@Kaatje, hihi, had Red Bull gedronken in de middag, misschien daarom @Flippo, word je wel gewoon de ochtend gebeld of kan dat de hele dag zijn? Ik heb nog 3 cryo's over. Ik had van de 9 eicellen uiteindelijk 4 embryo's over. Heb voortgangsgesprek gehad inmiddels. Morgen ga ik voor je duimen! @Sneeuwmees, wat voor andere medicijnen krijg je nu? Have fun tijdens jullie midweek weg! @Tori, hoe gaat het me je? @Jane, hoi, volgens mij hebben wij elkaar nog niet gesproken klopt dat? Ik heb veel gelezen over het hele IVF verhaal maar ben nu tot de conclusie gekomen dat het voor iedereen anders is en je jezelf er nooit helemaal op kan voorbereiden. Ik ben echt mega nuchter en altijd erg positief (beetje de vrouwelijk Emile Ratelband hahaha) maar ik kom mezelf nu erg tegen. Denk ook na over de dingen die fout kunnen gaan in het hele verhaal. Denk zeg maar na over beide zijden. Toen wij erin stapten dachten we, here we go, en nu heb ik het af en toe gewoon ff moeilijk. Maar anderen dansen er gewoon meer doorheen. Je moet er gewoon voor gaan denk ik, de stappen maken waarbij jullie je fijn voelen! Dat onderzoek ken ik trouwens niet, sorry. Egotalk: Ik heb een voortgangsgesprek gehad. Over van alles gesproken maar het belangrijkste is dat we tóch meer onderzoeken zullen krijgen. Mijn arts vond 4 embryo's van de 9 eicellen toch ook wel erg weinig plus icm met mijn vmk'en die ik gehad heb wil ze toch verder kijken. Er zijn 10! buisjes bloed geprikt om mijn bloedstollingswaarden te onderzoeken. Daar krijg ik binnenkort uitslagen van en er is een doorverwijzing naar het LUMC, afdeling klinisch genetisch centrum voor een genetisch onderzoek. Y-chromosomen onderzoeken enzo om vast te stellen/ uit te sluiten of wij een grote kans hebben op een kindje met grote afwijkingen. Misschien dat mijn lichaam het daarom afstoot namelijk. Dus weer opnieuw de spanning in hihi. Ik mag voor tp cryo in oktober maar we hebben besloten eerst de onderzoeksuitslagen af te wachten voordat we verder gaan. Hebben jullie leuk weekend gehad meiden?
@Jordan: Wat fijn dat er goed naar gekeken gaat worden zeg! Moet wel zeggen dat ik persoonlijk het een mooie opbrengst vind 4 emmys en daar 3 cryos van als ik naar mijzelf kijk. Ik kad in de 1e icsi 9 eicellen, 7 bevrucht, 1 emmy. De 2e icsi 19 eicellen, 12 bevrucht, 1 emmy en 4 cryo's.
@Flippo, bij jou blijft er dan ook zeker weinig over. Maar kun je niet aangeven toch echt meer onderzoeken te willen? Of kijk je het nog aan?
@jordan: Ons is uitgelegd dat iedere cryo die je krijgt een kadootje is en er niet van uit moet gaan dat je cryo's hebt. Vandaar dat wij nooit om meer onderzoeken hebben gevraagd.
Begrijpelijk. Ik ben heel blij met de 3 cryo's natuurlijk. Was ik al meteen. Alleen dat i.c.m. met die VMK's maakt toch dat er een mogelijkheid is dat er wel meer aan de hand is. Maar kan me voorstellen dat je het dan laat. Het is zeker een cadeautje, alles wat extra is.
hi meiden, even snel vanuit Italie; Ik heb geen tijd om te lezen nu, want ik heb betaald beperkt internet, maar ik wil jullie toch iets vertellen. Ik heb een stressvolle week gehad, omdat ik voor mijn vakantie nog veel moest doen voor het vrijgezellenfeest en bruiloft van mijn vriendinnetje. Ik dacht dat door alle stress mijn menstruatie uit bleef...tot ik afgelopen zondag ochtend ineens een positieve test in mijn handen hield.. Huilen, brullen, trillen en ik was helemaal alleen.. Snel naar mijn vriendinnetje gereden en trillende het goede (spannende) nieuws verteld. daar nog een test van een ander merk gedaan die ook positief was. zij en haar toekomstige man hebben mij naar schiphol gebracht en eenmaal hier kon ik het eindelijk aan mijn vent vertellen. en ik ben al meteen 5 weken, omdat ik lang heb gewacht met testen. Hij helemaal huilen (dat doet hij echt nooit). pff ik kan het nog niet beseffen. ZWANGER en dat op de natuurlijke manier. ( 3 dagen geleden zijn alle medicijnen voor onze laatste icsi behandeling bezorgd... ) ik kan het echt nog niet geloven. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan. ik vind het zo mega eng. Als ik terug ben van vakantie heb ik 4 dagen later de eerste echo. Op 27 september. De dag voor de bruiloft van mijn vriendin en ook meteen de dag (27 op 28 september eigenlijk) dat mijn man en ik 10 jaar samen zijn. (dat laatste bedenk ik me nu ter plekke). Nou een veel te lang berichtje, maar ik moest het jullie even vertellen. Ik heb geen internet, maar zodra ik terugb en of nog een keer minuten koop zal ik weer proberen te lezen. allemaal een dikke italiaanse knuffel van mij!!!! xx
IkkeB, ongelofelijk!! Ontzettend gefeliciteerd!!! Probeer er van te genieten, ondanks dat dat lastig is in het begin. Flippo, heel veel succes gewenst bij de terugplaatsing morgen. De duimen gaan weer draaien.
