Hey lieve meiden, Een aantal van jullie toonden al vol trots jullie mooie babykamer. Hierbij ook onze "toekomstige" babykamer hihihi Het is een kamertje van 4 x 4 mtr. Deze foto's zijn vanmorgen genomen Aan het einde van de dag/middag zal ik nog een foto plaatsen om het verschil te laten zien
Zoetje, mijn intake is in principe het zelfde gegaan zoals Sneeuwmees het beschreef, wij lopen in het zelfde zh. Je zult idd nog 100den vragen hebben, ik raad je ook aan ze allemaal op te schrijven en ze te stellen aan je arts. Mocht je alsnog vragen hebben, ik denk dat velen van ons ze wel voor een groot deel kunnen beantwoorden
Ben benieuwd BE, wij zijn ook lekker bezig, maak straks ook foto's vd vorderingen en ga ik op ZP spammen
Wat zijn jullie druk zeg! Ik ben ook heel druk....met niks doen... Pff zo vermoeiend!! @BE: Berekening hoor ik woensdag denk ik pas. Dan komt er eerst nog weer een groei echo. Ik weet alleen dat ze mij in ieder geval niet over de uitgerekende datum laten gaan. Ik wil dat de arts eerst zelf gaat kijken en dan zeg ik pas hoe ver ik ben en wat de vk heeft gezien. Een soort second opinion dus! Mooie grote kamer krijgt de kleine uk! Leuk al die foto's! Goed voor de nieuwsgierigheid! @Zoetje: Welkom! Mijn intake kan ik mij eigenlijk niet meer zo goed herinneren. Ik had eerst een gesprek met de gyn en 3 weken later met de verpleegkundige. Zij heeft mij het hele spuitprotocol doorgenomen en daar konden we alle vragen stellen die we hadden. En anders daarna nog via de mail. We kregen bijna altijd dezelfde dag nog antwoord. Maar stel ze gerust hier hoor! Genoeg ervaringen hier te delen helaas! ______________________________________________________ BiancaElisabeth; 26 januari, 3640 gram en 50 cm (berekening 3 wkn vooruit gezet) BiancaElisabeth; 10 februari, 3940 gram en 52 cm IkkeB; 11 februari, 3780 gram en 53 cm Noekie: 13 februari, 3840 gram en 52 cm Mees: 14 februari, 3920 gram en 53 cm
be: ik ben benieuwd! Wat een baby kamer zeg. Net zo groot als mijn studentenkamer ooit. Tori: jij ook al zo druk. Sneeuwmees: jij hebt het beter voorelkaar. Lekker niks doen. Wij hebben vanmorgen alle badkamer spullen besteld. 18 februari gaan ze starten de verbouwing. Daarna de babykamer pas verder maken. We gaan zo easybase ophalen/bekijken doe we op marktplaats hebben gevonden. Deze week ook de blije doos opgehaald en eerste pakjes gekocht voor onzer kleine draak. Whaaa wat een spannend jaar is en wordt 2013 zeg.
ik heb m'n duim verbrand aan een lamp ... en met 1 hand nu op een ijsblokje ... morgen foto's!! En dan meteen inclusief de vloerbedekking en spulletjes op z'n plek enzo!
Tori: auw! Dat is niet fijn.ben benieuwd naar het resultaat. En Bianca, waar zijn jou foto's? Vandaag lekker zondag.zijn er nog plannen?
@Bianca: ben ook benieuwd naar het eindresultaat! @Tori: au, meid! Dat is niet prettig! Je vriend al geblesseerd en nu jij ook nog eens. Het is een 'gevaarlijk' kinderkamertje, hoor! @Ikke: ik had heel veel plannen voor vandaag, maar die moeten even gewijzigd worden, want mijn man ligt met griep op bed. We moesten naar een verjaardag toe, waar ik helemaal geen zin in heb (mijn man wel). Dus of ik zeg ook maar af, of ik moet dus alleen met mijn zoontje gaan. Vandaag is de dag dat mijn man en ik elkaar 5 jaar geleden voor het eerst ontmoet hebben. We zouden uit eten gaan om dat te 'vieren'. Maar mijn man kwam gisteren dus niet lekker terug uit zijn werk en ligt nu dus op bed met griep. Dus straks waarschijnlijk toch maar even ergens boodschappen doen om te koken, want dat zal hem wel niet gaan worden vandaag. Ook hadden we vandaag de kerstspullen op willen ruimen, maar ook dat zie ik nu niet zitten. Omdat ik de komende dagen weer moet werken, moet hij nu maar even 'uitzieken' zodat hij de komende 3 dgn weer fit genoeg is voor ons zoontje. Ik houd wel angstvallig zijn temperatuur in de gaten. Misschien maar goed, dat als hij nu koorts mocht krijgen, dat we nu even geen poging doen. Waar je gelijk al niet aan denkt als manlief ziek is. Nou, ik ga m'n koffie maar eens opdrinken en dan de berg strijkwas een kopje kleiner gaan maken.
