IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Jordan,welkom! en heel veel succes in icsi molen

Kitty...oef eerst flink teleurstelling,maar nu toch een mooie emmy in je buik.Heel veel geluk gewenst.

Flippo ..balen dat je zo beroerd bent,maar is inderdaad wel een heel goed teken! Wat bij mij hielp tegen de misselijkheid..kaakjes eten,zorgen dat je maag niet te leeg is ook al heb je geen trek.

Xx

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Welkom Jordan!

Ben benieuwd hoe het bij Sneeuwmees is gegaan!

Gelukkig toch nog een tp, Kitty! Nu maar weer broeden.

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Jordan; welkom, leuk dat je mee wilt schrijven.

Sneeuwmees; ook ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag.

Kitty; gelukkig toch nog 1 goed ontdooit, blijft toch altijd spannend( al heb ik dat helaas nooit mee mogen maken)

Flippo; tekenen zij goed!

Jordan goed dat je mee gaat schrijven, want zometeen blijf ik alleen over ;), aan positieve verhalen momenteel gelukkig geen gebrek, al is het bij de meeste nog erg spannend. Laten we duimen

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Nou, meiden, vanmorgen naar het zkh geweest en twee b-kwaliteit emmies on board. De derde was een c-kwaliteit en kon dus helaas niet ingevroren worden. We moeten het dus van deze twee hebben deze poging.
    We waren mooi op tijd. Ik was voor die tijd wezen plassen en heb onderweg water gedronken om de blaas weer te vullen. Toen we daar aankwamen om 11.45 uur moest ik al enorm nodig plassen en was blij dat we al een kwartier later aan de beurt waren. Maar ik moest zo enorm nodig en dan is een kwartier wachten lang. Zeker als het dan ook nog eens ruim 10 min. uitloopt. Door mijn slechte bekkenspieren, is het zo dat als ik moet plassen, ik ook echt MOET plassen!! Ik zat daar te zuchten en letterlijk te zweten van de spanning van mijn blaas. Omdat het uitliep is mijn man even aan de assistent gaan vragen of het erg uitliep, omdat ik zo nodig moest. Ze vroeg of het geen idee was of ik niet even een klein beetje kon plassen, maar bij mij werkt dat niet zo. Als ik zo nodig moet, is er geen houden of rem meer aan.
    Ze had met me te doen en is toen even gaan vragen hoe ver ze waren en ik was de eerstvolgende. Even later werd ik idd naar binnen geroepen en ja, dan moet je in zo'n stoel met spreidstand en ik voelde me doodongelukkig. Dan ook nog eens zo'n arts assistent die de tp zou gaan doen, omdat ze het ook moest leren.:( Ze deden nog lacherig dat er nog nooit iemand over de arts heen geplast had.
    Maar toen ik daar lag, had ik het zo zwaar, dat ik dacht. Het zou vandaag zo maar de eerst keer kunnen worden.:);)
    Op een gegeven moment had ik de tranen over mijn wangen lopen. Het is toch een spannende tijd, je hebt uitgekeken naar de tp en dan lig je in zo'n ongemakkelijke stand in zo'n stoel en een assistente die regelmatig even met iets te ver tegen je baarmoeder aan stoot en dus ook je overvolle blaas nog even een zetje geeft.:x Ik vond het zo genant. De verpleegster was erg lief en begripvol (maar ik lag me dood te schamen).
    De tp was gelukkig zo gebeurd en ik wist geen raad om het kleedkamertje (met wc) in te gaan om te plassen.
    Toen kon ik me aankleden en gaan. Nu dus de wachtweken in. Wel raar, want je bent steeds bang dat je te veel doet of bij een drempeltje op straat dat er iets met je embryootjes gebeurd. In dat op zicht beloven het nog lange wachtweken te worden.;)

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, jammer dat die derde niet ingevroren kon worden, maar nu toch mooi 2 warm in je bm! Wat een gedoe met die volle blaas zeg ... als ik jou was had ik toch nog geplast toen je in het zh aan was gekomen. Daarna maar weer flink wat water drinken, is ie toch zo weer vol? Of zou dat niet direct daar heen gaan ;)?
    En dan ook nog net een assistent die het moet leren, op zo'n moment zit het dan ook net ff niet mee zeg. Maar goed, het is goed gegaan en hebt flink je plasspieren getraind.
    De embryos zitten lekker warm tussen de wanden in je bm het enige wat ze moeten doen is een bloedconnectie maken met jou, en dat gebeurt al snel. Eigenlijk kan je niets doen waardoor dat dan mis zou gaan. Ze zijn sterk genoeg om dat te doorstaan of niet.
    Ik duim voor je meid!

ikkeB, haha.. ja daar zeg je wat ; straks zijn we allemaal zwanger en moet jij nog ff wachten. Maar goed, dat zou wel heel mooi zijn als dat gebeurt ; en dat jij dan ook zwanger raakt van de eerste poging met ronde 3! Gun het je zo!!

