Dat wou ik ook net vragen! Is het mee of tegen gevallen?? Rust in ieder geval goed uit nu! Je moet zorgen dat je weer fit bent voor de tp!
Hey meiden. Dank jullie voor alle succes berichtjes Lief! Nou ik was eeeecht zenuwachtig. Maar eenmaal in 'de stoel' dacht ik, ontspan, dan gaat het beter. Eerlijk gezegd deed het écht pijn. Het duurde denk ik 10 minuten totaal maar mijn rechter eierstok sprong weg dus de een zat met de naald te klooien en de ander ging even druk uitoefenen op die eierstok. Toch uiteindelijk vond ik het minder pijnlijk dan ik had verwacht omdat de pijn niet constant was. On the other hand heb ik nu wel erge pijn. Ik kan amper lopen. Zitten doet ook zeer. Kan alleen plat als ik zo min mogelijk pijn wil. Dus even de nacht kijken hoe het gaat. Hadden jullie ook die napijn? Zelfs hoesten en lachen is niet grappig zeg maar Normaal ben ik trouwens wel positief hoor. Heel klaagverhaal hahaha. Ohhh ja, 9 goede eitjes en het zaad was ook in orde. JEEEEEJ!
Jordan, zo dat heb je weer achter de rug. Goed gedaan! Ja, als eenmaal de verdoving eruit is dan voel je het wel dat ze je hebben geprikt. Lachen of hoesten vond ik toen ook niet fijn, maar na een dag of 3 was dat bij mij weer helemaal verdwenen. Dus nog even volhouden en dan straks de tp! Hopelijk kunnen ze allemaal bevrucht worden. 9 is een mooi aantal meid! Ik duim voor je.
@Jordan: fijn dat het allemaal achter de rug is en een mooie score met 9 eitjes. Nu mogen ze lekker samen spelen met de zaadjes en hopelijk komen er ook een paar mooie bevruchtingen uit. De pijn bij de punctie en de napijn herken ik niet. Ik vond het erg meevallen. Maar weet dat dat niet altijd het geval is. Nu maar lekker rustig aan doen en hopelijk voel je je morgen snel beter.
Jordan: elke punctie is anders. Bij mij was de eerste niet zo heftig, maar de napijn wel aanwezig. Bij de tweede was de punctie pijnlijk, de napijn viel toen weet mee. Maar heb het high lang een klein beetje gevoeld. Zeker met fietsen. Ook na de 3 dagen nog.
Ego, wilde ik vanochtend weer testen ... en dat ook geprobeerd, maar is er gewoon NIETS op het teststripje gekomen. 's ochtends plas ik duidelijk niet recht. Was nog erger dan gisteren. Nu ga ik dezelfde test (is nog als nieuw ) morgenvroeg maar weer proberen. Zucht, nu weet ik nog niet of het donkerder is geworden
Tori; wat een giller, scheef plassen. Daarom plas ik nooit over het testje heen, maar altijd in zo'n potje waarin je bij de huisarts ook altijd moet plassen, die je bijna tegen je plasser kunt houden.( gewoon te koop bij kruitvat) Daar het testje inhangen. Kun je ook goed zien hoe donker je urine is.
ikkeB, had het ook in een potje moeten doen ... maar ik dacht 'vandaag gaat het vast wel beter dan maandag'. Helaas ging het dus nog slechter dan maandag want nu helemaal geen streep omdat er niks op is gekomen. Gelukkig is het ook zo morgen, dan krijg ik toch het verlossende telefoontje.
@Tori: hihi... ik schrok even, want ik had te snel gelezen en dacht dat de test negatief was en geen streepje te zien was. Maar gelukkig alleen maar verkeerd gemikt. Nou, morgen meer geluk en heb je ook de uitslag van je test. Hier negatief getest op de officiele testdag. Ik wist het natuurlijk wel, maar stiekem hoop je dat jij ook tot die uitzonderingsgevallen behoort. Gisteren zo'n enorme pijn in mijn borst gehad, dus ik begon stiekem toch weer opnieuw hoop te krijgen (hoe hardleers kan iemand zijn ). Nou, nu officieel dus de eerste poging mislukt en nu moet ik beide zkh gaan bellen.