Het gaat weer goed met m'n duim, de huid is wel gerimpeld nu maar doet geen pijn meer! Vanmorgen kwam de visite (met twee kinderen) en terwijl ik met de vrouw en kinderen beneden lekker aan het kletsen was hebben de mannen de vloerbedekking erin gelegd. Ik had ondertussen wortelsoep gemaakt en dat hebben we om 12 uur met z'n allen gegeten (écht lekker! en gezond) en daarna gingen ze weg en kon ik eindelijk beginnen met de spulletjes uitzoeken en een plekje geven! Ik heb een heleboel foto's gemaakt, zie m'n album. Wat vinden jullie er tot nu toe van? Sneeuwmees, de lamp was trouwens de lamp beneden en waar ik 'm beet pakte kan je pas bij als je volwassen bent ... 't was niet de eerste keer dat ik dat bij die lamp had gedaan, dus hopelijk telt een twee keer gewaarschuwd mens voor 2 ... ofzo... haha. Met m'n vriend z'n oog gaat het gelukkig ook weer stukken beter, hij heeft er sinds vandaag bijna geen last meer van . Beterschap voor je man en hopelijk heeft ie jou niet aangestoken! En gefeliciteerd met jullie 5 jarig 'jubileum'! Tijd gaat snel he? wij dit jaar alweer 6 jaar geleden (preciese datum weet ik niet, maar ergens in maart). Noekie, hoe is het vandaag gegaan met niets doen? BE, mooie grote kamer voor de kleine! Heb je al foto's van de vorderingen? ben benieuwd! ikkeB, hoe was jouw dag, nog lekker buiten geweest en genoten van het zonnetje? Ik wilde ook naar buiten, maar nog meer wilde ik bezig in de babykamer dus niet naar buiten geweest. Ja, 2013 wordt voor velen van ons een spannend jaar! Vol met verandering , wow! Leuk he, de eerste kleertjes kopen voor de kleine en de blije doos halen. Ik had echt zoiets van 'ja eindelijk mag ik dit ook!'. M'n vriend speelt Hitman (schietspel) ... de baby geniet mee, AU weer een trap! Had ik al verteld dat we een nieuwe kinderwagen hebben gekocht? Ik weet niet wanneer hij komt, maar als ie er is dan ga ik 'm uiteraard showen! Met alles erop en eraan. Die ik heb gekregen van m'n broer gaan we verkopen, we vinden 'm niet mooi en handig genoeg. En we dachten, we krijgen al zoveel... een iets duurdere uitgave mag best . Oké, nu ga ik de kinderwagen van m'n broer op marktplaats zetten, hopelijk kan ik iemand er blij mee maken.
@Tori: zo jullie hebben aardig jullie best gedaan! Heerlijk om die volle lades met schattige kleertjes te zien. En wat heb je al veel kleertjes. Ook mooi nu met de vloerbedekking. Ziet er inderdaad warmer uit! En schattig ook dat nijntjes overtrek. Bereid je alleen maar voor dat als de kraamhulp komt, ze straks het bedje gelijk voor de helft gaat opmaken. Dus tot halverwege het bedje, zodat het kindje niet onder het dekentje kan raken. Ik had het toen ook zo mooi opgemaakt, maar dat moest toch anders toen de kleine er was. Maar nu lekker nog even genieten van het bedje in vol ornaat! Mijn man voelt zich gelukkig al weer beter (en heeft geen koorts gehad ). Vanmiddag samen even naar een verjaardag geweest waar ik zelf geen zin in had. Was dus blij dat hij zelf mee ging. Daarna samen alle kerstspullen weer opgeborgen. Nu zo meteen koken. We zouden uit eten gaan, maar mijn man wilde toch liever thuis blijven eten. 5 jaar geleden zijn we uit eten geweest en hebben we allebei een schnitzel besteld, dus bij wijze van sentiment net bij de supermarkt maar schnitzel meegenomen. Dan het thuis maar gezellig maken!
Gelukkig dat je man geen koorts heeft gehad, dan staat dat een poging niet in de weg (gewoon topzaad!). Lekker dat de kerstspullen nu opgeruimd zijn, hier staat ook nog dat ene kerststukje wat ik had gemaakt, zal dat vanavond ook weer weg doen. Ja, het bedje had ik eerst zo even opgemaakt, maar er moet ook nog een matrashoes over en een lakentje ... en de kraamzorg doet haar best er tzt maar mee, ik vind het prima hihi. 't was nu alleen even voor de foto en tja, ook leuk om het opgemaakte bedje te zien, heb net alweer even gekeken .
