IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Flippo; die onzekeheid is zo herkenbaar!!! Echt bijna elke zwangere vrouw heeft het, zelfs zonder medische achtergrond. Je kunt niks meer dan afwachten en duimen, hopen en bidden dat het ied blijft gaan. Ook na het zien van het hartje houdt dat helaas niet op. Ik leef erg toe naar de 12 wekengrens, maar ik vrees dat het ook daarna niet over zal zijn. Wel merk ik dat ik met de dag meer vertrouwen heb dat het goed blijft gaan.
    Ik ben vandaag echt al de hele dag beroerd. Bah! Maar ook weer heel fijn, ik weet dat er hier mensen zijn die er een moord voor zouden doen. Ik ben er dus ergens nog blij mee ook.

2. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jaja het is gelukt:) de banner!

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ikkeB, yes het is gelukt met je banner! Staat zó goed! Vervelend dat je misselijk bent maar dat is wel een heel goed teken omdat je dan flink wat hcg in je lichaam hebt. Ik ben ook nog steeds misselijk, maar dat is alleen als ik te laat wat eet en erg veel trek heb en dan moet eten.

Flippo, ik heb met mezelf afgesproken dat als ik de kleine heb gezien (bij mn vmks nooit iets gezien) me geen zorgen ga maken dat het mis gaat (tuurlijk hou je het wel n je achterhoofd dat het kan totdat je bevallen bent), maar echt genieten doe ik pas vanaf de laatste echo in het zh. De kleine groeit goed en het hartje klopt dus dat zit goed!
    Hopelijk lukt het jou ook om je niet al teveel zorgen te maken als je straks het hartje hebt gezien/gehoord.
    Jakkes dat je nog tot 12 weken die hormonen moet gebruiken, maar nog even volhouden. Na de vlgd echo gaan de weken sneller!

Sneeuwmees, bedankt voor je felicitatie :). Ja mn buik groeit zeker al flink en nog steeds niets aangekomen... Hoorde van mn moeder dat zij totaal ook maar 8kilo aan kwam tijdens haar zwangerschappen dus zal wel zo horen bij mij.

Met mij gaat het goed (lief dat je vraagt Flippo). Ben alleen wat sneller moe en een lange dag op t werk valt dan ook wel tegen. Ben ook nog steeds een beetje verkouden. En het schiet heel snel in m'n onderrug/bil, aan de linker en rechterkant. Dat is wel vervelend en voor mn gevoel blijft dit zo tot de bevalling... Al hoop ik het zo van niet want zou graag nog wat sporten zolang het kan.

Nu broodjes smeren en naar mn werk!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: werkse! Herkenbaar dat deze periode erg vermoeiend is. Maar je zult je snel beter en fitter voelen.
    @Ikke: fijn dat je banner gelukt is. We kunnen niet genoeg van dit soort banners voorbij zien komen! Het staat je goed!

Ik ga me weer eens klaarmaken voor een ritje naar het zkh. Heb er weinig vertrouwen in, want voel nog steeds weinig.
    Nou ja, we zullen zien. Voor de zekerheid maar weer een spelletje op mijn telefoon geïnstalleerd om het wachten in de wachtkamer wat te verzachten, al hebben ze me verzekerd dat deze afspraak nu echt in hun computer staat (maandag waren ze me nl. vergeten en heb ik 3 kwartier zitten wachten).

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: succes in het ziekenhuis. hopelijk ben je mega snel aan de beurt, want ze hebben wat goed te maken!