Sneeuwmees, ja erg herkenbaar..jezelf voor de gek houden, maar ja zonder hoop kom je in de mmm nergens. Dikke knuff voor jou! Hoe was de accupunctuur gisteren? Kan ze je ergens voor behandelen? Tori, Muts!haha sorry zie het helemaal voor me...maakt niet uit, morgen heb je dan gewoon een knaltest Jordan, mooie score!!Wat fijn de pijn na de punctie is bij mij herkenbaar, paar dagen last gehad van me buik en dat werd elke dag wat minder, ben in totaal 2 volle dagen thuis gebleven. Jezelf lekker laten verwennen en probeer zo min mogelijk te doen, rust helpt echt.
Jordan, 9 eicellen is heel mooi!! Hopelijk veel goede bevruchtingen zodat je ook nog wat cryo's achter de hand hebt. Je krijgt toch zowiezo ICSI dus dan maakt de zaadkwaliteit niet zo heel veel uit lijkt me. Natuurlijk moet je wel wat zaadjes hebben. Plaatst jouw ziekenhuis één of twee emmy's terug? Sterkte met de napijn, hopelijk is het snel over! Tori, hahaha!! Ik ben ook niet zo goed in mikken hoor, ik had daar een speciaal plastic bekertje voor. Maar je hoeft niet per se met ochtendurine te testen. Je HCG moet toch iedere dag verdubbelen, dus als je om de dag test lijkt me dat het duidelijk genoeg moet zijn. Nou ja, morgen ochtend nog een poging dan maar, en gelukkig dan ook bloedtest! Sneeuwmees, het blijft k*t. Heel herkenbaar dat je toch hoop blijft houden. Lees vooral geen verhalen van vrouwen die ondanks negatieve test toch zwanger waren, of die gewoon ongi werden tijdens zwangerschap. Daar martel je jezelf alleen maar mee. Hopelijk heb je de volgende keer wel een succesvolle poging. Heel veel sterkte.
@Aislyn: ja, google en forums zijn inderdaad goede manieren om je helemaal gek te maken. Ik had meer hoop gekregen omdat het zkh had gezegd dat het bij hun vaker voorgekomen was, en dat vrouwen toch zwanger bleken. Helaas behoor ik niet tot die categorie. Jij gaat trouwens ook al weer als een speer, zeg. Ik begreep dat je nog een extra echo kreeg vanwege het gewicht van de kleine (dat was jij toch)? Nou, zal allemaal helemaal goed komen. Ze zitten er met die echo's zo vaak naast dat kinderen toch later zwaarder, of lichter zijn dan ze voorspeld hadden. En belangrijker is dat het met de kleine meid allemaal goed zit en het hoeft geen zwaargewicht te zijn. Hier inmiddels ook mijn eigen zkh gebeld. We moeten dus een maand overslaan (zoals ik al verwacht had) en bij de eerstvolgende ongi daarna (of wanneer we zelf zouden willen) mogen we weer bellen en worden we weer ingepland. Ik hoef niet langs te komen voor een evaluatiegesprek, wat ik wel verwacht had. Heb wel aangegeven dat ik met de arts nog over de hormonen van gedachten wilde wisselen (dosering en soort), maar dat kon evt. ook bij de uitgangsecho. Wil er dan wel even wat beter op letten of ik niet wat extra tijd bij die echo kan vragen, want tot nu toe bestond het 'overleg'moment uit het moment dat ik mijn kleren aantrok of mijn schoenen zat dicht te maken en had je steeds het idee dat je maar zo snel mogelijk weg moest zijn. Maar goed, de ovulatietesten zijn weer in the house, dus we gaan deze maand zeker weer een eigen poging wagen.
Ik heb 16 augustus inderdaad een groeiecho. Bij de laatste controle liep de baby een week achter op groei. Op zich niets om je zorgen over te maken maar dat doe ik natuurlijk wel. Gelukkig beweegt frummel heel veel, daar ben ik heel blij mee. Ik ben zelf ook klein hoor, woog 5 pond bij geboorte. Dus ze zal het wel van mij hebben. Laat je niet afschepen hoor! Ik snap dat gynaecologen niet overlopen in tijd en natuurlijk kan het gecombineerd worden, maar dan zullen ze wel meer tijd moeten inplannen voor je. En ik zou het gelijk bij binnenkomst melden aan je gyn. Je kunt maar beter brutaal zijn in dit soort gevallen. Wie weet lukt je eigen poging, niet geschoten is altijd mis.
