IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BiancaElisabeth

BiancaElisabeth Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ikke; Dank je wel voor je reactie op de kinderstoel.
    Ik ben een enorm eigenwijs type hoor, maar wil altijd graag een anders mening weten.
    Voor ons zou hij niet onhandig zijn, omdat wij er wel de ruimte voor hebben.
    Ik kan begrijpen als je wat kleiner woont dat hij er onhandig en lomp is.
    Er zijn ook wieltjes voor, of die zitten erbij, dat weet ik niet zeker...

Wij hebben hem wel besteld :) tja ik zei al ben eigenwijs ;)
    Hij komt bij ons op een "vaste" plek in de keuken te staan, waar in principe niemand langs hoeft te lopen. Alleen als ik het grote raam in de keuken moet boenen, dan moet ik hem aan de kant zetten, voor de rest niet.

Wij zitten merendeel van onze tijd in de keuken, dan is het wel fijn als de beeb er ook bij kan komen zitten/liggen.
    Tevens komt er ook een box in de keuken te staan.

Wat vond die gene die jij kent er onhandig aan? Qua werking als ik vragen mag?

De december maand is inderdaad snel gegaan.
    Nu mag ik weer aftellen naar de volgende echo: 18 januari, dat lijkt dan toch wel weer ver weg hoor ;) Maar goed daar zijn we ook zo.

Ps: Je gewicht kwam door de feestdagen? hihihi heb je zoveel gegeten dan???

2. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Nog even een vraagje tussendoor...

S'avonds ben ik echt zo beroerd als het maar kan, en zit ik gedurig op de wc komt er van alle kanten wat uit... sorry voor de "details" hebben jullie enig idee wat ik daar aan kan doen?

Ik wil nog absoluut niet aan de medicatie o.i.d...

Hopelijk hebben jullie nog wat ideeën...

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: ach die vk was niet de leukste van allemaal die er rond lopen. Stoel ;Van liggend naar zittend gaat lastig. Wij kregen het in de winkel niet eens voor elkaar.

Je ziek voelen in de avond herken ik wel. Alleen kwam het bij mij aan de bovenkant eruit, niet van onder. het enige wat ik je kan zeggen is doe rustiger aan overdag. als je lichaam alles eruit gooit is dat een signaal van je lichaam dat het te veel is. En heel raar, maar zelfs eten kan dan te veel zijn.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: ik ben gedurende mijn hele zwangerschap een kilo of 17 aangekomen. In het begin ging het even hard, toen stabiliseerde het in het midden van de zwangerschap en op het laatst toch nog even een spurtje gemaakt. Ik denk dat er bij mij ook veel kilootjes vocht bij zat, want ik leek meer op een michelin mannetje.
    @Bianca: vervelend dat je je 's avonds zo beroerd voelt. Je wilt graag bevestiging dat je zwanger bent, maar kan me voorstellen dat je dat zo even niet voelt als je weer op de wc zit. Het lijkt mij ook een teken van vermoeidheid, die zich zo uit. Kun je niet 's middags eventjes gaan liggen, zodat de dag niet zo lang duurt? Eens kijken of het zo minder wordt?

Hier gisteren een teambuilding dag gehad en dus de hele dag niet kunnen reageren. Gisteren wel even snel bijgelezen, maar de puf niet meer om te reageren. Zulke dagen zijn altijd zo vermoeiend. Vandaag ook nog eens uit eten met het werk, dus een lange dag. Bleeghhh!

5. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    @kinderstoel, er zit een hendeltje aan de achterkant van de zitting ;) bij ons werkte het prima toen we hem in de winkel uitprobeerden... maar goed smaken blijven verschillen natuurlijk :D

Ik eet meerdere kleine beetjes per dag, omdat ik het anders niet binnen houd. Na t eten 's avonds krijg ik eigenlijk niets meer weg, omdat het er dan net zo hard weer uitkomt... dus t kan denk ik niet aan het eten liggen ;)
    Hmmm wat rustiger overdag doen, dat zou mss wel kunnen... Eens kijken of dat werkt...

6. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Ja, je wilt inderdaad een bevestiging van je zwangerschap, maar dit is echt te! En wat ik nog t ergste ervan vind is, dat ik er wat over zeg... Ik ben helemaal geen piepert ofzo, maar nu...
    En dan irriteer ik me weer aan mezelf... hahaha t is ook wat he?

