IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: mijn zoontje liet zich in het begin ook moeilijk zien, hoor! Ook als mijn man zijn hand op de buik legde, hield meneer zich stil. Later was dat gedraai echt wel iedere avond (maar dan praat ik wel over vanaf week 34 of zo. Heel verslavend.
    Heb net nog even zitten googlen voor jou, omdat ik die pijn ook niet kan verklaren. Weet nu ineens wel weer waarom ik die papieren voor plas-houdingen mee kreeg. Dat was als je moeilijk je plas op kon houden en het belangrijk was dat je helemaal leegplaste. Vandaar die houdingen die ik mee kreeg. Moet je binnenkort nog terug naar gyn of vk? Toch maar weer even aankaarten. Je hebt dus geen branderig gevoel bij het plassen? Echt alleen die pijn? Want als je het over pijn bij het plassen hebt, dan word je meestal gelijk doorverwezen naar topics met blaasontstekingen e.d.
    En vaker even lopen is altijd goed. En je collega's zullen wel blij zijn met de extra aanvoer van koffie.;):D

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Tori: Die pijn bij het plassen/pijnlijke blaas had en heb ik ook. Dat komt volgens de fysio doordat er meer druk op je blaas komt te staan door je bekkeninstabiliteit. De banden/spieren worden weker en je blaas komt lager te liggen.
    Als de kleine zich weer gaat draaien/verplaatsen kan het zo maar een paar dagen weg zijn.

3. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Sneeuwmees, morning :) We zijn zaterdag gegaan. De wegen waren goed te rijden en het was zooooo mooi daar bij jullie. Alles was wit. Werd er helemaal blij van hihi. We hadden geen huisje trouwens maar een hotelkamer (echt een minihok bleek toen we aankwamen) maar wel netjes en modern dus het was goed te doen allemaal. :) En nu weer lekker terug en weer flink aan het werk, nog maar 3 dagen en het is alweer weekend. Tijd gaat snel. En voor jullie het alom bekende afwachten weer ingegaan dus... Fingers crossed, ik hoop op heeeeel veel succes dit keer voor jullie.

BE, hoe voel je je vandaag? Dank je wel voor de felicitatie. Moet zeggen dat we er vrij makkelijk doorheen komen. Gelukkig maar ;) En zeker heel mooi zo voor de kerst. Toch wel lekker als je helemaal gerust gesteld van de kerstdagen kan genieten straks. Ik werk als marketingmanager en ik ben een workaholic. Ik werk gerust onvermoeid 60 tot 80 uur per weer. Hahaha. Voor mijn vorige baan (2 jaar terug, 6 jaar gedaan) werkte in de vastgoed en toen reisde ik ook nog eens heel veel. Nu ook een drukke baan maar omdat ik niet meer zoveel reis lijkt het voor mij super rustig allemaal hahaha. Alleen nu de laatste weken is het juist wel heel extreem. 3 grote deadlines lopen die voor het einde van het jaar af moeten en ik heb nog maar anderhalve week, waaaah!!!! :) Maar ja, we leven ervan denk ik dan maar hihi.

Noekie, dank je wel voor de felicitatie. Gaat het weer wat beter met je?

Aislyn, hoe gaat het met jullie?

Tori, kan het komen dat de baby gewoon lekker druk uitoefent en dat je daar last van hebt? Of is het daar nog te vroeg voor? (groentje ben ik he, hahaha)

Hier gaat alles z'n gangetje. Zou, als deze cyclus wel weer gewoon normaal 28 dagen is, vrijdag ongesteld moeten worden. Ben erg benieuwd dus. Als het vrijdag komt valt mijn eisprong net in de kerstsluiting dus dan is het een maandje meer wachten. Nou ja, nog een extra maandje rust ;)
    Zo, ik heb jullie alweer genoeg verveeld met een halve pagina tekst. Ik ga me nuttig maken! Fijne dag!!!

