IVF in 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by ikkeB, Dec 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    oooh ikkeB, wat een nare dingen allemaal ... dan is het lastig om je tranen te bedwingen met al die hormonen in je lichaam.
    Heel veel sterkte voor je broer! En ook voor jou natuurlijk, hopelijk kan je iets voor 'm betekenen waardoor hij zich beter voelt.

De echo was erg leuk en alles zag er goed uit dus ons meisje is goedgekeurd! Ze had wel een klein hoofd vergeleken met haar buik, die was enorm haha. Bij de afmetingen van het buikje stond 21,2 weken.
    Ze eet dus flink, maar dat kan wel kloppen want ik krijg ook steeds meer en vaker trek, ze pakt dus veel van wat ik naar binnen werk.
    Straks m'n blog even bijwerken en de echo foto's scannen en in m'n album plaatsen. Heb ook een hele leuke foto van een voetje!! :)

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    IkkeB, ah meissie. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je nichtje maar joh wat heftig voor je broertje en jij natuurlijk ook geconcoleerd. Ik hoop dat je broertje zich een beetje staande houdt. Is niet niks al die ellende tegelijkertijd zeg! :( Een hele dikke knuffel!!!

Sneeuwmeesje, balen dat de ongesteldheid flink is doorgezet :( Balen joh. Maar wel super dat je een goed en

Tori, wat goed dat de echo zo goed is gegaan. Hihi en een flinke eter. Je eet dus nooit alleen de tweede helft ;) Lekker joh, geniet er van.

Ik heb vanmorgen echo gehad. Gisteren ovulatietest lag zo dicht bij positief dat ik ging twijfelen maar toch was het teststreepje een super heel klein beetje lichter dan de controlestreep (moet even donker of donkerder zijn). Bij de echo zat een follikel van ca. 14 mm doorsnee dus ze zei 'of het is een overblijfsel van je eisprong maar ik geloof echt dat je eisprong nog moet komen'. Heb nu van die smiley ovulatietesten gekocht bij MCK en ga door met testen. Zij verwacht over 2 á 3 dagen dat ik een positieve test heb. Als hij positief is moet ik bellen en krijg ik 5 dagen later de tp. Mocht hij maandag nog negatief zijn krijg ik weer een echo. Als dan blijkt dat mijn eisprong toch al geweest is, dan is het voor deze cyclus jammer maar helaas en op naar de volgende, als het ei nog niet gesprongen is gaan ze verder kijken en misschien moet ik dan Pregnyl toedienen. Nou ja, afwachten maar :)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: fijn dat de echo helemaal goed was. Toch altijd weer fijn het even bevestigd te hebben. En die verhoudingen zijn inderdaad soms heel verschillend. Zo had ik een gyn die in de 36e week opmerkte dat ons kindje een groot hoofd had. En je kan er dan toch niets aan doen dat je dan daar hele rare visioenen bij krijgt. Was dan ook blij dat, toen ik bevallen was, het toch allemaal echt meeviel met mijn zoon's hoofdje. Kon niet nalaten daar toch als een van de eerste dingen naar te kijken.
    @Jordan: bij jou nog even spannend, dus. Ik vind het normaal soms al zo moeilijk te zien of een ovutest positief is, of niet, dus lijkt me extra lastig als je dan op tijd het zkh moet bellen. Nou, hoop dat je snel een positieve test hebt (en natuurlijk ook snel de tp). Wat is MCK eigenlijk voor een winkel?

Hier niets te melden. Ben bekaf. Ik sta natuurlijk vroeger op, maak langere dagen en dan ook 3 dagen achter elkaar (ipv om en om, dag werken, dag thuis, dag werken enz.) Zeker nu ik ongi ben, merk ik dat de batterij snel leeg is. Maar goed, morgen mijn vrije dag en dan nog 1 dag werken en dan is het weer weekend.
    Heb gisteren mijn man's rooster alvast zitten bestuderen voor 'de vruchtbare week', maar hij moet dan toevallig net even meer werken dan anders.:( Het wordt dus met beleid onze klusmomenten zoeken die week.

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, rustig aan he met jezelf. Balen dat het nu even allemaal samenkomt, ongesteld, veel werken, moe en dan man ook nog een druk schema. Maarrrr even doorbijten, komen vast betere tijden. Ik heb nu zo'n ovulatietest die een smiley geeft als die positief is en alleen een rondje als 'ie negatief is. Die zijn super duidelijk want het is gewoon ja of nee. MCK is de kliniek waar wij lopen voor de behandelingen. Medisch Centrum Kinderwens. Zit in Leiderdorp.

