IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: bedankt voor de tip. Ik spoot altijd om 21.00 uur, maar het is te proberen waard eerder te gaan spuiten. Nee heb je en die spuit moet er toch in.
    Carolien zegt dat het geen meerwaarde heeft om meer dan 225 IE te spuiten. Ze zegt dat dat onderzocht is dat meer spuiten geen meerwaarde heeft (behalve dat het hogere medicijnkosten oplevert en meer bijwerkingen voor de patiënt). Maar ze geeft toe dat het het proberen waard is om in het begin 300 te spuiten. Dat is de hoeveelheid die ze vroeger ook spoten. Moet ik natuurlijk er wel voor zorgen dat ik haar heb bij de fm waar in bepaald wordt wanneer je mag beginnen met spuiten. Die dr. P. wil volgens mij bij voorbaat al niet meedenken of iets uitproberen met een patiënt.
    Stiekem hoop ik dat ik Noekie, Ikke's en jouw voorbeeld mag volgen en niet meer over dit soort hoofdbrekens in hoef te zitten.

2. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees,

Je spuit natuurlijk al meer dan wat ik deed.
    Ik had de "standaard" hoeveelheid.
    Als je echt denkt dat dokter P. niet mee wil werken, zou je even kunnen bellen, en dan een telefonisch consult af kunnen spreken met Caroliene, dan kun je het dan met haar bespreken, en dat ze het dan in je dossier zetten ;) dan kan dokter P. er ook niet omheen :) tenminste dat denk ik ;)

3. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: meestal als ik het idee heb even overleg te willen vraag ik bij de verpleegkundige meestal gelijk al om een afspraak bij Carolien. Doen ze eigenlijk nooit moeilijk over. Die 225 IE is inderdaad het max. wat ze in ons zkh voorschrijven. Vroeger was het 300, maar na onderzoek dat het meer dan 225 geen meer effect had, hebben ze de dosering teruggedraaid.
    Hoe voel jij je eigenlijk? Zit hier zo ego over mezelf bladzijdes te vullen.:)

4. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees;

Hahaha doe jij maar lekker ff echo-en hoor, geeft helemaal niets.
    Je "zit" gewoon ergens mee en daar wil je over praten.
    Groots gelijk heb je hoor!
    En vaak kom je ook verder als je het er met meerdere mensen over hebt, dan dat je het allemaal "alleen" moet doen.

Hoe ik me eigen voel? Pfff hahaha op en top zwanger!
    De hele dag door met vlagen misselijk, en 's avonds ongeveer een uur na het avond eten ben ik zo beroerd als een hond.
    Enorm snel moe, en 's avonds om elf uur is mn batterijtje echt helemaal op.
    Verder heb ik de hele dag door enorme dorst, en niet echt zin meer in koffie want dat smaakt me niet echt meer :(
    Mn borsten staan letterlijk op springen! En jeuken gigantisch :$
    Hahaha hoort dat? Kan het me niet herinneren van de vorige zwangerschappen.
    Heb op mn bovenarmen allemaal bultjes :( die ook enorm jeuken...
    En... ik vreet me gek aan van die min pizza's met salami ;)
    Hmmm wil je nog meer weten? of vind je het wel genoeg zo?:p

Gelukkig ben ik de hele dag door druk/bezig dat scheelt wel een hoop.

xxx

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: goed dat je je gevoel en twijfels deelt.

Be: dat klinkt als echt zwanger., en alle klachten zijn klachten die erbij kunnen horn. Inclusief de bultjes en jeukende borsten. (die van mij in het begin helemaal kapot gekrabd. En ze blijven jeuken)

Onze cm doet mee met actie serieus request. Volgende week zaterdag voeren ze per echo's uit voor vrij bedrag. Wij doen mee en gaan om 2 uur voor een echo.hopelijk horen we dan al het geslacht. We zijn nu druk bezig in onze omgeving extra geld op te halen. (in ruil voor het geslacht) zondag vieren we mijn verjaardag en dan maken we het bekend met een taart (tori,.beter goed gejat dan slecht verzonnen). Hopelijk laat de kleine zich goed bewonderen.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: zo te horen hoef jij inderdaad geen extra test meer te doen of het echt zo is. Klinkt enorm zwanger!..hihi
    @Ikke: leuk dat jullie aan die actie meedoen en zo een echo laten maken. En ook ik blijf het een leuk idee vinden om zo het geslacht bekend te maken.

