Sneeuwmees, dat je niets merkt van de utro zegt niets hoor, ik voelde ook niets toen ik dat moest gebruiken na de punctie en toen was ik wel zwanger. Trekkend gevoel is wel goed, zou je toch zeggen dat er iets gebeurt. Ik duim voor je hoor!!!
@Sneeuwmees: Haha lief van je meis Ik heb er niet meer recht op we hebben allemaal even veel recht... alleen de een heeft meer geluk dan de ander. Eer ik weer een kans maak op roze zitten we ergens in september pas weer aangezien ik niet weet wanneer ik weer van start kan en ik verwacht dat ik weer eerst een maand aan de decapeptyl mag... Over dat drukkende en trekkende gevoel... dat herken ik uit 1000enden van de afgelopen tp dat ik positief teste dus mijn duimen draaien volle toeren voor je! @Tori: Mooie blasto meis, dit moet m gewoon gaan worden! Duim duim duim duim! Nu moeten jullie op roze gaan hoor!
Situatie: Kitty17 ICSI-2, 1e kindje (geen cryo's) Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's) IkkeB: IVF-3, 1e kindje Flippo123 ICSI-2 1e kindje (nog 3 cryo's) BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje Kaatje: IVF-3 1e kindje Sneeuwmees: IVF-1, 2e kindje Afspraken ziekenhuis: 26 juli: zwangerschapsecho 2 Noekie 9 weken 6 augustus: evaluatie mislukte cryo tp en planning 2e cryo tp Flippo123 22 augustus evaluatie (mislukte)ICSI 2 IkkeB Punctie/Eisprong: 21 juli: Sneeuwmees Terugplaatsing: 28 juli: tp cryo Tori3 24 juli: tp cryo Kitty 24 juli: tp verse emmy Sneeuwmees NOD 3 augustus: Kitty 7 augustus: Tori3 8 augustus: Sneeuwmees zwanger: Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1) Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan) Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1) Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)
Duimen, duimen, duimen.....Dat moet toch goed komen met zoveel positiviteit!!! Tori, waarom vriezen ze dan niet per stuk in?? Ik begrijp dat ze dan een emmy weggooien?? Dat is toch niet handig??
Kaatje, omdat die ene dan wel oke is om in te vriezen maar niet super. Het ene rietje wat nu nog over is zitten ook twee, een 10 en 7 cellige vlgs mij. Wel zonde idd da die nu weggegooid moest worden ookal deelde hij goed door (maar of ie dat ook deed wilden/konden ze niet zeggen). Flippo, VU amsterdam Dankje voor je lieve woorden. Ja, laat ik nu de boel hier roze maken (samen met kitty en sneeuwmees). En dan daarna meteen jullie ook (jij, ikkeB, kaatje)
@Tori: ah oke Nou meis ik ga voor je duimen en dat de overige 2 cryos bewaard kunnen blijven voor een brusje!
Echt lief al dat geduim! Ik hoop dat het helpt. Vanochtend een flinke steek in mn onderbuik, beetje linksonder. Gisteren ook al een paar keer. Geen idee of dit een goed teken is. Ik was net aan het googlen, want de namen Morula en Balstocyst zeggen me helemaal niets. Lees ik dat de kans op zwangerschap met een blastocyst veel hoger is dan met een embryo die niet in dat stadium is. Mijn emmy was 5 cellig, en dat op dag 4 of 5 en ik maak me een beetje zorgen of ik uberhaupt wel een kans maak zo. Want het is nog lang geen Morula (16 tot 32 cellig), laat staan een Blastocyst .
@Kitty: zo'n steek klinkt hoopvol, toch? Heb dat wel eens vaker gelezen dat dat bij vrouwen op een innesteling duidde. En meid, blijf vertrouwen houden. Als de kans te klein zou zijn, dan zouden ze bepaalde emmies toch niet terugplaatsen. Dus het feit dat ze het doen, geeft toch aan dat je een reële kans op een zwangerschap hebt. Bij mij hebben ze een b-kwaliteit teruggeplaatst, maar ik heb niet gehoord hoeveel cellig die van mij waren. Ik vertrouw er maar op dat ze voldoende cellen hadden om een kans te maken. Ik heb wat last van vaginale jeuk, maar kon daar in de bijsluiter niets over lezen. Maar toen ik zat te googlen las ik dat sommige vrouwen daar ook last van hebben. Ik heb het wel eens vaker gehad, vlak voor mijn menstruatie. Maar ja, op een ongi zit ik natuurlijk niet te wachten, dus ik werd er al onzeker van.
