Jane, wat super voor jullie!! Bij jou dus ook gelukt bij een cryo net als bij mij. Nu dus de spannende weken tot de eerste echo. De test was in elk geval goed duidelijk met 1-2, ga je ook hcg gehalte laten testen? ikkeB, ja was zeker een signaal van mn lichaam, ben het ook meteen rustiger aan gaan doen . En ik hoef niet zo heel veel te doen in het kamertje, nog wat gaatjes vullen in het plafond, omdat we de schuifdeurkast minder diep gaan maken en dan nog het topbblad van de commode schuren. Ik hoop ook voor je dat het vandaag weer wat beter gaat en dat het bij jou ook kwam van de drukte die extra misselijkheid! En anders, wat je zegt, weer naar de acupunctuur! Nu maar es kleren aan gaan doen ... wilde aan het werk (voor m'n werk wat kleine dingen doen, omdat ik pas vlgd week donderdag weer aan het werk ga en het anders teveel is) maar uiteindelijk toch niet veel zin dus vanmiddag maar doen.
Ja idd de enige cryo is gelukt. Teste gisteren op 8 dgn na de tp duidelijk positief. Ze doen geen hcg opvolging helaas en vreemd genoeg. Heb de 16e de eerste echo om te kijken of het op de goede plaats zit en wss de 22e voor een hartreactie. Spannend dus.
@Jane: gefeliciteerd, meid! Zag gisteren al ergens een mooie test van je voorbij komen. Fijn dat je toch zo snel zwanger mocht raken! Nu inderdaad even de spannende weken doorworstelen, maar het is zo 16 januari! Gefeliciteerd en geniet ervan! @Tori: jij ook al te druk geweest? Ja, het is ook zo'n drukke tijd met familiebezoek, je babykamertje en het werk. Nou, inderdaad maar weer even rustig aan doen. @Ikke: fijn dat het al weer wat beter gaat. En anders inderdaad maar even een extra behandeling van acupunctuur als steuntje in de rug. En ja, heb inmiddels wel geleerd dat mmm gelijk staat voor geduld (en controle uit handen geven). Een eigenschap die ik nog niet zo goed beheers. Hier enorm slecht geslapen. Was van allerlei foto-bestanden naar mijn nieuwe laptop aan het kopiëren en toen nog wat aan het uitproberen. Lag er pas om 2 uur in. Toen hoorde ik ineens geluid alsof er iemand op ons platte dak liep. Ik lag stijf in bed. Stiekem voorbij het gordijn gekeken, maar er was niets te zien. Even later weer. Heb mijn man nog even gebeld die nachtdienst had en die was gelukkig al op weg naar huis. Toen ik even later de sleutel in de voordeur hoorde, ben ik omgedraaid en gelijk in slaap gevallen. Ben weer opnieuw verkouden geworden. Net zo'n ping-pong effect. Ik had er vorige week last van en leek griep te krijgen. Vorige week vrijdag naar de acupunctuur die me onderhand lek geprikt heeft met van alles, maar ik voelde me daarna wel stukken beter. Maar nu is mijn zoontje heel erg verkouden geworden en heb ik het gewoon weer terug van hem gekregen. Baal er wel van, want wilde van alles doen in mijn vakantie en vooral even lekker uitrusten van het drukke najaar op mijn werk, maar hang nu meestal maar voor apegapen op de bank. Ik ben een goede werknemer dat ik altijd wacht met ziek worden tot zon- en feestdagen.
Sneeuwmees, jij dus ook weer verkouden ... hier helaas ook wat verkouden. En net als jij ben ik ook zo'n goede werknemer die er het meeste last van heeft in het weekend en in vrije weken. Flink stomen en de troep uit je neus blazen! Dat doe ik tenminste en werkt goed. Ohja ikkeB je vroeg nog naar m'n oor: dat gaat nu wel beter, bijna weg. Alleen nu ik weer wat verkouden ben komt het af en toe weer terug. Ik probeer zo min mogelijk snotties op te snuiven, dat werkt het beste naar mijn idee om dat oorsuizen tegen te gaan.
Gefeliciteerd Jane! Wat goed nieuws voor jullie. Blijft natuurlijk nog even spannend maar ik hoop op een mooie echo 16 januari. Hier blijft de verkoudheid ook komen en gaan. Gister nog naar de huisarts geweest omdat ik ook last van de oren had al een tijdje. Gehoorgang ontsteking met schilfers en eczeem en vocht achter het trommelvlies. Heerlijk dus! Nu aan de oordruppels en merk al wel verbetering gelukkig. Vanmiddag naar de fysio om de bekken/rug te controleren en ben nu lekker niks aan het doen. Nog maar 60 daagjes.....
