Als je trouwens meer info wilt over het evt aanschaffen van een lab zou de site van de NLV je ook goed op weg kunnen helpen. Hier staan ook de geregistreerde fokkers in een lijst. Als je de keuze maakt om van het voorjaar een pup aan te schaffen bij een fokker, dan mag je je nu wel op nesten gaan inschrijven. Dit betekend trouwens niet dat je ook verplicht bent de pup aan te schaffen.
Be: voor mij hoef je ze niet weg te brengen hoor. Het is jou huis en als gast pas ik me gewoon aan. Je bent al zo gastvrij door je juist open te stellen die dag. Met mijn werk kom ik in veel verschillende woningen met veel huisdieren. (en sinas ook veel smerigheid en vaak rooklucht) dus ik ben wel iets gewend.
BE, ik heb gisteravond niets meer gepakt ... en toen lag ik in bed te wachten op m'n vriendje en kreeg ik nog meer trek. Dus toen hij er was heeft ie crackers voor me gehaald . Maarja wel weer te laat gaan slapen hierdoor. 't was half 1 denk ik. Nu dus superbrak op m'n werk. Net pasta gehaald / gegeten en daar wordt het ook niet beter van. En tja dieren, ben helaas allergisch voor alle dieren ... maar goed ben wel gek op honden, moet ze alleen niet aanhalen anders krijg ik daar flink last van. En van katten helemaal : dus als je goed wilt zuigen voordat wij komen zou dat heel fijn zijn! Maar goed, het zijn buitenkatten (hadden wij ook altijd bij m'n ouders op de boerderij) dus het zal wel meevallen. Ik moet nu weer aan de slag, nog een aantal dingen die af moeten binnen nu en een uur. Tot later allemaal dus!
Werk ze Tori! BE, leuk zo om te lezen over je huisdieren. Hier helemaal geen huisdieren, maar ik woon in een flatje en heb de ruimte er niet voor. En ik vind het zielig als ze de hele dag alleen zijn. Ook van mijn kant stil. Nog 3 weken wachten en dan naar Dusseldorf. Nog een hoop geregel met de verzekering. Ik hoop natuurlijk dat ik nog zoveel mogelijk vergoed krijg. Ik heb jullie trouwens een vriendschapverzoek gestuurd. Jullie maken me erg nieuwsgierig naar de echofoto's en de kamertjes, maar ik kan ze niet zien . Fijne dag vandaag!
@Kitty: heb je geaccepteerd, dus je kunt je hart ophalen (alhoewel ik geen spannende foto's heb ). Hoezo moet je veel regelen met je verzekering. Ik vroeg me nl. wel af of je je verzekering van tevoren om toestemming moet vragen als je naar DD gaat? Ik ben nu overgestapt naar PNO en moet me nog even verdiepen in dat soort regeltjes. Zit jij nu ook bij PNO? Ik heb overigens nu mijn amh laten prikken en moet nog een paar weken wachten op de uitslag ervan. Ook zijn de dhea pillen onderweg. Dus kan binnenkort ermee beginnen.
Kitty: ik heb je al geaccepteerd! Tori: succes! Hier is het weer vrijdag. Vrij, maar ook misselijk van der hele week werken. Dagje bank hangen. Ondanks al mijn plannen. Hopen dat der kleine man straks ff lekker gaat trappelen.
Sneeuwmees, spannend dus voor jou. Ik ben erg benieuwd naar je waarde. En laat de pilletjes maar komen . En ik heb al een paar keer gebeld en ik krijg telkens een ander antwoord. Ze hebben nu een formulier ontwikkeld en daar staat in dat de arts dus toestemming moet geven, wat er gaat gebeuren, welke medicijnen en welke extra's (AH ed) en de hoeveelste behandeling dit is. IkkeB, ik ben ook een dag vrij, maar heb geen zin om wat te doen :S.
