IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    tori: ik weet niet of ik de korte heb, maar als ik jullie verhaal lees over verschil IVF en ICSI dan denk ik het wel (want ik zit ook in Utrecht) maar we wachten nog even 1,5 week af en dan weten we meer, omdat we dan de intake hebben gehad. Ik hoop dat we snel mogen beginnen.

leuk meiden dat jullie allemaal meeschrijven! en ook goed om positieve verhalen te horen. Laten we dan maar hopen dat 2012 voor ons allen een mooi jaar wordt. Vinden jullie december ook een confronterende maand? weer kaartjes waar op staat: dat jullie wens dit jaar (wel) mag uitkomen. En denkend aan oud en nieuw van vorig jaar waarbij we een toost uitbrachten op een vruchtbaar jaar... Ik ben blij als het weer januari is, heel stom, maar het voelt dan toch weer als, nieuwe ronde nieuwe kansen.

fijn weekend nog!

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ongeduldje: wat lief van je dat je ons hier ook hebt opgezocht en ons succes wenst! Geniet van je dubbele zwangerschap! Als alles goed gaat dan ga ik vanaf halverwege januari met je mee genieten ;).

Kitty: hopelijk kan je snel beginnen aan de ICSI behandeling!

Zonnestraal: altijd goed om 't op een positieve manier te bekijken :). Dat is goed voor je! Straks eerst lekker genieten van de feestdagen en oud&nieuw en volgend jaar op naar de volgende stap.

Aislyn: hopelijk niet voor je nodig, maar alvast wel welkom op deze topic. Sterkte met wachten tot er weer duidelijkheid is met deze laatste IUI poging.

Kim: ook jij hebt 2 miskramen achter de rug... en dan nu ook nog een eileider die niet toegankelijk is, dus de enige optie is dan IVF of ICSI. Straks eerst genieten van de feestdagen en oud&nieuw en dan in Januari de intake, succes!

Spijkervrouwtje: wel fijn dat je al 2 kindjes hebt! Ik ben al blij als ik er straks eentje heb, haha.. Maar goed, 3 is ook een mooi getal!
    Succes met de IVF in eigen cyclus, je weet dat je zwanger kan worden / blijven dus dat moet haast wel goed gaan. Ik hoop het voor je in elk geval!

ikkeB: ik zit bij het VU in Amsterdam he? Maar de korte procedure is in elk geval zonder de pil.

Ik heb gisteravond de laatste pil genomen, nu is het wachten op de doorbraakbloeding ... hopelijk komt ie snel! Als dat er is kan ik bellen om een afspraak voor de eerste echo te maken om te zien of alle eitjes er nog mooi zitten zoals bij de vorige echo.
    Nog steeds geen last van de Decapeptyl, dus dat gaat goed! Over een dag of 4 / 5 ook gonal F erbij prikken elke dag ... daar zie ik wel een beetje tegen op.

3. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    dag dames. Wij starten in januari ook met ICSI... 1 januari gaat de eerste decapeptyl erin... wel fijn dat ik de kerst en oudjaarsdag nog 'normaal' meemaak;).... Ik lees dat sommigen aan de pil moesten, wat lijkt mij dat naar. Je bent -in mijn geval- er niet voor niets mee gestopt. Hier mogen wij deze maand niet zwanger worden, dus aan de condooms in DE periode. Ook tegenstrijdig, maar wel minder.
    Iedereen heel veel geluk gewenst, dat 2012 maar het jaar mag worden.

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hi marjolein1984. Ach, ik had niet zo'n probleem met de pil ... de hoop dat het dat cyclus nog was gelukt had ik toch al niet meer. Enige nadeel vind ik wel dat je daardoor zoveel meer afscheiding hebt (ik althans). Geniet ook lekker van de feestdagen en oud&nieuw en dan de 1e meteen aan de Decapeptyl! Goed begin van het nieuwe jaar :). Jij ook veel geluk!

5. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    tori, spannend al voor je, komt dichtbij zeg. en maak je niet al te druk, wie weet heb je helemaal geen last van het hormoon. veel succes in ieder geval!

spijkervrouwtje, wat een goed initiatief zeg, en fijn dat je ook gelijk 6 pogingen krijgt. en zonder al teveel hormonen, ook erg fijn. raar toch hè, 2 kinderen op de natuurlijke manier kunnen krijgen, en dan toch alsnog ivf, wat zit het lichaam toch raar in elkaar hè.

ik zit nu een week aan de pil, en mijn temp is nog steeds vrij hoog, net als nadat je een eisprong hebt gehad. hebben jullie dat ook? vind het zo raar, ik heb verder wel een normale menstruatie gehad.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Tori, wat spannend zeg!!
    Waar is de Gonal-F voor? En de Decapeptyl? Veel last van bijwerkingen? En hoeveel eitjes heb je?? Wat een vragen hè, ben nieuwsgierig ;).