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: was voor mijn zkh redelijk snel aan de beurt, met maar 15 min. 'vertraging'. ;)

Er zijn nog steeds 4 follikels, en een paar kleintjes die niet meetellen. De grootste 2 zijn in principe 'punctieklaar', de 2 kleinste mogen eigenlijk nog net iets doorgroeien. De arts wil nu eerst overleg hebben. Of nog even wachten en het risico lopen dat die grootste (die 24 mm is) verloren gaat, of het risico lopen dat die kleinste niet genoeg doorgroeien als er nu al een punctie afgesproken wordt. Lastig dilemma dus!
    Ik word nu 'besproken' en mede afhankelijk van mijn bloeduitslagen van vanochtend straks teruggebeld hoe en wat nu verder. Of morgen of overmorgen nog een extra fm of nu toch al de punctie gaan afspreken. Het gaat hoe dan ook toch gebeuren een dezer dagen.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, ooh ik hoop het want drukke tijden altijd eind van het jaar en begin volgend jaar. Daarna gelukkig in maart met verlof dus dan kan ik bijtanken (met een mega dikke buik ... pff).
    Jammer dat die 2 kleinsten niet een groeispurt hebben gemaakt om die andere 2 in te halen. Maar misschien hebben ze dat vandaag en ziet het er met de fm morgen beter uit.
    Ik duim voor je dat het goed verloopt en dat er 4 mooie eitjes 'geoogst' worden.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ben eind van de ochtend gebeld. Moet morgen komen voor een extra fm en bloedprikken. Afhankelijk van hoe de uitslagen en de echo dan zijn, wordt bepaald of zondag of maandag de punctie zal zijn.
    Probeer nu mijn acupunctuur te bellen, die nog even contact met me zou hebben over een evt. behandeling rondom de punctie. En ik ben net terug van de apotheek voor mijn (hopelijk) laatste shotje puregon. Er komt een hoop bij kijken om een kindje te mogen krijgen.

9. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Babbel, hoe gaat het met je? Ben je er al een beetje aan gewend dat jullie nu met zijn drietjes zijn?

IkkeB, fijn dat het gelukt is met de banner! Wanneer heb je de volgende echo?

Jane, wat een hoop follikels!! Veel sterkte met het spuiten hoor, hoop dat je niet al te veel last hebt van bijwerkingen.

Kitty, je hebt inderdaad weinig terugplaatsingen gehad. Op zich positief dat de artsen geen reden zien waarom het de volgende keer niet zou lukken, maar het lijkt me ook erg frustrerend. Hoop dat je bij de volgende poging het geluk wel aan je zijde hebt. Heel veel sterkte, zowel met wachten op de volgende poging als met al die zwangeren in je directe omgeving. Niet leuk als je zelf aan poging 4 begint.

Sneeuwmees, erg irritant dat ze je afspraak vorige keer gewoon vergeten waren! Ze zien toch zeker dat er iemand in de wachtkamer zit! Heb je het deze keer nog gehad over het aantal terugplaatsingen? Lastig dat je follikels niet allemaal hetzelfde groeien. Hoe groot zijn de kleintjes?

Noekie, lijkt mij ook een jongetje! Ik ben blij voor je dat alles in orde was, toch een hele opluchting als je dat achter de rug hebt!

Tori, mijn energie kwam in het tweede trimester weer wat terug, maar in het derde trimester gaat je buik in de weg zitten dus dan wordt dat weer lastig. Bij mij begon het buikje pas echt een beetje te komen bij 16 weken, en tot die tijd kwam ik ook weinig aan. Heb nog lange tijd mijn oude spijkerbroeken aangekund. Dat is inmiddels wel anders, ben nu zo'n 12 kilo aangekomen. Ik moet ook zeggen dat ik een erg grote eetlust heb op het moment!

Flippo, eerlijk gezegd heb ik nog wel eens dagen dat ik bang ben dat het op het laatste moment mis zal gaan. En dat ik na negen maanden alsnog met lege handen sta. Het zal voor mij nooit helemaal vanzelfsprekend zijn. De eerste weken bleef ik maar controleren of er geen bloed te zien was, en pas na de 20 weken echo durfde ik een beetje dingen te gaan kopen voor de baby. Gelukkig zijn er ook dagen dat ik er intens van kan genieten, maar wat zal ik blij zijn als ik haar dadelijk echt in mijn armen mag hebben. Je klachten klinken positief, gelukkig heb je snel de volgende echo. Als je het hartje ziet kloppen dan ben je hopelijk al wat meer gerust.

