gewoon plaats kon nemen. Vlak erna kwam mijn man, maar we zagen toen niemand meer. Om half 1 waren we aan de beurt. Toen bleek dat mijn man zelf door had moeten lopen en zijn 'ding' had moeten doen en dan het afgeven bij het lab. Ja, die vanzelfsprekendheid alsof je alles maar moet weten als je ergens voor het eerst ben en niemand er is om je even wegwijs te maken. Maar op zich was dat geen probleem om dat in de omgedraaide volgorde te doen. Nou, de punctie viel me 300% mee. Natuurlijk ook omdat ik maar weinig follikels had. Na afloop moest ik naar een rustkamertje en mijn man moest toen alsnog zijn 'ding' doen. Hij kwam even later terug en zei dat het niet meeviel en hij had er geen goed gevoel over. Even later kwam er een dr. van het lab en die zei dat er 4 eitjes waren gevonden. De andere follikel was inderdaad zeer waarschijnlijk toch een cyste. Dus op zich, met wat de verwachting was, een prima resultaat. Alleen, zoals verwacht, de hoeveelheid zaad was inderdaad erg weinig. Ze ging nog even haar best doen, maar de kans bestond dat mijn man nog een keer aan de bak moest. Een andere mogelijkheid was ICSI, maar dan konden ze niet alle eitjes gebruiken. Ze hadden nu ook een kleiner follikel aangeprikt en dan is zo'n eitje nog niet helemaal rijp. Dat maakt voor IVF niet uit, maar voor ICSI wel. Dus dan zouden ze al een eitje minder kunnen gebruiken (en ik heb natuurlijk al niet al te veel). Dus ze kwam even later terug met idd een nieuw potje voor mijn man. Ik vroeg nog of dat geen kwaad kon om 2 keer zo kort op elkaar zaad te produceren. Maar volgens haar was dat zelfs vaak nog van betere kwaliteit, dus dat was geen enkel probleem. Toen ging het gelukkig wel beter. En even later kwam de arts nog een keer terug (met een blijer gezicht) dat dit inderdaad de hoeveelheid en betere kwaliteit had, die ze van de vorige zaadmonsters van mijn man gewend waren. Dus toen mochten we, weliswaar een stuk later dan verwacht, naar huis. Nu dus thuis. Voel me prima. Wel een een beetje een raar gevoel in mijn buik en wat licht in mijn hoofd. Maar ik houd me rustig voorlopig en doe even niets. Ik ga zo even op de bank liggen en een beetje proberen te rusten/slapen. Maandag worden we teruggebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Dus ook dat is weer een heel spannende dag (misschien nog wel spannender dan nu). En als alles goed is, dinsdag de tp. Tot later meiden!!
Toch fijn dat ze 4 eicellen hebben gevonden!! Wat een gedoe in dat ziekenhuis alleen, daar mogen ze wel betere uitleg over geven. Ik hoop dat ze allevier bevrucht raken! Rust maar lekker uit ondertussen.
@Sneeuwmees: Wat een verhaal! Rust goed uit en neem ook de tijd om te rusten ook al voel je je nu nog erg goed. De klap kan ook morgen komen of zoals mij bij de 2de ivf op de dag van tp. De eerste keer vonden wij het inderdaad ook erg raar. De punctie in Arnhem viel nog wel mee maar ik moest met de eitjes naar Utrecht toe voor ivf. Daar ook nog nooit geweest en je loopt dan te zoeken naar de weg met die eitjes maar op je buik geplakt. Wat echt vreemd en eng toen. Het is toch wel fijn voor jou dat alles in één ziekenhuis gedaan kan worden. En knap van je mannetje dat hij het zelfs een 2de keer kon. Voor hem was het natuurlijk ook spannend en nieuw. We gaan voor je duimen dat er een bevruchting gaat plaats vinden en dat ze lekker gaan delen. We zullen vanavond 4 extra kaarsjes aansteken voor je! Je weet maar nooit he! Misschien helpt het... Wees trots op jezelf! Je hebt het goed gedaan! Dikke knuf! Liefs Noekie