IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-4, 1e kindje
    BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken)
    Kaatje: IVF-3 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje

Afspraken ziekenhuis:
    5 december: intake in DD Kitty

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:
    Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1), zoontje
    Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC)
    Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf)
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF)

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, dochter Aveline (spontaan)

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Mijn vriendin had gisteren een taart gebakken om mijn familie te verrassen met dat wij een meisje krijgen
    Marjolein's taarten avontuur
    En ik had zelf cakejes gebakken om mijn schoonfamilie te verrassen, zie de fotocollage:

Attached Files:

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Aislyn: van harte gefeliciteerd, meid! En inderdaad mooie naam. Spreek je het uit als Eve of Ave.. ? Maar fijn dat het allemaal goed gegaan is, al was het een uitputtende marathon. Het resultaat mag er wezen. Logisch dat je wat minder online bent. Geniet voorlopig maar lekker van de kleine meid en je kraamtijd.
    @Tori: een meisje, dus? Wat leuk. Ik probeerde me voor te stellen wat ik zou denken wat het bij jou ging worden. Maar ik kwam op een jongetje, dus helaas fout. Nou, nu lekker roze shoppen, meid! En het scheelt weer 50% stress met het zoeken van een naam.
    @Jane: hoop dat het een goede reden heeft dat lichte streepje. Nog maar eventjes geduld en er overmorgen nog maar een testje tegen aan gooien. Ben heeel benieuwd!

Hier in alle hevigheid ongesteld, zelfs met behoorlijke stolsels. Dat is een tijd geleden dat ik dat gehad heb. Hoe tegenstrijdig voelt het dan ook om door te moeten gaan met de utro tot de officiƫle testdatum. Het is normaal al een smeerboel, dus jullie kunnen je er nu helemaal misschien wel wat bij voorstellen. Ik zal morgen het zkh bellen, maar weet wel zeker dat ik dat als advies krijg om toch maar door te blijven gaan.
    Verder geen nieuws. Wel voorzichtig al vooruit aan het kijken hoe mijn eisprong in november ongeveer gaat vallen met het werkrooster van mijn man. Mijn man werkt onregelmatig en ook met nachtdiensten en dat geeft altijd weer even wat stress met een evt. eisprong. Zo moeten we de blik maar weer op vooruit zetten.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraal, wat leuk weer van je te horen. Ik was al benieuwd hoe het met je gaat nu je de laatste weekjes in gaat.

Aislyn, super leuk zeg om te horen dat de kleine meid is geboren. Nu lekker gaan genieten!

Tori, dus jij ook een meid. Echt leuk. En leuk idee van de taart. Die ga ik onthouden, als het ooit zover mag komen natuurlijk.

Sneeuwmees, balen van de mislukte poging. Als je echt zo veel bloed verliest, dan zou ik gewoon stoppen met Utro. En wel fijn zeg dat je ten minste een eisprong van jezelf hebt. Dan hopelijk toch nog volgende maand een kans. Je hebt geen cryo's toch? Heb je al nagedacht hoe je verder gaat?

En we hebben toch 2 meiden op de wachtbank, Jordan en Jane? Ik zie ze niet in het schema staan. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.
    Ik mag fijn weer gaan beginnen. Ik ben er helemaal klaar voor. Waarschijnlijk volgende week donderdag 1e FM en de week erop de punctie.
    Ik zal m

5. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Situatie:

Afspraken ziekenhuis:
    1 november: 1e FM Kitty

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:

Bevallen:

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Kitty: fijn dat je weer mag beginnen en er helemaal klaar voor bent. Is je bm nu goed op dikte?
    Ja, we hebben nog 1 poging tegoed, dus wel vervelend. Mijn pogingen zij altijd de opbrengst van de stimulatie en punctie, want cryo's heb ik nooit. Dat voelt dus extra spannend, omdat het dan letterlijk nog een poging is en dat was het dan ook. Niet echt een relaxte manier om zo'n poging in te gaan. Ik moet het zkh nog bellen dat ik ongi geworden ben en dan zal ik het wel horen. Deze poging hebben we een ander middel geprobeerd, wat in mijn ogen niet veel voor me gedaan heeft (zelfs slechter dan de vorige poging). Ik had ongeveer evenveel follikels met misschien een paar kleintjes meer, maar daar heb je toch niets aan voor de punctie. En nu groeiden mijn follikels ook niet goed gelijk op, waardoor het lastig was de tijdstip van de punctie te bepalen. Als ik het zelf voor het kiezen heb, dan zou ik dus weer het oude (eerste) spuitschema willen (lange schema met Decapeptyl en 225 IE Puregon). Op zich wel jammer, want hier waren de bijwerkingen groter, maar had ik wel betere kwaliteit eitjes (voor mijn gevoel). Maar goed, ik moet nog zien wat het zkh wil. Eerst in ieder geval nog een 'eigen' poging. Dat is na zo'n klinische maand waarin alles via het zkh ging, ook wel eens prettig weer.
    Ik zie dat jij de 4e ICSI hebt? Betalen jullie deze poging zelf, als ik het vragen mag? Ik overweeg hierna ook nog een poging zelf te betalen, maar hoop dat niet te hoeven doen, omdat het (in mijn geval met mijn trage eitjes) wel een dure bedoeling gaat worden.
    @Tori: wat een originele manier om je familie op de hoogte te brengen. En wat leuk van je vriendin om zo'n taart te maken. Hoe waren de reacties?

7. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Kitty, lief van je! Laatste loodjes zijn zwaar, maar wil echt niet klagen!
    Ik duim voor jou meis, op afstand....maar dat je het wel weet!!

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Bedankt voor de felicitaties! Je spreekt de naam op zijn nederlands uit. Ze heeft vandaag een hielprik gehad en is haar navelstompje verloren. Ook komt ze ontzettend veel aan, ze is al bijna 2 ons aangekomen! Het gaat goed met de borstvoeding.

Tori, jij ook een meisje, leuk hoor!

Kitty heel veel succes!

Sneeuwmees, wat balen dat je poging is mislukt. :( Knuf.

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Aislyn: wat fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding. En mooie naam inderdaad! Dat zal je zeker wel vaker horen de komende tijd. Nou, meid, zo te horen zit je overduidelijk op een roze wolk. Geniet van de kleine meid!

Ik ga me zo weer klaarmaken voor het werk. Straks ook weer naar het zkh bellen om te zeggen dat ik ongi geworden ben. Zie daar toch altijd een beetje tegenop. Maar bel in ieder geval vandaag, want dan zit de verpleegkundige er, waar ik de beste klik mee heb. Wil ook vragen toch te mogen stoppen met de utro. Ik heb zo'n zware ongi, dat ze mij niet wijsmaken dat mijn embryootje uberhaupt nog kan blijven zitten, met zoveel bloedverlies. In het ergste geval moet ik het tot vrijdag blijven gebruiken.
    Heb ook al stiekem even gekeken hoe de week van mijn eisprong gaat vallen met het rooster van mijn man. In dat opzicht zou er geen vuiltje aan de lucht hoeven te zijn. ;)

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Sneeuwmees; het bellen is nooit leuk. Ik deed dat pas weken na een mislukte poging, omdat wij bewust wat ruimte tussen de pogingen hielden en ik mezelf dan. Iet hoefde te kwellen met bellen. Ik heb er respect voor hoe snel jij weer positief vooruit kunt kijken. Hopelijk voelt het ook zo stoer als aangeeft.vooruit kijken kan veel positieve kracht zetten. Het is je zo gegund meid! Aan die woorden heb je vast niks, maar ik wilde ze toch even tegen je zeggen. Dikke knuffel

Aislyn; heerlijk zo'n kleine meid die het zo goed doet. Fijn ook dat de borstvoeding goed loopt. Heerlijk! Genietva elk moment.

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Sneeuwmees; ik heb nog een vraagje. In jou handtekening staan maanden en namen, wat betekenen die?

12. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Situatie:
    Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    1 november: 1e FM Kitty

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD

zwanger:

Bevallen:

13. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Nadat ik vrijdag op zaterdag nacht in het ziekenhuis heb door gebracht omdat ik te veel bloed verloor tijdens de miskraam (6 nachtmaandverbanden in 10 minuten letterlijk) heb ik de afgelopen 2 dagen eigenlijk niets anders gedaan dan nadenken.
    Veel meer kan ik ook niet omdat ik er gewoonweg te moe voor ben.

Ik heb besloten afstand te nemen van hier, ik wil even niet meer bezig zijn met kinderen krijgen.
    Ik weet niet eens meer zo goed of ik nog wel kinderen wil.
    Lijkt wel of ik zon engeltje en duiveltje boven mn hoofd heb hangen, de een zegt je wilt kinderen en de ander roept dat ik het niet wil.

Eerst mijn hoofd dus maar eens op een lijn zien te krijgen en daar begin ik vanmiddag mee met hulp van maatschappelijk werk.

Maar goed, voor nu blijf ik even weg van hier.

14. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Flippo: verstandig om even in alle opzichten wat rust te nemen en even aan jezelf te denken. Het is niet niks allemaal. Neem dus de tijd die je nodig denkt te hebben. Ik heb toen ook zo enorm veel bloed verloren en heb me lange tijd niet goed gevoeld. Achteraf bleek ik bloedarmoede te hebben. Dus een tip voor jou, houdt dat ook voor jou even in de gaten, zodat je niet, niet als ik, langer dan nodig als een dweil door het leven gaat. Weet dat we er voor je zijn, als je het even niet trekt. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.
    @Ikke: bedankt voor je lieve woorden. Ja, ik ben er wel weer klaar voor. Ik heb altijd even een behoorlijke dip als het weer niet gelukt is. Maar na het opdrogen van de traantjes (want die zijn er ook bij mij altijd), komt er altijd wel weer een bepaalde 'zin' in de volgende poging.
    Oh, en de maanden onderaan mijn handtekening zijn pendels die ik heb aangevraagd. Weet dat ik ze met een korreltje zout moet nemen, maar ach, je moet soms wat kleine strohalmpjes hebben om je aan vast te houden, toch?:)

