Noekie; werken lukt nog wel, zo af en te even naar de wc rennen. Nee hoor dat valt mee. Maar soms begin ik wel iets later, omdat ik dan op weg naar mijn fiets weer terug moet rennen omdat het mis gaat. Tori; ik hoop dat het stopt, maar er waren ook mensen die zeiden het na 12 weken beter zou wodrden, omdat hcg dan daalt, maar bij mij wordt het alleen maar erger. Ik hoop ook dat het weer zakt, maar dat blijft afwachten. Morgen accupunctuur om te kijken of dat kan helpen. In het begin hielp het iig wel.. Duimen dus. Zou fijn zijn als het alleen al een klein beetje zou helpen.
ikkeB, lijkt me zo zwaar als je daar zo'n last van hebt! Maar acupunctuur proberen, dat helpt vast een beetje (al hoop ik dat het heeeeel goed helpt!). Duim voor je dat dat zo is. Ik heb het alleen met het smeren van brood en geurtjes die ik vies vind (of alleen als ik aan iets smerigs denk), dan moet ik ook bijna overgeten... maar verder dan bijna komt het gelukkig niet.
Tori; gewoon van geníeten dat je het níet hebt. Jaloers Met denken aan dingen kan ik het ook hebben. Of van de emmers van mvm. ( nog 3 weken dan scheelt het weer een paar keer spugen) en als ik een sjaal om doe of mijn keel aanraak. ( zal maar geen coltrui aan trekken) maar nogmaals, ik ben verder mega gelukkig en blij! Buikje groeit ook al lekker door.
@all: ff korte reactie. Curretage is goed gegaan alleen erg veel pijn gehad toen ik wakker werd. Normaal gebeurd dat niet maar mijn baarmoeder schoot in een kramp. Niet bepaald fijn om eerlijk te zijn. Maar goed het is achter de rug, een maand na de echo dat we wisten dat het een miskraam zou zijn is het nu dan eindelijk weg. Het was een emotionele dag, weet ook nog niet zo goed hoe ik me moet voelen. Ik blijf wel mee schijven hier maar op een laag pitje.
@Flippo: Een heftig dagje dus. Ik was op de dag van de bbz operatie ook ontzettend emotioneel. Het idee dat ze 'het' toch gingen weg halen was bijna ondragelijk voor mij. En na de operatie voelde ik mij lichamelijk maar vooral emotioneel helemaal leeg. Sterkte meis! Een hele dikke en warme knuf voor jou. En fijn dat je wel blijft meeschrijven! @IkkeB: Acupunctuur heeft mij wel goed geholpen voor de misselijkheid dus hopelijk wordt het toch nog wel iets beter voor je. @Zonnestraal: Vandaag de uitgerekende datum... Spannend!! Of ben je ondertussen al stiekem bevallen?!?! Pff...de tijd gaat wel veel langzamer nu ik thuis ben. Maar de pijn is wel beter onder controle. Ik moet de dag wel goed indelen. Even een half uurtje strijken en daarna een paar uur herstellen van de pijn helaas. Verre afstanden lopen is ook niet meer mogelijk dus lekker gezellig winkelen ofzo zit er ook niet meer in. (waar mijn mannetje natuurlijk blij mee is... al heeft hij niet door dat je ook bijna alles via internet kan bestellen. )
Lieve dames, ben bevallen (afschuwelijke bevalling) via een spoedkeizersnede van onze prachtige zoon B.eau, 3650gr en 52cm op 10-11-12 . Moeizame start gehad na de keizersnede. Maar hij doet het zo goed dat we hoogstwaarschijnlijk vandaag naar huis mogen! Ben de gelukkigste vrouw van de wereld en vreselijk verliefd!! Heel bijzonder gevoel!!