Ik ga nu echt niet meer testen. De digitale testen geven toch niet meer aan dan 3+ toch? Nu vol goede moed op naar 2 januari. Ook weet ik dat er dan mss nog een kleine kans is dat er geen hartslag te zien is hoor. Bij mijn zoontje zagen ze hem ook pas laat. (met 8 weken en een paar dagen geloof ik) Fijn als de accupunctuur helpt, dat scheelt weer medicatie. Ik ben er ook niet zo van om medicatie te slikken tijdens de zwangerschap. Hier gaat het met de misselijkheid redelijk goed. Eet nu meerdere kleine beetjes op een dag, en dan gaat het wel. 's avonds heb ik er wel nog steeds veel last van, maar dat is te overzien daar kan ik wel mee leven. Het hoort er nu eenmaal bij dus ja, dat moeten we er maar even voor over hebben he? Wat zijn nou een paar maanden op een mensenleven?! Hier om 14.00 uur naar de huisarts. Ik heb voor een aantal weken terug een injectie gekregen voor een slijmbeurs ontsteking, maar die is nu weer volop terug :x Dus ik ze vanmorgen gebeld, en gevraagd of zo'n injectie nog een keer mocht ivm mijn zwangerschap. Ze gaf aan dat er weinig problemen bekend waren maar dat wel het kindje in groei daardoor kon achter blijven. Wss zal dat bij mij niet het geval zijn, omdat het maar om een kleine hoeveelheid gaat in mn schouder/arm, maar goed, ik wil die injectie niet aangezien mijn twee kids ook prematuur en dysmatuur waren, en wij geen enkel risico willen nemen. Ik moest dan vanmiddag maar even langs komen zodat mn arts zelf even kon kijken en eventueel iets anders voor kon schrijven om in ieder geval de pijn te verzachten. Ben benieuwd, we zullen zien.
Noekie, meid toch jeetje dat is vervelend! Fijn dat je al wel wat verbetering voelt nu met de druppels. Hier normaal ook super snel verkouden, ook maar zo het hele jaar door. Ontzettend snel last van oorontsteking, maar nu? Van beiden nog helemaal niets te merken Zou dat ook door de hormonen kunnen komen? Jane, meid wat fijn zeg! Gefeliciteerd! Nu afwachten tot je eerste echo... Spannend hoor!
Hey meiden, wat is het hier rustig vandaag Vanmiddag naar de ha geweest. Gelukkig werd het me nu ook door de arts afgeraden om een injectie te nemen, er bleken toch wel meer nadelen aan te zitten dan dat de assistent zei. Helaas zit er niets anders op dan alleen maximaal 4 x paracetamol te nemen op een dag als ik er echt veel last van heb. Hmmm dat zal dan lang gaan duren Heb niets met paracetamol We bijten er gewoon even door heen Komt wel goed. Zo... dat wou ik jullie even laten weten...
@BE: Die spuiten zijn inderdaad niet zonder gevaren. Ze kunnen afwijkingen veroorzaken en dat wil je natuurlijk niet hebben. Paracetamol is gelukkig altijd veilig en daar heb ik er zelf ook al genoeg van op gesnoept. Ik kan er wel wat beter op slapen nu. Ik heb een boek van wat je wel/niet mag gebruiken in de zwangerschap. Erg handig! Ik ben trouwens ook apothekersassistente dus weet er ook wel wat van. Als ik bij de huisarts kom weet ik altijd al wat ik wil hebben... Hier voor de rest weinig te melden. Vandaag een hele dag thuis omdat ik geen auto heb dus moet mij maar zien te vermaken. Misschien dat mailtje er maar even uit doen over de high tea...
Oja... Ik begon gister in één keer enorm te twijfelen aan de naam! Ik was er zo zeker van en nu....Pfff... Om gek van te worden!
@Bianca: goed dat je toch even langs geweest bent. Ik had zelf al mijn bedenkingen toen je het over die prik had. Hopelijk kun je het met de paracetamol aardig onderdrukken. @Noekie: had je gewoon twijfels, of is het omdat je een andere naam voorbij zag komen? Hoe is het eigenlijk nu met je bekkenpijn? Hier geen nieuws. Net als mijn zoontje nog steeds verkouden. Vanmorgen weer met koppijn opgestaan, dus ook hier toch zo maar even een paracetamol innemen. Morgen gaan we naar mijn schoonouders. Toen ik zwanger raakte van mijn zoontje hadden we daar in de buurt bij een kruidvat ovutesten gekocht en toen ben ik dus zwanger geraakt. Omdat ik nu exact dezelfde NOD-datum heb als toen bij mijn zoontje, heb ik tegen mijn man gezegd dat we weer bij diezelfde kruidvat de ovutesten moesten kopen. Maar ik had even geen besef van dagen en toen bleek dus dat we op zondag daarheen moesten. Heb even op de site van het kruidvat gekeken en toevallig is net in dat deel van het centrum morgen koopzondag, dus naast het familiebezoek, dus ook nog even naar het kruidvat daar. Wie weet hebben ze wel weer dezelfde positieve vibes... (ja, sorry, ik weet het, ik spoor niet helemaal ).
