IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: wow, wat mooi! En wat is het gezichtje goed te zien. Logisch dat je je spruit even komt showen! Is dat bij Babyview gemaakt?

Ik had vanmiddag steken in mijn buik en een soort van ongesteldheidspijn. Bij het afvegen ook wat roze gespot. Waarschijnlijk zijn de rode duivels al in aantocht en ook nog eens dagen te vroeg. :x Even een behoorlijke klap, want ik had er best een goed gevoel over deze maand. Nu dus maar weer even door de hele zure appel heen bijten.

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Wow Noekie, mooi gezichtje :)

Sneeuwmees, ah nee... :(
    Dikke knuffel!!

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Ach mees toch... Wat jammer! Telkens die teleurstelling! :(

De echo is inderdaad bij Babyview gemaakt al heet dat nu Echowonder sinds begin november.

Hij lag de eerste 20 minuten met zijn neus in de placenta en wou niet draaien. Al een echt eigenwijsje dus! In mij fotoalbum staat daar nog een foto van.
    We hebben de hele echo op dvd met het hele gesprek erbij. Heel apart om terug te zien. En het is nog steeds een jongetje trouwens. We hebben het in kleur gezien! :D

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Noekie, wauwwwwww!! Wat mooi. Zo'n duidelijk gezichtje ook. Echt leuk!!!! :)

Sneeuwmees, nee he!? Is er al meer doorgezet of is het bij dit beetje gebleven? Hoop zo dat het vals alarm is! Knuffel!!!

Tori, hoe gaat het met jou?

Kitty, misschien kun je vrijdagochtend testen? De bloeduitslag laat natuurlijk nog heel even op zich wachten dan heb je alvast een idee? Wel spannend he, en dat wachten... Maar, het is alweer dinsdag dus voor je het weet. :) Ik moet vanaf dag 10 starten met ovulatietesten, dus 2 dagen eerder dan de echo. Ik ben sinds de injecties de 1ste keer gewoon op de dag dat het werd verwacht ongesteld geworden. Vorige cyclus en de afgelopen cyclus duurden allebei exact 6 weken maar wel allebei zelf ongesteld geworden zonder pillen ofzo :) Ik ga in mijn eigen cyclus doen tenzij mijn eisprong raar doet (gezien de 6 weken cyclus steeds) dan zal ik wel 1x Pregnyl moeten prikken misschien maar daar gaan we maar niet vanuit, held die ik ben hahaha. Verder geen medicijnen helemaal puurrrr natuur (althans...helemaal....nou ja, je snapt wat ik bedoel ;)) Succes nog heel even, laatste loodjes, ik ga voor je duimen!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: we zijn er voor mijn zoontje toen ook geweest. Vond ze erg prettig en duidelijk uitleg geven. M'n zoontje (wat we toen nog niet wisten) lag de hele tijd met zijn handen voor zijn gezicht te slapen. Weinig activiteit dus. Ik moest toen even gaan plassen en lopen en na verloop van tijd had ze hem wakker en hebben we nog mooie beelden gehad:p. M'n man vond het eerst zonde van het geld en niet nodig, maar achteraf was hij de eerste die zei dat hij alle echofotootjes èn de DVD wilde hebben en zat hij zowat met zijn neus in het echo-apparaat.
    @Jordan: spannend zo puur natuur (maar wel prettiger natuurlijk dan al die hormonen in je lijf).

Hier vanmorgen weer wat waterig roze bij het afvegen. Vrees toch het ergste....:(

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Jordan, nog 8 daagjes en dan mag je beginnen. Op naar de cryo die al lekker ver doorgedeeld is als hij in je bm geplaatst wordt.
    Met mij gaat het weer goed, was mega verkouden maar dat wordt steeds minder. Begin de kleine al steeds vaker te voelen en ook duidelijker. Hierdoor schrik ik er wel minder van.

Sneeuwmees, he bah... :( roze is niet tof!!!

Noekie, ik ga ook naar Echowonder voor een 3d/4d echo :) in januari. Krijg er nu steeds meer zin in nu ik jouw foto heb gezien.

Kitty, nog even volhouden en dan (ooh ik hoop het zo voor je) een positieve test in je handen!

7. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noekie, wat gaaf die foto! Echt een mensje aan het worden. Rond deze tijd in je zwangerschap is toch ook de beste tijd? En fijn dat het nog steeds een jongen is :).

Tori, de tijd vliegt voorbij! Je bent alweer bijna op de helft en bijna de 20 weken echo :). Dus jij gaat ook een 3D echo maken? Wat kost nou zoiets als ik vragen mag?
    Verveldend die verkoudheid. Ik had er ook last van, het heerst enorm.

Sneeuwmees, ik hoop dat het loos alarm is :(.

En nog 3 dagen idd tot de definitieve uitslag. Ik voel me hartstikke goed. Veel beter dan vorige week. Ook hier verkoudheid bijna over. Alleen mn nek en schouder is een en al ellende :S.

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: het schiet al op voor je en goed te horen dat je lekker in je vel zit (op de nasleep van de verkoudheid na). Ik hoop dat je positive vibes beloond worden met een positieve test. Bij ons kostte zo'n 3D echo (met DVD en echo's e.d.) uit mijn hoofd 107 euro. Dit is ook afhankelijk van wat je er allemaal bijbesteld, zeg maar.
    @Tori: als je eenmaal aan het gekriebel gewend is, is het inderdaad een heel knus moment met het getrappel van je kindje.

Hier nog niet ongesteld, maar zal een dezer dagen wel komen. Ook last van rugpijn. Had gehoopt dat het misselijke gevoel en het maagzuur een leuke reden hadden, maar dat is helaas niet zo.

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@Zonnestraal: Onwijs gefeliciteerd meis! Nu lekker gaan genieten van je wel verdiende kraamtijd! (K)

@Sneeuwmees: Meis ik duim onwijs dat het loos alarm is idd en het gewoon een gesprongen vaatje is!.... duim duim duim duim!

@Kitty: Spannend jou NOD over 2 dagen en over 3 dagen de bloedtest als ik het goed begrijp :) Ik duim voor je meis!!

@Noekie: Super mooi echo fotootje! Om bij weg te zwijmelen!

@Jordan: Suc6 meis bij de cryo tp! Hoop dat je ei niet lang op zich laat wachten en dan natuurlijk 14 daagjes laten een posi test :)

@Tori: Hoe gaat t met je zwangerschap? Je voelt je kleintje al toch las ik? Lijkt me zo bijzonder :)

@All: Als ik iemand vergeet... sorry daarvoor :(
    Hier gata het redelijk. Curretage van vorige week maandag was heftig. De ingreep zelf merk je niets van aangezien je onder zeil bent. Maar toen ik wakker werd bleek mijn baarmoeder volledig verkrampt te zijn. Man man... zon pijn heb ik nog niet eerder gehad. Daar vallen de punctie zonder pijnmedicatie of wat dan ook en de laprascopie bij in het niet.
    Maar goed, een week later nu ben ik lichamelijk weer redelijk de oude. Mentaal is een ander verhaal. Ik zie erg op tegen kerst en oud en nieuw... weer een jaar (jaar nr4) afsluiten zonder zwangerschap of wat dan ook... alleen een rugzak die weer een stukkie voller is met verdriet. Het valt me wel zwaar moet ik zeggen... maar goed het is niet anders zoals ze dan zeggen.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Flippo: heftig dat je zo'n pijn na afloop van de curretage hebt gehad. Ik heb zelf nooit een curretage meegemaakt, bij mij is de mk spontaan op gang gekomen, maar ook dat was al een hel op zich. Wat lullig dat je naast het verdriet van je verkeerd gelopen zwangerschap, dan ook nog eens lichamelijk zo afgemarteld moet worden, hè? Ik hoop dat je met wat hulp van buitenaf je ook mentaal weer wat beter gaat voelen. Het is toch een soort van rouwproces waar je helaas doorheen moet. Ik hoop dat je ook met je partner het verdriet een plekje kan geven. Mijn ervaring is dat mijn man en ik het toch op een andere manier verwerkten. Ik heb toen veel steun gehad aan zp. En mijn man moedigde dat toen ook juist aan, omdat hij niet kon voelen wat ik doormaakte (en veel lotgenoten op zp helaas wel).
    En herkenbaar dat je weer een kerst op deze manier moet doorstaan. Hoe vaak mij man en ik al gezegd hebben, volgend jaar dan..... We zijn er maar mee opgehouden. Heel veel sterkte en een knuffel en vind het lief dat je, ondanks je eigen verdriet, nog met zoveel warmte reageert op ons allemaal!