Fijn dat ik hier even mijn hart mag luchten en belangrijker mijn gedachten kan ordenen. Het helpt me enorm als jullie me advies of jullie mening geven. Ik heb vanmiddag naar DD geprobeerd te bellen. Eerst was de lijn steeds in gesprek en toen ik later op de middag weer probeerde te bellen, bleken ze vrijdagmiddag niet geopend te zijn. Je kon ook via zo'n contactformulier aangeven dat je een afspraak wilde maken, dus heb die maar vast ingevuld. Maandag moet ik de hele dag met mijn werk weg, dus komt er ook niets van. Dus dan kunnen ze er alvast naar kijken en kan ik altijd er nog achteraan bellen volgende week, als ze gereageerd hebben.
    Verder zat ik weer met mijn man aan de telefoon erover te praten en had hij zoiets van waarom we niet gelijk voor DD gaan. Hij zei dat als we bijv. in maart terecht kunnen, dat het helemaal niet zoveel tijdsverlies was als dat we in januari hier in NL zouden beginnen. Hij had liever als er misschien zo weinig tijd tussen zat, dat hij het dan liever 'gelijk goed' wilde doen. Toen ben ik ook weer aan het twijfelen geslagen. Misschien dat ik het zkh dan zou kunnen vragen of ze in ieder geval mijn eileiders door willen spuiten. Mijn zkh doet dat niet als je nog in hun ivf traject zit, maar DD zal daar misschien niet zo moeilijk over doen als dat in de tussentijd gebeurd is. Kortom, weer een andere kijk op het geheel. Zo blijven we bezig.

7. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Dát is leuk! Wat een ideaal moment om voor n extra echo te gaan!
    En weet je al eerder of jullie een meisje of jongen verwachten. Spannend!! Ben erg benieuwd :).
    Enneh, idd beter goed gejat hoor! En super dat je zo jarig bent en het dan met taart bekend kunt maken! Dat wordt een erg leuke verjaardag, kan niet anders.

8. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Be, jij bent echt mega zwanger!! Even doorbijten en hopelijk worden de kwaaltjes minder, maar voor nu is het wel mooi extra bevestiging dat t goed zit, genoeg hcg!!
    Nog een weekje en dan echo :), hopelijk gaat de week lekker snel voor je.

9. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, hoop zo dat je het voorbeeld van de zwangere meiden volgt en niet naar DD hoeft! Het is echt tijd voor n broertje of zusje voor jullie zoontje! Ik blijf voor je duimen :).

10. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey meiden, ik lees op de achtergrond nog een beetje mee...
    Weinig te vertellen eigenlijk behalve dan dat ik ondertussen alweer op CD 33 zit :(
    Hebben jullie al plannen voor de jaarwisseling en de kerst?
    Ik moet mer kerst werken en oud en nieuw vieren we thuis met famillie. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet zo veel zin heb in de jaarwisseling... weer hopen op een jaar dat eens positief mag eindigen... maar begin behoorlijk de hoop daar op te verliezen om eerlijk te zijn.

11. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees; wat goed dat je dd hebt gebeld. Balen dat ze net dicht zijn als jij genoeg moed verzameld hebt om te bellen. Super dat je een contactformulier hebt ingevuld. Nu kun je niet meer terug ( in de positieve zin van het woord)

Flippo; ja oud en nieuw kan vreselijk zijn. Weer een jaar vol hoop voorbij en een nieuw jaar dat voor de deur staat. Hoop doet leven, maar hoop is soms ook zo ver weg. Ik heb helaas geen goede woorden voor je, maar wel een warme knuffel!!