Jordan, het zaad van jouw man is dus hetzelfde als van de mijne: weinig en slecht beweeglijk. Wij zouden ook meteen over moeten op IVF, maar ik zag dat niet zitten en toen had ie een keer een goede zaadproductie en wilden ze toch eerst IUI proberen. Maarja dat leverde niets op want tijdens deze pogingen was het telkens te weinig en veel te slecht beweeglijk. Na 3 pogingen mochten we over op ICSI. De eerste poging daarin is gelukt, maar helaas werd het een miskraam na 5 week ongeveer.

Morgen alweer woensdag :), nog maar 3 volle dagen te gaan en dan is het al bijna zo ver. Vanavond lekker naar de bios en morgen m'n vrije dag ; ga ik buiten genieten van het mooie weer.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Wat is het stil hier? Iedereen aan het genieten van het zomerweer?

@Tori: jij kunt al weer een dag afstrepen van deze week. Een dag dichterbij de tp. En de volgende keer idd geen volle blaas meer voor mij. Ik ga pas drinken als ik in het zkh ben. Nee, dat wil ik niet meer meemaken. Eigenlijk kan ik het beste maar gewoon zwanger zijn, want durf me zelf niet meer te vertonen in het zkh.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja, denk ook dat iedereen aan het genieten is van het zomerweer. Ik ook trouwens, maar af en toe toch even naar binnen want soms wil ik ff wat afkoeling.

Sneeuwmees, ja ; laat morgen en overmorgen maar lekker snel gaan en dan is het al zo ver. Meestal op m'n werk komt dat wel goed. Vandaag heb ik een lekker relax dagje en gaat niet zo snel, maar op zich is dat wel fijn nu ik vrij ben.
    Maar maak je niet druk over de tp ... je hoeft waarschijnlijk niet meer heen, maar als je wel weer moet ; gewoon gaan en voor hen is dit een dagelijks werkje dus ze hebben al vanalles gezien en de kans dat ze nog denken aan de tp die je had is vrij klein.
    No worries!!

Ik ga nu iets schuren in het zonnetje ; ben benieuwd hoe lang ik dat vol hou. Na het schuren verven in de schaduw, da's beter.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: schuren in de schaduw lijkt me al een hele opgave. Ik bewonder je inzet. Gelukkig heb je dus voldoende afleiding de komende dag. Dat scheelt echt!

Moest net wel lachen. Ik vind het erg leuk om pendels aan te vragen en had er vanmiddag weer een aangevraagd. Kreeg net het antwoord van augustus een positieve test van 2 jongetjes! Toen de pendelaarster later mijn onderschrift pas zag, werd ze wel erg nieuwsgierig of haar pendel uiteindelijk uit gaat komen. Heb net even mijn man gebeld, want ik vond het wel grappig! ;)

9. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Genieten van de zon? Hard werken zul je bedoelen hihi

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    haha, ikkeB ; dat kan natuurlijk ook. Ga ik morgen ook weer doen hoor.
    De eerste laag verf zit er nu op en heb net het vlees gesneden, salade klaar gemaakt en dan gaan we nu lekker in de tuin bbq-en met z'n tweetjes.

Sneeuwmees, ja ik heb afleiding genoeg ; morgenavond tennissen en dan is het zo vrijdag. Dan waarschijnlijk maar met 2 of 3 op kantoor dus die dag is ook zo voorbij (oftewel, op tijd naar huis, haha).

Eet smakelijk allemaal!

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Over een uurtje weten we weer hoe het met ons spruitje gaat...
    Ik krijg toch weer de zenuwen!

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Hoe voelen de emmy's in de buiken?

Tori, weer een dagje dichterbij.

Hoe is het met de baby' in de buiken?

Flippo, hoe is het met jou? Wanneer denk je weer een testje aan te durven. Hoeveel dagen na tp zit je nu eigenlijk? Ik leef met je mee.

13. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Noekie; succes en hopelijk een grote opluchting en veel blijdschap vandaag!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: heel veel succes vandaag! Zie toch liever een spartelend babytje op een echo dan een paar follikels!
    @Ikke: de emmies zitten er warmpjes bij. Durf nu ook meer te doen als de eerste dag. Al werd er gisteren een enorme pallet met zware dozen op m'n werk afgeleverd en daar heb ik me toch maar even onderuit laten komen. Ik weet dat het geen kwaad kan, maar dat voelde niet goed. Verder wat stekerig gevoel in mijn buik. Ik hoop maar dat ze een lekker plekje aan het zoeken zijn.

15. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Veel succes vandaag Noekie! Kan me goed voorstellen dat je toch weer zenuwachtig bent, maar volgens mij zit het wel goed met deze zwangerschap.

IkkeB, wat lief dat je iedereen zo blijft steunen terwijl je het waarschijnlijk zelf toch niet makkelijk hebt. Dikke knuffel!

Sneeuwmees, ik geef je groot gelijk met die zware dozen. Dan hoef je tenminste niet achteraf te denken: had ik maar... Dat stekerige gevoel zijn vast de emmies die zich aan het innestelen zijn.