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Flippo: Meid wat heftig toch allemaal voor je! En wat Mees inderdaad zegt...erg lief en warm van je om zo weer te reageren op ons allemaal. Erg dapper en super sterk van je! Ik hoop toch zo voor je dat je droom een keer mag gaan uitkomen! En snel!

Aankomende 13 december zie ik ook enorm tegen op. Dat was de dag van de bbz operatie en die maand wou ik toen ook zo snel mogelijk voorbij laten gaan. Die feestdagen waren een hel! We hadden toen ook nooit durven dromen dat ik aankomende kerst zwanger zou zijn en dat dan zelfs spontaan.

IK wil alleen maar zeggen dat wonderen ECHT bestaan. Ook voor jou lieverd! Blijf hoop houden en je kunt altijd bij ons terecht voor wat dan ook....

@Kitty: Inderdaad 100 euro voor 4d echo (incl de hele opname op dvd met commentaar en 6 kleuren foto's en 2 zwart/wit)
    Is de echo in de avond dan is er een toeslag van 7 euro.
    Maar zag gisteren wel de nieuwe folders liggen en daar stond nu op 105 euro... Dus ik heb nog mazzel gehad denk ik. Maar het is echt de moeite waard. Het is zo bijzonder om mee te maken. Ik had het bij de eerste niet gedaan en daar heb ik nu wel spijt van.

En rond de 24/26 weken is de mooiste tijd. Dan hebben ze al een beetje vet op de wangen en beginnen de haartjes al te groeien. Die van ons had al beginnende haargroei. Dus we krijgen in ieder geval geen kale! :D

@Tori: Super dat je het ook gaat doen! Ik kan de dvd wel blijven kijken. Echt de moeite waard!

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Wat een verhaal weer zeg....lijkt wel of ik tijd over heb ofzo...

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: fijn toch dat je even een momentje voor jezelf (en met ZP;)) hebt. Ik zou nu ook heel druk aan het werk moeten zijn :), maar vind het heerlijk zo af en toe even te spieken en te reageren. Het hele zwanger worden proces zit toch in iedere vezel van je lijf lijkt het en is (in mijn geval) toch altijd wel op de achtergrond aanwezig. Fijn om dan er toch even op zp aan toe te kunnen geven. Kan daar namelijk niet met mijn collega's over praten en jullie begrijpen altijd alles zo goed.

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Flippo; meissie toch, wat een k situatie weer voor je. Die ellendige feestdagen zijn soms echt naar. Kerstkaarten ontvangen met elk kaartje weer; dat in 20.. Jullie wens wel mag uit komen... En dan oud en nieuw, om 12 uur in janken uitbarsten.. Zoo herkenbaar. En aan de andere kant ook weer mooi. Alle mensen zeggen dingen en voelen met je mee, dat is ook weer mooi, maar spms zo moeilijk. Ik had altijd ( ook voor de mmm) een hekel aan december ( depressieve moeder gehad die er met kerst een einde aan wilde maken en die ellendige keuzes waar je allemaal heen moet, omdat ze het zogenaamd aan jou laten of je wel of niet komt, maar wel boze blikken krijgt als he niet doet wat ze wensen... Bah) gelukkig heb ik daar nu geen last meer van, maar als ik jou verhaal lees krijg ik weer even die gevoelens die jij op jou manier ook hebt. Ondanks je negatieve gevoel nu gun ik je toch een mooie en warme maand met de nodige tranen en hopelijk ook vele mooie momenten!!

Sneeuwmees; o nee wat balen voor je!! Dikke knuffel voor jou.

Kitty; bijna testen, spannend!!

Noekie; ik weet niet meer zeker if ik al had gereageerd, in gedachte wel, maar op het forum,... Gaaf hoor die echo. Je kunt het echt mega duidelijk zien. Super bijzonder lijkt me!

Jordan; weer bijna weer starten. Spannend!

Tori; voor jou gewoon een hug, omdat je bijna op de helft bent :)

Aislyn en zonnestraal; hoe is het met de kids?? En met jullie?

En hoe gaat het met de andere?

