IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: wat jammer dat het papier op was. Maar je hebt het levende bewijs gelukkig met eigen ogen gezien en staat nu op je eigen netvlies gebrand. Fijn dat het weer een mooie echo was. Ik ben heel blij voor je! En niet schuldig voelen, hoor. Het is voor ons allemaal het doel om zwanger te worden, dus niet schuldig voelen dat jij al zwanger bent, hoor! Het is je van harte gegund!
    @Tori: wat leuk dat je de kleine al voelt. En jij gaat dus bij de volgende echo vragen wat het gaat worden? Wat denk je zelf?
    Of heb je geen voorgevoel?

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Hopelijk geven we degene die nog niet zwanger zijn wat positieve energie :).

Sneeuwmees, ja zeker leuk ; kriebelt een beetje hihi. Ik heb echt een echo ingepland (kost 33 euro ofzo) om het geslacht te weten te komen :) en omdat ik niet tot de 20 weken wil wachten om weer te kijken, haha. Hmm, ik dacht steeds een meisje en toen weer jongen en nu ben ik weer terug bij een meisje. Meeste mensen denken een jongen. Ben erg benieuwd! Nog 3 nachtjes slapen...

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Even kort berichtje (nog aan het werk en druk :)) maar net de uitslag binnen van het chromosomenonderzoek. Alles is in orde. Ik ben zó blij en opgelucht. Ik verwacht volgende week vrijdag mijn menstruatie (tenzij jullie gelijk hebben en het beetje bloedverlies van gisteravond en eergisteravond inderdaad een innesteling was ;)) dus dan kan ik bellen en kan ik hopelijk nu over een week of 3 weer een cryo laten terugplaatsen :)

4. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jordan, wat fijn! nu aan het duimen dat je niet ongesteld wordt :) hihi
    En anders op naar de cryo!!!

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Jordan; dat is ed nieuws!! Ook wel eens fijn

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Tori, haha ik hoop dat het helpt maar anders komt het vast goed met een cryo :)

IkkeB, ja echt heel goed nieuws. En inderdaad mag ook wel een x. :) jij gerust gesteld door de termijn echo? Ben echt blij voor je dat het er allemaal goed uit ziet!!!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: wat fijn dat alles goed was en je ook al snel ongesteld wordt (en snel kan beginnen). Alleen blijf ik even duimen dat je volgende week een andere verrasing hebt voor ons.
    @Aislyn: wat ben je stil? Al moeder??

Hier geen nieuws. Vanavond weer een frubbeltje bruin verloren. Kan me niet voorstellen dat dit goed zit. Maar ja, kan niet anders doen dan afwachten.

8. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Aislyn is te stil, ze is iets aan het doen....hopelijk gaat alles goed

Sneeuwmees: dat wachten is killing

jordan; zeker opgelucht. Het blijft nog steeds spannend, maar elke stap is weer een stap.

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-4, 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken)
    Kaatje: IVF-3 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: in afwachting van IVF-2, 2e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    26 oktober: evaluatie ICSI-3 Kitty
    27 oktober: geslachtsbepalende Echo Tori3
    5 december: intake in DD Kitty

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:
    Aislyn, 20 okt uitgerekend (spontaan)
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1)
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
    Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf)
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP)
    IkkeB, 13 mei 2013 (spontaan na 2x IVF)

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, zoon Tobias (ICSI 1)

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Meiden, helaas had ook ivf-2 niet zo mogen zijn. Vanmorgen het eerste voorzichtige rood gespot. Ik had er de afgelopen 2 dagen al een hard hoofd in, maar goed, als je een verkleurd wc-papiertje ziet is het toch even heel confronterend.
    De gedachte dat we nu nog maar 1 poging hebben (en voor ons is de tp dan ook al gelijk een de poging, omdat wij geen cryo's hebben), is nu ook niet echt een ontspannende gedachte. Nu dus eerst een maand overslaan en dan moet ik nog maar zien hoe het daarna allemaal gaat vallen, want ons zkh heeft een 'winterstop'. In het ergste geval dus 2 wachtmaanden. Dus... even een k*t dag vandaag en even mezelf proberen te herpakken.

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Ach nee toch meid... wat ontzettend jammer weer. Dikke knuf voor jou!