Tori; ik vier mijn verjaardag zondag, maar ben eigenlijk donderdag al jarig. De echo kan niet beter uitkomen zo. Ik hoop heel erg dat het goed gaat met de kleine en dat hij of zij zich goed laat bewonderen. Wat denk jij, roze of blauw?

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: heb ik altijd, hoor. Vroeger ook met vriendjes bellen. 20 keer heen en weer beren van wel bellen, niet bellen. En dan uiteindelijk moed genoeg verzameld hebben en dan de voicemail krijgen...hihihi.. Maar het formulier is ingevuld (en kan ik niet meer terughalen).
    @Flippo: ja, de rotdagen komen er weer aan. Mijn man moet de nachtdienst van 1e kerstdag werken. Dus dat betekent een halfgebakken 1e kerstdag en een halve 2e kerstdag. Mijn man zou met oud en nieuw vrij zijn (had vrij gevraagd en was goedgekeurd), maar deze week heeft zijn baas hem toch meegedeeld dat hij moet werken. Baal er wel van. Want nu is onze kerst zo onderbroken en oud en nieuw dus ook naar de kl*te. Mijn zoontje gaat ook nog eens vroeg naar bed, dus zit ik vanaf een uur of 9 's avonds alleen. Zeker nu we weer een jaar kinderloos hebben afgesloten en het volgend jaar wel heel spannend ga worden, had ik hem om 12 uur liever thuis gehad, dan een potje te zitten janken aan de telefoon. Maar ja, het is niet anders.
    @Tori: dank je, meid. Ik vind het eigenlijk ook wel heeel hoog tijd worden voor een brusje.

13. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    IkkeB, ehm ... Mijn gevoel zegt blauw bij jou :). Maarja het is 50/50 he hihi :D. Laat hem/haar maar mooi goed liggen vlgd wk zondag!

Flippo, zware periode voor je! Hopelijk kom je de dagen toch goed door met je familie en/of vrienden.
    Wij gaan naar mn ouders en mn schoonmoeder gaat als het goed is ook mee. Thuis geen kerstboom, omdat we er toch niet zijn.

Sneeuwmees, de hoogste tijd! Ronde 3 is gewoon scheepsrecht voor jullie! Wel balen zeg dat je man toch moet werken... Stom van de werkgever, want het is toch meestal met kerst óf oud&nieuw... En nu beide :(.
    Kan het nog weer veranderen, dat ie er toch is met oud&nieuw?

14. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ik heb de bultjes op mn borsten ook kapot gekrabt... Sorry irri!
    En dat krabben doet ook nog eens zeer... niet zo zeer het krabben maar omdat mn borsten op knallen staan...
    Al met al niet fijn dus!

Wat leuk zeg dat jullie daar aan mee doen! Spannend zeg!
    Hopelijk laat de kleine spruit zich goed zien :)
    Ga je de taart zelf maken? Of bestel je er een?

15. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Tori, Inderdaad even doorbijten, maar ik hoop echt dat ik dit niet de hele zwangerschap hou.
    A. dan kom ik super veel aan, B. dan ben ik zwaar beschadigd ;)
    en C. dat trek ik echt niet hoor! Pfff wordt helemaal gek als k zo beroerd ben, dat is echt niets voor mij! Hahaha ik wil er gewoon heerlijk makkelijk door heen fietsen niets geen gemoek ;) hahaha maar dat zal er wel niet inzitten he?

Ik kijk echt enorm uit naar de echo, ik hoop echt het hartje te kunnen zien, maar hou er ook zeker wel rekening mee dat het misschien nog niet te zien is. Maar goed dan mogen we 7 januari weer ;)
    Maar voor nu weer lekker verder met aftellen naar de eerste echo. :D

16. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Flippo, een hele dikke knuffel voor jou meid!
    Soms kunnen het inderdaad echte rotdagen zijn!