Sneeuwmees, gefeliciteerd met jullie 5 jarig jubileum Hopelijk hebben jullie het thuis nog gezellig kunnen maken. Tori; wat is het kamertje mooi geworden meis! En alles al zo lelker vol met kleertjes. heerlijk! die kast die jij er hebt staan met die blauwe schuifdeuren; zo een hebben wij zaterdag gesloopt op onze babykamer @All; ik zal morgen even de foto plaatsen van de vordering van onze babykamer. Het nieuwe plafond zit er nu in. we hadden ook een nwe plafond lamp maar die zei poef toen we hem aan deden... maandag maar even terug naar de winkel. Ik ga maandag ook even behang verwijderen zodat de stucadoor deze week de muren glad kan maken. Ook morgen even behang halen hier bij onze praxis; op al het behang 75% korting komt dat even mooi uit! Nou meiden k ga mn bedje weer eens opzoeken hopelijk deze nacht een rustige nacht.
Meiden die zwanger zijn of zwanger zijn geweest. Hoeveel kilo waren jullie aangekomen bij 21 à 22 weken zwangerschap? De vk vond me zwaar vanmorgen. Grrr... O ja en aan hei einde zei ze dat mijn baarmoeder ook al zo groot was als bij 24 weken.
@IkkeB: Bij 22 weken was ik ongeveer 4 kilo aangekomen. En gister op de weegschaal gestaan en ben nu in totaal 10 kilo aangekomen. Het gaat nu best wel hard eigenlijk.... . Nu ben ik normaal gesproken ook niet van de dunne kant dus hopelijk heb ik het er straks weer redelijk snel af. Moet je nu een suikertest doen?
Ikke; Ik heb geen idee meer, dan zou ik dat even moeten opzoeken... Ik was in totaal bij mijn zoontje 13 kg aangekomen, en bij mijn dochtertje maar 5kg. Een buik van al 24 weken? Toe maar! En de groei van de beeb? Hebben ze daar ook nog naar gekeken?
@All: ik moet toch even spammen dat we vandaag alweer 8 weken zijn. T gaat toch allemaal eigenlijk best wel snel Mag ik vragen voor welke kinderstoel jullie hebben gekozen, en waarom je deze hebt gekozen?
ikkeB, tjee dat is ook wat dan ... Lekker aardig die vk, not! Ik weeg me elke ochtend en ben nu 26 weken en totaal 7 kilo aangekomen. Denk dat het met jouw termijn ongeveer 3 was (en daarna ging het opeens wel een stuk sneller qua groeien). Die van jou heeft nu gewoon zijn groeispurt, dat verschilt bij iedereen werd mij gezegd. En misschien heb je vandaag wel wat meer vruchtwater ... Volgende keer moet de vk maar ff een echo maken (of hebben ze niet zo'n apparaat?) dan ze 't even controleren. @kinderstoel... gisteren van mensen gehoord die heel blij waren met een Stokke kinderstoel, dus daar gaan wij naar kijken. Moeten we nog doen, dus verder geen idee. BE, jaaa 8 weken time flies! Noekie, 10 kilo voor 32 weken is toch prima? Het meeste wat er nu in gewicht bij komt is baby hoor! Ik denk dat ik ook wel op 10 kilo zit als ik 23 weken ben, misschien wel ietsje meer.
Tori: 23 weken? of bedoelde je 32 weken??? @kinderstoel; ik ben helemaal weg van de Bloom Fresco... Noekie; 10 kilo vind ik niet verkeerd hoor, denk juist dat dat wel netjes is. Je kunt ook berekenen via je bmi he wat goed is om aan te komen, of wat je gemiddeld aan gaat komen tijdens je zwangerschap. Bij mij gaf hij aan dat tussen de 10-12 kg goed zou zijn. Ben benieuwd... ik heb nog even te gaan. Helaas nog niet toegekomen om n foto te nemen / te plaatsen van de babykamer, heb een hele drukke dag achter de rug. Hopelijk lukt het me morgen
Thanx meiden. Groei is alleen baarmoeder. Is niks ergs hoor. Ze zei het gewoon. En gewicht kwam volgens haar door de feestdagen. (zee kent me niet eens) Be: wij gaan voor de triptrap (stokje) handig, degelijk,.lang te gebruiken en goed te verkopen en op te knappen/schilderen.bloom zou zeker mijn keuze niet zijn. Mega mooi, maar zeer onpraktisch. Ik ken iemand die er verliefd op was, hem heeft gekocht en al snelbijna uit het raam gegooid. Hij werkt niet prettig en is onhandig met die lompe voet. (qua design natuurlijk geweldig). Ook kunnen de kids er niet lang in/op. En dat voor zoveel geld... Is mijn mening te ongezout? Is niet zo bedoeld. Ik zag vanmorgen al dat je Al weer 8 weken bent. Gaat snel! (december maand gaat altijd zo snel) Noekie: tien kilo is heel normaal. Tussen der 10 en 12 of 15 kg is normaal.