IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer Sneeuwmees! Ik had stiekem nog hoop. En idd let je wel goed op jezelf?

Tori, bijna op de helft dus. Dat is wel een mijlpaal😄.

Ik voel me best verrot. Ik loop echt leeg en alles doet zeer. Maar verder gaat het redelijk. Ik wil in ieder geval nog een poging wagen. Toch vraag ik me af, waar ligt de grens? We willen supergraag een kindje. Het is niet eerlijk dat we hiervoor moeten betalen. Een of twee pogingen kunnen we nog wel bekostigen. Bah, moet er niet aan denken dat onze droom niet uit zal komen 😥.

2. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Kitty: ik had ook zo'n heftige ongi bij de laatste tp. Liep echt een dag of 4 leeg. En snap je gevoel van je grens bepalen. Het probleem is dat je niet weet of de volgende poging wel succesvol zal zijn, maar stiekem neem je het jezelf toch kwalijk als je het niet zou proberen, want stel dat het toch zo zou zijn. Mijn man heeft aangeboden dat hij een deel van zijn spaargeld wil gebruiken voor nog 2-3 eigen betaalde pogingen. Dan zitten we ook wel een beetje aan mijn leeftijdsgrens. Ik ben voor nu heel blij dat de druk van de laatste poging af is, maar vraag me ook af hoe ik me zal voelen als je straks weer aan zo'n laatste eigen poging zit. Hoe ver moet je gaan. En hoe 'aanlokkelijk' is het, om te zeggen. Ach, we doen nog maar een eigen poging. Maar ik vind het aan de andere kant ook wel heel bezwaarlijk dat we er straks misschien zoveel 'eigen' geld ingestopt hebt en nog met lege handen staan. Dat is natuurlijk extra zuur. Maar goed, ik hoop natuurlijk niet dat ik ooit op dat punt hoef te staan. Een dikke knuffel voor nu en knap dat jullie nu al weer vooruit kunnen kijken.

3. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Kitty, ik heb nog en spuit Ovitrelle in de koelkast liggen... Dus die mag e van me hebben (weet alleen niet waar je woont, dus of dat haalbaar is).

4. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Kitty: ik heb nog medicijnen voor eren poging liggen Decapeptyl,.gonal f en het vervangende middel pregnyl. Stuur maar een privé bericht als je het wilt hebben. Ik woon in het midden van het land.

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Kitty: Meid ik hoop dat je wel doorzet voor nog een poging. Het moet toch een keer gaan lukken.
    Hier in de koelkast ligt trouwens ook nog wat.

Je gaat toch telkens je grenzen verleggen. Alleen wordt het geld dan toch de spelbreker. En dat is ook zo oneerlijk. Dat je door geld je kinderwens niet kan vervullen.
    Wij hadden een 4de poging niet kunnen betalen in ieder geval dus weet wel hoe die druk voelde voor een 3de poging. Vandaar toen ook de keuze voor Dusseldorf. En toen kwam het wondertje al weer bijna 27 weken geleden...

@Sneeuwmees: Jammer meid. Nu nog 1 kans zelf tot de volgende poging toch?? Ik hoop dat jullie een mooi sinterklaaskadootje kunnen gaan maken. Ik zet het op mijn verlanglijstje! :D

@Tori: 20 weken!! Super! Veel plezier met de 20 weken echo! Toch weer leuk om even te mogen spieken naar de kleine uk.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: dank je, meid! Ik heb het ook op mijn lijstje staan en wel helemaal bovenaan! En inderdaad nu de laatste vergoede poging.