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    ikkeB, :) dankje!! Ik ben gek op hugs!! Hug terug :).

Sneeuwmees, ja daarvoor is het forum ; kan je alles kwijt wat je wilt en zijn er genoeg met nuttige reacties daar weer op.

Kitty, ik heb een echo bon gewonnen bij MvM dus mij kost ie niet zoveel :D. Al had ik het zonder die bon ook gedaan!! Maar de kosten heeft Noekie al gemeld, voor mij is dat hetzelfde en het is 's avonds dus + 7 euro.
    De tijd gaat echt snel voorbij, al had ik dat gevoel tot 14 weken niet zo.
    Die verkoudheid mag van mij wel helemaal weg gaan, ben er klaar mee! Vervelend dat jij het ook had, nu weer helemaal topfit? oooh bijna over schrijf je verderop... jij dus ook last van je spieren in je nek / schouder. Dat heb ik dus ook, dat maakt het ook zo vermoeiend denk ik.

Noekie, kan me voorstellen dat je de dvd wel kan blijven kijken... je kindje zien ; dat is toch het mooiste wat er is!

Flippo, wat naar dat het zo'n pijn deed na de curretage :(. Wel fijn dat je je nu lichamelijk weer goed voelt. Ja, die rotfeestdagen komen er weer aan ... erg vervelend om dit jaar zo af te sluiten. Hopelijk lukt het je gedachten ergens anders op te focussen zodat je de dagen toch oké door komt.
    Met mijn zwangerschap gaat het behoorlijk goed, na alle moeilijke jaren is de zwangerschap nu heel makkelijk. Weinig last van misselijkheid gehad en ook nog geen last van m'n bekken en andere nare dingen die je kunt krijgen. De kleine groeit goed en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste, daar geniet ik elke dag van. Ik voel haar zeker al, zelfs aan de buitenkant als ze druk is tijdens een uitzending van The Voice of als de directeur aan het woord is tijdens een vergadering, hihi.

Sneeuwmees, idd een het is een knus moment ; zo voelt het wel :). Jij nog steeds geen ogs dus ... Voelt de rugpijn zoals het normaal is de dag(en) voordat je ogs wordt?

16. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Flippo, dank je meis!! Pfffff, wat zwaar voor jou allemaal! Wat een oneerlijke k*tzooi!!
    Oud en nieuw en ertegenop zien ken ik maar al te goed!
    Jankend het nieuwe jaar in! Bah!
    Hele dikke knuffel.

IkkeB, het gaat goed! Lichamelijk knap ik op. Mentaal de gelukkigste vrouw, maar met heel veel tranen! Moet de bevalling, de zwangerschap, de MMM aardig verwerken nog.
    En dan de onzekerheid, m'n gevoelens naar B.eau toe zijn zo heftig!! Ben zo gek op hem.
    Hoest met jou? Verloopt je zwangerschap goed? Kwaaltjes?

Gaat het goed met de zwangeren?

Dames die bezig zijn met IVF, ik duim voor jullie!

17. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Zonnestraal: de kraamtranen horen erbij en dubbel na alles wat je hebt meegemaakt? Bij mij gaat het goed. wel erg veel misselijk en spugen. Hopen dat dit geen 27 werken meer duurt, maar met pech wel. Acupunctuur gekort meer wel, maar dan een paar dagen en dan weer slecht helaas. Maart ach komt vast goed. Ik weet waarvoor ik het doe.

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Flippo, dank je wel voor je lieve berichtje. Wat super vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad van de curritage. En dan inderdaad nog het stuk in je hoofd wat je dan weer moet gaan verwerken incl. de feestdagen, maakt het er allemaal niet fijner op :( Maar ik hoop heeeeel hard voor je dat het toch nog zo mag gaan zijn voor je! Het helpt je weinig maar ik denk ook veel aan je hoor. En vanuit hier een mega knuffel!!!!!!

Sneeuwmeesje, ik dacht eigenlijk dat het altijd in de 'normale' cyclus ging :) Zoveel mogelijk in ieder geval. Helpen hormonen om de kansen te verhogen?

Tori, ja echt helemaal zin in. Wat leuk dat je steeds meer gaat voelen van het leven dat in je groeit. Echt super, lekker van genieten!! ;)

Kitty, nog maar 2 dagen :) En nog volgehouden om niet te testen?