Zonnestraal!! Gefeliciteerd met jullie zoon! Mooie naam en een fantastische datum! Hopelijk herstel je snel en kun je deze vreselijke bevalling ook snel achter je laten. Geniet van deze bijzondere tijd en van de verliefdheid. Die gaat nooit meer over kan ik je vertellen! Heerlijk! Liefs Noekie
@Zonnestraal: gefeliciteerd! En ben jaloers op zo'n mooie bevaldatum! Jammer dat het even allemaal niet zo ging, zoals je gehoopt had (al bestaat er volgens mij nooit een ideale bevalling), maar fijn dat je lekker geniet. En inderdaad wat Noekie zegt. Dit is een verliefdheid voor het leven. Van harte gefeliciteerd en een hele fijne kraamtijd toegewenst. @Flippo: heftige dag gisteren en dan moet je ook nog zo'n pijn hebben. Het zit je ook allemaal niet mee. Ik hoop dat je in ieder geval snel alvast lichamelijk hersteld en aansterkt. Het geestelijke deel zal wat langer duren en zit helaas geen einddatum in. Ik wens je veel sterkte en geef je een dikke knuffel. @Noekie: de tijd zal inderdaad wel langzaam voorbij gaan nu je thuis zit. Heb je wel het idee dat het helpt om rust te houden? @Ikke: meid, wat heftig dat je nog zoveel moet overgeven. Een vriendin van mij had het ook en die is toen tijdelijk halve dagen gaan werken. En als ze dan thuis kwam, ging ze echt even plat. Haar heeft dat uiteindelijk geholpen. Hoop ook dat de acupunctuur je kan helpen. Mijn acupuncturiste helpt in ieder geval regelmatig misselijke zwangere dames. Ik weet zelf nog niet of ik nu echt op de wachtbank zit of niet. Heb tot nu toe nog niet echt een knalpositieve test gehad. Als ik van het hele rijtje de meest positieve test moest kiezen, zou ik denken dat die van vrijdagavond daar het meest voor in aanmerking komt. Ook gezien de eisprongpijn op zaterdagavond. Het kan natuurlijk ook zien dat het geen goede eisprong geweest is. Maar ik ben nog even door blijven testen en de testen zijn weliswaar negatief, maar toch ook weer niet praktisch onzichtbaar zoals ik altijd heb. Ik vond er nu bijv. toch een heel redelijk 2e streepje staan. Of mijn eisprong dan nog moet komen? Ik weet het niet. We klussen (als we zin hebben) dus nog maar even door en ik test voor de zekerheid ook nog maar even door. Als mijn cyclus 'gereset' zou zijn door de ivf en ik van mijn testdag uit zou gaan, zou mijn eisprong morgen of overmorgen moeten zijn. Dus tot ik zekerheid heb, test ik nog maar even door.
Zonnestraal!!! Gefeliciteerd met jullie zoon! Heavy dat het zo'n zware bevalling is geweest en het uiteindelijk een keizersnede is geworden, maar nu is hij er eindelijk. Goed gedaan en lekker van genieten! En wow, wat een supergeboortedatum 10-11-12! Noekie, gelukkig is er internet!!! Fijn dat de pijn nu beter onder controle is, maar het blijft vervelend ... kan me voorstellen dat de dagen nu aanzienlijk langer duren. Sterkte!! Hier vanochtend weer naar de vk geweest en alles was goed! Bloeduitslagen besproken, was helemaal top ; bloeddruk prima en we konden 't hartje meteen weer horen. M'n bm zat al behoorlijk hoog en ik loop wat dat betreft ook voor op schema zei ze. Nog wel mega verkouden, zo maar even lekker op de fiets naar de visboer ; frisse lucht doet me goed.
Flippo: mega veel sterkte Meis, het zal een zware tijd voor je zijn. Zonnestraal: gefeliciteerd! Mooie naam. Hopelijk verzacht de verliefdheid de vreselijke bevalling een klein beetje. Waarom was het spoed keizersnee? Wat ging er mis? Geniet van deze mooie tijd.
Zonnestraal, van harte gefeliciteerd!! Klinkt heftig, een spoedkeizersnede. Denk nu vooral even aan jezelf en je kleintje, een goed herstel is heel belangrijk en dat heeft veel tijd nodig. Laat je goed verwennen en probeer zo veel mogelijk te genieten van je kleintje! Flippo, heftig meid. Heel veel sterkte. Tori, fijn dat bij jou alles goed is! Sneeuwmees, lastig dat je geen duidelijkheid krijgt van die testen. Van wat ik van jou lees zou ik ook denken dat je eisprong zaterdag is geweest.
Situatie: Kitty17 ICSI-4, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken) Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 12 november: Flippo: Curretage missed abortion 5 december: Kitty: ntake in DD 6 december: Flippo: gesprek hoofdbehandelaar ivm stoppen 12 december: Sneeuwmees: evaluatiegesprek ivm mislukte ivf-2 Punctie/Eisprong: 8 november: Kitty Terugplaatsing: 11 november: Kitty (2 ICSI emmy's) NOD Mees, 22 november Kitty, 23 november zwanger: Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF) Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)
@Sneeuwmees: Het helpt gelukkig wel ja die rust. Dus zal mij er toch echt aan moeten gaan houden. Morgen nog wel naar de Arbo-arts maar mag van de UWV arts al niet meer werken dus ben wel benieuwd wat hij gaat doen/zeggen....