Sneeuwmees, je weet maar nooit, het is het proberen waard! En Jane, wat gaaf zeg dat je zwanger bent. Is er een cryo teruggeplaatst? Nu het lange wachten op de 1e echo . BE, ik zou ook geen risico nemen. Goed dat je hiervoor naar de HA bent gegaan. Noekie, al aan het aftellen ? En twijfelen over de naam, niet doen hoor! Gewoon bij de naam blijven die je in gedachten hebt. En hier, tja weinig te melden. Ik slik braaf mn hormoontjes en ik moet het nog ruim 5 weken volhouden voor ik weer naar DD mag. Ik ben nu iig met de pil gestopt. Ik ga 'voelen' of mijn lichaam iets gaat doen. Het zal wel niet :S.
@Sneeuwmees: Geen andere naam tegen gekomen maar het klinkt nu gewoon raar ofzo... Kan niet echt uitleggen waarom. Bang dat iedereen het een stomme naam gaat vinden denk ik... We willen een naam met 5 letters en hebben er een letter achter geplakt. Ik had al zo'n knuffel doekje besteld met zijn naam erop. Dan vind ik het wel een mooie naam maar toch... Mijn bekkenpijn gaat nog steeds met ups en downs. Vandaag weer erg last van mijn schaambot aan de rechter kant. Hij is gister weer gedraaid en ligt nu weer met zijn hoofd naar beneden te drukken. Mijn blaas is er ook niet echt blij mee. Staat enorm op spanning. Als ik mijn been iets op til loopt het er zo maar uit. Sorry!
@Kitty: Goed zo braaf meisje! En je weet maar nooit hoor! Het is hier vaker spontaan gebeurt dan via een behandeling! Dus misschien voor jouw ook!
Noekie: de tweifel hoort erbij. Hebben heel veel vrouwen last van. Afwachten of de twijfel blijft of niet. Als hij blijft toch nog verder kijken naar namen en anders houden op deze naam. Je hebt hem miert zomaar uitgezocht en bij elke naam zijn er mensen die het leuk vinden en mensen die het niet leuk vinden. Maakt niks uit welke naam je kiest. Wel balen van je twijfel.
@Kitty: ben benieuwd of je lichaam aan het werk gezet is. En het is al bijna januari en in het nieuwe jaar kunnen jullie al weer van start gaan. Weet jij trouwens als je dhea slikt en je 'klust' zelf of je het dan door kan slikken, of dat je na de eisprong moet stoppen? Kon ik eigenlijk nergens vinden. @Noekie: ik vond het zelf ook onwerkelijk om voor te stellen dat ons zoontje straks zijn hele leven lang met die naam rond ging lopen. Op zich was het tijdens onze zwangerschap wel het koosnaampje geworden voor ons kindje (ondanks dat we niet wisten of het een jongetje zou worden). Maar toen hij geboren was, vond ik het ook erg wennen dat ineens de verpleging en kraamhulp ook die naam uitspraken en dat die naam ineens bij dat kleine mannetje hoorde. Dat heeft bij mij best even tijd gekost. @Ikke: jullie hebben nu in ieder geval niet de stress meer dat je 2 namen hoeft te verzinnen en kunnen jullie helemaal focussen op alleen een jongensnaam. Komen jullie er een beetje uit met de naam?
Even een foto van ons wiegje. Dit was vroeger een schommelstoel en hebben mijn schoonouders 35 jaar geleden omgebouwd naar een wieg. Mijn man heeft hier 30 jaar geleden ook in gelegen. Het was alleen aan een enorme opknapbeurt toe. Het was donkerbruin en viel een beetje uit elkaar... En dus zie hier het resultaat:
Noekie, mooi geworden die wieg zeg! En verder ook mooie meubeltjes . @naam, hebben wij ook al en zal idd wel apart zijn als ze er straks is en iedereen haar zo noemt, maar denk dat het wel bij haar past! Morgen alweer 25 weken, schiet op he? De verf is nu aan het drogen, en dan vanavond nog weer een keer met de roller aan de slag en dan kunnen de commode en het ledikantje morgen weer in elkaar nadat de vloerbedekking is gelegd (als dat gebeurt, want een vriend van ons gaat dat doen en die kan misschien morgen maar is nog niet zeker).
Noekie, ziet er goed uit! Sneeuwmees, gewoon doorslikken hoor! Je moet pas stoppen als je zwanger bent ☺.