Tori wat fijn dat je zo'n mooie blasto in je buik hebt nu! In principe ben je nu ook zwanger, er zit immers een kindje in je buik. Laat het maar lekker nestelen! Het wordt spannend de komende tijd met drie dames op de wachtbank! Kitty, laat je niet uit het veld slaan door hoe je emmy was bij terugplaatsing. Het hangt er helemaal vanaf hoeveel tijd je emmy heeft gehad om door te delen. In je buik lukt dat vast veel beter dan in een broedstoof in het lab, dus blijf vertrouwen hebben dat het goed komt. Sneeuwmees, volgens mij hangt de kwaliteit van emmies niet alleen af van het aantal cellen maar ook van de hoeveelheid fragmentatie. Er zijn mensen die zwanger worden van c-kwaliteit, van een 2-cellige, het kan allemaal. Laat je niet gek maken en vertrouw op de emmies die nu in je buik zitten en hard hun best aan het doen zijn! Flippo, het blijft oneerlijk en het is inderdaad een kwestie van geluk. Als baby's uitgedeeld werden op basis van wie ze het meest verdienen dan was iedereen hier nu al zwanger geweest!
Aislyn, mooi gezegd! Want wij wensmoeders verdienen ze zeker!! We hebben er zoveel voor over (gehad). Kitty, mijn embryo was een dag 5 embryo, die van jou waarschijnlijk een dag 3. Op welke dag na de eisprong heb je 'm nog maar terug geplaatst gekregen? Sneeuwmees, nog even volhouden! En bij jou zijn het zeker dag 3 embryo's geweest dus daar niet teveel over nadenken. Ik duim voor jullie meiden! Ik wil samen met jullie onderaan het lijstje komen te staan.
@allemaal, het zegt allemaal niet zoveel hoe de kwaliteit is op het moment van terugplaatsing. het hangt van zoveel factoren af waar ze nog helemaal geen zicht op hebben. Vriendin van mij matige tot slechte embryo's en gewoon zwanger! Ik perfecte top embryo's en niet zwanger.... Dus....gaaaaaan voor die "matige" emmy's!!!!! Dat worden hopelijk hele mooie kindjes, houdt moed!!! Sneeuwmees, Tori en Kitty, ik duim me helemaal rot!!!!
Ego, vannacht wakker geworden, moest plassen, en kon lastig in slaap komen. Voelde m'n bm heel erg. Geen pijn, maar strekgevoel. Begon al om 23:00. Nu valt het weer mee, alhoewel... Eet nu m'n ontbijt en begint het weer n beetje. Denk dat ie nu druk bezig is daarbinnen... Ik hoop t in elk geval, hihi. Van mij mag deze week heel snel gaan!
@Tori: jouw blastootje was gewoon lekker een holletje aan het maken om daar de komende 9 mnd te blijven. Mag jij volgende week al testen? Ik voel zelf bijna niks. Af en toe voel ik wat steekjes of een drukkend gevoel ten hoogte van mijn schaambot. Maar mijn hersenen draaien bij ieder steekje of drukkend gevoel ook gelijk overuren. @Kaatje: je weet het soms inderdaad niet welke embryo wanneer en bij wie pakt. Het blijft een soort kansspel dat zwanger worden, hè? Jij ging toch ook al weer bijna starten? @Aislyn: ik zit over mijn emmies niet echt in. Ik vond een b-kwaliteit al 100% meevallen. Maar ik was van plan meer over mijn embryo's te vragen toen ik het zkh was, o.a. hoeveel cellig, maar omdat ik zo nodig moest plassen kon het me op dat moment niet schelen wat ze terug ging plaatsen, als ik maar zo snel mogelijk kon plassen. Vandaar dat ik zei ik dat ik geen idee had hoeveel cellen die van mij hadden. Maar ik ben (nog steeds) erg blij met mijn b-tjes, hoor! Zo ontbijtje en de mutsenbollen zitten er weer in. Klaar voor een nieuwe werkweek.
