IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Om de eer een weddenschap dan?
    Altijd leuk een beetje spanning erin!
    Als tip dan in ieder geval niet na de uitgerekende datum!

Geboortedatum, gewicht en lengte dan ofzo??

2. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje
    Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    17 januari: Flippo123 gesprek ziekenhuis ivm missed abortion en lange pauze.
    31 januari: Kitty17 bespreken behandelschema, uitgangsecho en bloedprikken.
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD
    Mees: 18 januari 2013

zwanger:
    Noekie, 26 februari 2013 (spontaan na 2 x ivf), jongen
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BiancaElisabeth: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    Noekie, 9 januari: groei echo gynaecoloog ziekenhuis 10 uur
    Tori3, 9 januari: controle VK en 's avonds 3D/4D echo

Noekie, 17 januari, controle VK 12.20 uur
    BiancaElisabeth, 18 januari 10.40 uur 3de echo/controle
    Noekie, 22 januari: 18 uur liggingsecho + geboorteplan bespreken

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Afspraak met de gynaecoloog staat ook...

Vannacht weer een super slechte nacht gehad. Pijnlijke buik en misselijk en mag alleen maar op mijn rug liggen van die parasiet!
    Als ik op de zij ga liggen schop hij mij bont en blauw.

@Sneeumees: Wel de goede route uitgezet!?? Ze moeten het eitje natuurlijk wel kunnen vinden!

4. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Parasiet? Hahahaha k heb vandaag nog niet zo hard gelachen als om jouw tekst! Hihihi.
    Muts.

Hmmm harde buiken? HIJ WIL ER UIT!

5. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Haha noekie: laat de kleine man niet horen hoe je hem noemt, straks mag jet ook niet meer op je rug liggen. ;)

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: mogen we geen datum noemen na de uitgerekende datum? Weet jij al meer wanneer de kleine geboren gaat worden?

Gisterenavond laat enorme steken in de buik wat doortrok tot mijn been. Duidelijk mijn eisprong weer. Straks weer een ovutest gedaan en streepje wordt idd lichter, dus eitje is weer gesprongen en we zitten weer op de wachtbank!
    Vanmiddag belde het zkh terug dat ik inderdaad op amh mag laten prikken. Ze stuurt de formulieren op. Had ook gevraagd om op dhea te prikken. Maar daar zag mijn ferti-arts het nut niet van in, omdat ze die waardes toch niet kon interpreteren.
    Was, wat mij betreft, ook niet de bedoeling dat zij die waardes gingen interpreteren, maar had ik meer bedoeld dat die uitslagen in mijn dossier zouden zitten, zodat ik een volledig dossier mee kon nemen naar DD en die arts daar er dan wel wat mee kon.
    Maar goed, het amh wordt in ieder geval wel geprikt. Ik krijg het labformulier thuisgestuurd.

7. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Ze laten mij zo wie zo niet over tijd gaan en ik hoor woensdag wat de planning gaat worden. Als het nog meer vooruit gaat groeien wordt het bij ongeveer 38 weken gehaald.

Dus je kunt wel een datum daarna noemen maar of het zin heeft...

Zal ik zelf beginnen... en het mag tot 1 febr gewijzigd worden!

Noekie: 13 februari, 3840 gram en 52 cm

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik ga voor een valentijnskindje...hihi..:p

Mees: 14 februari, 3920 gram en 53 cm

9. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Sneeuwmees: Daar zullen mijn schoonouders dan niet blij mee zijn. Is hun trouwdag namelijk...

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Nou, een kleinkind erbij! Mooi cadeautje toch voor je schoonouders..?

11. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    Hallo dames,

Mag ik hier mee komen kletsen ?
    Zal even kort ons verhaal vertellen
    We zijn nu ruim twee jaar bezig voor ons eerst wondertje afgelopen jaar werd pcos bij mij ontdekt er werd toen begonnen met clomid 50 mooie eisprong gehad maat helaas niet zwanger man lief zijn zaad zat net op het randje maar was volgens de gyn voldoende ze zouden na 3 maande nog eens controleren omdat het dan ook anders kon zijn.
    3 maanden door met clomid uiteindelijk op 100 mg maar zonder resultaat er werd nog eens een keer het zaad onderzocht was het eerst 1 nu 0,23 terwijl mijn man juist gestopt was met roken gezonder leven dus maar da heeft dus geen verschil gemaakt beter gezegt is slechter geworden.
    Er werd ons dus gezegt dat het zo niet gaat lukken en we over moeten op IVF icsi dat was echt even een schok nooit gedacht tot we tot zo ver zouden moeten gaan.
    We hebben 21-01 een intake gesprek we hebben natuurlijk 100 vragen maar we wachten de intake eerst maar eens af vandaag hebben we wel beide bloed moeten prikken al.