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Jordan: je verveelt ons nooit, hoor. Dus vul maar lekker de pagina's. Het schijnt bij ons inderdaad heel mooi te zijn. Waar ik woon zit ik binnen 5 min. in het bos. En kan ik nog kiezen ook welk bos. Vroeger gingen mijn ouders (en ik dus ook vaak) 2 keer per dag met de honden naar het bos. Voor ons was dat routine en even snel doorlopen om de honden hun behoefte te laten doen. Als we dan mensen spraken die in een hotel in de buurt zaten (en voor wie een bosrijke omgeving niet zo vanzelfsprekend was), werden we daar ook vaak op aangesproken dat we zo boften in zo'n groene omgeving. Stom is dat, dat als je er eenmaal woont je daar helemaal niet zo van bewust bent. Maar fijn te horen dat het een leuk weekend is geweest en je gelukkig geen last hebt gehad van het weer.
    En jemig, wat een werkweken maak jij. Ik moet zeggen toen ik nog alleen woonde ik ook wel aardige werkweken kon maken. En ik was ook vaak de klos als er iets gedaan moest worden in de avond. Want mijn collega's hadden allemaal kinderen en ik had (in hun ogen) dus altijd wel tijd.
    Merk wel dat een kindje je aardig daarvan geneest. Toen mijn zoontje jonger was zat ik ook vaak mijn mail te checken op mijn vrije dagen. Maar mijn zoontje heeft al een paar keer de laptop dichtgeklapt (met mijn vingers ertussen). En gelijk heeft hij ook.
    Heb nu ook als regel dat mijn vrije (donder)dag de laptop uitblijft.
    Verder heb ik vanmiddag mijn evaluatiegesprek bij mijn fertiliteitsarts. Dus nu maar even mijn 'huiswerk' aan het doen en mijn vragenlijstje aanvullen en ordenen. Ben stiekem toch wel een beetje zenuwachtig.

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Jordan, ziet er mooi uit hè met die sneeuw. Nu is het weer allemaal weg (hier althans) en is het regenachtig buiten. Omdat ik op pad moet vind ik dat wel lekker op zich, want vorige week vrijdag moet ik naar de fysio en eerst de auto helemaal sneeuwvrij maken en dan in z'n twee daarheen omdat de weg vol met sneeuw lag. Gelukkig was het maar een piepstukje.
    Jammer dat je deze maand niet nog voor een poging kunt gaan, maar wat je zegt; dan nog maar 1 cyclus rust en kan je gewoon met oud en nieuw een lekker drankje nemen als je wilt.
    Ja de kleine ligt volgens mij met haar voetjes naar beneden en echt te trappelen op mijn blaas (nu ook). Als ik ga liggen draait ze 'n beetje dus als ik er te erg last van heb ga ik liggen, helaas gaat dat niet op m'n werk dus dat was gisteren wel even afzien.

Straks naar de vk en een uurtje later dan naar de fysio, 'smiddags met m'n auto naar de garage voor APK dus m'n vrije dag zal wel snel voorbij gaan.
    Morgen uit eten met m'n werk, zie er erg tegen op na een lange dag zitten ook nog naar een restaurant en daar zitten op van die houten stoeltjes. En daarna, 't is in Adam, ook nog naar huis in de auto. Dat gaat niet meevallen denk ik!

Noekie, ja als de kleine zich draait heb ik idd minder last. Dus als ik nu moet plassen ga ik eerst ff op m'n linkerzij liggen zodat ze wat draait en dan ga ik heen :). Dankjewel voor de tip!
    Sneeuwmees, jij ook bedankt voor het googlen :). Lief! maar nee geen branderig gevoel en m'n urine is ook niet troebel (daaraan kan ik altijd zien als ik wel blaasontsteking heb, want ik heb het wel es).
    Echt een soort pijn boven m'n liezen zeg maar... niet extreme pijn maar voelt gewoon niet zo fijn.

6. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, haha een beetje zenuwachtig :). Succes bij de fertiliteitsarts straks!

7. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: herkenbaar dat zo'n vrije dag zich zo makkelijk vult en je je na afloop afvraagt wat je eigenlijk allemaal gedaan hebt. Ik heb morgen mijn vrije dag. Maar moet in de ochtend al samen naar de kapper met mijn zoontje en 's middags naar de nagelstudio. Tussendoor natuurlijk de berg strijkwas weg gaan werken die ik de dagen ervoor heb verzameld. En eind van de middag moet ik al weer naar mijn avondbaantje. Weg vrije dag, dus!
    Ikzelf herkende die pijn van jou dus niet bij het plassen, vandaar dat ik even ging googlen inderdaad. Kon me zo voorstellen dat je graag wil weten waar het vandaag kwam. Noekie herkende het gelukkig als een bekkenklacht, dus hoop dat je daarmee voldoende gerustgesteld bent. Omdat je zelf zegt dat je eigen houding (en de ligging van de kleine) meespeelt met wanneer en hoeveel pijn je hebt, lijkt het inderdaad door het getrappel van de kleine meid te komen.

8. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    ik lees elke dag hoor, maar reageer niet altijd omdat ik meestal op mijn telefoon zit of op de ipad en beide heb ik moeite met lange dingen typen. maar nu zit ik even op de laptop, omdat ik thuis gewerkt heb. er waren veel vragen aan me, maar ik weet niet meer welke van wie komt, dus ik zal ze zo beantwoorden zonder namen erbij.

maar eerst BE: wat super gaaf dat je zwanger bent. Van harte gefeliciteerd. de laatste testjes waren heel duidelijk!! (om eerlijk te zijn zag ik bij de vorige bijna niks en zag ik ook niks veranderen, daarom reageerde ik er niet op, want wilde geen negatieve dingen erover zeggen). maar tjonge wat mega super gaaf voor je dat het toch nog is gelukt. Heerlijk gevoel lijkt me. Heb je nog veel gekocht in Londen? werd het vliegtuig terug of toch boot? wat krijg je mega snel een echo zeg. Heel fijn. Ik kreeg er 1 met 7 weken en een paar dagen en de arts vond dat al wel erg vroeg... nou ik vond het super!! na de eerste echo in het ziekenhuis mocht ik gelijk door naar de VK. (daar wel een 8/9 weken echo gevraagd en gekregen)

iemand vroeg mij waarom we pas zo laat weten wat het wordt. Bij ons is het heel normaal om alleen bij 12 en 20 weken een echo te krijgen. Geslachtbepalingsecho's worden volgens mij niet echt gedaan. (vast wel ergens, maar niet bij onze vk). heb ook geen zin om er een godsvermogen voor te betalen. Heb momenteel al kosten genoeg. Daarbij vind ik het geslacht het minst belangrijk, ik hele veeeeeeel liever dat ik oudjaarsdag te horen krijg dat alles wat zichtbaar is gezond is. Ik zeg altijd dat een gelukkig kind het belangrijkste is en op de tweede plek een gezond kind. Daarna komen pas al die andere wensen voor je kindje.

Whaaa welke vragen zijn me nog meer gesteld. Iig of het goed met me gaat. En gelukkig kan ik niks anders als zeggen dat het goed gaat. Ben veel minder misselijk en dat is zooooo fijn. spuug nog af en toe, maar dat maakt me niks uit. Ik teken er voor als het de rest van de zwangerschap zo blijft. Ik ga wekelijks zwemmen (althans dat probeer ik) en ik doe alles lekker op mijn fiets. dit zorgt voor de dagelijkse beweging, want fiest als snel 12 km op een dag en soms meer. Afhankelijk van het aantal huisbezoeken en de afstanden daarvan. 7 januari ga ik starten met zwangerschapsyoga. Heel benieuwd hoe ik dat ga vinden. Lijkt me iig wel goed voor ontspanning, bekkenoefeningen enz.