Tori: laat je alsjeblieft niet gek maken. Dat gevoel is heel logisch, wat het ook betekent er gebeurt natuurlijk van alles in je lichaam. Je hebt hormonen van de prik, je hebt een behoorlijke emmy in je buik teruggeplaatst gekregen en dan ben je ook nog eens gefocust op alles wat je voelt, dus elk normaal steekje wat iedere vrouw heeft voel je dubbel. Laten we hopen dat het goede dingen betekenen. Tori en Sneeuwmees: dat jullie hoofden overuren draaien is heel logisch. laat je niet gek maken! ik hoop voor jullie dat de komende 1-2 weken snel voorbij zullen zijn en dat jullie ze roze gaan afsluiten. Kaatje: hoe is het met jou? ik ga nu snel aan het werk. Ik werk vanmorgen lekker thuis. Even geen huilende baby's om me heen. (op maandag zijn er altijd jonge moeders met hun kinderen en de kinderen worden dan in het gebouw/ de ruimte waar ik zit opgevangen door medewerkers van een kinderdagverblijf, zodat de moeders kunnen werken aan lastige (opvoed)thema's)
Het is ook zo spannend allemaal. Ik hoop dat jullie snel misselijk en dik zijn, haha. Dan weet je het zeker!!! (niet té hoor!!!!) Hier alles rustig. Ik heb sinds vorige week een oppaskindje en dat vind ik heel leuk. Het confronteert me natuurlijk wel met wat ik zelf graag wil maar ik probeer nu vooral te genieten. Ze is anderhalf en zoooo schattig....
kaatje: anderhalf is een leuke leeftijd. Ook wel pittig, maar schattig zeker! Ik zal jullie nog een leuk verhaaltje schrijven over mijn nichtje van net 3: laatst kwam ze bij me logeren. Loop ik met alleen een onderbroek aan over de overloop (in de ochtend we gingen ons net aankleden) zegt mijn nichtje: he jij hebt ook borstels (borsten) net als mijn moeder. Ik: Ja die heb ik ook. nichtje: bij mama zit er melk in en daar kan de baby straks uit drinken (haar moeder is 20 weken zwanger). ik: ja, maar bij mij zit er geen melk in, want ik heb geen baby in mijn buik. Zegt mijn nichtje heel hoopvol: appelsap? zoooo lief!
ikkeB, nee ik moet me ook niet gek laten maken ... op zich doe ik dat ook niet, maar wil wel graag zo positief mogelijk ingesteld blijven. En omdat ik zo'n embryo in ver stadium heb terug geplaatst gekregen kan ik er ook niet echt omheen dat nu die innestelling is en dat ik daar nu dus extra op gefocussed ben door nu dingen te voelen. Voelt een beetje alsof je steeds je adem inhoudt ... maar dan niet in je longen maar onderin, waar m'n baarmoeder zit. Heb ook meer afscheiding en is anders dan normaal, viezer vind ik het, haha. Net als toen met die mutsenbollen (hoef ik nu gelukkig niet, we vertrouwen op m'n eigen lichaam). Sneeuwmees, ja volgende week al testen, gaat lekker snel na zo'n cryo tp! Eigenlijk is het maar een wachtweek. Soms denk je ook wat te voelen omdat je het ook zo graag wilt he? Ik heb dat misschien ook wel een beetje. Kaatje, ik wil zo graag heel misselijk worden!! Dat zou een fijne bevestiging zijn, al kan je je dat niet voorstellen, haha. Leuk een oppaskindje! Soms confronterend maar toch ook zo gezellig lijkt me. ikkeB, leuk verhaaltje! Kinderen van die leeftijd zijn ook zo slim en onthouden de gekste dingen. haha, zou wat zijn appelsap ipv melk.
hahaha, appelsap.....liever een lekker wijtje dan!!!! ik had een logeetje die een jaar later tegen haar moeder vertelde dat ik in mijn blote billen door het huis liep.....ik zal me wel gedoucht hebben ofzo, moet toch ook gebeuren.....maar die kleine was pas 2!! En nu kwam ze met haar moeder logeren en iedere ochtend als ik binnen kwam keek ze stiekem onder mijn slaapshirt of ik toch wel een onderbroek aanhad..... Mijn oppaskindje is echt te gemakkelijk! Daar kan je er echt 6 tegelijk van hebben. Niet huilen maar een beetje morren en een keer stampen met haar voetje als er iets niet lukt en meteen weer verder. Bij slaap even in de oogjes wrijven, in bed leggen, beetje kletsen en hup een paar uur slapen. Als ze wakker wordt weer niet huilen maar roepen...Bij trek zegt ze mjam, mjam en eet iets en weer verder spelen, alleen.....!!!! Echt zoooo schattig!! Ze houdt van zingen en tekenen en is dol op pinpasjes, haha. Die mag ze natuurlijk nooit dus ik heb nu een aantal oude creditcards enzo voor haar. Is ze helemaal blij mee, zooo schattig!