Jordan: waar bellen. Toen je gister schreef over spontane bloedneus dacht ik nog even hmm zou goed teken kunnen zijn, maar helaas. Ik duim dat de volgende poging meer geluk opleverd voor jullie. Thanx met de felicitatie van mijn 12 weken! Jij gefeliciteerd met het tante schap, dat blijft zo bijzonder vind ik, maar kan soms ook lastig en confronterend zijn. Herken jij dat? Dikke knuffel
IkkeB, dank je. Het is extra bijzonder als het van je eigen zusje is op de eoa manier. Heel dicht bij. Wat jij zegt herken ik zeker. Het brengt je weer even terug naar de realiteit, hoe zou het voor ons voelen. In eerste instantie natuurlijk alleen blij dat alles goed gaat met zusje en nichtje maar vanmorgen hadden we toch wel weer even zoiets van, oh ja. Zeker met een negatieve test erbij. Maar ik had nergens op gerekend dus dat scheelt We gaan nu voor een nieuwe ronde, hopelijk met veel succes. Oh ja, ik moest om 3 uur al naar de wc maar had bedacht dat ik weer in slaap zou valen. Helaas. Vier uur getest en tot half 6 kon ik niet meer slapen. Werd vervolgens pas weer om 11 uur wakker haha. Jij was er vroeg uit!
@Jordan: balen van de negatieve test, meid! Het had zo mooi kunnen zijn. Jij een positieve test op de dag dat je tante geworden was. Hele dikke knuffel en hopelijk kun je nu snel voor de tp gaan. Hier geen nieuws. We zijn weer een nieuwe fase ingegaan met een peuter die denkt zonder z'n middagslaapje te kunnen. Maar nu dus niet te genieten is. Ook die strubbelingen horen erbij.
Jordan: ja ik ben welker ochtend vroeg wakker sinds ik zwanger ben. Altijd rond half 8 à 8 uur. Kan dan niet meer slapen. Maar blijf wel lekker liggen als ik de kans heb, want ben wel moe. Is bij jou de menstruatie al begonnen? Sneeuw mees: ja die peuter fase kan flink pittig zijn. Hopelijk slaapt hij vanavond wel goed.
Sneeuwmees, ja dat was echt super geweest Helaas. Maar het gaat vast goed komen Hoe gaat het nu met de middagslaapjes? IkkeB, wel lekker lange dagen zo. De laatste 3 weekenden slaap ik asociaal lang door. Best moe, komt denk ik door minder zon hahaha. Maar ik heb zo'n ritme van iedere dag 7 uur wakker worden dat ik in het weekend ook vaak 7 uur al klaarwakker ben. Blijven liggen is dan lekker zeker op dagen zoals gisteren Ik ben trouwens nog steeds niet ongesteld geworden. Was altijd exact 28 dagen maar heb het idee dat het een beetje in de war is sinds de prik activiteiten. Kitty, hoe gaat het daar?
@Jordan: jij ook al zo moe? Dacht dat het door de mutsenbollen kwam en mijn heftige ongi. Maar ik denk dat ik ook wat last heb van de najaars-blues. Ben daar zelf ook gevoelig voor als ik minder zon krijg. Nu ik toch niet zwanger ben, zit ik er aan te denken om even een paar keer onder de zonnebank te gaan. Dat helpt me vaak even om me weer wat op te peppen.
Sneeuwmees, zonnebank is echt fijn en een daglicht lamp ook. Ken je dat? Ga je gewoon voor zitten, boekje lezen, zodat het licht van die lamp in je ogen schijnt en dat bootst op een bepaalde manier zonlicht na wat je weer een boost geeft. Ik ben echt een zon fan en hoe dieper in de winter hoe meer bluh ik word.
@Jordan: zo'n lamp ken ik wel inderdaad, maar wij hebben nog een ouderwets solarium/zonnebank ding thuis staan. Dus die moet binnenkort maar eens uitgeklapt worden. Ik had nog even een vraagje. Bij wie van jullie zijn de eileiders als eens doorgespoten? Bij mij is dat niet gedaan, omdat we voor ivf gingen. Achteraf gezien vind ik dat wat krom, want waarom zou het niet en/en kunnen zijn. Zodat de rustmaanden ook in ieder geval optimaal door ons benut kunnen worden. Ik wil daar toch eens over bellen, zeker nu we 2 verplichte rustmaanden hebben. Maar ik vroeg me af of je die maand dan wel zwanger mocht raken. Ik lees veel tegenstrijdige verhalen omdat het met contrastvloeistof gaat. Ik las dat het bij de een ontraden werd en bij de ander als het vroeg genoeg in de cyclus was, je er die maand wel voor mocht gaan. Ik was dus even benieuwd naar jullie ervaringen (als jullie die zouden hebben). Ik bel straks zo en zo even naar het zkh om het in ieder geval bespreekbaar te maken. Houd jullie op de hoogte.
