IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kaatje: wat k*t, meid! Logisch dat je verdrietig bent. Hebben ze deze keer iets anders dan anders gedaan (andere dosering of soort medicijn, dat dat kan verklaren). Nou, meid, we duimen op een succesvolle IUI!!
    @Babbel: gaan ze nog een draaipoging doen? En mocht de kleine zo blijven liggen, mag je dan natuurlijk bevallen? De mijne lag toen in een onvolkomen stuit (dus zittend op de kont met de benen omhoog) en een draaipoging is toen niet bij mij niet gelukt. Daarom heb ik een geplande ks gehad, omdat de kleine rond de 8 pond werd geschat en het hoofdje groter was dan gemiddeld. Hoop dat de kleine van jou zich de afgelopen weken bedacht heeft en toch gedraaid is.
    @Kitty: jij ook een ongi in aantocht? Bij mij wil het nog steeds niet opschieten. Vanmorgen dacht ik weer, nou, nu zal het wel doorzetten en weer niet. Morgen is mijn NOD, maar omdat mijn ei 2 dagen later was, kan het ook zaterdag zijn. Dus tot die tijd zal het nog wel kwakkelen blijven.

2. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Kitty, Pregnyl is er niet, Ovitrelle is wel goed te leveren.
    Normaal zou je dat dan zelf moeten betalen maar ik heb het via Apotheekzorg en dan krijg je alles vergoed. Gaat via internet en ze bezorgen het dan thuis. Goede ervaring mee!
    Succes morgen!

Babbel, effe een koprolletje misschien???? Ik hoop dat ie goed gaat liggen!

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Als iemand nog Ovitrelle nodig heeft, ik heb nog 1 spuit liggen in de koelkast. Heb trouwens de nota (voor beide spuiten) ingediend en uitbetaald gekregen. Dus wie 'm nodig heeft (en die niet te ver vanaf Aalsmeer woont) ... laat me het weten dan kan hij nuttig gebruikt worden. Wilde 'm vandaag afgeven bij het IVF-centrum maar ben het vergeten...

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Tori, is goed om te weten.

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En hoe was de echo?

6. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland

Lieverd toch... Jeetje meid, wat zul jij balen zeg...
    Hopelijk werkt de IUI, ik ga super hard voor je duimen meid.

Mocht je wel gaan voor nog een ivf behandeling, moet je die dan zelf betalen?

Heel veel liefs en een mega dikke knuffel!!!

7. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Even kort, maar er moet even gereageerd worden vind ik.

tori: succes met de echo. Morgen toch?
    Kaatje: beweeg, dikke knuffel
    Kitty: lief dat je het vraagt. Gaat redelijk. Later langer antwoord. nu op telefoon en ben moe.

Be:eek:ok voor jou een knuffel.

8. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwemees, wat vervelend dat het nog steeds niet wil doorzetten.
    Begreep ik t goed dat dit een ronde eigen cyclus was? (vanwege je ei)
    Hopelijk mag je snel starten met de volgende poging.

Tori, hoe is je echo vandaag gegaan???

Kitty, fijn dat je morgen gesprek hebt voor poging 3, nu hopen dat je gelijk zou mogen starten, dat zou niet verkeerd zijn toch?

Hier vanmiddag nog even gebeld voor de uitslag van mijn schildklierwaarde, deze was goed, zat op 1.2.
    Daar ben ik wel blij om. Nu de rest van de onderzoeken nog even afwachten, eer we gaan starten met poging 3.
    We kunnen nu wel bij de eerst volgende menstruatie starten met ICSI 3, maar dat zou een verspilde poging zijn als uit de onderzoeken blijkt dat er wel iets is. Dat zou ik zonde vinden.

Uiterlijk vrijdag 26 oktober zullen alle uitslagen binnen zijn, alleen heb ik afgesproken dat ik ze maandag 22 oktober bel, aangezien wij 25 oktober vertrekken naar Japan.

Dan/daarna zou als alles goed gaat etc onze derde poging gestart kunnen worden in november.
    Zou een leuk sinterklaas/kerstkadootje zijn als die poging lukt ;)

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Oooh meiden, ik dacht dat ik hier al had geschreven ... maar blijkbaar dus niet ...

Maar de echo is goed gegaan, alles zag er goed uit! Hartje klopt goed en qua groei ligt het ook op schema.
    Zit de foto van de echo in m'n album.
    Verder heb ik ook m'n blog bijgewerkt, zie m'n profiel voor het adres.

Net film gekeken en nu echt tijd om te gaan slapen. Welterusten!

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Tori..jeeh !!!! Onwijs gefeliciteerd!!!:D:D

Sneeuwmees...ja als de kleine in stuit is gebleven,moet ik een afspraak maken voor draaien.brrr...lukt het niet dan waarschijnlijk een ks.

Be..fijn dat je schildklierwaardes goed zijn, kan je die afstrepen.

Kitty..veel succes vandaag met het gesprek!
    nee,mijn vk maakt geen echo's,gewoon ouderwets aan de buik voelen;)

Ikke..bijna vakantie toch? Waar gaan jullie heen?

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Babbel, thanks! Hopelijk lukt het met draaien en kun je nog gewoon proberen op de normale manier te bevallen.