@Flippo, hoort er helemaal bij hoor dat de moed je af en toe in de voeten zakt, pffff. Het is ook allemaal heftig en vaak verdrietig en die k*tteleurstelling iedere keer. Ik merk ook dat ik het heel moeilijk vind om überhaupt nog hoop te hebben....Hou vol hoor, geef je verdriet de ruimte dan komt de hoop vanzelf weer terug! (en als je dan ziet dat Tori zwanger is.......dat zou voor ons toch ook moeten kunnen!!!) @Jordan, ik vind je punctie verhaal heel herkenbaar. Goed te doen mar wel mega pijnlijk. De tweede keer kon ik me wel beter overgeven aan de verdoving, dat was lekkerrrr. De napijn heb ik wel een week gehad, maar elke dag gaat het echt een stuk beter. De eerste twee dagen zijn echt pijnlijk, dus rustig aan en goed herstellen voor de tp. Ik duim voor een 100% bevruchting!!) hahaTori...nou al zwangerschapsdementie?????? hihi, doos!!!!! @echo, hier goed en minder goed. Goed dat ik gisteren een gesprek met mijn oude therapeut gehad heb. Was heel fijn. Ik kan het goed met haar vinden en het heeft me echt goed gedaan, gelukkig. Voel me nu voor het eerst ook echt verdrietig maar dat is niet erg want ik ben meteen minder somber....We hebben afgesproken dat we de komende tijd regelmatig gesprekken hebben. De eerste week van september de volgende afspraak want ze gaat eerst nog op vakantie. Maar dat is niet erg want....minder goed is namelijk dat ik zojuist ongesteld ben geworden... het is dag 18!!! Maar mijn cyclus is dus helemaal in de war. Heb ik wel eerder gehad bij grote stress dus het is heeeel goed dat ik hulp heb gezocht...Nou zou ik zondag beginnen met de decapeptyl om te starten met de laatste ivf poging, dat kan dus niet meer denk ik....Morgen maar eens bellen met het ziekenhuis om te horen wat ze ervan vinden.... Voor nu effe balen maar goed, het kan er nog wel bij....zucht!
Haha, Tori, was je zo zenuwachtig Flippo, thanks voor je krabbel! Sneeuwmees, dat is wel gek. Doet de arts ook de echo? Ik moet wel naar de poli om met de arts te overleggen. Ik kan pas 30 aug. De arts zit helemaal vol :S. Echt irritant, want dan moet ik of later beginnen met de pil, of een tweede pilstrip gaan aanbreken. Wat zouden jullie doen?
Kaatje toch, wat een gedoen weer :S. En heb je nog gebeld? Ik zou anders gewoon morgen als dag 1 rekenen als je nog aan decapeptyl kunt komen. Maar de laatste poging komt zo wel ineens heel dichtbij nietwaar?
@Kitty: ja, alle echo's en follikelmetingen werden door de arts (gyn of fertiliteitsarts) zelf gedaan. De verpleegkundige is daarbij aanwezig om gelijk de 'bevindingen' in de computer in te voeren. Dus vaak moet je terwijl je op de tafel ligt, snel maar je vragen afvuren om je kans waar te nemen. Kun je niet even terugbellen naar het zkh of je misschien niet alvast met de pil kan beginnen, voordat je dat gesprek zult hebben? @Kaatje: goed dat je je hart gelucht hebt. Het is stressvol en ontzettend zwaar, dus belangrijk dat je ook een uitlaatklep hebt. Fijn dat je het ook al opgelucht heeft. En nu al ongi. Dat was inderdaad niet de bedoeling. Ik hoop dat je het kunt regelen met het zkh, zodat je toch goed van start kan gaan. @Jordan: wanneer hoor je wat van het zkh over de bevruchtingen? Word je morgen gebeld? @Tori: morgen de uitslag en als je nog wilt testen wel goed richten, hè?
