Babbel goed gedaan!!! 9 eitjes, dat is een mooie 'oogst'. Ik hoor graag je verhaal. Rust nu maar ff lekker uit.
Spannend Babbel! Viel de punctie mee? Nu duimen dat ze bevrucht worden.... Hier gisteren laatste pil ingenomen. Nu wachten op mn ongi. Als het mee zit, kan ik dit weekend gaan beginnen met Decapeptyl! Ik heb er zo'n zin in!
Dag Dames, bij deze mijn verslag: Om 09.30 uur moesten we aanwezig zijn, eerst manlief geholpen, dat ging gelukkig goed, vond ik toch wel erg knap ondanks de spanningen. Toen was ik aan de beurt, het liep wat uit,dus we moesten even wachten,maar ik bleef redelijk rustig. Toen mochten we naar binnen en werd alles voorbereid door een hele lieve dokter en verpleegkundige. Alles wat ze deden werd van te voren uitgelegd, erg fijn. Nadat alles schoon was gemaakt,keek ze eerst nog even hoe de eitjes eruit zagen, een mooie honinggraatje vol,dus dat was prima. Toen kwam de verdoving( daar zag ik het meeste tegenop en dat was terecht) met daarna de punctie. Het is me meegevallen tot de laatste 5, die moest ze ook iets anders aanprikken en toen heb ik wel even gescholden ( hield het nog netjes hoor). Het ging allemaal gelukkig redelijk snel, denk totaal (met voorbereiding) een half uurtje. Ik kom goed naar me buik toe ademen en dat hielp goed. Daarna naar de bijkom-kamer, lekker even warm liggen met een kruik en gelijk nog een pijnstiller genomen. Manlief moest even gaan vragen of het bij hem ook goed was, en dat was het dus ook( pak van mijn hart) en half uurtje later kwam de arts vertellen dat ze 9 mooie eitjes eruit had gehaald. Toen rustig aan naar huis en naar de bank, onder een kleedje met een warme kruik en daar lig ik nu nog steeds. Voel me redelijk goed, het vervelendste is naar de wc gaan( en dat moet ik best veel, omdat je voor een goed herstel goed moet drinken) Al met al is het me niet tegengevallen. Nu gaan aftellen naar zaterdagochtend,dan worden we gebeld of er een mooie emmy is gemaakt. Xx Babbel
Babbel: Hey meis, wat goed te lezen dat er 9 eitjes zijn gevonden Mooie opbrengst (had ik ook ) Je hebt t maar goed gedaan hoor die punctie... t is niet niks! Nu lekker rustig aan doen en je lekker laten verwennen! Ik heb aan je gedacht hoor vanmorgen! Nu op naar een hoop mooie bevruchtingen en wat mooie cryo's die ingevroren kunnen worden en natuuuuurlijk over 14/18 dagen een mooie knal posi test! Ik ga voor je duimen meis
Kitty: Ik hoop dat je ongi maar snel mag komen en je met de deca mag gaan beginnen Op naar een perfecter 1e poging (en hopelijk ook laatste) poging voor jou! hou ons op de hoogte he meis!
Tori: Hoe is t met jou meis?? Hopelijk nog geen bruin of rood gespot! Morgen de bloedtest is t niet? Spannend meis... ik denk aan je en duim voor je!
Hoi Zonnestraal, Ze hebben op de echo gekeken of alles rustig was, wat ook zou moeten na 2 weken decapeptyl. Gonal F is het stimulerende hormoon. daardoor groeien de follikels. Die moet je normaal gesproken 12 tot 16 dagen spuiten en dan de punctie. Mijn eerstvolgende FM is 24 januari. Maakt niet uit van de vragen, daarvoor zijn we ook allemaal hier. Maar wat voor traject ga jij precies doorlopen en wat zijn jouw stappen? Ik zag in je handtekening iets staan over terug naar DD of zoiets? wat is dat? Liefs Ferial
Eindelijk kun jij ook aan de gang! Het zou kunnen dat je omdat je nu erg graag ongi wilt worden natuurlijk dat het wat minder is dan anders. (was bij mij namelijk zo). Daar hoef je je niet druk om te maken als dat zo is. Helder bloed is helder bloed. Op naar je ongi! Gek he, dat je nu zo graag ongi wilt worden? Dat vond ik wel grappig. Liefs Ferial.
Wow babbel! Knap van je hoor! En wat een mooie opbrengst. Ik duim met je mee voor mooie emmy en cryo'tjes! Liefs Ferial.