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: weer wat geleerd. Ja, zo'n ovu-test is echt ideaal. Bij mij is het soms echt turen of die nu wel of niet positief is. Soms kijken mijn man en ik zelfs samen of we hem positief vinden. Die van clearblue vind ik veel te duur, dus dan tuur ik liever maar wat langer (en klussen een keer extra voor de zekerheid).

Ik ben vanmorgen naar bedrijfsmaatschappelijk werk geweest om eens even mijn hart te luchten over mijn baas. En vooral ook om misschien wat tips te krijgen hoe met haar (en de situatie op het werk) om te gaan. Heerlijk om iemand te spreken die dat heel klinisch kan bekijken. Nuttige tips gehad hoe met haar om te gaan. En vooral ook fijn te horen dat ik het (volgens hem) allemaal prima doe. Mijn baas kan me soms echt het idee geven dat ik er niets van bak en dat maakt me echt heel onzeker. Eigenlijk is het meer haar eigen onzekerheid die ze daarmee op mij projecteert. Met zijn tips ga ik in ieder geval de komende tijd aan de slag!:)

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Ja die Clearblue dingen zijn ook duur. Ze verkopen ze bij de kliniek onder het mom van 'geen winstoogmerk', maar ik heb nu 7 voor 30,- en online kan ik er 20 voor 30,- bestellen. Komt dan wel 4,50 verzendkosten bij maar dan nóg is het echt meer dan de helft goedkoper.
    Het is niet fijn als je niet met je baas door 1 deur kan maar ik vind dat dit (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) te wijten is aan de leidinggevende. Ik heb zelf diverse leidinggevende posities gehad en je leert keihard maar daardoor weet je wel hoe je met mensen om moet gaan. Als je dat niet kan, zoals jouw baas als ik het zo een beetje lees, heb je als leidinggevende toch echt een probleem. Ik hoop in ieder geval dat de tips je problemen met haar een beetje oplossen. Succes!!

Mijn man en ik zijn bijna 5 jaar getrouwd alweer. Dus volgend weekend hotelletje geboekt en lekker eruit. Hoop alleen niet dat toevallig dan een tp is hahahaha.

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: ik heb inderdaad een nieuwe leidinggevende. Kan me voorstellen dat ze er graag een succes van wil maken, maar ze walst daarbij een beetje teveel over andere mensen heen. En alles het niet goed gaat, zoals zij het wil, dan gaat het kwaadschiks. Omdat ze er een succes van wil maken, bemoeit ze zich overal mee, waardoor het allemaal heel krampachtig voelt (en ze daarmee ook mij enorm belemmerd en afremt). Heel irritant. Maar gelukkig vanmorgen wel nuttige tips gehad hoe hiermee om te gaan. En vooral ook de bevestiging gehad niet aan mezelf te twijfelen, want dat gebeurde de laatste tijd te vaak (en is echt heel naar werken). Maar goed, we proberen weer met een frisse blik naar de toekomst te kijken.
    En leuk een weekendje weg. Hopelijk is de tp net ervoor, zodat jullie lekker met jullie kleine embryootje on board jullie jubileum kunnen vieren. Gaat vast lukken! Heb je een ide waar je naar toe wil? Ergens in NL of romantisch Parijs of wat dan ook?
    Ik had dit weekend ook wel een hotelletje willen boeken, maar dat gaat er waarschijnlijk niet van komen. We hebben het wel vaker gedaan en op de een of andere manier voelt even een dagje/nachtje in een andere omgeving als een heerlijke mini-vakantie. Maar mijn man moet meestal een deel van het weekend werken en dit weekend toevallig niet. Maar zaterdagochtend hebben we toch al weer wat dingen die gedaan moeten worden. Dus we zullen zien.
    En die ovutesten zijn inderdaad niet duur. Ik betaal voor de kruidvat-testen al 12,95 voor 7. Dus van die luxe 20 voor 30 euro is niet veel. Kunnen 'buitenstaanders' ook bij die kliniek bestellen?

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Ja, ze wil zichzelf denk ik inderdaad bewijzen. Vervelend want dat mag natuurlijk niet over de rug van anderen. Heeft zij ook iemand boven zich? Als het niet omslaat kun je altijd weer een stapje hogerop.
    We blijven het weekendje in Nederland. Ook omdat ik nog steeds pijn heb van die stomme whiplash. We gaan naar de Veluwe, vlakbij Apeldoorn. Even weg uit de randstad, de rust opzoeken :) Voelt voor mij ook altijd als mini vakantie hoor. Heerlijk even weg thuis.
    Die tests van CB 20 voor 30,- kun je online bestellen, gewoon cleaublue digital ovulatietest intikken in Google dan zie je een overzicht van sites waar je ze kunt bestellen. Bij Medisch Centrum Kinderwens, waar wij zitten zijn ze een stuk duurder, daar heb ik 30,- voor maar 7 stuks betaald. Dus online bestellen is de goedkoopste optie (incl. verzendkosten kom je dan op 34,50)