IkkeB, hoop dat jij vannacht lekker hebt geslapen en je niet meer zo moe bent.

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Tori; yes, yes, yes een goede echo. Zooooo blij voor je!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeh Tori, ik ga zo gelijk kijken! Blijf je nog tot 12 weken onder behandeling in t zkh?

IkkeB, fijn weer wat van je te horen!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Heb net het zkh gebeld en we zijn weer aangemeld. De ongi is nog niet heel hevig, maar lijkt nu toch wel door te gaan zetten. En morgen zit ik op mijn werk en is het lastiger bellen. Dus vandaag maar vast gebeld.
    Ze gaat alles in werking zetten en ik krijg weer een brief thuis met hoe en wat. Heb wel gevraagd of ik bij de uitgangsecho de (leuke, goede en aardige) fertiliteitarts kon hebben (dat heb ik natuurlijk niet tegen haar gezegd :cool:), omdat ik nog wat dingen met haar wilde afstemmen. Dat kon geregeld worden. Ze zei in eerste instantie weer dat ik dan langer door moest spuiten met de Decap, maar bij nader inzien kwam het toch allemaal goed uit. Scheelt toch weer een week rotzooi minder in je lijf spuiten. Dus binnenkort koelkast weer gevuld en over 3 wkn gaat de eerste spuit er weer in.;)

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    ikkeB, jaaaa :) het is een wonder, maar toch gelukt. Bij jou gaat het ook lukken hoor!

Kitty, :) leuk dat je m'n blog gaat bekijken! De eerste twee echo's zijn in het IVF-centrum en daarna moet ik net al elke andere zwangere door naar de verloskundige. Ik heb vandaag ook meteen gebeld en ik ga er de 19e heen voor de intake (dat zal kort zijn, want ben er al es geweest) en dan 24/9 de 12 weken echo (ben dan 11 weken). :D

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Sneeuwmees, elke dag minder hormonsters in je lijf scheelt inderdaad weer. Fijn dat je de Fert.arts krijgt die je wilt, is toch prettiger.

Kitty, hoe is je gesprek vandaag gegaan?

Ego, ik heb nog steeds een eigenwijsje in me buik, heeft inmiddels geen koprol terug gedaan en zit lekker met zijn kontje en beentje omgetrokken naar beneden. Dus afspraak voor versie gemaakt op 12 sept. kan zijn dat hij voor die tijd toch nog goed draait, we wachten maar af. Heb een dvd mee van de versie, weet nog niet of ik heb wil zien;)...maar ja zou toch onderhand wel wat gewend moeten zijn door die fijne MMM;)

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babbel, als het nu al een eigenwijsje is...maak je borst maar nat ;).

Sneeuwmees, fijn dat jij ook verder mag binnenkort.

Hier ook weer de nodige medicatie mee. Menopur was deels niet op voorraad, dus maandag de rest halen. Goed gesprek gehad met de arts. Ik ga door met ronde 3. Hopen om meer geluk deze ronde!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Babbel: ik vond de versie niet erg prettig. Met name de weeënremmers die je kreeg toegediend (niet omdat je weeën kan krijgen, maar om de baarmoederwand wat soepeler te maken). Dat geeft een heel opgejaagd gevoel. De versie zelf duurde bij mij maar enkele minuten en dat gesjor aan mijn buik vond ik niet prettig. Zelfs nog dagen daarna voelde mijn buik nog beurs aan. Maar het schijnt bij iedereen anders te zijn, dus hopelijk valt het jou mee en belangrijker nog, dat de kleine mee wil werken. Vaak als ze al wat langer in dezelfde houding zitten, dan willen ze niet makkelijk van plek wisselen. Succes meid!
    @Kitty: jij dus binnenkort ook weer van start en de koelkast al weer bijna vol. Nou, meid, 3x is scheepsrecht! Daar gaan we voor duimen!

Ik had vanmiddag het zkh weer aan de lijn. Ze hadden mij van het zkh gebeld, maar dat bleek een misverstand, want ze hadden per ongeluk mijn nummer gebeld en moesten een andere patiënte hebben.
    Toen ik de verpleegkundige aan de lijn had, vroeg ze of ik erover na wilde denken met een studie mee te doen voor een of ander medicijn. Ik was een beetje overrompeld. Ik heb haar maar gezegd dat ik dat wel moeillijk vond omdat ik toch al een beetje in mijn blessuretijd zit vanwege mijn leeftijd en dus niet veel tijd heb om te 'verklooien' met een of andere studie. Daarnaast natuurlijk ook het risico dat het bij mij misschien averechts werkt dat daardoor mijn hele poging zou mislukken. Dus dat risico wil ik niet nemen.
    Denk dat de animo ook niet zo groot is. Bij zo'n studie moet je ook vaak weer voor extra controles e.d. en bij ivf zit je al zo vol met allerlei afspraken en spanningen rondom follikelmetingen, punctie e.d.
    Dus ik zit niet te wachten op nog meer zkh-bezoeken of andere verplichtingen.

19. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Tori, wat heerlijk zo'n goede echo. het is idd een wonder!!! Heerlijk!

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelijk heb je sneeuwmees. Wel een beetje een raar verhaal. Je belt toch niet zomaar de verkeerde patiënt? Slordig hoor!

Deel Deze Pagina