@Jordan: 9 eitjes is een hele mooie score! Had ik mn eerste icsi ook Duim voor een prahcitge bevruchting en hopelijk ook een paar cryo's zodat je de punctie niet snel weer over hoeft te doen! Nu lekker rustig aan doen hoor! Je lekker laten verwennen haha je hebt het verdient! Daarnaast is idd zoals IkkeB zegt iedere punctie anders... mijn 1e punctie duurde 10 minuutjes en ik heb het als een hel ervaren... mijn 2e punctie heeft mijn blik op de 1e punctie totaal veranderd. Mijn 2e punctie was een ware hel aangezien ze bijna 1,5 uur bezig zijn geweest, 25 follikels aangeprikt en 6x onverdoofd door de vaginawand en baarmoedermond heen geprikt. Hopelijk als het tot een 3e punctie komt gaat het minder erg zijn dan de 2e punctie. @Tori: hahaha komt me zooo bekent voor Smorgens begin ik niet eens meer aan gericht piesen ik gebruik altijd een bakje omdat het anders gewoon niet goed komt Heb je alweer getest nu trouwens? Was je al HCG wezen prikken in het ziekenhuis trouwens? @Kitty: Graag gedaan meis! Wilde je even een hart onder de riem steken! Dikke knuf!! @Kaatje: Wow op dag 18 al ongi... dat is wel heeel snel! heb je het ziekenhuis al gebeld? Ben benieuwd wat ze zeggen en of je nu van start mag of niet! Onwijs spannend... de laatste poging brrr... ik duim voor je meis en zal een kaarsje voor je branden! @Aislyn: Kan me voorstellen idd dat je je toch zorgen maakt Het is je zo kostbaar dat mooie wonder! Op naar een prachtige groeiecho de 16e! @Sneeuwmees: Een maand rustijd... Erg balen maar uit eigen ervaring ook wel goed voor je lichaam om het even rust te gunnen na een punctie. Het is allemaal niet niks zeg maar al dat geprik en gepor. Nu dus een eigen poging weer! Ik ga voor je duimen meis dat er een wondertje mag gebeuren en IVF2 niet nodig hoeft te zijn @Noekie: Hoe is het met jou meis? Wanneer heb je weer een echo en heb je iedereen het grote mooie nieuws al verteld?? @Babbel: Hoe is het met jou dan? Shame on me maar vraag het eigenlijk nooit en ben best wel benieuwd! Voel je de kleine vaak? Zag dat je de 23e weer voor controle moet! Spannend en leuk @IkkeB: Was ff benieuwd hoe het met je is! Even een dikke knuf voor jou hier @All: Afgelopen maandag telefonisch contact gehad met het UMCU. Ze hadden weinig te zeggen over de afgelopen poging... tja wat moeten ze zeggen... sorry mw je was idd zwanger en nu niet meer, suc6 de volgende poging. Maar goed... heb dus een nieuw schema opgestuurd gekregen en gisteren is de 1e spuit decapeptyl en eerste pilletje provera er weer in gegaan! Op naar de 2e cryo tp dus maar!
Situatie: Kitty17 ICSI-2, 1e kindje (geen cryo's) IkkeB: IVF-3, 1e kindje Flippo123 ICSI-2 1e kindje (nog 3 cryo's) BiancaElisabeth: ICSI-2 3e kindje Kaatje: IVF-3 1e kindje Jordan: ICSI-1, 1e kindje Afspraken ziekenhuis: 22 augustus evaluatie (mislukte)ICSI 2 IkkeB 4 september echo bms Flippo123 Punctie/Eisprong: 7 augustus: Jordan Terugplaatsing: 10 augustus: Jordan NOD zwanger: Babbel81, 11 okt uitgerekend (ICSI 1) Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan) Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1) Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 28 februari 2013 uitgerekend (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 18 april 2013 (ICSI-1(nog 4 cryo's))
Hoi meiden, Sorry voor de stilte maar de neef van mijn man heeft een hartstilstand gehad en we zitten nu te wachten op nieuws over hoe verder. Hij is pas 35 dus een rot situatie. Verder hebben we ook nog vakantie dus ben iets minder online. Ik kom vd week snel langs om goed terug te lezen nu is het alleen ikke ikke ikke, sorry. Wilde jullie toch snel even updaten. 4 zijn er bevrucht. Morgen 11.15 tp van 1 en dan horen we ook of ze genoeg zijn door gegaan om ingevroren te kunnen worden. Ik laat het jullie zsm weten Hoop dat het goed met jullie gaat meiden! Liefs!