Sneeuwmees, ja wij hebben zo'n zonnebank uit het jaar 0. Ik heb een kijkoperatie gehad en daarbij zijn mijn eileiders ook direct doorgespoten. Is nu inmiddels al bijna een jaar terug dus ik weet het niet precies meer maar volgens mij moesten wij ook even veilig aan de gang tot mijn volgende menstruatie maar na die kijkoperatie was dat voor mij niet lastig want dat was vrij gevoelig allemaal. Ik zou zeker informeren als ik jou was.
@Jordan: dank je! Ga in ieder geval even bellen en het navragen en dan kan ik alsnog beslissen of ik het laat doen. En het is ook afhankelijk of ze het uberhaupt willen doen (dat ik dat wil laten doen, zegt natuurlijk niets ). Mijn ferti-poli heeft altijd dagelijks telefonisch spreekuur tussen 12-12.30 uur. Dus wel handig voor als je vragen hebt. Ben benieuwd wat ze zeggen. Maar ga ervanuit dat ik dan eerst misschien weer langs moet komen bij de gyn. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.
Hoi meiden, dacht update jullie ook even. Maandag moet ik voor curretage naar het ziekenhuis. de miskraam is een missed abortion geworden. Lang verhaal, maar dat staat in mn eigen topic helemaal uitgeschreven. Update ook even de lijst met gebeurtenissen.
Situatie: Kitty17 ICSI-4, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken) Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 3 november: 2e FM Kitty 12 november: Curretage missed abortion 5 december: intake in DD Kitty 6 december: gesprek hoofdbehandelaar ivm stoppen 12 december: evaluatiegesprek ivm mislukte ivf-2 Punctie/Eisprong: Terugplaatsing: NOD Mees, 22 november zwanger: Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1), zoontje Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF) Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, dochter Aveline (spontaan)
Situatie: Kitty17 ICSI-4, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken) Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 12 november: Curretage missed abortion 5 december: intake in DD Kitty 6 december: gesprek hoofdbehandelaar ivm stoppen 12 december: evaluatiegesprek ivm mislukte ivf-2 Punctie/Eisprong: 8 november: Kitty Terugplaatsing: NOD Mees, 22 november zwanger: Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1), zoontje Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF) Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, dochter Aveline (spontaan)
@kitty: Meis ik duim voor je Mooie dag voor een top opbrengst aan eitjes.... Het is dan mijn verjaardag Maar zonder gekheid... ik duim me ziek voor je!
Sneeuwmees, ik heb een HSG gehad en daar worden je eileiders idd doorgespoten. Ik dacht dat dit soort onderzoeken een voorwaarde zijn om met een fertiliteitsbehandeling te beginnen. En IkkeB heeft gelijk, je mag dan een maand lang niet zwanger worden. Het moet altijd ruim voor je eisprong gedaan worden. Het is een best heftige ervaring, dus ik zou het wel weten.....Gewoon proberen en anders in januari weer een nieuwe ronde. Flippo, wow, heftig zeg! Heel veel sterkte. Meiden, ik mag vanaaf om half 12 pregnyl spuiten. Donderdag om half 12 de punctie. Ik kan niet wachten. Ik ben zo benieuwd naar de opbrengst dit keer! Ik laat wel weten hoe het is gegaan.
Situatie: Kitty17 ICSI-4, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken) Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 12 november: Flippo: Curretage missed abortion 5 december: Kitty: ntake in DD 6 december: Flippo: gesprek hoofdbehandelaar ivm stoppen 12 december: Sneeuwmees: evaluatiegesprek ivm mislukte ivf-2 Punctie/Eisprong: 8 november: Kitty Terugplaatsing: NOD Mees, 22 november zwanger: Zonnestraal77, 14 november uitgerekend (ICSI-D1), zoontje Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF) Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, dochter Aveline (spontaan)