Ik mag vanmiddag weer naar de VK en morgen een pretecho!

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    En Noekie, hoe was het?

Tori, jij hebt morgen TP toch? Spannend :) Ik heb 3 x VMK gehad, 1 x was ik 7 weken en 2x rond de 8. Dat was heel rot maar het lijkt me nog erger als je na IVF/ICSI en natuurlijk ook IUI zwanger bent en het dan een MK word. Maar nieuwe ronde, zet 'm op ;)

Hier is vandaag dé dag. Gisteren had ik wel wat bloedverlies maar echt niet heel veel, het kwam er ook niet echt uit zeg maar :$ Dus gisteren afgesproken dat als het vandaag ook nog niet helemaal zou doorzetten ik een echo moest laten maken om te kijken of het slijmvlies wel weg was. Nou het is vandaag zeker meer dan gisteren, niet zoveel als normaal maar ook met vers bloed dus afgesproken dat ik vanavond toch met de Decapeptyl begin en zaterdag met de Puregon. Hoef dus niet op en neer te rijden voor een echo. 3 augustus heb ik de eerste echo.

Voor de meiden die niet hoeven te werken, geniet van het weer, en voor iedereen die ook lekker weg zit te smelten op het werk... bijna weekend :) Nog maar 1 dag.

17. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    Alles was goed! We hebben bewegende beelden als bewijs mee gekregen. 'Het' was een minuut heel actief en toen viel het weer in een slaap. Schattig!!

Ons spruitje is nu 2,7 cm en dat komt overeen met 9w+4 dus waarschijnlijk wordt ik bij de 12 weken echo iets naar voren verzet.
    14 augustus weer echo en controle.

Ik ben nu totaal gerust gesteld en we gaan er nu lekker van genieten. Ons zoontje was ook mee en weet dus nu ook dat er een baby in de buik zit. Helemaal trots als een pauw is hij nu.
    Zaterdag gaan we het aan de rest vertellen. Helemaal zin in!

@Tori: DUIM!DUIM! Zet 'm op meid!

@Aislyn: Veel plezier met de pretecho morgen! Dat lijkt mij straks ook wel leuk om te doen. Bij de vorige zwangerschap niet gedaan helaas.

@Jordan: Heel veel succes toegwenst met deze poging! Het is zwaar maar we zullen er voor je zijn! Knuf.

@Kitty en Sneeuwmees: Zo spannend voor jullie. Hopelijk gaat de tijd snel voorbij. En ik hoop zo dat jullie ook op dit bankje kunnen gaan zitten!

@Flippo: Hoe gaat het? Ben je al uit de nachtdienst?

Gelukkig nog lekker vrij vandaag en heerlijk genieten van het niks doen. Was er even aan toe!

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Noekie, wat super dat alles goed is. En de kleine ook nog even in actie gezien dus. Blij dat je nu gerust bent gesteld. Nu voor 1000% genieten van het zwanger zijn! En natuurlijk, dank je wel voor je lieve berichtje!!! :)

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Noekie, wat fijn dat het zo goed gaat! Nu lekker genieten van dat je zwanger bent en blijft. En 14 augustus is het al zo, dus dan kan je het spruitje weer bewonderen.
    Ik ga 'm op zetten! Over 12 dagen ga ik hier ook een happy berichtje schrijven (hooooop ik zo!).

Jordan, nee niet morgen de tp ; zaterdag. Succes met prikken en dan gaat het nu voor jou dus beginnen ; voor je het weet is het punctiedag. Hopelijk groeien je eitjes goed en gelijkmatig.
    Tip voor het prikken: vel beetpakken rechts onder je navel, spuit erin en dan loslaten en daarna langzaam leeg spuiten. Dan voel je er soms niets van. Wel prettig dat je niet perse een uitgangsecho hoeft, scheelt toch weer een ritje / tijd.

Aislyn, :) ja ikkeB is echt lief! Veel plezier bij de pretecho morgen. Ff weer je kindje kijken, dat moet fijn zijn.

Sneeuwmees, bij jou gaat het ook goed zo te horen: eronderuit komen met iets zwaars tillen mag nu best!

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: gefeliciteerd met weer een mooie echo! En waarschijnlijk nog iets vooruit gezet. Je gaat als een speer.
    @Jordan: wat mag jij snel met Puregon beginnen. Is daar een reden voor (waarschijnlijk heb je het al een keer uitgelegd, maar heb ik het even gemist).
    @Tori: nog 2 nachtjes slapen, meid! Brr....
    @Aislyn: jij ook al snel de pretecho. Ik vond dat zo iets bijzonders. Hoop dat jij het ook zo ervaart. Hoe is het eigenlijk met je hond?

Ik ben vandaag met mijn man en zoontje naar het zwembad geweest. Het was lekker en m'n zoontje heeft heerlijk gespetterd in het water. Nu met ZP op schoot, op zp spieken voor nieuws van jullie kant.

Share This Page