Wat slapen betreft, als ik s' middags een uurtje zou gaan liggen heb ik s'avonds/s'nachts het probleem dat ik niet meer kan slapen.
    Ik ben nou gister avond na t eten wel even een uurtje op de bank gaan liggen, en heb toen we licht geslapen, dat ging op zich best, heb vannacht ook gewoon door geslapen...

Ik heb ook maar vanille vla ingeslagen om te kijken of dat helpt, want ik heb er hier op zp een hoop over gehoord.

Toch ook maar rustiger aan proberen te doen...

7. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees, het zal zeker vermoeiend zijn zulke lange dagen...
    Maar aan de andere kant, zo vliegen de dagen en of de tijd wel erg snel voorbij ;)
    Hopelijk heb je straks wat rustigere dagen...

8. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Bianca: ik ga vanaf 1 februari tot 1 augustus 1 dag per week ouderschapsverlof opnemen. En omdat ik 4 x 9 werk, was ik al een dag vrij. Dus straks voor een half jaar 3 dagen per week werken. Daar kijk ik wel naar uit.
    Nog even lekker van mijn zoontje genieten voordat hij naar de kleuterschool gaat en even de ruimte voor mezelf als we weer met een poging van start gaan. Nu hoorde ik vanmorgen van mijn baas dat ze wil dat ik een andere dag ouderschapsverlof opneem dan ik in gedachten heb. Dus dat is balen.
    Maar toen ik vorig jaar voorstelde dat ik van plan was ouderschapsverlof op te nemen heb ik een soort van woordenwisseling met mijn baas gehad die me behoorlijk wat slapeloze nachten heeft bezorgd. Uiteindelijk is ze helemaal bijgedraaid, dat ze akkoord was dat ik een dag op mag nemen (waarschijnlijk ook nadat ze contact heeft gehad met onze personeelsafdeling).
    Alleen een baas mag dus zelf mede bepalen welke dag je dan vrij mag hebben. En dat doet ze nu dus ook. Dus ik kan hier ook niet veel tegen doen. En wil (voor mijn eigen gemoedsrust) ook niet steeds een strijd moeten leveren. Dus ik laat het maar zo. Straks dus 3 dagen achter elkaar werken en dan 4 dagen vrij.

9. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    Be: het is ook zeker niet fijn. Bij mij was het de eerste 16 weken drama en als ik nu te veel doe spuug ik de dag erna weer volop. Acupunctuur hielp mij wel goed. Vanillevla? Dat kwam er bij mij juist uit. (alle zuivel, want valt zwaar en vertraagd je vertering) vla is toch later in de zwangerschap fijn als je maagzuur hebt? Bij mij hielp bouillon (opkikker) wel goed. Dat houd alles lekker warm. (thee leren er bij mij uit) maar goed, ook dat is bij iedereen anders. (ik hield drinken niet binnen, dus vandaar dat ik bouillon als advies kreeg van de acupunctuur)

Sneeuwmees: balen van de andere dag. Werk lekker lijkt me 3 dagen achter elkaar. was het eten nog gezellig vanavond?

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Ikke: eten was gezellig, maar ben wel total los nu. We hadden een kookworkshop en moesten dus in groepjes allemaal een gang van het eten klaarmaken. Ik was weer zo slim om niet snel in een 'goed' groepje te komen, dat ik dus in het groepje voor het hoofdgerecht belandde. En ik ben al zo'n keukenprinses (NOT!). Maar het smaakte allemaal heerlijk, maar het is toch wel intensief zo. Zometeen maar weer naar bed en morgenvroeg weer vroeg op om weer te werken. Is wel even een overkill, als je je collega's tot laat in de avond ziet en dan morgenvroeg al weer met ze opgescheept zit.

11. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Vla neem ik echt maar n paar lepels van, geen hele schalen ;)
    Boullion of hoe je t ook schrijft heb ik op t moment niks mee k vind t enorm stinken :)
    Thee valt me nu wel goed terwijl ik echt een koffie mens ben :)
    Vanavond niet eens eten kunnen koken omdat ik zo beroerd was.
    Man lief heeft de kids maar getrakteerd op mac donalds.
    Wordt denk toch eens tijd dat hij leert koken :D

Vanavond ook nog even snel naar de Ikea in amersfoort geweest maar dat had ik beter niet kunnen doen zeg... eenmaal thuis lekker onder de douche gesprongen en daarna op de bank gaan liggennmet mn dekentje ;) nu begint het pas langzaam af te nemen... totdat ik zo opsta natuurlijk ;)

12. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Sneeuwmees; wel een fijn vooruitzicht lijkt me dat om straks maar 3 dagen te werken.
    Je uitje klinkt wel erg leuk hoor :)

Kan begrijpen dat je na een werkdag en zo'n uitje wel helemaal op bent.
    Nog eventjes geduld, het is zo 1 februari ;) hahaha

Ik ga zo ook mijn bedje maar eens opzoeken... tot morgen dames :)

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Zenuwen voor zodadelijk....