Ego: met mij gaat het goed, eigenlijk onveranderd. Vandaag bij de VK geweest en de baby ligt nog hetzelfde, gedeeltelijk ingedaald. Afgelopen dinsdag had ik wel veel last van mijn buik, bandenpijn denk ik. Maandag waarschijnlijk iets te veel gedaan.

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; hoe was de echo vandaag?

Aislyn; volgende echo is op 23 oktober in de avond. Hou jij het nog een beetje vol? Je kunt elk moment bevallen, maar het kan ook nog 3 weken duren, spannend! X

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Aislyn: zie dat je nu al bijna 39 wkn bent. Jemig, meid, wat gaat het snel. Fijn dat de kleine al gedeeltelijk ingedaald is. Zo te zien zijn jullie er allebei klaar voor. Succes met de laatste loodjes.
    @Ikke: ben vanmorgen weer geweest en ze gaan me aanmelden voor de punctie. Ik word straks teruggebeld of het zondag wordt of maandag (hoop stiekem zondag). De kleintjes hadden nog hun best gedaan met groeien en ik heb er nu 3 tussen de 18-24 mm en de kleinste is volgens mij 16 mm, dus die zou met nog 2 dagen tot de punctie en vaak nog een zetje extra door de Ovitrelle nog even door kunnen groeien. Het wordt dus weer een spannende tijd voor ons. Met jou alles goed?

12. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; dat klinkt goed, lijkt het er toch op dat het er 4 worden. Na punctie afwachten hoeveel er daarvan goed zijn. Ik duim voor je, het is zo spannend voor je! Dikke knuffel en ik hoop voor je dat de punctie zondag is. Hier alles goed!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Sneeuwmees? Wat wordt het? zondag of maandag? Wachten duurt lang he? En heel herkenbaar wat je eerder zei. De mensen die dicht bij je staan vinden het lastig of ze wel of niet moeten vragen hoe het met je gaat. Ik zeg altijd, als ik er niet over wil praten, dan hoor je het wel. En ik ben ook erg zorgzaam naar anderen toe. Nu het bij mij niet lukt, ben ik juist geneigd om anderen te vertroetelen met kadootjes ed. Lief dat jij dat ook voor je collega hebt gedaan.

Noekie, geweldig! Een jongen. Overduidelijk in beeld ;). Nog bedankt voor je lieve berichtje. Het gaat wel weer wat beter met me. Hoe is het met jou? Wel wat pijntjes?

Aislyn, wauw, maar 12 kg aangekomen? Dat is netjes! En nu echt aftellen.

Flippo, thanks meid. Ik denk dat ik minimaal op 3000 euro moet rekenen, misschien wel meer, dat is afhankelijk hoeveel medicijnen ik ga gebruiken. En dat is nog excl een tp of het invriezen van emmy's. Erg lief je aanbod. Ik heb vooral menopur nodig. Ik weet niet of iemand dat nog heeft liggen? Decapeptyl ook. Ik heb over 2 wkn gesprek en zal dan nog aan de arts of verpleegkundige vragen of ze nog losse spuiten decapaptyl hebben liggen. Hopelijk kunnen ze me een beetje matsen.
    En hoe kom je zelf de tijd door? Het is na zo'n lange tijd moeilijk te geloven dat je nu echt zwanger bent. Hopelijk zijn de 3 mnd snel voorbij en kan je van de daken afschreeuwen dat je eindelijk mama wordt!

IkkeB, jij alweer 9 weekjes zwanger. Mooie banner idd. Gaat het verder goed met je?

Jane, wauw, 27 follikels? Die zijn wel erg klein, want anders zou je toch helemaal niet mogen beginnen? Succes deze ronde!