IkkeB, zeker confronterend vind ik. We zeggen al vanaf 2010, volgend jaar zijn we papa en mama....hopelijk gaat het dan eindelijk lukken in 2012.
    En wat je zegt, ik ben ook blij dat het Januari is....hetzelfde gevoel als jij.

Dames, in welk ziekenhuis doen jullie de IVF/ICSI??

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    zonnestraal, gonal-f is een stimulerend hormoon, wat zorgt dat je eiblaasjes aanmaakt. (met eitjes natuurlijk :) )

wij zitten in het st elisabeth in tilburg.

8. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ontzettend tevreden over trouwens! heel vriendelijke artsen, maar ook voornamelijk de echoscopistes die zo aardig zijn. ik kwam voor de instructies voor het prikken van de week, en ze vroeg gelijk hoe het met sam is, en wilde foto's zien enzo. alles gaat ook heel gemoedelijk daar! (echt brabants zeg maar! :) )

9. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Das wel heul fijn Wies.
    Wij lopen in het MCK, kundige artsen....maar zakelijk helaas. En dat vinden mijn man en ik erg jammer.

10. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    wies: ja ... wie weet valt het mee hoeveel 'last' ik er van heb. De tijd zal het leren. Ik temp mezelf nu niet meer, dus ik kan hier helaas niets zinnigs over zeggen.

Zonnestraal: Gonal F is zoals wies schreef een stimulerend hormoon. Bij de echo voordat ik met de pil begon had ik aan de ene kant 8 eitjes en de andere kant 3 (als ik het goed heb onthouden). De Decapeptyl zorgt ervoor dat de eitjes niet gaan springen. De eitjes zijn nu niet gegroeid door de pil, straks met de Gonal F zullen als het goed is alle eiblaasjes gaan groeien. Hopelijk passen ze straks allemaal nog in m'n eileiders, haha. Normaal heb ik namelijk altijd maar 1 groter eiblaasje aan 1 kant.
    En nieuwsgierig mag je zijn hoor! Ik zal al mijn bevindingen hier schrijven :eek:), daar hebben jullie misschien iets aan (en ik kan 't mooi ff kwijt, ook wel fijn).

11. sas31

sas31 Actief lid

17 jun 2009
    424
    0
    0
    verzorgster bij de thuiszorg
    doetinchem
    Hallo dames

Ook wij beginnen in 2012 met ivf ik mag 1-1-2012 beginnen met decapeptyl daarna mag ik de 21ste puregon erbij prikken tja het prikken ik werk in de thuiszorg en prik regelmatig mensen insuline maar bij jezelf is toch echt anders maar ze zeggen dat de pregnyl het ergste is en die heb ik al 6 keer gezet met de iui behandelingen dus we zullen zien hopelijk is 2012 ook het jaar voor ons:)

Groetjes saskia

12. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    Hoi meiden,

ook wij gaan in 2012 voor de ivf.
    Zal kort iets over mezelf vertellen.
    ben 28 jaar, en sinds april 2008 al bezig voor een kleine.
    we hebben al 4 iui's achter de rug.
    en onverklaarbaar onvruchtbaar verklaard.

Hopelijk wordt 2012 een vruchtbare jaar voor ons allemaal.

13. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja, kan mezelf er ook niet toe zetten om kerstkaartjes rond te sturen, heb ook geen boom staan...dat doen we vlg jaar wel weer.
    Wij gaan ook saampjes weg met de kerst, even de batterij weer opladen en even geen zin in het verplichte gedoe.

14. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Wij zitten in Nieuwegein in het zh,maar dat is een satelietzh voor ivf, dus net als bij ikkeB gebeurd de intake en de fm's in nieuwegein,maar de punctie,labwerk en terugplaatsing in utrecht.

Wel fijn zo, in n'gein zijn we al een beetje gewend, ze zijn erg aardig en geven je niet het idee dat je een nummertje bent.

Dames even een ander vraagje...wij gaan deze ronde wel het zelf nog proberen, we weten dat de kwaliteit bij manlief onder de grens ligt qua bewegelijkheid en hoeveelheid. Wat zouden jullie dan doen met het klussen? Zodra ik een posi ovutest heb, om de dag, of elke dag klussen?

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Och Babbel, dat herken ik van vorig jaar!! Toen ook amper de feestdagen gevierd. Daarom wil ik dit jaar het jaar 2011 toch anders afsluiten. Namelijk met vrienden en veel champagne. Maar herken je gevoel heel goed!!

Babbel, ik zou om de dag sexen. Juist vanwege minder zaadkwaliteit zou ik het om de dag doen.
    En ik zou bij wijze van spreken op de minuut timen :D.
    Ik heb een jaar lang van die ovu-test-dingen gebruikt (niet wetende dat bij m'n man azoospermie speelde...), en kon prima timen.
    Ik herkende m'n ovulatie toen inmiddels zonder testjes.
    Anyway, ik deed 's ochtends en 's avonds testen.
    Bij mij was het zo, dat als hij 's avonds positief was....was ie 's ochtends nog positiever. Ik ging of op dit moment sexen, als dat mogelijk was (qua werk enzo). Maar nog beter was het als dat stickje 12 of 24 uur later ietjes lichter werd....dan kon íe elk moment vallen.....dus dan zit je zeker weten goed :D;);).
    En de wonderen zijn de wereld niet uit......heb al zoveel wonderen gelezen hier op dit topic!! Dus ga ervoor!!!

16. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja Zonnestraal, wij zijn wel met vrienden bij elkaar..maar ja die champagne..ik verwacht me ovulatie de komende dagen, dus dat zit ik rond oud&nieuw op me NOD en ja mezelf kennende zal ik dan niet zoveel gaan drinken( als me NOD al geweest is, zal het een ander verhaal worden,maar ja dat is weer even afwachten;))

Voor jezelf zou ik zeggen, geniet van jullie feestje( hopelijk is het voor het laatst dat jullie saampjes zijn:D)

Bedankt voor je uitleg rond je 'taktiek' van de posi ovutest...heb vanochtend al getest met zw&k en vond hem zelf wel posi,maar CB zei negatief...wel vaker zo gehad en dan was hij s'avonds volgens mij wel posi. Maar dan zou jij dus eigenlijk pas morgen gaan klussen?
    pff, ruim een 1/2jr niet van van die dingen gebruikt en voel me weer net of ik net gestopt ben met de pil...ben er helemaal uit:D;)

17. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Nou ik zou eerst vanavond opnieuw een testje doen. Want dan komt je ei eraan :D.
    Omdat je testje nog niet helemaal + is en CB -, is je test nu dus gewoon negatief. Grote kans dat hij vanavond iets donkerder is.
    En morgenochtend dus positief.
    Als hij morgen positief is.....pas 24-36 uur later valt je ei.
    Dus als hij morgenochtend om 08u positief is, dan zou je die avond moeten sexen, of de volgende ochtend.....dan zit je helemaal goed!!

Je eitje leeft 12 uur.

SUCCES!! Zou een heel mooi kado zijn!!

ps. snap helemaal hoor dat je je nu qua alcohol inhoudt. Ik zit te wachten op ICSI. Dus ik kan dit jaar helemaal los.
    Maar nog altijd is dit voor ons de 3e keer dat we kinderloos het nieuwe jaar ingaan....dat wordt om 0.00u toch wel even slikken :).

18. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Oké bedankt!

Ja voor ons is het pas het tweede oud en nieuw zonder beeb in me buik en dat vind ik al zwaar,dus snap zeker dat je het even moeilijk hebt om 00.00 uur.

19. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden,

Nou vandaag ongi geworden dus het gaat nu echt beginnen voor ons. Stiekum had ik nog wel wat hoop dat het toch nog op de valreep spontaan zou lukken maar helaas het is ons niet gegund.
    Heb vanmorgen gebeld en heb de 27e eerste fm.
    Wij zitten overigens bij mmc in veldhoven maar na de punctie moeten we met de eicel naar catherina in eindhoven en daar zal ook een evt terugplaatsing zijn.

Ik zat te denken zullen we een lijstje maken van wie wanneer onderzoek heeft en nod etc?
    Zal ik een voorzetje maken.

20. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik ben afgelopen zondag ongi geworden, dus hiermee is het IUI avontuur voor ons definitief voorbij. Vandaag al mijn moed bijeen geraapt en een intake gesprek voor IVF ingepland. Ik zie er best wel tegenop. Vooral de punctie...

Ik zal iets meer over mezelf vertellen. Ik ben nu 31 jaar, mijn vriend 34 en wij zijn sinds januari 2010 bezig voor ons eerste kindje. Mijn vriend is verminderd vruchtbaar, ongeveer 3 milj per ml en 30 procent beweeglijk. Dat vonden ze nog goed genoeg om IUI te proberen, maar na opwerken hadden we bij de eerste IUI iets meer dan een miljoen over, bij de tweede zaten we net onder de miljoen en bij de derde was het nog maar een half miljoen. Omdat dit helemaal de verkeerde kant opging heeft de dokter geadviseerd om hierna met IVF/ICSI verder te gaan. Bij mij is niets gevonden. Ik heb een HSG gehad en dat zag er goed uit, en een regelmatige cyclus. De IUI's heb ik dan ook in natuurlijke cyclus mogen doen, ik moest alleen pregnyl spuiten. Ik vind het dan ook best wel een overgang naar IVF. Ik ga naar het ziekenhuis in Zwijndrecht, ben tot nu toe best tevreden over de mensen daar. Zwijndrecht werkt samen met het Erasmus voor IVF.

Goed idee om een belangrijke momenten lijstje te maken, Spijkervrouwtje.

Hier alvast wat data van mij:

Afspraken ziekenhuis:
    17 jan Intake IVF Aislyn

Eisprong:
    1 jan Aislyn

NOD:
    14 jan Aislyn

Deel Deze Pagina