Ik heb laatst ook al een beetje zitten googlen op mensen die medicijnen over hadden. Had ook wel verwacht dat hier op zp daar een topic over zou zijn, maar dat blijkt dus niet. Terwijl als je in ons clubje al hoort, wat jullie al in de koelkast hebben liggen, dat toch zp-breed toch ook heel wat moet zijn. Ik hoop het natuurlijk niet nodig te hebben, maar zal als het nodig is, ook her en daar gaan shoppen. Alleen gebruiken ze in ons zkh puregon en dat zie je dus niet vaak. Ik moet op 12 december naar het zkh voor een afspraak en wil het toch alvast voorzichtig aanstippen bij haar, hoe 'behulpzaam' het zkh hier in kan zijn, mocht het nodig zijn. Ik heb wel vaker een keer een ampul puregon of orgalutran meegekregen vanuit het zkh, dus vermoed dat dat ook van overgebleven koelkast-voorraadjes was. Maar goed, ik blijf nog even heel hard duimen dat het niet nodig hoeft te zijn.

7. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: ik heb er ook op gezocht, maar dan om het weg te geven. De rede dat je niks vind is omdat het verboden is. Als zp er wel een topic over zou hebben wordt deze verwijderd. Het is strafbaar te handelen in medicijnen. Stond toen ook bij de viva daar moest hij worden weggehaald.

Noekie: de kleine is nu levensvatbaar. Lijkt me ook weer een mijlpaal (niet dat het geboren mag worden, want mocht dat toch zo zijn dan gaan ze ervoor vechten)

8. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief meiden! Ik ga het zeker onthouden! Ik heb vooral Menopur nodig, want dat is het duurste middel. Kost gewoon 75 euro per dag. En dan voor ongeveer 11 dagen....Ik heb de vorige ronde ook in totaal 4 doosjes gekregen. Ik was zo blij! Ook van het zkh trouwens. Ze zeiden, als je meer nodig hebt, gewoon vragen. Blijkbaar zijn er veel meiden die het afgeven. En handelen in medicijnen is helaas niet toegestaan op ZP. Had het wel geprobeerd, maar kreeg een boos berichtje. Terecht natuurlijk, maar als je eenmaal in die positie zit, en andere meiden medicijnen over hebben, dan is het zo fijn om met elkaar in contact te komen!

Ik ga zo een hotelletje boeken. Ik ga begin december naar Dusseldorf en manlief zei al, we kunnen wel blijven overnachten. Maken we er gelijk een uitje van. En een beetje ontspanning kunnen we wel gebruiken. En daarna gaan overwegen om in Duitsland de 5e poging te doen, of toch in NL blijven.....

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ik had ook wel eens ergens een discussie gelezen dat het verboden zou zijn (ik dacht dat ik al googlend ook bij de Viva kwam). Op zich vind ik handel wel een groot woord, want het is juist goed bedoeld, zonder bedoelingen er 'rijk' aan te worden. Als je ze terugbrengt naar de apotheek worden ze vernietigd en zo blijven de medicijn in de roulatie (en kost het de zorg) uiteindelijk minder. Dus balen dat daar op zp geen ruimte voor mag zijn.
    @Kitty: groot gelijk heb je dat jullie er gelijk een uitje van maken. Zo is zo'n afspraak toch wat minder beladen en jullie hebben al zoveel voor jullie kiezen gehad dat eventje weg ook geen kwaad kan. Waarschijnlijk heb je het mij al eens verteld, maar is er bij jullie helemaal geen kans op een spontane zwangerschap?
    @Tori: gefeliciteerd met je 20-wkn grens! Vanaf morgen officieel over de helft. Mijn ervaring is dat de eerste 20 wkn erg langzaam gaan, maar het daarna als een speer gaat. Dus vanaf nu dubbel gaan genieten, hoor! Je hebt de kleine meid zo in je armen, voor je er erg in hebt.

We zijn vandaag naar de verjaardag van mijn schoonvader geweest en omdat die niet naast de deur woont, was het een dagvullend gebeuren. Nu dus nog maar een klein stukje over van het weekend. Dus lekker bankhangen en op tijd naar bed.

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: ik ben het helemaal met keer weten maat het mag volgens de er gewoon niet. Zp krijgt dan eren vette boete. Dus ook al willen ze,.het mag gewoon niet. Helaas... Ik wil ze graag weg geven.

11. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, dankje!! nu vind ik het idee dat het vanaf nu sneller gaat niet erg, kan me niet snel genoeg gaan! Vond het zelfs fijn dat het weekend weer voorbij was (en vandaag ook trouwens) want ik leef nu naar woensdag, echodag!

Kitty, goed van jullie om er een uitje van te maken met en hotelovernachting. Je moet het minder aangename een beetje opleuken :), dat is altijd goed!

Noekie, 26 weken dat schiet al op! wat ikkeB zegt 'het is nu levensvatbaar' dat lijkt me ook wel een prettig idee.
    Jaaa, woensdag weer spieken. Zo'n zin in!!
    Heb nu wel last van m'n blaas ; als ik plas voelt het niet echt prettig, heb jij dat ook (gehad)? Niet zoals blaasontsteking hoor, maar gewoon wat pijnlijk. Ook als ik zit of snel op sta voelt het niet zo fijn aan de onderkant van m'n buik.

Ik ga me omkleden en dan zwemmen :), hopelijk bevalt het (want ik ben mega moe).

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Tori: Morgen al weer 27 weken ja. Ik denk nog niet na over dat levensvatbaar. Als het nu geboren zal worden zie ik het erg somber in.

Vorig week lag de kleine erg laag en toen had ik erg moeite met de controle over de blaas. Maar bij mij doet alles zeer daar ivm mijn bekkeninstabiliteit dus kan er erg weinig over zeggen nu.

Het was wel één van de eerste klachten dat ik dacht dat ik problemen kreeg met de bekken...
    Vaak plassen en pijnlijk als de blaas leeg raakte. In het begin dacht ik zullen de banden wel zijn maar het waren dus uiteindelijk toch de bekken.

Hopelijk gaat het snel weer beter met je blaas. Misschien als de kleine weer draait dat dat pijnlijke gevoel ook verdwijnt!

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    oei, dus dat is wel iets wat kan gaan duidelijk op last krijgen van je bekken. Hopelijk heb je gelijk en gaat het beter als ze gaat draaien.
    Als m'n blaas nu een beetje vol is en ik moet niezen dan verlies ik gewoon wat urine ... dus moet ook gewoon vaak naar het toilet gaan, misschien helpt dat ook wel tegen die pijn.
    Maareh nee jouw zoontje moet nog mooi binnen blijven, minstens 11 weken nog!

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Dat niezen is heel vervelend ja. Dat had en heb ik ook. Ik moet altijd goed mijn benen dan bij elkaar houden en zelfs dan gaat het nog wel eens mis.

Dan voel ik mij net een oud vrouwtje van 80! :D

15. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Tori; morgen de 20 weken echo. Spannend!

Ik ben vandaag weer trotse tante geworden van mijn lieve nichtje rosa-linn. :D

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: gefeliciteerd met je nichtje! Is dat van je schoonzus die toen zwanger was toen jij op de vakantie positief testte?
    @Tori: veel succes morgen!
    @Noekie: de 'ongelukjes' komen bekend voor. Als ik meer last van mijn bekken heb, dan merk ik ook dat ik het moeilijker op kan houden. Ja, van kinderen krijgen worden we er niet jonger op.