Sorry als ik iemand vergeten ben. Ik hoop weer wat vaker te reageren!

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, het heeft lang geduurd (en wachten duurt idd lang;)), maar de punctie wordt maandag. Baal best wel, want moet nu best wel veel omzetten en hier op het werk wat regelen. Zondag was zoveel relaxter geweest in alle opzichten, maar blijkbaar zaten ze al vol, want het wordt maandag dus. Dat wordt dus ook weer gestress (waarschijnlijk in het verkeer), dus maar vroeg genoeg vertrekken.
    Morgen nog een keer naar het zkh (voor de 4e keer deze week:() om de papieren op te halen (en dan hoor ik ook hoe laat we maandag mogen komen) en dan gaan morgenavond de laatste spuiten erin.
    @Ikke: inderdaad spannend. De opbrengst is al zo weinig en dan moeten ze ook nog van goede kwaliteit zijn èn bevrucht. Kortom, nagelbijtende momenten volgende week.
    @Kitty: ik gebruik helaas puregon en deze keer heb ik geen Decapeptyl maar Orgalutran. Dat moest omdat ik nu een ander extra medicijn erbij had. Dat is een vervanger van Decapeptyl, maar net even iets anders dus. Ik denk dat je zeker op 3000 euro mag rekenen. Geloof dat het zkh-gedeelte (punctie e.d.) al 1700 euro kost. Ik heb nu al een spuit gehad van 680 euro en daarna nog 5 ampullen Puregon van 286 euro. En de spuitjes die ik heb kosten per 5 ook 250 euro (en volgens mij heb ik er daar al 10 van gebruikt straks). Dus tel maar uit. Maar goed, niet bij iedereen is het medicijngebruik zo extreem als bij mij. Dus snap en hoop dat je hoopt dat je her en der nog gematst kan worden. Ik kreeg laatst in het zkh ook een paar van die Orgalutran spuitjes mee, waar de naam van een andere patiënt op stond. Dus in het zkh hebben ze volgens mij ook vaak genoeg voorraadjes liggen. Als ik je had kunnen helpen, had ik het met alle liefde gedaan, maar ik heb dus andere medicijnen helaas.

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; nog even doorzetten, leuk is het niet, maar je bent er bijna vanaf!

Kitty: ik heb nog decapeptyl liggen, je mag het zo van me hebben. Daarnaast heb ik ginal f en het vervangende medicijn van pregnyl. ( naam even kwijt) alleen wil ik liever even wachten tot ik iets verderin mijnzwangerschap ben. Wanneer heb je het precies nodig? Zodra je dat weer kunnen we wel even berichten.

16. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hier ook nog genoeg decapeptyl liggen!!

17. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks IkkeB en Flippo! Ik denk dat ik over 2,5 weken wat nodig heb. Ik onthou het even en laat anders wel via PB weten :).

18. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook decapeptyl waar ik vanaf wil/moet. Mocht je het willen laat me dan effe weten want ik gooi het ook op het forum.
    Je kunt het ophalen in Den Helder of Eindhoven en allerlei plekken op de weg daartussen...

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Flippo: mooie foto en banner! Ik heen ook al je testen bekeken, ik dacht dat ik er veel had gedaan, maar jij overtreft mij.

Kitty: aanbod genoeg!

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Kitty, ik heb nog Ovitrelle (waar jij niet op kon komen denk ik ikkeB) voor de eisprong!

Sneeuwmees, jammer dat het pas maandag kan... Morgen was toch wel zo fijn geweest! Nouja niets aan te doen en idd maar op tijdvan huis.

Vanochtend om 7 uur wakker omdat ik moest plassn en een snotneus had (bah). Daarna lastig weer in slaap gevallen en da slaapt nooit lekker dan, pas20 min geleden van bed gegaan. Nu brak, ach het is toch geen lekker weer om veel te doen.

Deel Deze Pagina