@Kitty: bedankt voor je uitleg! Maar ik heb op 25 april pas de intake en zie die beste man/arts dan ook pas voor het eerst. Ik vraag me af hoe ik dan om toestemming vooraf kan vragen? Of bedoelen ze dat als je daar voor gesprek geweest bent en dat hij dan een soort van behandelplan maakt, dat je dan de verzekering in moet lichten, voordat je echt gaat starten. Ik hoop maar dat zo'n verzekering wel snel antwoord, want ik begreep dat dat er na de intake geen wachttijd is en je in principe gelijk door kan. Nou, we gaan het meemaken. En mijn waarde zal wel vreselijk laag zijn. Dat zei mijn eigen gyn ook al. Dus stiekem knijp ik hem daar toch wel een beetje voor. @Ikke: balen dat je misselijk bent op je vrije dag. Hopelijk kun je nog even rustig aan doen voordat straks ook nog een hele verbouwing gaat beginnen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Ik ga er pas over 3 weken heen, dus misschien ga ik al een deel invullen en dan naar de secretaresse sturen en vragen of ze dit door Dr. S. kan laten invullen. Anders begin ik al met de behandeling en is de verzekering nog niet op de hoogte.
Ik ben ook allergisch voor bijna alle dieren hoor Maar ik moet zeggen ik red me aardig Er zijn soms dagen dat ik met dikke ogen loop etc maar goed dat neem ik voor lief Stofzuigen gebeurd hier iedere dag wel, dus dat komt goed
Kitty, nog 3 weekjes en dan naar DD, hopelijk vliegen de weken voorbij en heb je binnen no time alles goed en snel geregeld voor je behandeling start. Van t voorjaar komen er voor buiten ook nog een paar kippetjes en 2 dwerggeitjes
Ikke, jeetje dat is balen zeg, een lekkere vrije dag en dan misselijk Hopelijk neemt het snel af en kun je alsnog heerlijk genieten van je vrije dag Hier momenteel energie voor 10 lijkt t wel Boodschappen gedaan, lekker in t huis aan t poetsen geweest, nog n beetje behang getrokken, wasjes weg gewerkt etc etc... Nu eventjes lekker op mn bips zitten en niks doen Strak plan
@Bianca: zit je nog steeds op je bips ? Je bent zo stil? @Ikke: weer een beetje opgeknapt van je misselijkheid? Waarschijnlijk zul je morgen weer moeten werken, dus begint het 'feest' weer overnieuw. @Jordan: hoe is het nu met jou, meid? Al weer in afwachting van? Hier ook niet veel te melden. Een rustig weekend gehad tot nu toe met niets schokkends. Omdat mijn man vorige week ziek was toen we ons 5 jarig jubileum wilden vieren, willen we nu uit eten gaan. Ook willen we naar het openlucht museum gaan, omdat het de laatste dag is dat deze in winterstijl is en toevallig ook 5 jaar geleden (onze tweede date) op 13 januari viel en we daar ook geweest zijn. Dus als niemand ziek wordt, tweede herkansing vandaag. Verder had ons vriekistje het afgelopen week begeven. Terwijl ik net dacht, toen iemand anders dat kapot had, dat wij zo gelukkig waren dat er nooit wat kapot bij ons was. Maar gisteren toevallig op marktplaats gekeken en iemand in onze eigen woonplaats bood er een aan, tegen een redelijke prijs. Heb die man gemailed en binnen een uur hadden we hem al (en de man wilde hem ook nog komen brengen). Nou, hopelijk kunnen we er weer wat jaartjes tegenaan. Al hadden we met deze temperaturen geen haast hoeven maken, alleen maar alles buiten hoeven leggen.
Sneeuwmees, heel toevallig zit ik nu wel op mijn bips ja Gisteren een vrij drukke dag gehad... man lief was in de tuin aan t straten, ik was onze slaapkamer aan het opruimen ordenen etc. en de timmerman was " druk" op de babykamer. (al vragen wij ons soms af wat ie nou gedaan heeft...) Ik ga zometeen dat kamertje even leeghalen en opruimen zodat we de vloer kunnen gaan leggen; man lief verveeld zich nu Vrijdag avond telefoon gehad dat de babykamer iets eerder komt als verwacht... dus ja dan moet t kamertje wel af zijn he???