Jordan: nog gefeliciteerd met je jubileum. ik ben benieuwd hoe je cyclus gaat zijn. Als hij iets langer is dan "standaard" heb je dan nog wel kans dat je aankomende cyclus terecht kan? en tja wachten is stom, maar soms wel heel goed. (ik spreek uit ervaring, was soms boos, maar het heeft met wel heel veel opgeleverd)

Tori en Noekie: au die bekken van jullie.. hoop zo dat mij dat bespaard blijft. ( al vrees ik van niet, weet niet waarom, maar zo'n gevoel heb ik al vanaf het begin). sterkte meiden!

sneeuwmees, hoe was het bij de fertiliteitsarts?

hoe is het met de andere meiden?

lang bericht zo he. (met een laptop typ ik veel meer, gaat ook veel sneller)

fijne dag nog meiden!!!

9. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, meiden, net terug uit het zkh. Heb ruim 40 min. met de arts gepraat. Op zich een gesprek in een prettige en open sfeer. Maar ze is natuurlijk niet enthousiast over het behaalde resultaat tot nu toe. Ze vroeg wat ik nog zou willen. Ik zei dat we nog wel voor een 3e poging wilden gaan. Toen zitten discussiëren welke medicatie. Puregon wordt waarschijnlijk per 1 januari niet meer vergoed, omdat zkh verplicht zijn het goedkoopste voor te schrijven en dat is Puregon niet (waarschijnlijk wordt het dan Fostimon). Ook nog over menopur gehad. Dat mocht ik van haar ook gebruiken als ik dat persé wilde, maar ze vroeg toen of ik wilde dat zij de keuze ging maken. Ze heeft toen toch voor Puregon gekozen, omdat ze daar meer ervaring mee heeft en vanwege het gebruiksgemak. Ze heeft de recepten nu alvast meegegeven, zodat ik het voor 1 januari kon ophalen. Maar... toen hebben we het nog over evt. pogingen gehad om zelf te betalen en daar was ze toch wel terughoudend in. Ze zei dat als ik dat zou willen, mijn zkh waarschijnlijk een negatief advies zou geven. Ook gezien de mindere resultaten (als gehoopt) met ivf. Heb het ook over die zorgverzekering gehad, maar daarvoor geldt het zelfde dat ze daarvoor (in mijn geval) geen medische indicatie zien. Dus op zich ben ik na poging 3 in dit zkh in ieder geval uitbehandeld. Ze begon er zelf wel over dat we evt. naar DD of Gent konden gaan (DD is voor ons dichterbij). En dat ze evt. ook wel hieraan mee wilde werken om in mijn zkh de echo's te laten doen. Maar dan moesten er goede afspraken met de artsen in DD gemaakt worden, omdat ze in het verleden daar wel eens wat gedoe mee hadden gehad.
    Dus op zich niet negatief (ik had dit voorzichtig al in mijn achterhoofd zitten), maar wel hard te moeten horen dat ze na de 3e poging niet meer verder willen (ook al betaal je hem zelf).
    Dus ja, nu even twijfel wat te doen. Alvast een afspraak maken in DD. Er is daar maar een NL arts en die wachttijd voor een afspraak is erg lang. Dus misschien nu al een afspraak maken voor bijv. februari/maart. In het ergste (lees gunstige) geval kun je die altijd weer afbellen.
    Of het Geertgen zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik weet het even niet. Dus al met al een beetje in de war nu. Het leek zo fijn dat we evt. nog 2-3 pogingen zelf wilden betalen, maar dat gaat dus niet via dit zkh. En zij had zelf ook zoiets dat de meerwaarde van ivf niet echt veel meer was voor mij, in vergelijking als we zelf zouden doorklussen. Je bent per poging toch een hoop tijd kwijt en daardoor dus 1 of 2 eigen cyclussen die je niet benut. Ik moet alles nog even laten bezinken. Eerst maar even een kop (sterke) koffie.:(

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    O sneeuwmees; wat een lastige keuze zeg.. Hebben ze ook nagedacht over icsi? Of heeft dat geen meerwaarde. Betekend een negatief advies ook meteen dat ze je niet meer willen/ mogen helpen? Ik dacht dat het alleen een advies was. Pfff wat een keuzes!! Neem maar een birrel bij de sterke koffie. Of een groot stuk chocola. Helpt niks, maar wel lekker. Dikke knuffel voor jou!!

11. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: op zich heeft ICSI geen meerwaarde, omdat met de bevruchting niets mis is (vorige keer 3 van de 4 bevrucht en nu alle 2 de eitjes, maar eentje was niet goed doorgedeeld). Ja, zij ziet zelf weinig meerwaarde voor ons om eindeloos met ivf door te gaan. Het is natuurlijk lichamelijk en geestelijk een pittige behandeling en zij ziet zelf niet de meerwaarde gezien het beperkte resultaat (met steeds maar 4-5 follikels). Dus ja, ze wil in principe gewoon de pogingen volmaken waar ik recht op heb. Maar ze zei dat ze bij een vierde (eigen betaalde) poging waarschijnlijk negatief zouden besluiten. Ze zei dat ze in ons zkh meewerken aan een eigen poging als er bijv. bij een poging geen bevruchting heeft opgetreden. Dat viel me dus tegen. Want als je zelf betaald, profiteer je niet van 'overheidsgeld'. Dus ja, dan voel je toch (ondanks dat je nog een poging tegoed hebt en ze die gewoon met het zelfde enthousiasme gaan uitvoeren) en ondanks dat ik natuurlijk kan uitwijken naar een ander zkh of kliniek, voelt het toch een beetje als dat je de deur in je neus krijgt dichtgegooid in mijn eigen zkh. Dus ik had haar terughoudendheid wel verwacht, maar niet dat ze er een punt achter zouden zetten. Ik was juist zo blij dat mijn man had toegezegd dat we evt. nog 2-3 pogingen zelf zouden gaan betalen.
    Ook had ik een zorgverzekering gevonden die een 4e poging vergoed, mits er een medische indicatie van een arts zou zijn. Dat heb ik met haar overlegd, maar ze zei dat dat in mijn geval niet gedaan zou worden. Dus meiden, misschien voor jullie nog een tip om over te stappen??
    Dus ja, toch de laatste poging begin volgend jaar. En dan dus maar verder oriënteren. Heb gezien dat ze in Zwolle een pilot hebben lopen met assisted hatching. Maar ja, het is een pilot en daar word je dus blindelings in twee groepen ingedeeld. Of je krijgt een 'gewone' ivf of een ivf met assisted hatching. Alleen weet je dus niet van tevoren in welke groep je zit. Op zich was mijn arts daar ook wel in geïnteresseerd en kon wel begrijpen dat ik dat overwoog, maar vertelde haar ook dat ik terughoudend was, omdat je dus niet verzekerd was van een plek in de 'goede groep' en Zwolle voor mij dan logistiek niet handig was. Toen verwees ze me door naar DD omdat ze het daar wel doen. Dus op zich dacht ze wel mee voor het geval we toch buiten ons eigen zkh gingen verder kijken. En wilde ze ook meewerken om bijv. de echo's in ons zkh te doen en dan de behandeling in DD (wat voor mij al een hele mooie oplossing zou zijn). Maar goed, ik moet het allemaal even laten bezinken.

12. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Jeetje wat een vragen allemaal zeg. Je hebt inderdaad veel om over na te denken.

Voor onze 3de poging hadden wij een afspraak staan in DD. Inderdaad omdat ze daar veel betere resultaten en technieken hebben dan in Nederland. Betere stoof en Assisted Hatching onder andere... We hadden geen geld voor een betaalde poging dus vandaar de 3de poging daar.
    De wachttijd toen was 3,5 maand maar heb nu al wel gehoord dat het nog langer is. Dus een belletje om vast een afspraak te maken is nooit verkeerd. Je krijgt gewoon iemand aan de lijn die goed nederlands spreekt en ze zijn echt hartstikke aardig en behulpzaam.
    Ik kreeg al hele goede tips mee en ben daarmee dus ook nog zwanger geraakt.

