IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ja, die teksten liegen er niet om, meid! Ik zou de foto maar meenemen op je telefoon en bij twijfel of ongeloof weer even snel spieken.
    Nou, het ziet er naar uit dat ik niet meer bij je langs hoef te komen om streepjes te gaan zitten turen, maar om je gewoon een dikke knuffel te geven om je te feliciteren.
    Liet je nu ook nog bloedprikken vandaag? Of geloof je het nu wel...hihi... Ik denk dat je nu ook wel naar het zkh kan bellen om je af te melden voor de volgende poging, want zulke testen liegen er niet om. En lekker even kerstshoppen. Ikzelf ben ook altijd bijgelovig dat je niet te vroeg moet beginnen met shoppen voor de baby, maar iets kleins vind ik dat zeker moet kunnen. Hoe lang blijf je weg?

Ik weet dat ik aan de chaos in huis niet veel kan doen. Komt ook omdat we een kastje hebben afgebroken in huis (waar een nieuw kastje voor moet komen, maar die ik nog niet heb) en dus de rotzooi nog even ergens geparkeerd ligt. En verder natuurlijk de versiersels voor de kerst waar we een begin mee gemaakt hebben (en die overal liggen). En natuurlijk een peuter in huis die het vooral leuk vindt alles wat hij tegenkomt door het hele huis heen te verslepen. Kortom, het is even chaos in huis. Vaak met even flink puinruimen komen we al een eind, maar de puf ontbrak me even. Mijn man had twee nachtdiensten gehad, die door de sneeuwval en gladheid enorm zwaar waren. Dus het was niet ons meest actieve moment.

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees;

Ik heb de testen idd ook op mn telefoon gezet ;)
    Kan ik inderdaad bij twijfel altijd nog even kijken.

Je hoeft inderdaad niet meer langs te komen om streepjes te turen, maar je bent altijd welkom voor een bakkie!
    Vind ik altijd wel gezellig, en leuk om te zien met wie je al zo lang kletst, en met wie je zo ongeveer dezelfde gevoelens deelt, wat betreft de behandelingen.
    Zo heb ik vorig jaar hier ook een meid leren kennen, en we hebben nog steeds dagelijks contact via whatsapp, en zo nu en dan zien we elkaar eens in het echt :)

Ik ga zo eerst de ha bellen, en dan tussen 12.00-12.30 uur het zh... Achterlijke tijden trouwens, want er is nooit iemand bereikbaar tussen die tijd.
    Ik laat je t even weten wanneer ik mag bloedprikken etc.

Wat betreft bt kerstshoppen, de boot vertrekt vandaag om 17.30 uur.
    Woensdag om 09.30 uur zijn we weer terug in IJmuiden, dus het valt allemaal wel mee ;)
    Gewoon leuk om een keer te doen dacht ik.

Mn mobiel heb ik mee, dus ik kom zo af en toe nog wel eens langs op t forum :)

Hier is de woonkamer na sinterklaas ook een chaos hoor ;)
    Alle kado's van de kids zwerven rond, alles wordt uit de verpakkingen gehaald, en niet opgeruimd... hmmm misschien moet ik wat strenger worden ;)
    Maar goed, ik gaat straks idd ook even puinruimen en dan is het ook weer geordend.

Jij en je man moeten nu gewoon even rustig bijtanken en dan lekker op jullie gemakje je spulletjes opruimen en ordenen. T komt vast wel goed ;)

Zo nu even de ha bellen...

3. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    hmmm balen...

huisarts gebeld, daar kan ik iedere morgen tussen 08.30 en 09.30 uur bloed prikken...
    Is het toch net 10.00 uur geweest :(
    En morgen en woensdag kan ik ook niet....Dus dat wordt dan pas donderdag.

Straks toch even de Fa bellen, misschien kan en mag het daar wel eerder.

4. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    FA gebeld, vrijdag 21 dec. om 14.30 uur de eerste echo.
    Spannend! Ze wou percé dat de echo bij hun gedaan werd, mochten ze dan nog weinig zien, krijg ik de tweede echo op 7 januari.

Bloedprikken vond ze niet echt nodig, omdat ik geen last had van buikpijn, geen bloedverlies, en omdat de digitale test ook positief uitsloeg.
    Mocht ik nou onverhoopt wel gaan bloeden, kan en mag ik bellen, en dan alsnog bloed prikken.

Spannend meiden!

5. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: nou, fijn dat je zo snel al een echo krijgt. Ik vroeg me inderdaad ook al af of als je zwanger bent, je inderdaad nog even onder controle blijft van de ferti-afdeling, of dat je gelijk overgedragen werd aan de gyn's daar. Het lijkt mij ook wel leuk om dat eerste begin nog even bij Carolien te doen, omdat je daar toch wat meer mee hebt gehad dan met de andere gyn's (al heb ik ze volgens mij inmiddels allemaal wel een keer gehad). En balen dat je net te laat was voor het bloedprikken, maar gezien jouw goed uitziende testen, lijkt me dat even niet meer de hoogste prioriteit op dit moment. Je zou later deze week nog een keer een KV test kunnen doen om te zien of het streepje donkerder wordt. Maar bovenal zou ik gaan genieten en niet te veel meer stressen met allerlei testen, uitslagen e.d. Je bent gewoon hartstikke zwanger!
    En de kop koffie lijkt me inderdaad erg leuk om een keer te doen. In een ander clubje waar ik al ruim 2 jaar meeschrijf hebben we altijd eens per jaar een date. We waren eerst bang dat je daarna anders met elkaar om zou gaan, maar het tegendeel is waar. Je voelt je vaak nog betrokkener naar elkaar toe, juist als je elkaar een keer gezien hebt. Dus die koffie-date maken we zeker snel een keer!

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Bianca, wat leuk je weer te lezen en dan meteen zulk super goed nieuws! Gefeliciteerd meid! 21ste echo. Vlak voor kerst dus dan kunnen jullie voor de kerstdagen nog het hartje horen kloppen! En spontaan zwanger, dat is helemaal geweldig :) Geniet ervan he!!

IkkeB, dank je wel voor je knuffels. Lief dat je aan me dacht! Hoe voel jij je?

Flippo, dan is het wel ver vooruit geschoven. Dat is jammer, weer langer wachten. Voel je jezelf wel beetje bij beetje opkrabbelen? Hoop dat er voor jullie snel goede tijden aankomen!

Kitty, ik leef nog hoor hihi. Ik zei 2 weken terug al dat het zo mega druk op het werk is en ook al dacht ik dat het niet kon is het nu NOG drukker. Gekkenhuis. 2 deadlines voor het einde van het jaar en nog maar 2 weken omdat we de laatste week dicht zijn (denk dat ik vanuit huis nog maar wat werk moet gaan verrichten dan hahaha) dus vandaar soms moeite wat tijd te vinden én we waren vrijdag 5 jaar getrouwd en het weekend lekker weg geweest. Wel goede afleiding allemaal ;) Hoe gaat het met jou?

Noekie, leuk dat je samen met je vriendinnen zwanger bent. Lijkt me inderdaad heel bijzonder als je dat kunt delen. Leuk ook om samen naar zoiets uit te kunnen kijken!!!

Sneeuwmees, ik hoop niet dat ik ergens overheen heb gelezen maar ben je nog aan het testen op je ovulatie of heb je een positieve test gehad?

Weekendje weg was lekker. Even wat anders en weg van alles thuis. (Gelukkig ook altijd weer lekker om dan weer thuis te komen hoor hahaha) Nu weer hard aan het werk. De deadlines naderen en ik weet van gekkigheid soms niet waar ik moet beginnen hahahaha.

Liefs!!!

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees,

De eerste twee echo's zullen via de FA lopen, daarna zal ik wel over worden gedragen aan de "gewone" gyn.
    Ik vind het wel erg leuk om nog eens een echo te hebben idd via/met de FA/ FA assistent. Ik had trouwens Marja aan de lijn, die was ook aardig door het dolle heen :)

Wat betreft de "gewone"gyn, ik heb hier met mijn twee andere kids ook gelopen.
    Mijn zoontje was een prematuur, en mn dochter prematuur/dysmatuur.
    De kv testen worden wel steeds donkerder hoor, vooral als ze goed opgedroogd zijn kun je dat goed zien.

Ik ga nu ook zeker ervan proberen te genieten. Ook lekker genieten van mijn reisje, en dan volgende week vrijdag de echo.
    Na de echo gaan we naar de Eemhof, een weekje kerstvakntie vieren, dus dat gaat helemaal goed komen.
    Hoop alleen dat ze dan al het hartje kunnen zien, al zou dat mss net niet zo zijn, maar goed daar ben ik me van bewust.

Ik heb me zelf beloofd niet meer te gaan stressen, dat is niet goed voor mij en voor de kleine niet. Zolang ik nergens last van heb, moet het goed zijn houd ik voor me zelf vol ;)

Die koffie date moeten we idd snel een keer doen.
    Weet niet of je evt. al een datumpje wil prikken?
    en of er evt meerdere meiden willen komen???

