IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks meiden voor jullie reacties. Ik moet me er niet zoveel mee bezighouden idd. Tori, voor mij kan de week ook niet snel genoeg gaan, hahaha.

Sneeuwmees, ik voel wel veel hoor, maar weet dat ook veel door de Utro komt. En ook hier steeds steekjes linksonder in mn buik. Gisteren schrok ik er zelfs wakker van! En idd, bij elk pijntje denk je dit is een goed teken, ow en dat weer een slecht teken :). Niet te veel denken en dan vrijdagochtend een testje wagen. Nog 4 dagen.

Kaatje en IkkeB, ik moest echt lachen om jullie verhaaltjes over de kids. Ik herken het zo aan mn nichtje van 3. Ze is echt heel slim en je moet echt opletten wat je zegt of doet, want ze onthoudt alles ;).

Flippo, hoe is het met je? Moet je ook bij een cryo tp decapaptyl gebruiken? Krijg je ook FSH toegediend dan? Of doe je het in je eigen cyclus. Spannend, nog een weekje en je weet meer.

Noekie, ik heb helemaal niet meer gevraagd hoe de echo was. Ik keek in je profiel of er misschien een foto stond, maar ik zag geen album, waarschijnlijk omdat we geen vrienden zijn?

Jordan, hoe is het met jou?

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Kitty: Mijn schema ziet er als volgt uit:
    Begin met provera en decapeptyl, provera stopt op ten duur dan word ik ong, deca door spuiten.
    Dan start ik 10 dagen na het stoppen van de provera met progynova, na 10 dagen krijg ik een echo om te zien hoe dik mijn slijmvlies is, is deze dik genoeg moet ik stoppen met de deca en starten met utrogestan, de tp word dan ongeveer 2 dagen later gepland.
    Ik heb dus geen eisprong of ook maar iets wat daar op lijkt en moet dus alles kunstmatig aan hormonen toe dienen wat je baarmoederslijmvlies in stand houd.
    De reden dat ze voor deze weg bij mij kiezen is omdat ik een serieus baarmoeder probleem heb waar ik nu ondertussen 4x aan geopereerd ben en ik pertinent niet zwanger mag raken van een 2ling daar ik een zwangerschap van 1 kindje hoogst waarschijnlijk niet eens tot de 35 weken uit kan dragen.

@All: hier gaat het verder redelijk... voel me nog wel als of ik met een moker geslagen ben maar goed... opstaan en door gaan...
    Op naar volgende week maandag, eens zien wat het gesprek ons brengt.
    Nu de was maar eens op gaan ruimen pfff...

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Echo was goed. We zijn officieel zwanger verklaard.
    Er stonden ook nog geen foto's in mijn album maar nu wel!
    Ik heb je ook toegevoegd als het goed is.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeh Noekie! Ik heb de foto gezien. Echt goed nieuws!

Flippo, heftig zeg! Ik heb ook geen cyslus van mezelf en heb alleen maar progynova moeten gebruiken en op dag 13 de 1e echo. En daarna Utro erbij gebruiken. Maar wat je zegt, gezien je bm zal het een goede reden zijn om zo onder de hormonen te zitten. Hopelijk wordt het je laatste keer!

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Flippo: een hele dikke knuf voor jou! Het is ook allemaal niet gemakkelijk waar je door heen moet gaan. Probeer alle positiviteit terug te vinden voor je volgende tp hoe moeilijk dat ook is.
    We zijn er voor je.

@All: dat geldt eigenlijk voor jullie allemaal! Jullie zijn dappere meiden. Echt top!

6. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Al lekker duidelijk he! Het lijkt nog steeds op een drol. hihi...
    Ik heb ook al een filmpje en daar zie je gelukkig het hartje goed kloppen.

7. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Flippo en Kitty, moeilijk zeg. En die hormonen zijn killing maar ik duim en hoop en duim voor hele mooie kindjes!!!

NOEKIE!!!! Je gaat dat prachtige mensje toch niet voor drol uitmaken, hahaha. Wat ben jij nou voor moeder....????;);)
    Ik zou de therapie voor die kleine maar alvast bestellen, hahahaha:D
    Prachtige echofoto's zeg! En iedere keer dat ik me weer realiseer dat je toch ECHT zwanger bent krijg ik die grijns niet meer van mijn gezicht! Zooooo gaaaaaf!!!!