Ik zal zo het zkh maar eens bellen. En we horen dan wel hoe en wat. Ik hoop van harte dat ik met die utro mag stoppen, want dat geklieder (zeker nu) staat me enorm tegen.
    Ik moet ook kijken hoe de eerstvolgende ongi valt, want het academisch zkh hanteert een 'winterstop' tussen 21 december en 6 januari. In die tijd worden er geen puncties en tp gedaan. Dus even kijken hoe dan mijn eerstvolgende ongi valt en anders wordt het nog een maand later. Ik zit er zelf wel eens aan te denken om inderdaad in januari er weer voor te gaan (dus bij de ongi in december pas bellen en me aanmelden). Ik weet dat ik mijn leeftijd niet mee heb, maar ga er vanuit dat dat ook niet van een maand meer of minder zal afhangen.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik heb straks het zkh gebeld. Ondanks dat het niet volgens het beleid van Nijmegen is, had de verpleegkundige ook zoiets dat het geen zin had om de utrogestan door te blijven gebruiken. Ze zou me alvast met een 'nee' in de computer zetten. Ik mag vrijdag nog wel testen, maar hoef niet meer te bellen. Dat was ik toch al wel van plan zodat ik dit hoofdstuk voor mezelf weer af kan sluiten.
    De volgende poging valt net in de winterstop van het zkh, dus ik mag als ik december ongi wordt bellen. Dus twee verplichte rustmaanden (en dus 2 x weer een kans om het zelf te proberen). Omdat ik weer 'mijn oude spuitschema' wil gebruiken, stelde ze toch voor om in december even bij de gyn langs te gaan en even alles persoonlijk door te spreken. Die afspraak staat nu dus.
    Verder vond zij het ook vreemd dat ik nu op de gebruikelijke tijd (dus 4 wkn na mijn vorige ongi) weer ongesteld geworden ben. Die Orgalutran is minder heftig dan de Decapeptyl, maar je cyclus zou daar toch wel enigszins door onderdrukt moeten worden. Misschien is het ook wel gewoon toeval dat ik net ongi werd, toevalluig 4 wkn na de vorige keer, maar dat het er verder los van staat.
    In ieder geval heb ik het zkh weer gesproken en gaan we de komende 2 maanden heel hard ons best weer doen (in de hoop dat ik die afspraak in december af kan zeggen, of met een leuke mededeling daar mag komen).

@Noekie: ik heb die Vitamine D3 gehaald bij de apotheek, maar klopt het dat zo'n heel klein doosje is (die ca. 10 euro kosten). Er staat op Devaron 400, 400 IE. Een tablet bevat 400 IE colecalciferol. Het is wel vitamine D, maar niet speciaal op dat het vitamine D3 is.
    Dat meisje bij de apotheek keek zo twijfelachtig toen ik erom vroeg, dat ik het voor de zekerheid maar even bij jou check. Oh, ik zie net dat er achter vitamine D een heel klein 3-tje staat.:)

16. Noekie

Noekie Fanatiek lid

Jan 26, 2012
    1,322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Je hebt de goede gekocht! Ik heb zelf de verpakking aan een vriendin gegeven maar er is maar 1 soort Devaron op de markt. Wij verkopen die verpakking voor 9,50 euro.

En laat ze maar lekker raar kijken! haha... Wij spelen gewoon zelf doktertje! En dat het in deze 2 maanden maar mooi raak mag zijn!

Dikke knuf!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Noekie: dank je wel voor de tip. De eerste vitamientjes zitten er in. Wat een kleine pilletjes, zeg! Zou idd heel mooi zijn als we zelf met onze eigen middeltjes ook zwanger kunnen raken. En baadt het niet, dan heb ik in ieder geval hele sterke botten!:D

18. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Flippo: ik geef je groot gelijk. Rust nemen en der tijd nemen om je gedachte weet op orde te krijgen is erg belangrijk. Dit forum helpt dan vaak niet mee. Wel denk ik aan je en wens je heel veel sterkte! Dikke knuffel voor jou.

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Flippo, heel verstandig. Denk aan je zelf en alles op een rijtje zetten. Het is goed om erover te praten, want het is niet niks. Heel veel sterkte en wijsheid meid! Knuffel.

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flippo, ik denk aan je! Ik hoop dat je de rust kunt vinden en je een weloverwogen beslissing neemt hoe nu verder te gaan.

Tori, ken jij de Chinese kalender? Klopt deze? Gewoon nieuwsgierig :).

Noekie en Sneeuwmees, ik hoorde dat magnesium ook schijnt te helpen? Ik gebruik alleen vitB en multivit. Daar zit ook vit D en magnesium in, maar in een lage dosis. Twijfel een beetje of het nu nog nut heeft als ik ook een van de twee ga slikken.
    Sneeuwmees, ik hoop oprecht dat je toch nog in je eigen cyclus zwanger mag raken. Je ziet hier dat het kan. Positief blijven en hopelijk gaan wij dit jaar zwanger uit!

Ik heb morgen mijn eerste FM. Dan gaat het echt beginnen. Ik ben benieuwd. Op dag 8 is meestal nog niet zo heel veel te zien, maar het is een start :).

Share This Page