Ik heb even een paar vraagjes aan jullie. Waar hebben jullie het zaad van je mannetje "geproduceert"? Thuis of in zknhs? Ze zeggen dat het thuis mag mits het binnen het uur daar is, maar in zknhs lijkt me beter omdat het dan nog verser is. Ben benieuwd naar julllie mening hierover. Wie van jullie is ook in behandeling in Catharina Eindhoven? Ben benieuwd hoe de punctie daar verloopt. Liefs Ferial
Ferial: In het ziekenhuis, wij mogen het niet thuis doen ivm de antistoffen die er in zitten... Als wij het thuis doen is alles door voor we in het ziekenhuis aan komen namelijk. (antistoffen komen door een beschadiging tijdens een operatie aan zijn balzak)
Kitty, wat fijn dat je ook eindelijk kan beginnen! Succes met het prikken. Babbel, echt goed gedaan meis! En ik herken het wel met dat plassen, dat was bij mij ook pijnlijk ... maar mijn ervaring is dat dat niet lang duurt. Morgen gaat dat alweer beter. Hopelijk bij jou ook. Nu weer wachten, ik duim voor veel bevruchte eitjes!! Ferial, wij moesten 't ter plekke, voor de punctie aan produceren (de zaadjes), net als bij Babbel. Het lijkt mij ook beter om het in het ZH te doen, des te meer levende zaadcellen. Ik zit niet in Eindhoven, maar in Amsterdam. Even een update: hier nog steeds geen bloed . Dus wat dat betreft gaat het goed. Als ik nu de pillen in breng (sinds gisteravond eigenlijk al) zit m'n baarmoeder anders volgens mij, ik kan nu niet meer recht naar boven maar moet 't hoekje een beetje om. Dat heb ik normaal niet als ik ongesteld ben met het inbrengen van de OB... ooh hoop zo dat dit een goed teken is!!! Het blijft spannend. Ga nu wel steeds naar de wc met het idee: zal er bloed zijn ... Nog 1 dag te gaan en dan vrijdag testen!!! Het komt nu in de buurt. Als ik uit ga van m'n normale cyclus ben ik nu 3 dagen over tijd .
Ferial,we mochten daar ook niet in kiezen.Met de Iui mocht het thuis, maar met de ivf moest het in het zh. In het mannenkamertje...
Tori, klinkt inderdaad erg goed! Volgens mij is het zo dat als je ongi moet worden je baarmoedermond hoog zit, dus zit ie laag bij jou. Zou denk ik goed moeten zijn. Weet het niet 100% zeker... Nog eventjes doorbijten meid! Ik weet het nog niet met dat zaad. Ik wil graag in het ziekenhuis produceren, maar mijn vriend zegt dat als ie onder spanning staat er nog minder uit komt. De hoeveel heid is mede ons probleem. En slechts 5% is goed beweeglijk...daarom vind ik het weer fijner in het ziekenhuis, dan blijven die 5% tenminste vers ze maar. Maar ik snap ook wat mijn vriend bedoelt. Dilemma.
Ferial,ja dat snap ik van het dilemma. Zou het ook bespreken met je gyn. Bij manlief is spanning ook niet bevorderlijk,daarom heb ik geholpen en we hebben thuis geoefend,zeg maar dat scheelde een hoop.
Onze gyn zegt gewoon heel simpel dat het niets uitmaakt als het maar binnen het uur daar is. Ik heb dat namelijk al gevraagd. Maar laat ik nou eens strond en strond eigenwijs zijn. Het is toch verser als het in het ziekenhuis geproduceerd is...lijkt mij. Is zelfs een feit denk ik dan. haha erg ben ik he. Ik vind het gewoon allemaal heel erg eng en maak me druk om veel kleine dingen. Wat als er nou helemaal geen emmy's zijn? dat ze niet goed bevrucht kunnen worden ofzo of niet goed delen....pfffff ik wordt daar echt wel eens gek van. Maar ja, dat hebben jullie vast allemaal wel eens...die onzekerheid. Sorry, ik moest echt effe klagen.
Babbel mooie opbrengst hoop op een mooie tp zaterdag! Ferial, ik zit in mmcveldhoven maar, ik krijg de punctie ook daar maar daarna moeten we met de eicel naar catherina in eindhoven en daar is dan ook de tp. Manlief moet in zh produceren ds niet thuis. Tori klinkt goed! Morgen weer naar zh. Ben benieuwd, ik las ergens dat je bij ivf mnc met 18 mm pregnyl moet spuiten. Dus als eitje nu 1,5 mm p/d groeit en het was dinsdag 11 mm zou dat al na 4 dgn zijn, dus mschn vh weekend al wel ben benieuwd morgen.
Ja ,die onzekerheid is helaas erg herkenbaar en dat eigenwijze hmmm ook wel ja Als je dat af en toe even spuien,ja daar is dit forum voor hè . Wel proberen om positief te blijven hoor!
Spijkervrouwtje, Spannend! Heel veel succes! Ik duim mee voor een mooi groot en zeer vruchtbaar eitje! Zou gaaf zijn komend weekend al! En we (ik) blijven zeer zeker positief dames! Dat negatieve stemmetje komt bij mij gelukkig maar af en toe langs.