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Noekie ..van harte met de mooie echo!!!weer een mijlpaal behaald :D:D

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: herkenbaar dat je van alles voelt. Steeds er toch even aan denkt. Je zelf weer streng toespreekt dat je er niet teveel mee bezig kan zijn en dat je lijf je voor de gek houdt. Ik voel alleen maar een soort van druk onderin mijn buik. En ik heb de hele dag al een hongergevoel. Of dat ook van de utero kan komen is mij niet duidelijk. Voor jou schiet het testen dus al op. Aan de ene kant ben ik heel nieuwsgierig voor mijn testdag, maar ook zo bang. Nu zit je nog een beetje tussen hoop en vrees in, maar zo'n test is wel gelijk heel duidelijk. Dus of blijdschap of een enorme klap.
    @Flippo: binnenkort heb je inderdaad een gesprek. Ik wist niet dat je een baarmoederprobleem hebt, maar heftig is dat. Logisch dat die man met de hamer af en toe nog even een dreun komt geven. Het zijn ook zulke spannende dagen voor je geweest. Veel succes volgende week.
    @Noekie: gefeliciteerd met weer een mooie echo. Wanneer moet je nu weer terug. Met 12 wkn?

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: 14 augustus weer echo. Dan zijn we 12,5 wk.
    Dan wordt ook de definitieve uitgerekende datum vastgesteld.

@Kaatje: Beetje gek moet je zijn hoor! Het is maar goed dat we goed verzekerd zijn zijn dus met die therapie komt het wel goed :D
    Maar we vinden het nog steeds heel bijzonder hoor en kan het zelf ook nog steeds nauwelijks geloven dat het echt gaat gebeuren.

11. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    #3371 Jordan, 31 jul 2012
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-2, 1e kindje (geen cryo's)
    Tori3, ICSI-1, 1e kindje (nog 4 cryo's)
    IkkeB: IVF-3, 1e kindje
    Flippo123 ICSI-2 1e kindje (nog 3 cryo's)
    BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje
    Kaatje: IVF-3 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    26 juli: zwangerschapsecho 2 Noekie 9 weken
    6 augustus: evaluatie mislukte cryo tp en planning 2e cryo tp Flippo123
    22 augustus evaluatie (mislukte)ICSI 2 IkkeB
    3 augustus: Voortgangsecho Jordan

Punctie/Eisprong:
    21 juli: Sneeuwmees

Terugplaatsing:
    28 juli: tp cryo Tori3
    24 juli: tp cryo Kitty
    24 juli: tp verse emmy Sneeuwmees

NOD
    3 augustus: Kitty
    7 augustus: Tori3
    8 augustus: Sneeuwmees

zwanger:
    Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1)
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
    Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf)

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hoi meiden,

Ben ik weer. Sorry voor de lange afwezigheid. Heb meteen even mijn naam aan het lijstje toegevoegd. Volgens mij moet 'ie zo kloppen. Kitty, Tori en Sneeuwmees, ik duim HEEEEL hard voor jullie. Hoop zo dat deze lekker blijven plakken.

Flippo, hoe gaat het nu met je?

Hier, alles z'n gangetje. Enige bijwerkingen van de hormonen zijn opvliegers (charmant, zo'n rooie kop hahaha) en vermoeidheid. Zaterdag had ik onwijze last van hoofdpijn maar zondag was dat weg. Zondag was ik ineens kotsmisselijk maar ook dat is verdwenen, gelukkig :) Zondagnacht werd ik om half 1 wakker door een soort trillend gevoel rechts onderin mijn buik. Zo'n rot gevoel dat ik pas om 2 uur weer in slaap viel. Gisteren nog wat buikpijn maar ook dat is weer weg dus zo hou ik het wel vol hoor hihi. Prikken vind ik nog steeds niets. Gisteren kreeg ik de naald er gewoon niet in dus ik heb hem doorgedrukt maar toen ik hem eruit haalde ging het best bloeden en ik moest de Puregon nog zetten...zucht. Hahaha. Maar het is weer goed gekomen. Vrijdag echo, ben erg benieuwd. Morgen jarig... 31 alweer. :$

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: vervelend die bijwerkingen. Ik vond de Decap op hoofdpijn en zweterig gevoel meevallen, maar merkte wel dat ik wat labieler was gedurende de hele periode tot aan de punctie. Toch een hoop troep wat je in je lijf spuit.