@Bianca: wat apart dat het kamertje eerder komt. Meestal lopen dingen eerder uit dan voor. Doe je wel rustig aan? Je schreef dat je energie voor 10 hebt, maar anders moet je het vanavond weer bezuren. Mijn man en ik zitten ook na te denken over de zomervakantie. Wel lastig als je niet weet hoe alles loopt. Een collega van mij heeft precies vakantie opgenomen in de periode dat wij normaal altijd gaan. Dat is in goed overleg gegaan, hoor. Zij wilde met haar hele familie gaan en dus was het afhankelijk van een bepaalde datum dat er een groot huis vrij was en iedereen kon. Wij zouden dan ervoor of erna gaan. Maar ja, toen bleken ze bij mijn man's werk al vakanties aan het plannen te zijn en ook al weer weken in juni bezet te zijn, waarin wij evt. wilden gaan. Ook weet ik niet hoe alles in DD gaat lopen, want als we eind april was voor een intake gaan (en ik evt. een eerstvolgende ongi moet afwachten) dan is de kans groot dat we dan in juni midden in een poging zitten. Mijn man en ik hebben nu maar afgesproken dat we de laatste week van juni vrij nemen (kon op ons beider werk) en dan maar zien wat we doen. Evt. dan een midweekje wegboeken, want dat kan nog redelijk kort van tevoren. En dat we dan evt. pas eind augustus nog een keer vrijnemen en dan echt een weekje naar het buitenland gaan. Wel lastig dat een kinderwens (zeker als je in de mmm zit), zo'n rem zet op je verdere plannen. Ik weet wel dat het niet zo zou moeten zijn. Maar op mijn leeftijd is iedere maand er een. Als ik 10 jaar jonger was geweest, had je makkelijker kunnen zeggen dat je in bepaalde maanden geen poging onderneemt omdat je dan echt lekker op vakantie wil kunnen gaan. En ik vind het ook lastig als je naar maanden eindelijk terecht kan in DD, dat ik dan gelijk tegen een arts 'eisen' ga stellen dat ik niet gelijk kan starten omdat wij zo nodig op vakantie zouden moeten. Ach, ja, ik zeur maar wat. Luxe probleem, ik weet het.
Sneeuwmees; ik snap je dilemma hoor! Het is lastig met plannen., gelukkig kun je met 2 personen vrijwel alles last minute boeken, dus het komt vast goed! ik ga straks workshop popcakes maken doen en high tea met vriendinnen. Ik ben benieuwd. Vanavond lekker vroeg naar bed. Gister heeft man lief voor het eerst de kleine man voelen schoppen. Zo cool.
Sneeuwmees; Normaliter lopen zulke dingen vaak idd uit. Onze kinderwagen bijv. zou er voor 31dec 2012 zijn, de maxicosi konden we gelijk meenemen, het frame was er idd voor 31 dec. maar de reiswieg niet. deze zou een week later komen. wij n week later terug was t frame er nog steeds maar de bak nog niet dus besloten wij t frame vast mee te nemen. nu inmiddels weer een week of twee verder en de bak is er nog steeds niet... ga morgen weer even bellen... Ik ben op zich wel blij dat de babykamer eerder komt alleen is de timmerman minder snel dan wij dachten hij kan alleen zaterdags... hmmm de babykamer komt 29 januari al... dus vandaar dat we nu maar zelf wat meer doen Het lijkt me idd lastig om nu jullie vakantie in te plannen... is het geen optie om in het najaar te gaan? Vaak is het dan in het buitenland nog heerlijk! Wij gingen altijd in de zomer een week of 10 dagen naar turkije, en dan in de herfstvakantie weer voor een week. Afgelopen jaar liep dat dan net weer iets anders... in de zomer naar turkije en in t najaar naar japan... tja en hoe t dit jaar gaat? Ook nog geen idee... De zomer wordt hem natuurlijk niet omdat ik dan op springen sta.... t voorjaar tja... we willen de tuin graag af hebben zodat we daar deze zomer lekker van kunnen genieten.... en in t najaar? Ik weet niet of ik dan al wil gaan vliegen met de kleine....
Be: bij ons zou de wagen ervook innen 2 weken zijn ( begin december) niet dus, want de bak is er nog niet, net als bij jullie. Nu staat hij gepland voor begin februari of half februari. Wij vinden dat prima, want duurt toch nog wel ff voor de kleine er is. En de kamer hebben wim bewust pas later laten komen, want we gaan nog verbouwen. Die komt half maart geloof ik. Als bij jullie dekamer komt terwijl de timmerman nog niet klaar is kun je hem gewoon in de doos laten staan toch? Of is dat een probleem? Of zit er geen doos omheen? Vakantie; wij gaan dit jaar niet op vakantie. Mijn zomervakantie plak ik achter mijn verlof aan, maar dan gewoon lekker thuis. Wennen aan de kleine enz.