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: klinkt lekker dat weekendje weg! Het gekke is dat ik zelf in het midden van NL woon (in bosrijke omgeving) en dat ik vaak juist voor een vakantie iets heel anders uitzoek dan de stille bosrijke omgeving waar wij wonen.
    Maar gelijk heb je dat jullie er even tussenuit gaan, en ik hoop dat alles goed valt met de tp, zodat jullie helemaal van jullie jubileum kunnen genieten.
    Wij moeten morgen hoognodig nog wat voor ons zoontje voor sinterklaas kopen en ik zei al tegen mijn man laten we dan gelijk even lekker ergens lunchen met zijn tweetjes. Kan daar nu al naar uitkijken. En we willen binnenkort ook nog een keer naar de film toe. Belangrijk, zeker in drukke tijden met werk (en dan ook nog eens ivf-stress erbij) tijd voor elkaar te nemen.
    En mijn leidinggevende heeft zeker nog iemand boven zich, maar dat is gelijk de rector van de universiteit. En die is op dit moment vooral nog erg gecharmeerd van haar enorme 'dynamiek' en 'drive'.
    Had gisteren met de BMW-man gesproken en die gaf me tips hoe met mijn baas (enorme controlfreak) om te gaan. Hij zei dat je een controlfreak vooral veel moet 'voeden' met updates waar je mee bezig bent, schema's, overzichtjes e.d. En vooral veel overleggen. Heb vanmorgen gelijk maar de daad bij het woord gevoegd.:):cool:

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Wat een stilte op het forum. Is er ergens nog nieuws?

11. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

Oct 31, 2010
    2,107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is zeker rustig ja. Hier weinig nieuws te melden. Komende woensdag intake in DD. Ik vind het wel spannend hoor. Ik ben benieuwd wat er allemaal op me af gaat komen. Ik wil wel graag weten wat zij mij extra kunnen bieden. Ik lees dingen over zaadselectie, assist hatching, maar ook over chromosoomafwijking testen. Ik ben ook benieuwd binnen welke termijn we evt mogen starten en we alle FM daar moeten doen, of ook in NL. En niet onbelangrijk, wat gaat het allemaal kosten. Heel spannend dus.

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Kitty: ben zeker benieuwd wat ze voor jullie kunnen betekenen in DD. Aan de ene kant ben ik er ook wel nieuwsgierig naar, wat ze allemaal zouden kunnen, maar ik moet (voor mezelf) realistisch zijn dat mijn leeftijd niet meewerkt. Ik las gisteren overigens dat ze in het Isala zkh in Zwolle nu ook gestart zijn met assisted hatching. Dus dat stond ook op mijn lijstje wat ik met mijn gyn wil bespreken. In Zwolle (wat een uur rijden is voor mij) doen ze met een onderzoek hiervoor mee, waar je aan mee zou kunnen doen. Maar de ene helft krijgt assisted hatching en de andere helft niet. Op zich als het zo lukraak ingedeeld wordt en de kans dus ook 50% is dat je een 'gewone' IVF krijgt, vind ik wel wat minder. Vooral omdat het logistiek voor mij toch wel behoorlijk wat meer reistijd kost. Maar wil deze optie zeker met mijn gyn bespreken.
    @Ikke: hoe is het met jou, meid? En met je broer?

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Iedereen is lekker lui aan het genieten van de druilerige zondag denk ik ... was ik ook aan het doen. Heb me pas net een half uur geleden gedoucht! haha

Verder is er nieuws... gisteren in de supermarkt is het weer in m'n rug geschoten!!! Dus helaas is het nog niet over en moet ik nog goed denken om hoe ik loop, zit en op sta.
    Ben bang dat het wel komt van de hormonen en dus m'n bekken ... hoop zo dat het weer weg trekt (had het in het begin ook gekregen met tennis en toen is het uiteindelijk ook weer helemaal weg gegaan).

Hoe is het met jullie allemaal?

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

Jun 15, 2011
    1,428
    0
    0
    Sneeuwmees; hier gaat het prima. Net lekker naar het bos geweest. Lekker fris buiten. Zonnetje erbij. Met mijn broertje gaat het beter. Het ongeluk bleek uiteindelijk mee te vallen wat betreft letsel. Ik heb al 4 dagen niet gespuugd. Heerlijk. Acupunctuur heeft zijn werk weer gedaan. Morgen weer. Hopelijk heb ik het ergste nu gehad.

Tori; o nee je rug, wat naar. Duimen dat het snel beter gaat en mee valt met je bekken.

15. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    IkkeB, wat fijn dat je al vier dagen niet hebt gespuugd! Laat dat maar mooi zo blijven :).
    Het is er nog niet beter op geworden nu, doet zelfs pijn als ik zit! Morgen maar ff een afspraak maken bij de fysio.

Heb vandaag ook n mailtje gehad van de zwangerschapsgym, de eerste is op 2 januari en dan elke week, totaal 7x volgens mij. Leuk!

16. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: hoop dat het een tijdelijk euvel is en geen bekken-gedoe, want dat is niet prettig. Morgen idd maar even bellen met de fysio. Misschien dat je er met wat simpele oefeningen weer vanaf bent. Heb even bij je echo-foto's zitten spieken en je hebt weer mooie foto's van je meisje erbij. En dat voetje is inderdaad erg schattig. :p
    @Ikke: ik hoop ook dat je nu het ergste gehad hebt met de misselijkheid. Het lijkt er in ieder geval wel op. Fijn dat het letsel meeviel. Dat maakt het voor je broer ook makkelijker dit weer achter zich te laten.

Hier nog steeds niet fit. Weet niet wat het is. Aan de verschijnselen lijkt het een soort van grieperig iets. Schouders, rug doet pijn, een soort van zwaar hoofd af en toe en rillerig en met vlagen misselijk. Maar ik heb helemaal geen koorts, dus dat is het ook niet. Ik weet niet of het bijwerkingen van de betablokkers kunnen zijn. Op de bijsluiter staan wel veel van deze dingen. Heb nu voor de zekerheid maar 1 tablet ipv 2 genomen. Hopelijk gaat het snel beter. Ben nu het hele weekend lamlendig geweest en morgen begint de werkweek al weer.:(

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, beterschap zeg... Niet veel aan je weekend gehad dus, da's balen! Bleh, ja morgen alweer maandag.
    Ooh hoop ook zo dat het geen bekken-gedoe is... Ben pas 21 weken, moet nog zo lang.
    Leuk dat je mn echofoto's even hebt bekeken, jaaa zijn erg leuk. Ze is nu al fotogeniek ;).
    Klinkt wel een beetje als winterdip die symptomen van jou... Als het niet gaat morgen wel lekker thuis blijven hoor!

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Tori: ja, die hormonen maken alles weker. Maar denk dat het ook komt omdat je buik natuurlijk rond deze tijd een behoorlijke groeispurt maakt en dat natuurlijk ook weer meer vergt van je rug (spieren). Hoop idd dat het 'gewoon' een spierenkwestie van je rug is en dat het snel weer over is.

Ik heb vanmorgen geen betablokker ingenomen en ik voel me nu iets beter. Denk toch dat ik een beetje heftig reageer op die pillen. Morgen misschien maar even de huisarts bellen voor overleg. Heb in mijn gezicht ook twee rode plekjes. Mijn man had het er de hele tijd al over dat ik blosjes had en of ik het warm had. Maar dat was niet zo. Denk dus dat die twee rode plekken in mijn gezicht ook een reactie van die medicijnen zijn.
    En ik ben nogal een binnenvetter en ik heb de laatste twee weken nogal wat gedoe met mijn baas gehad. En vaak uit zich dat bij mij naderhand met lichamelijke klachtjes. Dus denk dat het een combi van allebei is. Gelukkig hebben we straks tussen kerst en nieuwjaar vrij van het werk. En ondanks dat het nog eventjes duurt, kan ik er nu al erg naar uit kijken.

19. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Sneeuwmees, beterschap en Tori jij ook met je rug.

Even ego hoor. Ben een beetje verdrietig. :( Vanmorgen nog steeds negatieve test dus voor echo langs geweest daarnet en...eisprong gemist. Shit shit shit. En nu zit er ook nog een kerstsluiting tussen dus als ik pech heb mis ik daardoor de volgende cyclus ook. Hoe hard ik ook niet wilde huilen heb ik dat toch net ff goed gedaan. Nu weer op het werk dus tandjes bijten maar ik baal er zo van. Naast de al gemiste 3 maanden kunnen we er weer 1 en misschien zelfs 2 bij op tellen. Volgende cyclus krijg ik meer echo's en moet ik Pregnyl prikken als de folikkel groot genoeg is.

20. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Jordan: jemig, meid! Hoe kan dat eigenlijk, want je gebruikte dagelijks ovutesten en werd toch ook nog gemonitoord via het zkh. Logisch dat je een lekker potje hebt zitten janken. Zou ik ook doen en daar mag je best even heel verdrietig om zijn. Ik hoop dat het misschien toch allemaal goed valt met de kerstsluiting en je niet nog meer maanden moet missen dan nodig. Een dikke knuffel!!

Share This Page