Hier vanmiddag weer even groot onderhoud bij de huisarts gehad. Heb nu nieuwe betablokkers gekregen, die ik - indien nodig - voor mijn hartkloppingen mag innemen. Ze heeft gelijk een soort voorgeschreven die je ook mag gebruiken bij een evt. zwangerschap. Nu slik ik meestal medicijnen tot aan de eisprong en dan stop ik tot de volgende ongi. Verder ook een zalfje gekregen. Heb iedere keer na de eisprong jeuk van onderen (en die hormonenspuiten maken het er niet beter van). Nu dus ook een zalfje daarvoor gekregen. Kortom, ik kan er weer even tegenaan.
    Verder gisteren een gesprek met mijn baas gehad en volgend jaar ga ik van 1 februari tot 1 augustus 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen. Ik wilde dat vorige week bespreken, maar toen escaleerde het gesprek volkomen.
    Gisteren dus weer een nieuwe poging gewaagd en zo waar leek er begrip te zijn. Ik vind het 4x9 werken best zwaar. Niet zo zeer de lange dagen, maar wel de vele dagen van huis (en mijn zoontje) weg te zijn. Merk dat ik best veel van hem mis. En volgend jaar september gaat hij al weer naar school. Dus vandaar dat ik graag een half jaar tot aan de zomer toch wat meer tijd met hem wil doorbrengen. Als hij naar school gaat, gaat alles toch al weer veranderen en moet ik mijn werktijden misschien weer gaan herzien. Maar nu wil ik nog optimaal van hem genieten.
    Ook heb ik mijn baas aangegeven dat het volgend jaar (in dat half jaar) het voor ons erop of eronder is wat onze kinderwens betreft en dat ik met die wetenschap en de combinatie van de ivf-behandelingen even wat tijd en ruimte voor mezelf nodig heb.
    Ik zie me niet 4 lange dagen werken, ondertussen stijf van de hormonen staan en tussendoor ook nog alle zkh-bezoekjes, acupunctuur en alles te plannen.
    Dan kun je bij mij bij elkaar vegen. Het kwartje leek te vallen bij mijn baas en ze gaat nadenken over een oplossing/vervanging.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Noekie, van 80?! haha.. dat is wel héél oud! Maarja het is bij mij pas net zo die wie weet hoe ik er over een week of 6 over denk, hihi.

ikkeB, gefeliciteerd met je nichtje! En jaaa, zeker spannend morgen. gelukkig al op tijd in de ochtend dus als ik morgen wakker wordt even ontbijten en douchen en dan kunnen we al wel gaan :).

Sneeuwmees, dankje! de kleine groeit goed vlgs mij dus ik maak me eigenlijk geen zorgen. M'n vriendje kan het zelfs al voelen (ook haar hartslag) :).
    Fijn dat je medicijnen hebt gekregen die je ook kunt nemen als je straks zwanger bent met jullie sinterklaaskindje ;).
    En goed geregeld op je werk, prettig dat je baas eindelijk wat meegaander was.

Zo, nu nog even een serie kijken en dan gaan we lekker op bed en dan is het zo morgen :D.

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: straks lekker naar je kleine trappelende meid kijken! Veel succes (en vooral genieten)! Leuk dat je vriend haar ook al kan voelen. M'n zoontje hield zich in het begin angstvallig stil als mijn man zijn hand op mijn buik legde.:p

19. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Tori, ik ben benieuwd hoe het is gegaan.

Sorry ff ego; Pff wat een achtbaan van emoties zit ik. Gister tante geworden. Geweldig! Maar zondag is de moeder van de beste vriend van mijn broertje overleden. ( was ziek) mijn broertje is er kapot van en dan krijgt hij vandaag ook nog eens een ongeluk. Zelf heeft hij niks, maar er zijn meerdere auto's betrokken en de vrouw in de auto achter hem zat bekneld. Een auto daarachter ook gewond. Dat kan me broertje er nu toch niet bij hebben. En door die hormonen moet ik nu ook alleen maar huilen..

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: meisje, logisch dat je van slag bent. Dit zou normaal al te veel voor iemand zijn, laat staan als je ook nog stijf staat van de hormonen omdat je zwanger bent. Kan me voorstellen dat dat voor je broertje inderdaad een heftige tijd is. En ook nog eens een ongeluk erover heen. Fijn dat hij er zelf zich ongeschonden vanaf gebracht heeft, maar snap dat hij bezorgd is om de overige mensen die erbij betrokken waren. Ik hoop dat alle overige letsels meevallen en hij dit hoofdstuk snel weer achter zich kan laten. Logisch dat jij het je aantrekt, zou ik zelf ook doen. Maar hoop dat je je snel weer wat beter voelt. Dikke knuffel en sterkte! En als je even van je af wilt kletsen, wij zijn er voor je!

Deel Deze Pagina