Mij lijkt het erg leuk!

Ik ga ff mn koffertje inpakken, en ff snel douchen :)
    Dan ben ik er helemaal klaar voor!

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: fijn te horen dat je weekendje weg leuk is geweest. Heb nog wel even aan jullie gedacht met die sneeuwval van vrijdag. Maar als je eenmaal door die sneeuw ellende eindelijk aangekomen bent, is het ook wel weer extra knus om naar te kijken vanaf je huisje.
    En jij extra druk. Hier normaal ook, maar het is nu even heel rustig op het werk. Ook niet prettig. Wel veel tijd om van alles op te ruimen en uit te zoeken. We moeten volgend jaar nl. weer gaan verhuizen, dus vooral maar weer bezig met oudpapier-containers aan het vullen.
    Ik had vrijdag een zo goed als positieve ovutest. Dus mijn ei is (wat ons betreft) weer goed getackled. Nu weer op de wachtbank. Ik ben dit weekend niet erg lekker geweest, dus was in ieder geval blij dat mij zich al voor het weekend aandiende.
    @Bianca: Marja is inderdaad een schatje. Ik probeer, als het even kan, te bellen op een moment dat zij er is. Zou het ook wel leuk vinden om die eerste echo inderdaad bij hun te doen.
    De koffiedate gaan we inderdaad afspreken, maar ga jij eerst maar even lekker je voorbereiden op je reisje (en vooral genieten ervan) en als je terugkomt, dan maken we gelijk die afspraak! :)

9. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Toch nog stiekem 1 gedaan ;)

10. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    In het echt is hij onderin net zo donker als bovenin hoor, komt door de lichtval.

11. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Dank je wel meis.

Wel heel bijzonder hoor zo voor de kerst ;)

Fijn om weer wat van je te lezen.
    Mag ik vragen wat voor werk je doet?
    Bijna overal op t werk zijn dit hele drukke weken he?
    Alles moet netjes afgerond en afgehandeld zijn voor het einde van het jaar.

Op zich niet verkeerd als je zo lekker druk bent, want dan gaat de tijd ook een stuk sneller... teminste dat vind ik altijd.

Nog gefeliciteerd met jullie 5 jarig huwelijk!
    Lekker dat jullie er even saampjes tussen uit zijn geweest.
    Dat is dan ook altijd wel even lekker, idd even weg van alles.

Nu gaat ik echt mn koffertje even in pakken, maar kon het niet laten om ook nog even op jou bericht te reageren :)

Werkse nog vandaag!

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    ff snel (pauze is om), maareh BE je test is echt veel duidelijker geworden!!! :D

13. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ja een heel verschil he?
    En dat zo 's middags, nadat ik zelfs had gedronken.... dat moet goed zitten toch?

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Het zit helemaal goed hoor BE!! Je bent gewoon hartstikke zwanger!

Mijn 1e echo was ook bij 6 weken en toen zagen we al het hartje kloppen dus ga duimen dat dat bij jou ook zo is!

Maar zo lang de testen donkerde worden en de CB 1-2 weken aangeeft hoef jij je nergens zorgen om te maken.
    Misschien einde van de week nog een keer een CB en dan zie je ook of je hcg stijgt. Bij mij ging die binnen 4 dagen van 1-2 naar 3+! :D
    Maar ik had nog wel via de huisarts 2 x bloedgeprikt omdat ik bang was voor weer een bbz.

Heel veel plezier deze paar dagen! Shop ze! En geniet ervan!
    Met de boot ga je toch? Hopelijk wordt je er nu niet misselijk van ivm je zwangerschap...

En een koffiedate is altijd leuk!!:D

@Jordan: 5 jaar getrouwd! Gefeliciteerd nog! Leuk om dan een weekendje weg te gaan. Even weer gezellig bij elkaar zijn...
    Dat kan een mens soms erg goed doen.

Hier een hele slechte dag vandaag! Ontzettend veel pijn...:( Gister avond zagen we de kleine gewoon draaien in de buik en hij ligt nu weer met zijn hoofdje naar beneden.
    Dat wordt nog wat als hij helemaal gaat indalen...

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: vervelend dat je zoveel pijn hebt gehad. Dan kan zwanger zijn eventjes helemaal niet leuk zijn. Mijn zoontje was ook een enorme draaikont. Mijn man zei dat hij mij tijdens de zwangerschap vooral herinnerde omdat hele avonden met mijn shirt omhoog zat vol aandacht naar mijn bewegende buik te staren.:) Aan de andere kant zou het misschien voor jou wel fijn zijn als hij ingedaald was, want ik begreep dat daarmee je bekken ook wat 'gefixeerd' wordt. Hopelijk gaat het snel beter met je!

16. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Bianca: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hey lieve meiden.

Hier een berichtje vanaf de boot :)
    We zijn nu iets langer als twee uur aan het varen en t gaat me tot nu toe goed af. toen straks alleen even wat probleempjes met mn evenwicht ;)
    Maar niet zee ziek ofzo... de gene die met me mee is wel, die is er echt mega ziek van.
    Als dat zo de gehele blijft wordt dat morgen ochtend vroeg als eerste een vliegticket naar amsterdam boeken denk ik.

Noekie, wat gaaf dat jullie met 6 weken het hartje al konden zien zeg.
    Lijkt me zo mooi!
    Kan haast niet wachten :)

Wat vervelend trouwens dat je zoveel pijn hebt... kun je er geen oefeningen tegen of voor doen?

Sneeuwmees, dat klinkt wel erg leuk zeg! Ik was bij de eerste ook zo hoor :)

@ all... k ben maar op mn bedje gaan liggen. alleen is er ook niet veel aan op de boot denk ik ;) k had ook al deels alleen gegeten, en dat was ook niet super. maar k moest wat eten. Ennn.... k heb heel goed gegeten en veel ook voor mijn doen met het avond eten ;) t moet niet gekker worden :p

tja en dan nu maar zien hoe k de avond door kom ;) ben trouwens ook wel heel erg moe...

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    BE, lekker op de boot dus. Jammer dat je medereiziger ziekjes is. Nouja, dan maar op tijd onder de wol en lekker slapen :). Dat vindt de kleine frummel vast niet erg :p.

Noekie, echt vervelend dat je zo'n pijn hebt!! Hier ook een draaiend typje in m'n buik ... en vooral als ze met haar beentjes naar beneden ligt te trappelen voelt dat zo niet fijn!! Ze ligt nu zo ... en is zó actief.

Moest van de bekkenfysio m'n urine laten testen op blaasontsteking, vanochtend gedaan en ik heb het niet :D. Dus da's wel fijn. Maarja dan klopt het nog niet dat het niet prettig voelt als ik plas, maar denk ook dat dat vooral is als de kleine daar beneden ligt zoals nu.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: vervelend dat je vriendin last heeft van zeeziekte. Ik heb er ook zelf snel last van. Hoop dat ze zich snel beter voelt, zodat jullie toch samen kunnen genieten van jullie tripje. En anders wordt het inderdaad vliegend terug naar NL.;)
    @Tori: positief dat het geen blaasontsteking is, al kan ik me wel voorstellen dat je bijna zou willen dat het wel zo was, want dan kon je het tenminste behandelen en dan was je ervan af. Ik moet zeggen dat de pijn bij het plassen mij zelf ook niet bekend voorkomt. Maar ik had tijdens de zwangerschap last van het schaambot. Dus niet echt bekken, maar bekkengerelateerd, zoals ze dat zo mooi zeggen. Ik heb van de fysio toen wel allerlei papieren mee gekregen hoe je op de wc moest zitten. Dat snapte ik toen al niet zo erg, dus misschien dat de pijn bij het plassen toch met het bekken te maken kan hebben.

20. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, jij had dat dus ook al dat je constant naar je blote buik keek ... ik doe dat ook al vaak als ik 's avonds op de bank zit. Maarja telkens als ik dat doe dan komt er niets en zodra ik m'n shirt weer naar beneden doe begint 't weer. Zal d'er wel te koud zijn ;).
    Ja, wil wel weten waardoor het komt dat het onderin zo pijnlijk is als ik plas, moet wel zeggen dat de houding op de wc (armen op mijn benen en rechte rug) wel helpt!

BE, bij mij met 6 weken (of zelfs iets eerder al) het hartje ook gezien, dus jij straks ook hoor! Heb je lekker geslapen op de boot en een heerlijk dagje gehad (volgens mij is het daar ook wel oké weer)?

Zit nu weer op m'n werk, en probeer wat vaker op te staan (koffie/thee ronde doen en gewoon ff op staan voor 'n andere houding), hopelijk helpt dat genoeg om de dag door te komen.
    Straks door naar m'n schoonmoeder (is jarig) dus dan kan ik ook niet ff liggen (ja op haar bank, maar ze heeft een kat dus ik kom het liefst niet in de buurt van de bank!).

Deel Deze Pagina