Om antwoord te geven op je vragen wat ieders plannen zijn;
    Wij gaan 21 december t/m 28 december naar center parcs, de eemhof.
    Eens een keer iets anders met de kerst... even weg van huis.
    Met oud en nieuw zijn we gewoon thuis, want dan krijgen we vaak de hele dag door visite tot ongeveer 23.00 uur. Onze zoon is dan jarig.
    Dit jaar wordt hij alweer 10! En jeee wat voel ik me dan oud zeg ;) en ik ben 28 ;) en... hij is al bijna net zo groot als ik :(

Verder geen bijzondere plannen met de jaarwisseling, ik vind het eigenlijk geen zak aan om eerlijk te zijn.

17. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, dat is balen zeg dat je man dan moet werken...
    Dat worden voor jou ook zware dagen! Bah zeg!

18. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ikke, heb je heel toevallig een foto van je buik? van hoe hij er nu uitziet? hihihi ben niets nieuwsgierig hoor :)

19. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Volgens mij heb ik op iedereen gereageerd, als ik iemand vergeten ben; Sorry!

Hier vandaag enorm druk geweest om mn hele magazijn om te zetten :p pfff ben nu wel echt helemaal gesloopt dus ik ga zo ook lekker mijn bedje maar eens opzoeken.

Morgen ochtend nog met de kids mee, ze moeten beiden zaal voetballen, en gelukkig allebei tegelijk, dat scheeld weer n paar uurtjes hopeloos rondhangen ;)

We zijn vanavond trouwens naar de Prenatal in Amersfoort geweest, wezen kijken bij kinderwagens.
    Ik had mijn oog bij de eerste ICSI laten vallen op de bugaboo donkey.
    Nu viel deze dan wel gelijk af, maar was ik gevallen voor de quinny moodd 3... eenmaal bij de wagen, viel hij me toch tegen.
    Weinig tot geen ruimte voor boodschappen, kleine buggy zit, en dan maar niets te zeggen over de reiswieg... Dat zag er echt raar uit.
    De vorm van die wieg dan hoor...
    Toen zijn we bij de bugaboo cameleon wezen kijken.
    Leuke wagen, practisch, maar ik had gelijk al geen schik met de duw stang. dus ja dat wordt hem dan ook niet he?

Uiteindelijk zijn man lief en ik allebei gevallen voor de maxi cosi mura 4 model 2013.
    Helemaal geweldig, mooi, ruimte, compact noem het maar op!
    K ben helemaal verliefd! ;)

Nou nu heb ik wel weer genoeg gekletst geloof ik, ik ga lekker naar dromenland toe!

Weltrusten meiden!

20. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be; dan was je bij mij in de buurt, prenatal is voor mij 5 minuten fietsen. Wij hebben hem daar niet gekocht. Bij prenatal betaal he veel meer als bv babydump of babypark. Die laatste is sinds 2 weken open, vlakbij prenatal. Vorige week was daar 10% openingskorting. Wij hebbn toen al de wagen gekocht. ( beetje vroeg, maar scheelde hoop geld) we hebben hem gekregen van manlief zijn ouders. We hebben de joolz day 2012 (actiemodel) in antresiet.
    Foto van mijn buik heb ik wel, zal kijken of hij op mijn pagina kan.
    De taart gaan we zelf maken. Mijn man is creatief en heeft gister avond wat geprobeerd met fondant da lukte hem goed. Nog ff kleurstof ergens scoren voor de vulling. Ben bebieuwd hoe hij wordt. ( scheelt weer geld ten opzichte van bestellen)

Tori; mijn beste vriendinnetje denkt ook een jongen, mijn man en nichtje denken een meisje. En de naald zegt een meisje ( en ooit nog een jongen)

Deel Deze Pagina