@BE: Ik kan nog steeds niet koken nu ik zwanger ben. Dan heb ik al gegeten voordat het op tafel staat. Gelukkig kan en wil mijn mannetje wel koken voor ons. In de afgelopen jaren heb ik het hem goed geleerd! :D

Eventueel Suprimal halen voor de misselijkheid. Is erg onschuldig en werkte bij mij best goed.

@Sneeuwmees: 3 dagen werken en dan 4 dagen vrij dus. Al was een dagje er tussen vrij ook wel lekker geweest. Ik werk normaal gesproken op de maandag, dinsdag en vrijdag. Dus 2 x keer weekend per week.

14. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Situatie:
    Kitty17 ICSI-5, 1e kindje
    Jordan: ICSI-1, 1e kindje
    Sneeuwmees: IVF-2 mislukt. Nu eigen poging in rustmaand, 2e kindje
    Flippo123 ICSI-2, 1e kindje (pauze ivm miskraam)

Afspraken ziekenhuis:
    17 januari: Flippo123 gesprek ziekenhuis ivm missed abortion en lange pauze.
    31 januari: Kitty17 bespreken behandelschema, uitgangsecho en bloedprikken.
    25 april: Mees intake DD

Punctie/Eisprong:

Terugplaatsing:

NOD
    Mees: 18 januari 2013

zwanger:
    Noekie, 26 februari 2013 (spontaan na 2 x ivf), jongen
    Tori3, 14 april 2013 (ICSI-1 van cryo TP), meisje
    IkkeB, 15 mei 2013 (spontaan na 2x IVF), jongen
    BiancaElisabeth: 19 augustus 2013 (spontaan na 2x ICSI)

Echo's en controle's:
    Noekie, 9 januari: groei echo gynaecoloog ziekenhuis 10 uur
    Tori3, 9 januari: controle VK en 's avonds 3D/4D echo

Noekie, 17 januari, controle VK 12.20 uur
    BiancaElisabeth, 18 januari 10.40 uur 3de echo/controle
    Noekie, 22 januari: 18 uur liggingsecho + geboorteplan bespreken

Bevallen:
    Babbel81, 26 september 2012, Zoon Tobias (ICSI 1)
    Aislyn, 23 oktober 2012, Dochter Aveline (spontaan)
    Spijkervrouwtje, 2 november 2012, Dochter Janne (IVF-2 MNC)
    Zonnestraal77, 10 november 2012, Zoon Beau (ICSI-D1)

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Tori: vandaag de 3D echo!! Spannend, hoor (maar ook erg leuk)! Ik moet zeggen dat ik vanaf dat moment dat mijn kindje 'een gezicht kreeg' ik me pas echt bewust werd van het kindje dat in mijn buik groeide. Ik hoop dat de kleine meid er mooi voor gaat liggen (en niet zoals die van mij met zijn handen voor het gezicht).

16. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Noekie, straks de groeiecho!! echt wel weer een spannend momentje, dus kan me voorstellen dat je iets van zenuwen hebt.
    Ik heb dat ook wel een beetje voor de echo, want tja... ik kan niet zien of ze goed gegroeid is (voelt wel zo aan de hand van het steeds harder wordende getrappel). En hoe ziet het er straks uit op die 3D echo, ook mega spannend!

Gisteren was een mega drukke dag op m'n werk. 's ochtends dachti k nog 'dat ga ik wel redden vandaag' en opeens wat het middag en toen kwam ik tijd te kort! Pas om 20 over 6 m'n computer uit gedaan (was er om half 9) en toen door naar de tante van m'n vriend. Daar sushi gegeten en daarna op de bank gaan liggen. En pas om 20 over 12 weer thuis, pffff. Wel lekker geslapen vannacht en toen ik om 7 uur op de wekker keek heb ik mij mooi weer omgedraaid.