Hier weer een vraagje. Sorry. Ik heb zo'n enorm honger gevoel. Herkennen jullie dat ook als bijwerking van de uterogestan? Kan het op de bijsluiter niet echt terugvinden.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, lijkt me niet dat dit een symptoom is van de utro. Ik had het gisteren ook erg ... dat honger gevoel. Misschien is het gewoon een goed teken! :)

Jordan, aaah daar ben je weer :). Jammer dat het zo lastig gaat met prikken, maar gelukkig hoef je niet zo lang meer.
    Bedankt voor het duimen!
    Enneh morgen jarig, hopelijk voel je je morgen goed ondanks de hormonen. Lekker genieten op je verjaardag.

Ego, alles gaat z'n gangetje hier. Nog een beetje last in m'n onderbuik en af en toe mega jeuk aan m'n borsten!

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: jij ook jeuk? Hihi...ik ook! Oh, sorry, had nog zo vanmorgen met mezelf afgesproken me niets meer in de kop te halen.

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    haha, erg is het he?! Komt van de hormonen, kunnen we niets aan doen :). Gelukkig hoeven we nog maar een weekje door te komen en dan weten we meer.

17. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    @Sneeuwmees, sja, ik ben inderdaad ook wel een beeeeetje emotioneel. Ahem. Ik heb niks met de Olympische Spelen, zat ik me daar half te janken omdat ik de opening zo mooi vond...:( Hahaha.

@Tori, Ja morgen weer jaartje ouder. Ik ga gewoon werken, workaholic. Hihi. Belangrijk overleg ook dus ja, we gaan er gewoon voor :)

Jullie nog maar even he. Tijd vliegt voorbij joh. Ben zo benieuwd.

18. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Noekie, ik hou d'r van!! Hoe gekker hoe beter, hihihi!!

Meiden, wat heerlijk dat ik niet de enige ben die zo gek doet onder invloed van hormonen. ;);) Hou vol hoor, alles kan!!!! Ik hoop het zooooooo!!!!!

En honger heb ik altijd...met en zonder Utog, progynova, deca, gonal....etc, etc, ;)

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, sneeuwmees en Tori, wij komen er wel deze ronde. Hier ook honger, maar dat is ook meer voor de misselijkheid. Steeds kleine beetjes eten. Pff, nog 2 dagen. Sneeuwmees, ga jij vrijdag ook testen? Of ga je braaf wachten? Wel gek, want we hebben op dezelfde dag de tp gehad. En de 1e keer testen is helemaal spannend. Ik doe het meestal op de dag dat ik bloed laat prikken. Want of je vroeg in de ochtend of in de middag hoort of je wel/niet zwanger bent? En zeker om een terleurstelling te voorkomen ga ik vrijdag gewoon thuis testen..... Zeg ik nu stoer en straks durf ik niet meer :D.

Noekie, lief drolletje :D :D. En kan de uitgerekende datum nog aangepast worden dan? Wel gek. Zal waarschijnlijk weinig marge in zitten. Gelukkig geen schrikkeljaar volgend jaar. Stel je voor dat je kind precies op 29 feb geboren zou worden.....En over 3 weken weer een echo. Heerlijk lijkt me dat elke keer naar de kleine spruit kijken.

Jordan, goed zo :D. Fijn he die hormonen :S. En succes as vrijdag! Komt gelukkig al snel dichterbij.

Kaatje, ik heb ook altijd honger, hahaha. Lekkere trek. Van het weekend een high tea gehad en dan word ik helemaal blij van al die zoete hapjes :D.

20. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty:
    Dinsdag avond 5 juni was de ovu dip test posi en woensdag middag de clearblue positief gezichtje... Dus dacht zelf donderdag eisprong.
    De vk wil nu dinsdag aanhouden als eisprong dus zou ik nu al 10w+1dag zijn.

Het zegt toch niks! Het komt wanneer het zin heeft te komen.

Ik heb nu ook een eigen fetal doppler gekocht voor het luisteren van het hartje. Vanavond maar eens proberen of wij het hartje zelf kunnen vinden.

Vrijdag en aankomend weekend worden dus al een spannende dagen voor jullie. Ik hoop het zo voor jullie!

Deel Deze Pagina