Kan iemand van jullie me vertellen wat ik van de intake kan verwachten ?

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Zoetje: welkom, hier! Onze intake had niet veel te betekenen. We kregen vooraf een vragenlijst toegestuurd die we in moesten vullen en we hebben die lijst in het gesprek doorgenomen met de arts. Ging voornamelijk over je cyclus en of er andere factoren waren die het zwanger worden bemoeilijken. Zij adviseerde ons toen ivf. Ook dat was voor mij een enorme schok. Zeker omdat ik tot 2 keer toe makkelijk zwanger was geraakt.
    We moesten toen bloed laten prikken en mijn man moest zaad inleveren. Toen dat goed was, kreeg ik een baarmoederonderzoek om te zien of er mogelijk iets in mijn baarmoeder te zien was wat innestelen zou bemoeilijken. En toen mochten we door voor ivf. We werden toen ingedeeld in een informatie-avond waarin de hele procedure van ivf stap voor stap uitgelegd werd. En aan het einde van de avond kregen we de spuitinstructie. Dit was in een vogelvlucht ons voortraject, maar denk dat het per zkh verschillend is.
    Hoe dan ook, een spannende tijd voor jullie voor de boeg! Veel succes!

13. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Zoetje; welkom. Pfff de intake, dat is lang geleden. Vlgens mij gingen ze bij mij toen vertellen wat we konden verwachten, wanneer we zouden starten en we kregen een brief met data van de voorlichtingsavonden. Je moet er verplicht een bijwonen voor je kunt starten. Wij hadden al 5 iui behandelingen gehad, dus prikinstructie was niet meer nodig. Ik vond de informatieavond echt saai. Niet veel nieuwe info als je folders enz gelezen hebt.
    Welk ziekenhuis zit je?

14. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Haha ik ben daar heel slecht in. Maar zal ook iets gokken

Ikkeb; 11 februari, 3780 gram en 53 cm
    Mees: 14 februari, 3920 gram en 53 cm

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ik ben zelf ook slecht in gokken. Ik had bij jou ook gedacht een meisje, maar had al in mijn achterhoofd. Zul je zien dat het een jongetje wordt. En inderdaad..;)

Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik van kantoor moet verhuizen.:( Een andere afdeling zit dringend om kantoorruimte verlegen en hebben hun oog op mijn kantoor laten vallen. Ik moet nu een paar kamers opschuiven. Ben vanmorgen al begonnen met de inhoud van kasten overhuizen en planten e.d. Maar merkte al wel weer dat mijn bekkenpijn begon op te spelen, dus de rest moeten de verhuizers maar doen.
    Kan nu ook niet echt verder, want de verhuizers zijn al onderweg (er moeten meer kantoren overgehuisd en doorgeschoven worden). Zit nu dus even verplicht op ZP om de tijd door te komen. Wat een straf...hihi..:p;)

16. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Sneeuwmees: je werkdag en de verhuizing overleefd? Heb jij zoveel last van jet bekken? Lijkt me lastig als je straks een wonder mag verwachten. Of is dit tijdelijk?

17. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: gelukkig overleefd! :D De verhuizers kwamen eerder en waren als eerste aan mijn kamer begonnen. Ik zat vanmiddag dus weer operationeel op mijn plek. Mijn bekkenpijn is na de geboorte van mijn zoontje gekomen. Ik heb er meer last van rond de eisprong en rond mijn menstruatie. Dus blijkbaar toch wel hormoongevoelig. Daarnaast is ook vast te komen staan dat ik lichte atrose in mijn rechterheup heb. Voordat we voor ons tweede kindje gingen, heb ik ook overleg gehad met mijn bekkenfysio en de osteopaat. Ze gaven beiden aan dat het niet gezegd is dat een tweede zwangerschap het zou verergeren. Ik hoefde er mijn kinderwens niet voor te laten lopen in ieder geval. De osteopaat zei zelfs dat het wel eens kon zijn dat het zw.hormoon misschien juist wel goed was voor mijn bekken. Ik moet zeggen dat ik bij de tweede zwangerschap, ondanks dat die maar bijna 12 wkn duurde ook geen last meer heb gehad.
    Maar zeker zoals nu rond de eisprong en toch weer wat sjouwen, dat het net even teveel van het goede is. Maar we hebben weekend en hou me dus maar rustig.
    Alhoewel ik morgen weer met mijn zoontje naar peutergym moet en daar ook de ouders vrolijk mee moeten rennen.;):cool:

18. Zoetje88

Zoetje88 Bekend lid

18 jan 2012
    659
    0
    0
    Sport,studeren, en man lief hihi..
    Maastricht
    @ikke in het azm in Maastricht

19. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Welke berekening neemt het zh aan? Enig idee?

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Zoetje, welkom meis!

Deel Deze Pagina