Heb jij nog wel iets van een eigen cyclus? Anders moet je echt vitamine d3 gaan proberen wat ik ook heb gedaan.
    Mijn beste vriendin van mij is er van de week ook mee zwanger geworden. Zij had cyclussen van 70 dagen en de eerste beste cyclus met D3 was ze meteen zwanger...

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: met mijn eigen cyclus is in principe niets mis. Ik ben vrij regelmatig ongesteld met 28 dgn. Ik slik overigens wel iedere dag altijd de vitamine D druppeltjes van mijn zoon. Zit dat daar ook in (lijkt me toch wel)?

13. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ah Sneeuwmees, wat kl**e voor je :( Logisch dat je er van baalt. En dan misschien nog 2 maanden geduld ook. Bluh. Maar geef de moed niet op he meid, je hebt nog een kans en je weet het nooit! Dikke knuffel!!!!!!

IkkeB, ik denk dat de onzekerheid pas helemaal weg is als je een gezond kindje in je armen hebt :) Maar zoals je zegt, beetje bij beetje dichterbij. Sowieso echt blij voor je dat het weer een stapje de goede richting in is!

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    O sneeuwmees: kut! Ik weet nog hoe de moed je in de schoenen kan zakken als keer nog maar 1 poging over hebt met misschien weer maar emmy. Dat was bij ons bij beide keren het geval. Hopelijk kun je wel weer nieuwe energie vinden, want de derde poging biedt nog volop kansen. Maar voor nu is het gewoon kut! Knuffel voor jou.

15. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: In vitamine d zit veel te weinig D3.
    Ik gebruikte en geef nu het advies Devaron (bij de apotheek te verkrijgen). Hier zit 400 IE D3 in en neem dan om de dag 1 en dan 2 tabletten tot de eisprong en dan 1 x daags 1 tablet tot NOD. Het zorgt ervoor de er een betere kwaliteit eitje komt waarvan de schilt makkelijker doordringbaar is. Dus meer kans op bevruchting en het zorgt er ook voor dat het dan beter kan innestelen.
    In Duitsland wordt het veel vaker voorgeschreven en gebruikt bij vruchtbaarheids problemen.
    Het helpt ook bij ivf en Icsi voor betere kwaliteit embryo's en meer kans op goede cryo's.

Ik ken er nu 4 (incl ikke) die er zwanger door zijn geraakt. Ook vrouwen met een regelmatige cyclus...

Altijd het proberen waard toch??
    Een potje kost 9,50 er zitten 90 tabletten in.

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: bedankt voor de tip. Zeker het proberen waard en het zijn vitamines, dus baadt het niet...
    Maar hoe bedoel je om de dag 1 en dan 2 tabletten tot de eisprong (vanaf wanneer dan die 2 tabletten)? Ga het zeker proberen. Hoop dat ik dan snel nr. 5 mag zijn.

17. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Sneeuwmees dikke knuf meis.

Hier zijn de buik krampen en rugpijn in volle glorie begonnen... man man ditt doet veel meer pijn dan menstrueren...

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Flippo: heftig, meid. Tegen mij werd gezegd dat het iets meer dan een heftige menstruatie kon zijn. Maar ik heb toch echt lichte weeën gehad. Ik vond het in ieder geval zowel lichamelijk als geestelijk enorm zwaar. Ik wens je heel veel sterkte. Weet helaas wat je doormaakt en voelt. Een dikke knuffel!

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: De ene dag 1 tablet en de andere dag 2 tabletten (ma 2-di 1-wo 2-do 1-vr 2-za 1-zo 2... enz) en dit tot de eisprong. Daarna elke dag maar 1 tablet innemen.

@Flippo: Meid toch... ik wou dat ik de pijn bij je weg kon nemen. Wat is dit een heftige tijd voor jullie. Dikke Knuf!

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, oooh meid wat ontzettend :( dat je toch ongesteld gaat worden en het dus weer mislukt is. Sterkte!!

Flippo, ohnee jij dus ook van die mega krampen en rugpijn. Voelt het als een soort van samentrekken in je bm? ik weet nog dat ik het had begin dit jaar en dat is echt geen pretje. Zo voelen weeën weet ik nog dat ik dacht. Ook sterkte voor jou!

En een dikke knuffel voor jullie!!

@ego, helaas hoofdpijn nu ... maar gelukkig al wel thuis van het werk, lekker op tijd. Nu even op de bank liggen en hopelijk zakt het weg zonder dat ik en paracetamol hoef te nemen.

Deel Deze Pagina