@Tori: hoop niet dat je de griep krijgt, want griep is normaal al niet lekker, maar zeker niet als je zwanger bent. Ik heb gisteren de laatste papieren in het zkh opgehaald en morgen om 10.00 uur is de punctie. Gisterenavond de laatste spuiten er in gezet (en hopelijk ook de laatste spuiten ooit). We moeten morgen maar wel op tijd vertrekken, want het is een druk stuk snelweg waar we over heen moeten, en waar vaak files staan en waar ze ook nog eens vollop aan de weg bezig zijn. Ik zie op zich niet op tegen de punctie (ook nog niet echt besef van dat het allemaal weer gaat gebeuren). Wel ben ik al erg zenuwachtig voor de dagen erna en met name het wachten op het telefoontje of er bevruchtingen zijn. De opbrengst is al zo minimaal, dus extra spannend of er dan bevruchtingen zijn. Nou ja, er zit niets anders op dan go with the flow....
Sneeuwmees: heel veel sterkte morgen! De dagen die volgen zijn verschrikkelijk spannend. Ik duim voor alle vier bevrucht. ( al is dat misschien wel erg positief gedacht) knuffel
Ik ga heel hard voor je duimen, Sneeuwmees! Jammer dat er niet meer eitjes zijn maar dit zijn dan hopelijk gewoon top-eitjes!
Sneeuwmees, succes straks! Je bent denk ik al onderweg nu dus weet niet of je dit nog voor die tijd leest, maar anders voor erna ook alvast sterkte als de verdoving eruit is en de spanning van het wachten op het telefoontje of er bevruchtingen zijn! Ik heb geen griep hoor, gewoon weer snotterig, maar heb zaterdag het bed verschoond en dat hielp al n stuk! Ben nu ik zwanger ben weer meer allergisch denk ik, dus maar vaker het bed verschonen. Aislyn, hou jij t nog n beetje vol? Fijne nieuwe week allemaal!
Jane, hoe gaat het met jou? Want je startte met 27 follikels toch? Hoeveel zijn daarvan aan het groeien? En hebben ze al iets gezegd over de punctie? Hopelijk heb je niet te veel last van bijwerkingen. Flippo, hoe gaat het met jou? Nog even tot de volgende echo, ik hoop dat je je nog steeds lekker zwanger voelt! Hier zit de baby nog op haar plek, volgens mij vindt ze het wel prima zo. Ik ga maar eens bedenken wat ik vandaag kan doen.
Meiden, even snel. We hebben vanmorgen de punctie gehad. We waren ruim op tijd en alles viel me mee. Maar helaas zijn er van de 4 follikels maar 2 eitjes gevonden. Het wordt dus enorm spannend en de moed is me even in de schoenen gezakt. Ben enorm verdrietig. Woensdag worden we tussen 11-15.00 uur gebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Maar zoals jullie zullen begrijpen, zit ik er nu even doorheen.
Ooooh Sneeuwmees, dat is zeker een teleurstelling! Hele dikke knuffel voor je en ik duim voor 2 mooie embryo's. Heel veel sterkte voor nu t/m woensdag!
Oh bah, Sneeuwmees, wat een teleurstelling. Ik voel je verdriet gewoon van het beeldscherm afspatten. Wat vind ik dit erg voor je. Heel logisch dat je het even niet meer ziet zitten. Dikke knuffel meid, ga nu maar even lief zijn voor jezelf. Ik hoop dat die twee eitjes het worden, dat ze bevrucht raken en supergoed groeien en lekker blijven plakken bij je!!
Sneeuwmees; o nee, dat is geen goed nieuws, het is meestal zo dat er niet in elk follikel een goed eitje zit, maar als je er 4 hebt hoop je natuurlijk op 4 eitjes. Shit man! Logisch dat je er door zit, en gelijk ook duimen voor 2 mooie bevruchtingen. Pak je rust. Hopelijk krijg e wnsdag goed nieuws en kun je het dan alsnog zien als een goede poging. Dikke knuffel.
Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Kan inderdaad niet meer doen dan wachten (en heeel hard hopen en duimen). Baal er zo van. Zoveel moeite, al die hormonen prikken, de ritjes naar het zkh en dan dit. Moet mezelf even herpakken. Zal ongetwijfeld lukken, maar vandaag even een hele vette k*t dag. Overmorgen zullen we weten of de zaadjes van mijn mijn eitjes hebben weten te verleiden. Pfff.... als ik alleen al aan woensdag denk.
sneeuwmees, ik heb t zo met je te doen! Ik weet hoe t voelt. Wat een teleurstelling. Maar hopelijk levert het alsnog 2 bevruchte eitjes op. Ik ga voor je duimen!
Man man man... gisteren nog een trots blogje met de echo van 4 oktober... Nu... Ik kreeg aan het eind van de middag in eens velle steken in mijn buik en toen ik naar de wc ging verloor ik flink wat bloed. Heb direct het UMC gebeld en daar mochten we dan ook direct heen komen voor een echo. Tijdens de echo zei de gyn eigenlijk maar weinig, ja dat ze geen hartje zag maar dat dat nog niet hoefde op mijn termijn... vreemd want volgens mij ging rond de 6 weken altijd het hartje kloppen. Na een hoop foto's met de echo gemaakt te hebben, gevoeld te hebben en gekeken te hebben ging ze weg om met haar supervisor te overleggen en de eerdere echo er naast te leggen. Na bijna een uur te hebben gewacht in de echo kamer kwam ze terug met een serieuse blik op haar gezicht. Ze vertelde dat ik gelijk had, dat inderdaad het hartje met mijn termijn had moeten kloppen. Daarnaast was er naast het vruchtzakje een bloeding te zien en was het vruchtje opzich een heel stuk te klein voor het termijn. Al met al kwam dus het nieuws dat het niet goed is.... Niet goed... in de zin van een miskraam. ik heb gehuild en gehuild en gehuild samen met mijn mannetje... We waren eindelijk dan in verwachting na ruim 38 maanden hopen en dromen en dan zomaar in eens word het geluk ons weer af gepakt... godver de godver... Morgen moeten we het UMC weer bellen om de afspraak van komende woensdag te verzetten naar vrijdag of maandag... dan word er vast gesteld dat het definitief om een miskraam gaat. Daar gaan we dus weer... Maar moet eerlijk zeggen dat ik even niet meer weet wat ik wil en wat ik ga doen... Wil er ook helemaal niet over na denken... Ik ben gewoon zo verschrikkelijk verdrietig... terwijl de testjes er zo mooi uit zagen en de eerste echo ook perfect was... hoe kan het dan nu in eens zo zijn dat we een miskraam krijgen... Wat hebben we fout gedaan? waar hebben we dit aan verdient? Hebben we nog niet genoeg mee gemaakt?? Allemaal vragen die niet te beantwoorden zijn... Ik weet dat iedereen het ons gunt... maar moeder natuur gunt het ons blijkbaar niet.
Jemig meiden wat een rot nieuws, heel veel sterkte. Sneeuwmees, ik duim dat er toch een mooie Emmy uitkomt die blijft plakken. Hoeveel er zijn groeien weet ik niet, met mijn zenuwachtige hoofd vergeten te vragen. Morgen tweede meting en hopelijk een datum voor de punctie. Arts was tevreden en sprak over een goede stimulatie. Echo foto's staan in mijn album.
Nee, Flippo... Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, want wat ik ook zeg daar heb je niets aan nu. Dit is zo ontzettend oneerlijk, het is gewoon niet te geloven. Heel veel sterkte voor jou en je partner.
Flippo, neeeee wat ongelooflijk naar voor jullie!!! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, vind het echt verschrikkelijk. Heel veel sterkte meid!! En een hele dikke knuffel.
@Flippo: jemig, meid! Kreeg kippenvel toen ik je verhaal las. Hoe oneerlijk. Ben er even van ondersteboven. Heb geen moment meer getwijfeld dat het deze keer mis kon gaan. Goh, wat heb ik met je te doen. Een dikke knuffel voor jullie en weet dat we er voor je zijn! Heel veel sterkte!