@koken, mijn vriend kan wel koken, maar dan smaakt 't me toch net iets minder lekker ... tenminste soms, want soms is het ook prima. Hij maakt er alleen altijd zo'n bende van! Ik doe het liever zelf :).

@misselijk, ben ik niet echt geweest dus ik heb geen tips! Ik hoop dat het snel minder heftig bij je is BE, meestal is het zo vanaf het tweede trimester, dus nog even doorbijten.

Eergisteren een luier-afvalbak online besteld en als het goed is is ie afgeleverd bij de buren :), ben benieuwd hoe het er uit ziet. Een mooie witte, staat vast goed bij de rest van het wit in de kamer, hihi.

Noekie, succes bij de groeiecho!

Ik ga me maar es douchen en daarna kijken wat we voor boodschappen nodig hebben.

17. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Sneeuwmees, :) ja dat hoop ik ook! zit ook wel een beetje in mijn hoofd, straks ligt ze constant verkeerd en komt het niet allemaal goed in beeld ... maar goed dan weet ik wel hoe ze ligt en dat wil ik ook zo graag weten. Al is dat natuurlijk maar een momentopname. Soms voelen die bewegingen van haar zo apart en dan denk ik 'wát is ze wel niet aan het doen?!'. Gistermiddag op het werk was ze ook mega druk, heb m'n stoel al wat achterover gekanteld anders zit het niet lekker aan het bureau.
    Ze reageert wel op gedruk op de buik, dus wie weet krijgen we haar in de goede positie als ze dat niet ligt.
    Ben benieuwd hoe ik me voel na deze echo, waarschijnlijk net als jij toen met je zoontje :).

18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    @Noekie: had er even overheen gelezen dat het ook voor jou een spannend moment is. Ik zal aan je denken en hoop op goede berichten.
    @Tori: ons zoontje (wat we toen nog niet wisten dat het een jongetje was) wilde ook niet erg meewerken. Eerst sliep hij en was niet wakker te krijgen en lag dus met zijn handen continue voor z'n gezicht. Dus inderdaad wat duwen en schudden, maar meneer sliep lekker door. Ik moest toen ook even gaan lopen, plassen en weer terugkomen naar de echokamer. Toen was meneer wakker en hebben we een paar mooie beelden kunnen maken. Ik begreep van haar wel (en ga ervanuit dat dat ook bij jullie echobureau is) dat als de kleine echt zijn/haar dag niet heeft je een andere keer terug mag komen. Maar met zo'n beweeglijke uk als die van jou, kan ik me niet voorstellen dat ze vanavond in diepe rust zal zijn. Ben heel benieuwd hoe je het vindt? Je ouders gaan nog steeds mee???

19. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Ja, m'n ouders komen vanmiddag onze kant op, nemen eten mee en dan gaan we op tijd eten en dan met z'n vieren naar Echowonder :).
    En ze neemt de gordijnen mee, dus die kunnen we vanavond ophangen!

20. BiancaElisabeth

25 jan 2012
    1.858
    1
    0
    Gelderland
    Noekie, vandaag de groeiecho! Als het goed is zit je er nu :D Spannend meid!
    Ik hoop dat je goed bericht krijgt!

Tori, jij vanavond je 3d/4d echo, wat leuk zeg!
    Ik wil dat straks ook gaan doen, ben wel benieuwd ;)
    Hopelijk laat ze zich vnv goed zien, en kun je ons je mooie foto's showen.

Hier vandaag toch weer een redelijk druk dagje...
    Nadat ik vanmorgen de kids naar school heb gebracht, begonnen met behang trekken op de babykamer...
    De vorige bewoners hebben ooit lekkage gehad, dus voor t gemak komt ook al het stucwerk mee.
    Gelukkig wisten we dit al toen we het huis kochten, maar toch...
    Leuk is anders...

Ik heb helaas nog geen foto's gemaakt van het kamertje zoals ik beloofd had, maar goed er valt nog weinig verbetering te zien tot nu toe zit alleen het nieuwe plafond erin.

Vanmiddag is t ook drukjes... kids zijn om 12.15 uur uit, zoon lief krijgt iemand te spelen, en ik heb vanmiddag ook mijn oppas kindje erbij, dus totaal 4 kids vanmiddag...
    Ik heb de meiden beloofd om een boltaartje te bakken, en om deze dan te bekleden en te versieren.

Dat wordt vanavond lekker languit op de bank liggen ;)

Deel Deze Pagina