Noekie, haha, lekker toch, beetje tijd? Ik zit echt tussen de werkzaamheden door te lezen en typen want anders komt het er gewoon niet van!

IkkeB, balen dat je nog steeds zo misselijk bent, had echt wel gehoopt voor je dat het na 12 weken minder en minder zou worden. Het is voor een goed doel inderdaad maar niet echt lekker lijkt me. Zolang je maar wat vocht binnen houdt is het voor jou nog wel te doen in ieder geval!

Zonnestraal, wat goed om te lezen dat het goed met je gaat ondanks de kraamtranen. En dat je zo vreselijk gek op je kleine wondertje bent kan ik me heel goed voorstellen hoor. Lekker van genieten. Mijn zusje is 2 en een halve week terug bevallen van een dochter en daar ben ik al helemaal verliefd op, laat staan dat het van jezelf is! :)

Ik hier ga weer snel aan het werk. Sorry als het er soms bij inschiet hoor. Ik denk wel aan jullie maar soms is het zo'n gekkenhuis...hoewel het me nu wel aardig lukt om bij te blijven :)

Veel liefs!

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: ik heb geen flauw idee hoe een tp in natuurlijke cyclus gaat. Maar ik dacht er is niets zo onvoorspelbaar als een vrouwelijk lichaam (en eisprong), dus dacht dat daar wel wat op gestuurd zou worden, aangezien zo'n tp ook ingepland moet worden in het zkh.
    @Ikke: hoop inderdaad van harte dat de misselijkheid snel minder wordt. Fijn dat de acupunctuur helpt, maar jammer dat het alleen zo kort is. Ik dacht dat je ook tabletjes van de huisarts kon krijgen (emesafene). Misschien dat dat nog een optie is. Je weet waarvoor je het doet, dat is de enige gedachte die je hierbij op de been houdt. Maar prettig is anders.
    @Tori: ik heb normaal nooit rugpijn, maar vorige maand had ik het ook. Omdat ik het ooit een keer eerder heb gehad toen ik zwanger bleek te zijn, had ik dus afgelopen maand goede hoop. Inmiddels lijkt rugpijn voor mij dus ook weer een 'fake' kwaaltje te zijn, waarmee mijn lijf mij voor de gek houdt.

Hier vanmorgen weer wat roze bij het afvegen. Lastig als je van alles voelt en dan steeds weer ontnuchterd wordt door een roze wc-papiertje. Moet er dus ernstig rekening mee houden dat het deze maand niet raak is. Heb mijn man al gezegd dat we dan maar voor een sinterklaaskindje gaan, omdat mijn eisprong dan rond die tijd valt.;)

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, zo herkenbaar ... ik had ook elk cyclus weer andere symptomen waardoor ik zoveel hoop kreeg. Zo irritant en dat jaren lang, pfff. Had ik ook nog es 14 cyclussen per jaar ...
    Maar mocht deze poging bij jullie weer niet gelukt zijn dan moet ie uit Spanje komen en gaat het met Sinterklaas gebeuren! Is toch een gezellige avond dus dat brengt wel positieve spirit denk ik :).

Jordan, werkse!! Als je het druk hebt gaat de dag wel lekker snel :).

ikkeB, ja je weet waar je het voor doet, maar toch ... laat het 2e trimester maar zonder misselijkheid en overgeven zijn voor jou. Kon ik maar een beetje van jou nemen zodat jij minder last had!!
    Voor jou is het 2e trimester nu net begonnen!!! :) toch weer een mijlpaal. Laat je HCG maar stabiliseren en jij je beter voelen, ik duim er voor.

Zonnestraal, al bijna weer 2 weken geleden dat je beviel van jullie mooie baby! Dat verwerken van alles ben je vast nog wel even mee bezig, maar gelukkig helpt het zien van je zoon daar wel bij :).

@ego, we zouden gisteravond gaan zwemmen maar omdat m'n vriendje zich niet lekker voelde zouden we vanochtend gaan, maar helaas is ie nog niet opgeknapt. Nu dus niet zwemmen. Nu maar thuis aan het werk, genoeg te doen (aangezien we vanochtend heel weinig hebben gedaan). Voel me steeds beter, dus dat ik ook wel prettig.

Deel Deze Pagina