Wow ikkeB, dat is SUPERgoed nieuws!!!!! Oooooh ik ben zó blij!!!!! En 5 weken al, dus we schelen maar een maandje, joehoeeee. Nou als je terug bent van vakantie gaan we lekker over zwanger zijn enzo kletsen hoor hihi. Ga ik nu je privé berichtje ff lezen .
@Ikke: wow, meid! Wat een fantastisch nieuws! Fijn dat je ons toch even op de hoogte hebt gebracht vanaf Italië. Nou, meid, lekker terug op die roze wolk. We duimen voor je!
@Jordan: ik krijg nu Elonva (als ik het goed type). Op dat middel blijken 'oudere' vrouwen soms beter te reageren (en tot die categorie behoor ik..hihi..). Dat is maar een spuit die ik een paar dagen na de uitgangsecho krijg. Dan moet ik een paar dagen een soort Decapeptyl gebruiken. En dan daarna door met de Puregon. Het schijnt een middel te zijn afkomstig van chinese hamsters.. En ik zou tekenen voor 3 cryo's. Ik heb er geen een, dus mijn tp is dan ook gelijk al mijn poging. Succes met de uitslagen. Goed dat je het eerst even beter laat onderzoeken. Dat om teleurstellingen later te voorkomen.
Zo zien we maar weer dat wonderen (dat het ons zelf kan lukken) zeker bestaan!!! Flippo, succes morgen en ook voor jou een wondertje hoor!!! Aislyn / Babbel, gaat het nog een beetje met jullie ; Nu niet lang meer en dan kunnen jullie je kleintje in de armen houden, wat een geweldig gevoel moet dat zijn.
AAAAAAAAAAAAAARGH!!!! IKKEB!!!!!!!!! Wil je me niet zo enorm laten schrikken, hahahaha!!! ik zit hier helemaal te stuiteren én te janken!!! Vind het helemaal geweldig. ik weet dat ik dacht:"Zal je zien, wordt ze zwanger en zit ze met al die medicijnen in de koelkast" hahahaha, stom hè!!!! Ik ben heeeeel blij voor je en je geeft de burger weer moed!!!!! JOEPIE! Wat zal jij een leuke tijd in Italië hebben!!! xxxxxxx
* breekt ff in * IkkeB , wat een super nieuws!!!!! Gefeliciteerd!! Ben enorm blij voor je!!! * breekt weer uit *
Tori, jaaaaaaa 30 weken alweer!! Heel blij mee! Ja hou het prima vol. Wordt allemaal wat zwaarder ja, maar mag niet klagen natuurlijk!! Hoest met jou?? Lekker zwanger? Wanneer heb je je eerstvolgende echo??
ja ... schiet nu al echt op he ; de laatste 10 weken zijn ingegaan. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn, ik ben volgende week pas 10 weken en dan nog 30 (zoveel als jij bent) te gaan! haha. Fijn dat je het prima vol houdt, lekker zo door gaan. Met mij gaat het goed, sinds gisteren enorme trek in lekkere dingen en eet dus weer meer. Zal nu wel wat gaan aankomen denk ik. Voel me verder goed, niet erg veel last meer van de zwangerschapskwaaltjes, zijn er nog wel maar overheersen niet. Vrijdag weer echo , laatste keer in het zh ; dan 10 dagen daarna alweer een echo bij de vk!
Super gefeliciteerd IkkeB! Wat een geweldig nieuws om te mogen lezen! Helemaal blij voor jullie! Al weer een wondertje op komst! SUPER!!! Geniet nog even van je vakantie. liefs Noekie
Tori dan ben je bijna 10wk . Ik vond mijn 10wk echo het leukst! Dat zei ik laatst nog tegen mijn man. Hoe bijzonder het is dan echt al een mini-mensje te zien. (zie echo in m'n album). Ik vond dat zo mooi en bijzonder en onwerkelijk!! Toen liet Echoscopiste ook nog 's het hartje laten horen aan ons. Echt prachtig en weer onwerkelijk!!
IkkeB! Meid! Wauw wat geweldig nieuws zeg!!!! Super! Ben ontzettend blij voor je meid!!! Spannend zo snel al een echo. Top! Ennuhhh geniet er van meis! Liefs! Meiden, k kom morgen nog even terug om op alle anderen te reageren Heel veel liefs!!!