Denk er maar eens goed over na en hopelijk kom je tot een goede beslissing.

Zonnestraal kan je er misschien wel meer over vertellen! Zij is daar ook geweest en heeft nu een prachtig mannetje in de wieg liggen!

13. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Hai lieve meiden...

Weer veilig terug uit Newcastle.
    Het was er mooi, en het weer was redelijk.
    Ik heb wel wat dingetjes gekocht maar niet al te veel ;)
    Daar hadden we geen tijd voor helaas.

We zijn dinsdag avond met het vliegtuig naar huis gekomen.
    Ik had de dinsdag ochtend in de starbucks onder t genot van een cappucino toch maar twee tickets geboekt bij klm.

Maar goed, nu weer lekker thuis.
    Gister erg drukke dag gehad, en gister avond een bruiloft gehad dus ik was gister helemaal op.

Ik zit nu ff snel op zp via mn mobiel...
    Ga nu even mijn zoontje naar school brengen (dochter was uit logeren)
    Als k wer thuis ben kom ik ff terug maar dan op de pc dan zal kk ook even reageren op alle anderen.

Liefs!

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; bah!! Gewoon stom allemaal. Wat noekie al zegt, misschien is het een idee om poging 3 in dd te doen. Alsde resultaten daar zo goed zijn.. Of iig vast bellen voor afspraak. 4 maanden wachten is flink lang. Die tijd kun je dan gebruiken om na te denken over wat jullie precies willen.

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: dank je, meid! Ik ga zeker een afspraak maken in DD. Zonnestraal (ik was haar naam even kwijt :)) had me inderdaad toen al aangeboden me van informatie te willen voorzien als ik dat nodig had. En ik slik overigens nog trouw op jouw advies de vitamine D3. Ik vroeg me eigenlijk nog af waarom je ze eigenlijk 1-2-1 moet slikken? Weet jij wat de achterliggende gedachte hierbij is?
    @Ikke: ik weet niet wat wijsheid is. Als de wachttijd zo lang is voor een intake en misschien ook voor de eerste behandeling is het misschien te lang om mijn 3e poging daar te doen. Als ik aan de beurt ben is het waarschijnlijk al april/mei (en ik ben al ruim 41). Het probleem is dat ik daarna ook niet meer terug kan naar mijn eigen zkh, omdat die hoe dan ook niet meewerken aan een 4e poging (al dan niet zelf betaald). Lastig dilemma dus.
    Denk dus dat ik die afspraak vast ga maken, dan staat die maar vast en ondertussen die laatste poging in mijn eigen zkh doe. Het was voor mij in ieder geval al wel goed nieuws dat mijn zkh mee wil werken om de follikelmetingen in mijn zkh te doen en dat ik dan alleen voor de punctie en tp naar DD zou moeten.
    @Kitty: jij bent onlangs naar DD geweest? Hebben ze jou iets over de wachttijden voor de behandelingen zelf verteld?

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: ja logisch dat de tijd voor jou een grote rol speelt. Het biologische klokje tikt door. Tja en je argument dat je na dd niet meer terug kunt is een sterk argument. Idd wel fijn als ze in nl de echo's kunnen doen. Dat scheelt heel veel reistijd en stress denk ik. Sterkte!!

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ja, een hoop gedoe om er uberhaupt over na te moeten denken wat wijsheid is. Ik vind het vaak al een heel gereken hoe een poging zou kunnen gaan vallen, wanneer je je aan mag melden en dan nu ook nog eens dit erbij om over na te denken. Heb op het werk ook al zoveel onrust en 'gewoon' ivf in mijn eigen zkh was al een heel gestress, naast mijn werk. Nu dus ook nog evt. switchen naar een ander zkh en alles wat daarbij komt kijken.

18. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees;

Meid, wat een gedoe zeg... Mag ik dat zo zeggen?
    Jeetje het is niet niks he?

Ik zou idd ook gewoon de afspraak in DD maken, en daar eventueel ook even navraag doen, over het hoe en wat,
    wat betreft een 4de en 5de poging die je zelf zou moeten betalen. Met duidelijk de vraag erbij of hun dat wel kunnen en mogen doen.
    Ik mag aannemen dat Ede dan wel gewoon mee wil en kan blijven werken aan de echo's?

Want dan zou je je derde poging gewoon nog hier kunnen doen, als de wachttijd in DD nog zo lang duurt.

Kan simpel bedacht zijn van me hoor, ik ben er wat dat betreft ook niet zo bekend mee, maar ik opper wel mijn idee, misschien heb je er iets aan, maar misschien ook niet ;)

Al met al is het niet niks, en je zult er inderdaad goed over na moeten denken, en schrijf ook echt al je vragen op, zowel voor hier in Ede als voor DD.

19. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: Ede wil op zich wel meewerken aan de echo's. Carolien zei wel dat dat eigenlijk niet gebruikelijk was omdat ze maar met 1 kliniek samen mogen werken. Maar ze snapt wel dat het geen doen is om steeds op en neer te rijden. Wel hadden ze in het verleden gedoe met DD gehad over het maken van de echo's. Dan maakten hun een echo, zagen daar iets op en zeiden dan tegen de patiënt dat ze dat met de artsen in DD moesten overleggen. Dan kwam de patiënt in DD en gaf aan wat Ede gezien had en dan zeiden de artsen daar. Maar wat zeggen ze er in Ede van? Dus de patiënt stond dan tussen twee artsen in. Ede wil er dus wel aan meewerken, op voorwaarde dat hier duidelijke afspraken met DD over gemaakt worden. Dus Ede maakt de echo's en beschrijft wat ze zien. En DD is dan de eindverantwoordelijke. Dus dat is op zich wel prettig, omdat ik zo vaak moet voor een fm, dat dat hier dichtbij kan. Maar ik merk dat ik het wel een hele stap vindt om een afspraak te maken. Ik stel het steeds maar voor me uit omdat ik het toch spannend vind. Ook weet ik niet of je voor een intake daar kan komen als je op dat moment misschien net midden in een poging zit. Pff...

Zit nu ook weer te twijfelen over mijn medicatie. Ik had het met mijn gyn over menopur. Ik zei dat dit middel (op internet) een beetje bekend staat als een soort van paardenmiddel voor vrouwen die moeilijker te stimuleren zijn. Zij geloofde daar niet zo in, maar stond er wel voor open om het te proberen. Ze vroeg of ik zelf wilde kiezen of dat ik haar wilde laten kiezen. Ze zei dat ze stiekem toch wel nieuwsgierig was naar het effect bij mij, maar dat ze, na even nagedacht te hebben, toch voor de puregon koos, vanwege het gebruiksgemak en haar langere ervaring hiermee. Daar kon ik me (toen) prima in vinden. Maar ja, dan zit je weer thuis en denk je. Zou ik niet toch een keer voor de menopur gaan. Het is frustrerend (ook voor de arts) dat het zo koffiedik kijken is, omdat iedere vrouw weer anders op ieder medicijn reageert. Ik heb alleen nog maar het recept meegekregen en nog niets ingediend bij de apotheek. Dus ik zit nog enorm in tweestrijd of ik niet toch om menopur ga vragen. Gewoon om het geprobeerd te hebben. Er wordt toch nog niets in rekening gebracht als je alleen een recept hebt uitgeschreven, toch? Het wordt toch pas bij de verzekering in rekening gebracht als je bij de apotheek langsgaat, toch?
    Een andere mogelijkheid die ik gevraagd had is om toch meer Puregon te spuiten. Of dat als het tegenvalt, dan meer bij te spuiten. Maar zij gaf aan dat dat geen meerwaarde heeft als de follikels al aan het groeien zijn. Dan zou je in het begin wat meer moeten spuiten om die follikels 'omhoog te trekken' en dan weer terug te gaan naar 225 IE. Dus dat zou ook nog uit te proberen zijn. Dus ja, wat is wijsheid. Die Puregon pen is zo handig in het gebruik en menopur is toch een knutselpakket (wat me onzeker maakt). Nou, het moge duidelijk zijn dat mijn hersenen onderhand uit elkaar knappen. Dus de medicatie voor nu (en wat wijsheid is), afspraak maken bij een ander zkh (en welke dan). Bleeghhh...