Situatie: Kitty17 ICSI-4, 1e kindje BiancaElisabeth: ICSI-3 3e kindje (pauze ivm onderzoeken) Jordan: ICSI-1, 1e kindje Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam) Afspraken ziekenhuis: 28 november: Tori3: 20 weken echo 5 december: Kitty: intake in DD 6 december: Flippo: gesprek hoofdbehandelaar ivm stoppen 12 december: Sneeuwmees: evaluatiegesprek ivm mislukte ivf-2 Punctie/Eisprong: 8 november: Kitty Terugplaatsing: 11 november: Kitty (2 ICSI emmy's) NOD Mees, 22 november Kitty, 23 november zwanger: Spijkervrouwtje, 25 november uitgerekend (IVF-2 MNC) Noekie, 26 februari 2013 uitgerekend van een zoontje (spontaan na 2 x ivf) Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF) Bevallen: Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1) Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan) Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)
@Noekie: fijn dat de rust in ieder geval helpt. Dan weet je in ieder geval waarom je thuis zit van je werk en waarvoor je het doet. Is er wel begrip op je werk van je collega's? Ben benieuwd wat de arbo-arts zegt, maar kan me niet voorstellen dat hij anders zou beslissen. Hier vandaag mijn vrije dag. Ik heb een fulltime aanstelling en heb de laatste 3 jaar, 3 dagen op kantoor, 1 dag thuis en 1 dag verlof gehad. Dus dat was wel lekker. Dat thuiswerk mocht ik altijd door de hele week verdelen, waardoor ik dus 2 dagen thuis was. Vond dat altijd heel erg fijn, maar mijn nieuwe baas wil niet meer dat er thuisgewerkt wordt, dus het was de keuze of die dag inleveren (en dus een paar honderd euro minder verdienen) of op kantoor komen werken. Omdat mijn man ook al in uren is teruggezet en dat ook al honderden euro's per maand scheelde, had ik dus weinig keus. Ik werk nu sinds 1 november 4x9 en donderdag is mijn vrije dag. Wel lekker. Heb mezelf een geen-mail-van het werk-kijken-verbod opgelegd voor de donderdag, om er zo ook helemaal voor mijn zoontje te zijn. Vorige week werd ik op donderdag 2 keer door mijn werk gebeld, maar ook die telefoontjes heb ik niet opgenomen.
Hallo dames, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Gisteravond had ik ineens hele erge steken en kramp en daarna ontzettend slechte zin. Meestal is dit laatste een teken dat ik de dag erna ongesteld wordt.. Maar hopelijk zijn het gewoon de hormonen en was ik moe. Dan wordt ik ook altijd lastig Ik mag komende dinsdag testen, maar ik twijfel of ik niet al zondag test.. Kan dat bij IVF? Ik heb wel vanochtend heel goed nieuws gekregen dat ik even met jullie wil delen... Mijn vriendin, die in hetzelfde schuitje zit, heeft gisteravond en vanochtend de test gedaan en deze waren beide positief!
Sneeuwmees: heel goed van je dat hee de donderdag ook echt vrij houd. Zeker als je baas niet flexibel is in thuis werken, dan is een vrije dag ook echt zonder werk!
@Sneeuwmees: Begrip vanuit mijn collega's? Geen idee. Van eentje heb ik een kaartje gekregen en van een ander een mailtje. Die waren wel lief maar wat de andere zullen denken.... In totaal zijn we met 22 collega's (allemaal vrouwen) en we werken al een tijdje onder veel stress en een hoge werkdruk. Nu ik uitval zal dat er niet beter op zijn geworden. Ik ben er eentje die meer taken op zich heeft genomen en die bijna alles weet hoe de toko draait. Dat zullen ze nu wel gaan missen... Maar dat is ook hun eigen schuld want ze wouden het zelf niet doen. Maar ja kan er helaas nu niks meer aan doen. Ik had het ook wel anders willen zien!
@Noekie: toen ik zwanger was had ik alleen maar fijne en begripvolle collega's. Maar die zijn nu inmiddels allemaal weg. Mocht ik nu zwanger raken zal dat wel anders zijn. De sfeer is nu veel zakelijker en harder en bovendien hebben we een paar collega's zonder kinderen en die ook erg anti-kind zijn. Dus ik weet al dat ik van hun nooit geen kaartje hoeft te verwachten. Toen ik een mk heb gehad, hebben ze het zelfs gepresteerd om op de eerste dag dat ik weer terug was, mijn collega te groeten die bij me op de kamer zat en mij niet. Maar er zal overal wel wat zijn. Nu even aan jezelf en de kleine uk denken. @Halfom: het ligt eraan of de pregnyl al uit je lichaam is, daarom adviseren ze om niet al te vroeg te testen. Maar ik heb meer mensen om me heen gezien die toen al een echte positieve zw.test hadden (en geen pregnylresten meer). @Ikke: ja, ze krijgen wat ze verdienen op mijn werk. Ik ben altijd heel flexibel geweest dat ze me altijd mochten bellen/mailen op de 2 dagen dat ik thuis was. Dus ze ondervonden nooit geen last dat ik niet op kantoor was. Nu mijn baas zich zakelijker gaat opstellen, ga ik dat ook doen. Zit er ook aan te denken om vanaf januari ook een middag ouderschapsverlof op te nemen. Dus dan heb ik naast een dag niet inzetbaar en bereikbaar voor het werk, straks ook nog een middag (+ voor haar extra arbeidskosten omdat ze iemand in moet huren). Ze kunnen het krijgen. Ik vind 4 hele dagen van huis best pittig. En de kans is zeer duidelijk aanwezig dat mijn zoontje ons enige kindje zal blijven, dan wil ik ook wel zo veel mogelijk van hem genieten.
Net naar de wc geweest en heb ik zo maar wat helder rood bloedverlies.... Paniek in de keet! Meteen zelf even hartje van de kleine luisteren en die klopt gelukkig stevig door. (toch fijn zo'n apparaatje thuis te hebben...) Ik heb maar even naar de vk gemaild wat te doen... Dat kan er ook nog wel lekker bij!