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees,

Ik zou gewoon DD bellen en daar vragen hoe of wat, dat wil nog niet zeggen dat je gelijk een afspraak hoeft te maken. Maar waarschijnlijk weet je dan wel meer over de mogelijkheden die zij je kunnen bieden.

Wat betreft de puregon, een vriendin van mij mocht op een gegeven moment meer spuiten omdat haar follikels ook niet goed genoeg groeiden, dat heeft haar zeker wel geholpen, want ze had een mooie score toen.
    Bij mijn laatste ICSI moest ik 150IE spuiten, maar toen bleek dat mijn follikels na een week nog niet goed waren ben ik stiekem zelf iets meer gaan spuiten :) met goed resultaat. Foei Foei.

Heel stom, maar ik denk ook dat de tijden waarop je spuit invloed kan hebben op de groei van je follikels.
    Bij ICSI-1 spoot ik mn deca en puregon om 18.00 uur.

Even mn lijstjes erbij gepakt;
    Bij ICSI-1 vonden ze bij de eerste fm:
    18 follikelsvan 12 tot 21mm waarvan 10 boven de 15mm, en 8 daar weer van waren boven de 17mm.

Alle 18 zijn toen "geoogst" 1 ervan werd gelijk afgekeurd.
    17 nog over, 10 uiteindelijk bevrucht, en daarvan zijn er twee B-emmy's terug geplaatst.

Bij ICSI-2 spoot ik 's avonds om 22.00 uur,

Resultaat na fm1 : ze waren nog niet voldoende gegroeid.
    Ik ben toen 160/165IE gaan spuiten geloof ik, dat kan ik zo 1,2,3 niet snel terug vinden...

fm1: 11 follikels, waarvan 10 onder de 18mm en 1 was 18mm.
    fm2: 12 follikels vanaf/boven de 15mm en de grootste was 23mm.
    Van de 12 follikels waren er 9 geïnjecteerd, 7 waren er daarna doorgedeeld waarvan er 1 A-Emmy was en die is toen terug geplaatst.

fm2 was 2 dagen na fm1.

Ik had me ook voorgenomen om bij de derde ICSI poging weer om 18.00 uur te gaan spuiten.
    Ik zette net voor 18.00 uur het eten op tafel, ging dan zitten en spuiten en dan kwam de rest aan tafel zitten, en gingen we lekker eten ;)

T zal misschien wel tussen mn oren zitten, maar toch...

Als jouw gevoel zegt dat je graag de menopur wilt gebruiken omdat je echt denkt dat je er baad bij hebt, moet je dit misschien gewoon aangeven/vragen/doen.

Ik heb het zelf nooit hoeven gebruiken, maar hoor er wel hele goeie verhalen over.

Als je wel op de puregon blijft zitten, zou ik inderdaad in het begin meer gaan spuiten, dan tussen door om een echo vragen om te kijken of het daadwerkelijk ook helpt, en dit dan gewoon even volhouden, waarom dan minder moeten gaan spuiten?

Je moet niet onzeker worden als je het menopur knutselpakket gaat gebruiken, waarschijnlijk is het even de eerste keer onhandig, maar ook dat went ;)

Deel Deze Pagina